Mõned elektri probleemid 9000-ndel.

Teemad elektroonikast...
Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#1

Mõned probleemid, mis vajaks lahendust. Tegemist siis 1990 aasta 9000-ega.

Probleem A: Salongi vent ei tee üldse mitte midagi, otse aku pealt aga vuhiseb uhkelt. Muud asjad (stepperid, ukse vendid) tunduvad töötavat. Tegemist siis kliimaga mitte manuaalsega.

Probleem B: Cruise kirja ei teki armatuuri. Juhtmed "peaks" kõik järel olema.

Kas on võimalik, et cruise või vendi releed juhtis LH2.4 ja nüüd aju (juhtmestiku) vahetusega need asjad enam ei tööta. A/C ja Cruise otsad jätsin ühendamata.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

Reedad ehk ka selle, mis autoga tegemist?

Kui tonnine, siis alates MY95 aastatest tekkis alles CRUISE kiri tabloole, kuna kruiis muutus elektrooniliseks.

terv, teager
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

Krt ma hakkasin ise ka mõtlema, et kas mul oli seal Cruise kiri või ei olnud. Vat ei mäleta enam. Uurisin kellade plokki ka aga ei näinud tahhomeetri juures kirja. Krt siis panin praegu küll sellega ikka vihaselt mööda :P
schlaam
Postitusi: 121
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#4

hm.. mul MY92 ja cruise süttib armatuuris..
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

No siis oli ikkagi minu omal ka Cruise kiri olemas, väga uduselt mäletan. Aga jah, miks need jupid ei suvatse tööd teha?
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#6

minu MY92 polnud armatuuris Cruise kirja. Võibolla selle hoiatustulega on sama lugu, mis Shift up tulega, et ainuld teatud turgudele müüdud isendid varustati. Lihtsalt oletan...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

Krt ma olen õige vend ikka. Sain ventika tööle. Ma ju eemaldasin kogu kliima süsteemi ja pistikud jäid lahti. Pisut guugeldasin, leidsin MY97 elektriskeemi ja hakkas mind huvitama asi nimega Ventilation Fan Speed Control. Panin siis kliima küljes olevad andurid uuesti järgi. Ikka ei teinud oma tööd, läks pisut veel aega mööda ja tõstsin kaks pistikut omavahel ümber, VOILAAAAAAAAAA!

Cruise kohta hetkel ei oska midagi targemat öelda, ootan mil tänavatele saab.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#8

Ehk sobib ka siia minu 9-5 probleeb püsikiirushoidjaga. Ei ole seni aru saanud kas see on hoiatuseks mõne vale või tegemata jäetud liigutuse eest kuid on 2.5 a jooksul nii 5-10 x esinenud süsteemi mitterakendumist ja üksi nuppude/suunatulevibu liigutamine ei aita. Aga peale seismajäämist ja mootori seiskamist uuesti autot käivitades ja sõitma hakates oli viga kadunud ja püsikiirushoidja toimis laitmatult. Kas on tegu mingi lootusetu "kotermanniga" või on viga leitav ja kõrvaldatav?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

Üks mure veel, süüte sisse keeramisel põleb EDU ja Trip Comp valgustus väga hädiselt. Valgus kustub vaikselt ära. Milles siin probleem seisneda võib?
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#10

Leon, sul võimalik, et siduri- või piduripedaali tagune lüliti või mis iganes seal on, nöögib. Teinekord proovi pedaale tallata, kui ei toimi. Mul on ka vahest nii juhtunud ja emma-kumma pedaali vajutamise järel tööle hakanud.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Üks mure veel, süüte sisse keeramisel põleb EDU ja Trip Comp valgustus väga hädiselt. Valgus kustub vaikselt ära. Milles siin probleem seisneda võib?
EDU "esipaneelil" peaks olema mingi valgussensor (oli ta nimi nüüd valgustakisti, ei mäleta), mis vastavalt salongi valgustatusele EDU eredust reguleerib. Kui see ära sureb, ongi EDU pime.
Muidugi on variant, et taustavalguse lamp ise läbi põlenud.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: suur
EDU "esipaneelil" peaks olema mingi valgussensor (oli ta nimi nüüd valgustakisti, ei mäleta), mis vastavalt salongi valgustatusele EDU eredust reguleerib. Kui see ära sureb, ongi EDU pime.
Muidugi on variant, et taustavalguse lamp ise läbi põlenud.
Ma usun, et mõtlesid ikka SCC'd :)

