SAAB SULETAKSE? - SAAB MÜÜDUD SPYKER'ILE!!!

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#201

Tänane ja eilne Dagens Nyheter on sel teemal mitu kirjutist üllitanud. Neist võib summeerida:
1. GM ja konsortsium kuhu kuuluv Bård Eker-i firma norrast koos Koenigseggiga on alla kirjutanud eelkokkuleppe ostuks (memorandum of understanding). Saabi müügi osas loodavad pooled kokku leppele jõuda kolmanda kvartali jooksul. St põhikapital on Norra taustaga. Tehingut rahastatakse lisaks ka laenuga mingist USA pangast. Üksikasjadest vaikitakse.
2. Seni kokku üldse ca 70 autot tootnud Koenigsegg ja Saab omavad vähe ühist. Tehingu eelduseks on see, et uutele Saabi mudelitele tarnib pikema aja jooksul mootorid, käigukastid jms endiselt GM. Tootmine on plaanis Saksamaalt, kus uut 9-5 on seni toodetud (katsepartiina), tagasi tuua Rootsi.
3. Läbirääkimised olid vel viimase hetkeni käimas ka teiste osapooltega, kelleks olid Beijing Automotive ja USA miljardär Ira Rennert-i firma Renco Group. Valiku tegid koos GM ja Saab, kes pidasid norrakate + Koenigsegg Group ühispakkumist parimaks lahenduseks Saabile, sest nende puhul oli tagatud parim finantseerimiskeem. St kummardused tuleb teha hr Bård Eker suunas, kelle unistus olevat olnud Saabi ost! Lisaks temale koosneb Koenigsegg Group erinevatest ettevõtjatest, kellest nimepidi mainiti vel Christian von Koenigsegg, Mark Alan Bishop ja Augie K Fabela-t.
4. Christian von Koenigsegg lubas, et tahab Saabi hoida Rootsi automargina aga ei garanteeri, et Trollhättanis säilivad kõik töökohad. Põhiosa siiski. Nende konsortsiumi eesmärk on neil muuta Saab rahvusvaheliselt tunnustatud kaubamärgiks ja saada firma taas toimima ca 4-5 aasta perspektiivis. Äriplaanid olevat olemas aastani 2013.
5. Spekuleeritakse, et ostu lõpuni viimiseks on vaja Rootsi riigi garantiid, et saada Euroopa Investeerimispanga (EIB)laen uute mudelite tootmisse viimiseks. Aga kindlad ei olda.
5. Asjaosalised ostu veel ei tähista, sest seda pole veel olnud - on vaid eelkokkulepped! Pressiteated on ennekõike suunatud üldsuse rahustamisele, et tagada lõppkokkulepete sõlmimise ajaks spekuleerimise lõpetamine ja sedakaudu pidurdada firma väärtuse vähenemine.
6. Võlausaldajatega on Saab jõudnud kokkuleppele, et 75% senistest võlgadest maha kanda, mis oli selle kokkuleppe eeldus.

Igatehes paistab lootus, et Saab iseseisvub, uued mudelid tulevad ja ostjad on tõsised. Saab ja Koenigsegg aga kindlasti ühisest tehasest tulema ei hakka (Christian von Koenigsegg on rahul oma senise tehasega) ja kahe firma vahele = panna ei tasu. Tundub, et Koenigsegg on kaasas just maine kujundamise eesmärgil. Raha tuleb valdavalt mujalt.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#202

Saabist tehakse superbränd ... :conf:

EDIT: Eks ta üks kohaliku ajakirjanduse musternäide ole... kokkuvõte 100 sõnaga millestki. Saabsunited.com vms sait annab siiski palju parem ülevaate intervjuudest.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#203

Selle teema võib vist varsti lukku panna :P Selline teade potsatas postkasti mulle.

