ng bensiinipumba vahetus
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tõenäoliselt ootab yks selline töö mine peagi ees. ja abiks oleks info, et kuidas kere kallale plekikääridega minna, et ylevalt pumba kätte saaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Need peavad küll võimsad plekikäärid olema vist, mis selle läbi hammustavad, mina olen kuulnud, et relakaga ikka lastakse. Kuidas tuleohutust tagatakse, ma ei tea. Iseenesest paak ju pealt bensiiniga pole koos.
Aga ilusam on ikka paak maha võtta
Sellest ma juba oskan rääkida 
EDIT: Panen siia kirja, kuidas ilma-auku lõikamata bensupumpa vahetada. Peast praegu niipalju kui mäletan ka võtmeid.
1. Aja auto kanalile või pane pakkudele tagumik võimalikult üles. Tagumine ratas tankimise poolelt maha. Tungi peale asi jääda ei saa, sest tung jääb paagi täielikul maha võtmisel ette, pakk peaks olema rohkem auto keskel. Samas ohutusta auto, et alla ei saja.
2. Saabi paaki voolikut täitmistorust sisse ei saa. Võta täitmise toru klambist maha aja sealt sisse voolik ja tühjenda paaki nii palju kui saad.
3. Lase lahti ka õhutustoru, ka selle jaoks vajad kas kruvikeerajat või 8 võtit, parem kui silmus. Enne puhasta klamber roostest. Pane mõlema toru peale kahe korra kilekott ja see näiteks juhtmete kokkutõmbamiseks mõeldud plastikust kiirkinnitiga kõvasti kokku, siis ei ole kõik kohad benssu täis.
4. Lase paaki hoidvad vitsad lahti (10 või 12 mutter), ETTEVAATUST liigselt jõudu kasutamast, sest vits on tõenäoliselt roostest rabe ja parem on hoiduda seda pooleks väänamast. Kui seis halb, tuleb uued vitsad hankida, kui seis enam-vähem, siis piisav kui vitsa samal ajal kinni hoida kui mutrit keerad.
5. Eemalda filter, see asub parema tagumise ratta ees, vajad 17 ja 19 võtit. Ära bensiini maha aja, pane kopsik alla!
6. Jälgi enne vitste tagant alla väänamist kust jooksevad käsipiduri trossid, neid on hiljem muidu raske tagasi saada.
7. Lase paak silla poole maha, uuri hea valgusega, mis otsad pumba juures on. Ära kasuta liigselt jõudu, et pumba otsi lahti saada. Eemalda esmalt elektripistik, seejärel hoia ühe käega välja- ja sissevooluotsa kinnitust eemal ja teisega tõmba otse üles, võid seejuures teha keeramisliigutust. Parem kui on võtta abiline, kes näiteks ülevalt august neid otsi lahti sikutab ettevaatlikult.
8. Otsad maas, siis jäta meelde, kumb ots on kumb, muidu saad paaki teist korda veel maha võtta. Tagasivoolu ots ja surveots on eri värvi, üks must, teine valge.
9. Kui voolikud-juhtmed lahti, lase paaki veel alla (kui paaki jäi 10-15 liitrit peaksid paaki alla laskma kahele poole ehitatud laudadest tornidele, kust eemalda laudu). Paak on õhema otsaga summuti peal, täielikult paagi eemaldamisek tuleb see suunata parema tagumise ratta ette.
10. Paak maas, siis vajad võibolla pumpa kinni hoidva plastikrõnga keeramiseks väikest seadeldist, samas kel käterammu on, see saab ka nii hakkama, et võtab kumbagi kätte midagi kandilist, istub paagile otsa ja keerab sisemiste naksude taha pannes vastupäeva. Raske seletada, pilt oleks abiks.