EDU juures pole mingit sensorit.

Mul EDU ja SCC säravad täisvõimsusel pidevalt - mis rohi selle vastu on?

terv, teager
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#13

Nii on, minu bad :)

Mul ka scc täisvõimsusel. Pole viitsinud parandust ette võtta. Rohust on foorumis kunagi ammu räägitud.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: suur
Nii on, minu bad :)

Mul ka scc täisvõimsusel. Pole viitsinud parandust ette võtta. Rohust on foorumis kunagi ammu räägitud.

Njah, leidsin selle teema üles.

Tuleb vist asi lahti lammutada, diood poodi kaasa võtta ja siit midagi sobilikku vaatada siis... Või oskab keegi kohe öelda, millist valida?

terv, teager
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

Mul oli ka väga pime see SCC, esimese ravina sai välja vahetatud armatuurivalguse dimmer, sest armatuur oli täiesti pime..:) Peale seda tekkis ka SCC-sse elu. Aga see diood endiselt ei funka, sest SCC oleks nagu öisel režiimil. Päeval päikese käes on endiselt raske näha mis seal on. Oleks nii nagu Teageril, siis näeks. Aga... rahakoti vahel on üks diood, mis ootab seda hetke, kui ma herr Jootekolviga ühendust võtan..:P Päritolu on dioodil ühe tavalise armatuurikella seest..:P Ma usun, et see diood on neil sama, sellepärast võtsin. Herr Zillil jäi üks taoline kell veel garaažikapi peale..;)

Niipalju kui ma teadjate käest olen uurinud, siis päris täpselt sama dioodi pole keegi leidnud, aga sarnast küll ja on isegi tööle saadud
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#16

Kes viitsib ja oskab võib selle fotodioodi ise ära mõõta.

Kaks võimalust:
1. Multimeeter 100kΩ peale: pimedas näitab 25kΩ, laualambi valguses 0,7kΩ
2. Multimeeter dioodi mõõtma (dioodi märk): pimedas 5V, valges 0,1V

Et diood on jublakas, mis ainult ühtepidi ühendades üldse midagi näitab, siis on polaarsus oluline nii SCC-s, kui ka mõõtmisel.
"Valetpidi" mõõtes teatab, et on katkestus...olenemata valgusest.
Kui korras fotodiood näiteks valetpidi külge joota, siis on SCC pime. Sama ka siis, kui dioodi üldse ei pane ;)
"Õigetpidi" mõõtes näitab aga väiksemat takistust, mis siis muutub olenevalt valgusest.

Teageri fotodiood on ilmselt lühises. Mõõtes näitab väga väikest takistust (<0,7kΩ ), olenemata valgustatusest.
Cyberi diood aga ilmselt täielikus katkestuses, näitab mõlematpidi mõõtes suurt takistust >25kΩ.
siil
Postitusi: 15
Liitunud: L Juul 26, 2008 20:42
Asukoht:
Auto:

#17

Minul sama probleem, et scc on pime. Googeldades leidsin, et sinna peaks vist minema fototransistor mitte diood.
See peaks sobima vist:
http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/web_store.cgi

Nendes kahes kohas sellest juttu. Ise seda keelt ei taipa ehk keegi suudab tõlkida:)
http://forum.saab9000.se/viewtopic.php? ... 3&start=90
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... &p=1866181
Vasta