GM and Koenigsegg agree over Saab´s sale
  • General Motors Corp. and Koenigsegg Group AB have made a tentative agreement over the sale of Saab Automobile. Rest assured this is not an 11th hour deal but is the culmination of a strategic review, legal reorganization and thorough search for the best investor. All parties are focussed on a smooth transition of ownership and expect that a new structure will be finalised in the summer.
    For the very latest news visit: SAAB NEWSROOM

Pilt

terv, teager
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#204

Paistab vist loo lõpp jah - Ca 10 miljardist kroonisest võlast on 75% nüüd ka kohtu otsusega lubatud maha kirjutada!

http://www.dn.se/ekonomi/saabs-skulder- ... d-1.893237

Saab elab!

Aga võiks ju selle teema selle hetkeni alles hoida, kuni lõpplik deal norrakate ja Saab vahel alla kirjutatud. Üldiselt on Dagens Nyheter, mida loen sellel teemal alati täpse info andnud ja spekuleerimisi vältinud. Loodetavasti eduka loo jätk on allkirjad paari kuu jooksul saav!
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#205

Täna taas Dagens Nyheterit sirvides jäi silma, et Saabi äriplaan on leidnud Euroopa Investeerimispanga (EIB) mitteametliku eel heakskiidu. Ametliku otsust ollakse valmis kiirelt tegema, kui Rootsi riik annab laenule oma garantii. Laen oleks turuhinnast odavama protsendiga ja ca 7-10 aastaks. Samas jõuab ajakirjanik järelduseni, et ilma Rootsi riigi garantiita laenu Saab kunagi ei saa. Nii, et hoidke nüüd pöialt, et Rootsi riik ja Saabi alalhoida soovib!

Viide artiklile: http://www.dn.se/ekonomi/saab-far-gront-ljus-1.899696
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#206

Ja täna ilmusid üle maailma uudised, et GM on pankrotist väljunud. Ühes neist, küllaltki respektaabilis või nii, ehk AFP loos polnud silpigi Saabist, ehk siis see mainitakse ajaloos juba maha :angry:
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#207

Tundub, et asjad pole ikka nii roosilised, nagu vahepeal tundus. :gun:

http://www.e24.ee/?id=150708
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#208

'''' Kui GM ei suutnud Saabi kahjumist välja tuua, siis kuidas suudab seda väikefirma Koenigsegg, küsib meedia.'''

väga rumal küsimus minu arust
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#209

Väidetavalt on allkirjad müügipaberitel all. :headbang:
Di ja minusugustele keelest mitte aru saajatele muidugi SaabsUnited
:head:

Loodetavasti saadakse ka viimastest muredest üle ja saabitootmine jätkub.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#210

Viimane mure oli peale siduva müügikokkuleppe allakirjutamist, et ostja poolselt puudub 3 miljardit krooni + EIB antav laen!

Huvitav artikkel rootsi keeles lugejatele: http://www.dn.se/ekonomi/saabaffaren-klar-1.932687

Huvitav lisainfo oli seal see, et algselt Saabi investeerida lubanud Mark Bishop on Saabi ostu plaanidest loobunud. Seega on ost veelgi enam Skandinaavia rahadega, kui alul plaaniti.

Samuti Saab saabe edaspidi Trollhättanist, kuhu tuuakse üle 9-5 tootmiseks vajalik sisseseade. Seega saavad turul liikuma üksikud seni toodetud esimesed Saab 9-5, mil peal Made in Germany ja siis hulgaliselt 9-5-si, mis taas Made in Sweden. 9-4X tootmine pidi kokkuleppe järgi jääma siiski Mehhikosse. Muud sabid aga jäävad ka edaspidi tulema Rootsist.

Edu teile siis uued omanikud: Christian von Koenigsegg, Bård Eker ja Augie Fabela! Lahe, et asja ära tegite. Ma plaanin küll veel Saabiga kruiisida.:drive:
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#211

https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#212

Vaadake see video ka siis ära, esimene video peaks olema. http://newsroom.saab-web.com/
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#213

Tänane Dagens Nyheter annab teada: "Saabitehing võib lõpule jõuda oktoobris. Oktoobri viimane päev on kokkulepitud päevaks, mil kõik tehingu üksikasjad saavad korda. Saabi juht Jan Åke Jonsson teatab, et puudu jääva finantseeringu osas on augud praktiliselt täidetud." Eeldatakse, et selleks ajaks on ka EIB oma 4,3 miljardi kroonise laenu otsuse teinud. Toota loodetakse aastas ca 120 000 kuni 125 000 autot. Ega's muud, kui Saabe ostma!

