NG900 käsipiduri klotside vahetamine

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
sat
Postitusi: 69
Liitunud: E Mai 04, 2009 14:23
Asukoht:
Auto:

#1

Ülevaatusel ei läinud kässariga läbi. Üks pool polnud kohe üldse võtnud. Pühade aegu lähen maale ja seal kanaliga garaaž olemas. Mõtlesin, et teen käed õliseks. Saab workshopist vaatan, et klotsidele ligi samiseks tuleb support lahti kuvida ning hiljem tuleb supporti poltide vahele keermeliimi panna.
Kas piduri ketast ei anna kuidagi ilma supporti lahti võtmata ära võtta ja kas keermeliim on ilmtingimata vajalik? Muidugi seda keermeliimi peaks suvalisest autopoest saama, kuid siis peaks homme kindlasti poest läbi käima.
Muidugi on veel võimalus, et pääsen ainult klotside reguleerimisega, kuid kahtlen, et kui üks pool üldse ei võta, siis on seal klotsid äkki üldse kinni roostetanud ja tuleb ikka lahti võtta.
flood
Postitusi: 227
Liitunud: K Juul 11, 2007 16:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu/Saaremaa
Auto:

#2

Tasuks ka käsipiduri trossid üle vaadata. Minu masinal näiteks oli ühe poole tross kinni roostetanud ja seetõttu üks pool ei võtnud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Keermeliim ei ole vajalik.
sat
Postitusi: 69
Liitunud: E Mai 04, 2009 14:23
Asukoht:
Auto:

#4

Trossid olid korras ning seekord sai hakkama ainult trumlite reguleerimisega, nii et uued klotsid jäid oma aega ootama. Tulin just korduv ülevaatuselt, käsipiduri balanss polnud kõige parem, aga jäi normi sisse. Tänud vastanutele.
Reguleerimis mutrit trumli seest aitas leida mobla led taskulamp. Põhimõtteliselt sai isegi vaadata, et kruvikas ikka alati õige koha peale läheb ning nägi ära ka kui palju regulaatori vindiosa lühemaks-pikemaks muutus.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Käsipiduri tross kinnitub hoovale,mis on osa koostust,mille abil ekstsentrikutega hoovastik trossi pingestades hakkab klotse tsentrist väljapoole suruma(pidurdama),Tulemuseks on klotsipindade ühtlane surve trumli tööpinnale.

90% vanematest masinatest on see hoovastik monoliitseks roostetanud ja trossi pingestades surutakse ainult üht piduriklotsi ja kuna teine klots jääb "õhku",väänatakse kogu trumlis asuv mehaanika teise klotsi suunas,kuni saavutatakse kontakt trumliga.
Tegemist on siis ebaloomuliku käsipiduri rakendumisega.

Tagajärjeks ebaühtlaselt kulunud klotsid,-TRUMMEL,samuti pikemas perspektiivis purunema hakkavad detailid trumlis.

Hoovastik on ainult A-varuosana.Samas,kui see monoliit ettevaatlikult osandada,saab lihvkettaga pinnad haljaks lasta(piisavalt paksust metallist on detailid),mis omakorda teeb liigendpindade lõtkud suuremaks(väiksem oht kinniroostetamiseks) ning kui see kõik paksult vaskmääret kasutades koostada,saab jälle aastateks toimiva hoovastiku.
Sai vist natuke segane jutt:evil:
sat
Postitusi: 69
Liitunud: E Mai 04, 2009 14:23
Asukoht:
Auto:

#6

Polnud hullu midagi, sain täitsa aru. Mul oli just nagu meelde jäänud, et 900NG trummli klotsid ei roosteta reeglina kinni. Siit samast foorumist surfasin mingi aeg tagasi, aga ju siis vaatasin midagi valesti. Käsipidurit eriti ei kasuta, aga kui soojemaks läheb eks siis võtan lahti puhastan, määrin ja vahetan klotsid ära.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Klotsid ei roostetagi kunagi kinni.Mina rääkisin hoovastikust trumlis.
Vasta