11. Pumba kopsiku küljes on ujuk! Ole sellega ettevaatlik, ära vääna jõuga. Ujuk on paagi seinaga paralleelselt, see on vaja keerata natuke tahapoole (st 90 kraadi päripäeva) ja siis pumba kopsik välja nõkerdada. Kui kopsik väljas, tee oma pump korda. Kivikõvasid plastikvoolikuid tagasi panna ei saa, vaheta kummivoolikute vastu, peale väike kruviga klamber.
12. Kui soovid, pese paak, aga enne pumba tagasi panekut tühjenda see võimalikult tilgatumaks ja vaata selle sisemist kuju, et saada aru loogikast, kuidas pump seal põhjas asetseb.
13. Pumpa tagasi panna on paras porno, esmalt ujuk koos vardaga ja suuna see samamoodi avast sisse pannes paagi tagumise seina poole, siis ettevaatlikult lase kopsikut põhja poole ja keera ujuki varrast vastupäeva 90 kraadi ettevaatlikult kuni tunned, et sein tuli vastu. Siis kontrolli, et pumba kopsik on õigesti paagi kõige madalamas osas ja püsti, mitte mingi nurga all, ta jääb küll mitte otse selle augu kohale, kust sa ta sisse panid, aga siiski peab ta olema otse püsti. Kontrolli, et ujuk vaatab õigesse suunda, keerates kopsikut tagasi päripäeva kuni tunned, et ujuk, mis on tühja paagi põhjas hakkab põhja kõrgeneses üles ronima - ta teeb seejuures vastu plastikpaaki hõõrudes häält.
14. Kui oled veendunud, et ujuk on vabalt omal kohal, ning ei ole paagi seinaga kontaktis, pumba kopsik on põhjaga kindlalt vastu paagi põhja, siis vajuta ettevaatlikult pumba peal olev voolikute ja kahe metallist "lehekesega" kaan oma kohale, aseta peale seesama plastist keermega rõngas, mida enne lahti väänasid, ja keera kinni.
15. Suuna paak summuti peale, jälgi kässaritrossi, mis peab paagi peale põhja alla ära mahtuma ja olema õiges kohas, et paak täielikult üles läheks. Enne kui paagi üles surud, ühenda õigetesse aukudesse tagasivoolu ja surveotsad ning elekter.
Kel kirjelduse peale juuksed halliks lähevad, parem ärgu ise proovigu
Mina olen ise kõik praktikas läbi teinud, seejuures sattusin haiglasse
tõsi küll, terviseviga oli enne küljes. Nõuga ja kopsiku sees pumba enda vahetamise juures ka jõuga oli abiks Motorhead.
Aga ilusam on ikka paak maha võtta


EDIT: Panen siia kirja, kuidas ilma-auku lõikamata bensupumpa vahetada. Peast praegu niipalju kui mäletan ka võtmeid.
1. Aja auto kanalile või pane pakkudele tagumik võimalikult üles. Tagumine ratas tankimise poolelt maha. Tungi peale asi jääda ei saa, sest tung jääb paagi täielikul maha võtmisel ette, pakk peaks olema rohkem auto keskel. Samas ohutusta auto, et alla ei saja.
2. Saabi paaki voolikut täitmistorust sisse ei saa. Võta täitmise toru klambist maha aja sealt sisse voolik ja tühjenda paaki nii palju kui saad.
3. Lase lahti ka õhutustoru, ka selle jaoks vajad kas kruvikeerajat või 8 võtit, parem kui silmus. Enne puhasta klamber roostest. Pane mõlema toru peale kahe korra kilekott ja see näiteks juhtmete kokkutõmbamiseks mõeldud plastikust kiirkinnitiga kõvasti kokku, siis ei ole kõik kohad benssu täis.
4. Lase paaki hoidvad vitsad lahti (10 või 12 mutter), ETTEVAATUST liigselt jõudu kasutamast, sest vits on tõenäoliselt roostest rabe ja parem on hoiduda seda pooleks väänamast. Kui seis halb, tuleb uued vitsad hankida, kui seis enam-vähem, siis piisav kui vitsa samal ajal kinni hoida kui mutrit keerad.