Rootsi keele lugejad võivad siit edasi lugeda: http://www.dn.se/ekonomi/saabaffaren-ka ... r-1.945130
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
koger
Postitusi: 40
Liitunud: T Aug 25, 2009 0:08
Asukoht:
Auto:

#214

Dagens Industri andmetel saab Koenigseggi äripartneriks Hiina firma. Kõige tõenäolisemalt on see Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC).

http://www.e24.ee/?id=161193
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#215

Hiinlastest ei saa tõesti üle ega ümber.
romza
silverk
Postitusi: 49
Liitunud: E Juul 30, 2007 22:34
Asukoht:
Auto:

#216

S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#217

anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#218

See vist on kõige sobivam teema sellele juttule aga Talous Sanomat kirjutavad et USAS on saabidest puudust et klienditele varsti hakkatakse ainult reklaam paberid jagama :head: seal ka seletus miks.

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 923906/139
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#219

Mitt mõhkugi ei saa sellest soome keelest aru...:) Aga samad uudised leiab pea alati Saabsunitedi lehelt ja isegi varem, kui lehtedest..;)

Peaks siis ka ära märkima, et Trollhättanil on varem koondatud 700-st töötajast 90 jälle tagasi võetud, sest tootmine tuuakse sinna üle ja töötajaid vaja välja koolitada :thumb: Enamus neist on liinitöölised.

Samas anti USA diileritest ca 90-le teada, et edaspidi nende teeneid ei vajata... Sealhulgas paljudele, kes on aastakümneid seda marki müünud..:(
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#220

90 inimest võeti sinna peamiselt kabriolette ehitama, sest nende toomine tuuakse tagasi Trollhättanisse.

Eilne Dagend Nyheter annab teada, et Saab on teinud sammu lähemale 4 miljardi kroonise EIB laenu saamiseks. Rootsi riik on nimelt EL komisjonile teele saatnud oma vastuse. Ka on EIB, Saab ja Rootsi riik kõik jõunud sinnani, et Saab on laenu kõlbulik, sest ei vaevelnud majandusprobleemides (ehk polnud võlgu kolmandatele osapooltele) enne suurt majadnuskriisi ehk juulit eelmisel aastal. See olevat oluline, sest EIB laenud autotootjatele on kriisi mõjude leevendamiseks ja laenu ei taheta anda neile, kellel äri juba enne ei toiminud.

Artiklis loodetakse, et ehk saab EIB vastuse kahe kuu jooksul kätte. Siis saab Saabi müük ühele poole saadud.

Otselink: http://www.dn.se/ekonomi/saab-narmare-l ... b-1.996384

Seega nati veel ootamist aga paistab, et müüja müüb ja ostaja endiselt ostab ja rahastaja on saanud ka küsimustele vastused. Nüüd peab siis rahastaja veel ette antud kahe kuuga otsuse tegema. Õnneks Rootsi valitsus peab Saabi siiski veel vajalikuks firmaks.:D

Lisaks leidus ka teine artikkel, mis viitab, et Saab tahab tootmist suurendada seniselt 100 autolt päevas 220-ni, et tagada ostjate soovide rahuldamine. Toodangu kasv on kavas uuest aastast.

Link sellele artiklile: http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe ... ar-1.17984

Paistab, et sedamööda, kuidas tekkib kindlus julgetakse taas ka uusi Saabe osta.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#221

viimased uudised räägivad sellest, et tehing GMi ja K-segg Groupi vahel on läbi kukkunud. põhjused pole teada veel.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#222

Ja saabsunitedis on ka sama asi kirjas :(
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#223

Kokkuvõtvalt:

  • The sale of Swedish based carmaker SAAB is off, according to prospective buyer, Koeniggsegg.

    In in a press release, the small Swedish manufacturer announced on Tuesday evening that delays in negotiations meant that they were unable to close the deal with current owners General Motors.

    "We regret that after six months of intensive work we have come to the painful and difficult conclusion that we will not be able to carry out the purchase of SAAB Automobile," the company writes.

    Expressions of disappointment were echoed all around on Tuesday evening and the future of Saab seems bleak.

    Speaking to the news agency TT, Christian von Koenigsegg, CEO of Koenigsegg Group, says: "We had put the 30th of November as as an absolute final deadline and we found today that there is no chance for the deal to be done before then. And after that, we do not dare to believe in the plan, too much time has passed."

    Christian von Koenigsegg does not want to point fingers at anyone for causing this to fail. He only says "it is an increadibly complicated process".

    Saabs CEO Jan-Åke Jonsson expressed deep disappointment at Koenigsegg's decision to pull out of the deal. "We have worked very long, not just with this constellation, but the whole selection process, and to have worked so long for this and then in the end not get to the finish is - of course we are disappointed," Jonsson told Swedish Radio News.

    Jonsson himself received the news late on Monday evening. "It comes very sudden and somewhat surprising, GM will now - in the next couple of days - analyse the situation and decide what the next step will be in the process," Jonsson said and added that he expects GM to announce the results of its analysis next week.

    Asked why things went this way, Jan-Åke Jonsson - like Christian von Koenigsegg - blamed the "complicated process", involving not only Koenigsegg Group and GM, but also Beijing Automotive, the European Investment Bank, the Swedish Government, the Swedish National Debt Office and the European Commission. According to Jonsson "Koenigsegg has not managed to gather this group of different interested parties to solve the issues within a reasonable time frame".

    With that, he does not want to heap any particular blame on Koenigsegg. He does not want to point a finger at the government either. "Everybody involved in this process has a responsibility. I do not think you should point at any one responsible. Now we are where we are, and we will have to take it from there and GM will have to decide on the future".

    Saab's owner, General Motors (GM) announced on its disappointment at the failed deal. The company announced that it will analyse the situation and present its conclusions next week. Speaking to Swedish Radio News the company adds that there are no other prospective buyers, and that the future for Saab "seems dark".

    Feelings of disappointment was echoed in many quarters on Tuesday evening. At a press conference at the Ministry for Entreprise and Energy, senior civil servant Jöran Hägglund expressed his regrets at the news and the fact that it came at such a late stage. He said that the government is in talks with GM to try to find a possible solution. "To the workers of Saab, I would like to say that it is too early to say that all hope is gone," Jöran Hägglund said at a press conference on Tuesday evening.

    Expressions of disappointment and also surprise came from several representatives of the trade unions at Saab. Håkan Danielsson, chair of the trade union of graduates at Saab, says the news were "very unexpected". "I thought the negotiations with Koenigsegg had come very far, and I would have thought that the deal was already done," he told the news agency TT.

    The staff at Saab were told the news on Tuesday evening. Many of them via e-mail, just as Koenigsegg announced its decision in a press release.

Vandenõuteoreetikud siiski maailmalõppu veel ei kuuluta, väidetakse, et K'ssegg pressib niimoodi paremaid tingimusi välja või et GM'il tekkisid uued plaanid (seoses US diilerivõrgu reorganiseerimisega) jm...

terv, teager
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#224

....ja alustame uuesti algusest...:wall:
silverk
Postitusi: 49
Liitunud: E Juul 30, 2007 22:34
Asukoht:
Auto:

#225

eks tegelikult tähendab see Saabi lõppu. Rootsi valitsus saab nüüd varsti oma suppi süüa, et oli nii paindumatu toetuste ja garantiide andmises. Saavad endale varsti mitutuhat töötut juurde keda üleval pidada.
Vasta