5. Eemalda filter, see asub parema tagumise ratta ees, vajad 17 ja 19 võtit. Ära bensiini maha aja, pane kopsik alla!
6. Jälgi enne vitste tagant alla väänamist kust jooksevad käsipiduri trossid, neid on hiljem muidu raske tagasi saada.
7. Lase paak silla poole maha, uuri hea valgusega, mis otsad pumba juures on. Ära kasuta liigselt jõudu, et pumba otsi lahti saada. Eemalda esmalt elektripistik, seejärel hoia ühe käega välja- ja sissevooluotsa kinnitust eemal ja teisega tõmba otse üles, võid seejuures teha keeramisliigutust. Parem kui on võtta abiline, kes näiteks ülevalt august neid otsi lahti sikutab ettevaatlikult.
8. Otsad maas, siis jäta meelde, kumb ots on kumb, muidu saad paaki teist korda veel maha võtta. Tagasivoolu ots ja surveots on eri värvi, üks must, teine valge.
9. Kui voolikud-juhtmed lahti, lase paaki veel alla (kui paaki jäi 10-15 liitrit peaksid paaki alla laskma kahele poole ehitatud laudadest tornidele, kust eemalda laudu). Paak on õhema otsaga summuti peal, täielikult paagi eemaldamisek tuleb see suunata parema tagumise ratta ette.
10. Paak maas, siis vajad võibolla pumpa kinni hoidva plastikrõnga keeramiseks väikest seadeldist, samas kel käterammu on, see saab ka nii hakkama, et võtab kumbagi kätte midagi kandilist, istub paagile otsa ja keerab sisemiste naksude taha pannes vastupäeva. Raske seletada, pilt oleks abiks.
11. Pumba kopsiku küljes on ujuk! Ole sellega ettevaatlik, ära vääna jõuga. Ujuk on paagi seinaga paralleelselt, see on vaja keerata natuke tahapoole (st 90 kraadi päripäeva) ja siis pumba kopsik välja nõkerdada. Kui kopsik väljas, tee oma pump korda. Kivikõvasid plastikvoolikuid tagasi panna ei saa, vaheta kummivoolikute vastu, peale väike kruviga klamber.
12. Kui soovid, pese paak, aga enne pumba tagasi panekut tühjenda see võimalikult tilgatumaks ja vaata selle sisemist kuju, et saada aru loogikast, kuidas pump seal põhjas asetseb.
13. Pumpa tagasi panna on paras porno, esmalt ujuk koos vardaga ja suuna see samamoodi avast sisse pannes paagi tagumise seina poole, siis ettevaatlikult lase kopsikut põhja poole ja keera ujuki varrast vastupäeva 90 kraadi ettevaatlikult kuni tunned, et sein tuli vastu. Siis kontrolli, et pumba kopsik on õigesti paagi kõige madalamas osas ja püsti, mitte mingi nurga all, ta jääb küll mitte otse selle augu kohale, kust sa ta sisse panid, aga siiski peab ta olema otse püsti. Kontrolli, et ujuk vaatab õigesse suunda, keerates kopsikut tagasi päripäeva kuni tunned, et ujuk, mis on tühja paagi põhjas hakkab põhja kõrgeneses üles ronima - ta teeb seejuures vastu plastikpaaki hõõrudes häält.
14. Kui oled veendunud, et ujuk on vabalt omal kohal, ning ei ole paagi seinaga kontaktis, pumba kopsik on põhjaga kindlalt vastu paagi põhja, siis vajuta ettevaatlikult pumba peal olev voolikute ja kahe metallist "lehekesega" kaan oma kohale, aseta peale seesama plastist keermega rõngas, mida enne lahti väänasid, ja keera kinni.
15. Suuna paak summuti peale, jälgi kässaritrossi, mis peab paagi peale põhja alla ära mahtuma ja olema õiges kohas, et paak täielikult üles läheks. Enne kui paagi üles surud, ühenda õigetesse aukudesse tagasivoolu ja surveotsad ning elekter.
Kel kirjelduse peale juuksed halliks lähevad, parem ärgu ise proovigu


Mina kasutasin veneagseid plekikääre. Selliseid, mis paarimillimeetri laiuse plekiriba hammustab ja rulli keerab. Enne tuleb tõrvapapp eest ära võtta vaid.
Siin on sisselõiked ja käärid näha. Kuna see kere läks vanarauaks, siis lõikasin mõnuga
Siin on sisselõiked ja käärid näha. Kuna see kere läks vanarauaks, siis lõikasin mõnuga

55581286
Ketaslõikuriga saab ilusa kandilise lõike teha.Kerepleki ja paagi vahel pesitseb paar kaablikimpu ja mõned plastist torud.Nende vigastamise vältimiseks kasutan 50 X 300mm. plekiriba,mida nihutan lõigatava osa- ja voolikute-juhtmete vahel piki lõikeketta tööjoont.Algselt postitas: ivomets
tõenäoliselt ootab yks selline töö mine peagi ees. ja abiks oleks info, et kuidas kere kallale plekikääridega minna, et ylevalt pumba kätte saaks.
Aega võtab paar minutit.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
sai ka selle töö ära õpitud.
relakaga kallale ei läind, sai mingite kalliste plekikääridega väga ilusti ymmargune auk sisse tehtud ja pump välja võtta.
samas pumba kopsik oli tykkideks ja kopsikut ja kaant yhendavad plekkiribadest oli yks täiesti kõver. yhesõnaga kysimused jäävad õhku, et miks.,
aga saime uue kopsiku ja pumba ja taas
relakaga kallale ei läind, sai mingite kalliste plekikääridega väga ilusti ymmargune auk sisse tehtud ja pump välja võtta.
samas pumba kopsik oli tykkideks ja kopsikut ja kaant yhendavad plekkiribadest oli yks täiesti kõver. yhesõnaga kysimused jäävad õhku, et miks.,
aga saime uue kopsiku ja pumba ja taas

KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Põhjustajaks,kas pauk piki paaki altpoolt(suht keeruline saavutada),või mittetoimiv paagi tuulutus-õhutus,mistõttu paagi mahutavus võib väheneda pea poole võrra(vaakum paagis).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: Trionic
Põhjustajaks,kas pauk piki paaki altpoolt(suht keeruline saavutada),või mittetoimiv paagi tuulutus-õhutus,mistõttu paagi mahutavus võib väheneda pea poole võrra(vaakum paagis).
mõlemad variandid täiesti aksepteeritavad. ja auto omanikuga jõudsime ka just sinnamaale, et seal kus ta sõidab on auto põhjapeal kinni. ja seda tuleb tal tihti ette.

aga kustkaudu seda tuulutust avada saab??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Paremas esimeses rattakoopas on söefilter paagituulutusele. Seal lähedal on ka üks klapp mootoriruumis, kuhu tuulutuvoolikud külge lähevad. Mispidi need voolikud ühendatud täpselt olema peavad, ei tea, aga see klapp seda tulutust juhib kuidagi.Algselt postitas: ivomets
aga kustkaudu seda tuulutust avada saab??
55581286
Ja õhutusevoolikud-klapid asuvad sealsamas paagi sisesndtoru ümbruses. Ja paagikorgis on klapp.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
kas cabriol käib see pumba vahetus täpselt samamoodi.on see pealtpoolt augu tegemine oluliselt lihtsam kui paaki maha kiskuda.homme peaks proovima hakkama.eile sõitsin paagi tühjaks,jäin teele,toodi bensiini,esimese käivitusega läks käima,käis u15 seki ja suri välja.ja enam ei käivitu.samas vb on mingi võimalus,et tõmbas mingi pahna kuskile filtrile või torudesse ette?pumba häält ka kuulda pole,nii on et istme maas ja kõrv selle augu juures mis põrandas,siis nagu vaikselt mingi surin käib kui süüde sees
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
9-3-l on pihustitesse mineva kütusetoru peal üks ventiil, kust saab rõhku mõõta. Huvitav, kas '98 aasta 900-l ka juba on? Sealt saaksid teada, kas on kütuseviga...Algselt postitas: pistyk
kas cabriol käib see pumba vahetus täpselt samamoodi.on see pealtpoolt augu tegemine oluliselt lihtsam kui paaki maha kiskuda.homme peaks proovima hakkama.eile sõitsin paagi tühjaks,jäin teele,toodi bensiini,esimese käivitusega läks käima,käis u15 seki ja suri välja.ja enam ei käivitu.samas vb on mingi võimalus,et tõmbas mingi pahna kuskile filtrile või torudesse ette?pumba häält ka kuulda pole,nii on et istme maas ja kõrv selle augu juures mis põrandas,siis nagu vaikselt mingi surin käib kui süüde sees
55581286
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
1 etapp läbi.pumba sain maha.suutsin aravoolu otsa katki murda,liimisin kinni,aga ega vist kasu pole.veel pole tagasi pannud.pumba kopsik puru,nagu pudru ja kapsad seal koos.samas pump hakkas tööle,proovisin otse aku pealt,töötas.panin õige koha peale,töötas.andsin starterit ka,lubas juba,aga aku juba oli nii tühi,et enam ei jõudnud.nüüd jätsingi aku laadima.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Võtsin ette bensiinipumba eemaldamise paagist. Selleks lõikusin veidike Saabi tagaistme alust plekki.Põhjus eemldamiseks oli, näidik näitas 1/4 ja 1/2 vahel kütust, aga paak oli tühi.Lisaksin ka mõned fotod aga teadmistest jääb vajaka!!!
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
kuidas see pump täpselt töötama peab?kui süüde sees,peaks juba undama?.mul vahest töötab ,vahest mitte ja tööle hakkab alles siis kui starterit anda.korra sain käima,minut käis suri välja jälle.nagu ühendust ei saaks kuskilt, a võta kinni kust.ja selle tagasivoolu otsa murdsin ikka puru jälle,ega see liim ei aita
Lisatud failid
Lisatud failid
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
pump peabki hakkama käima siis kui annad starterit.
samas võid pumba otstele voolu akupealt peale anda ja vaadata kas alati läheb tööle ja tööle ka jääb.
olnud olukordi, kui harjad hakkavad kuluma, siis kord töötab, kord mitte.
samas võid pumba otstele voolu akupealt peale anda ja vaadata kas alati läheb tööle ja tööle ka jääb.
olnud olukordi, kui harjad hakkavad kuluma, siis kord töötab, kord mitte.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Postitusi: 432
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
ikka oli pumba viga,proovisin ühe teise pumbaga,mis osutus pm samasuguseks,läks käima kenasti.nüüd see pump sees.aga oleks vaja kellegi käest seda tagasivoolu otsa.oskab keegi aidata?
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
njah,ikka miski kala.sõitsin umbes3 kilomeetrit,siis hakkas vaikselt ära vajuma,et kütet ei saa piisavalt peale,võtsin teeserva,jätsin seisma,panin ueesti käima,sai jälle sõita umbes kilomeeter,et kütet ei saa piisavalt kätte vms,vb bensufilter? ega see bensupumba kopsik on ka seal suht ligadi-logadi paagis ja pump teeb ikka päris kuuldavalt häält.ahh saaks juba korda..
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Bensiinipumba kopsik peab istuma paagis sees täpselt nii nagu ta istuma peab ja mitte kuidagi teisiti. Vastasel juhul võib juba mingi 25-30 liitriga hakata pump kuivale jääma, kopsik peab olema paagi kõige madalamas osas õiges asendis.