Külmade saabudes hakkas autot kummitama kaks probleemi korraga. Täiesti maha jahtunult käivitades läheb mootor ilusti tööle, ent sureb ka kohe ära. Olenevalt temperatuurist väljas läheb vaja 2-4 katset, et auto ka tööle jääks, mida külmem, seda hullem. Kui mootor on pisut soojem, käivitub ilusti.
Teine murelaps on tühikäik. Külmast peast töötab kõik nagu peab, aga kui mootori temperatuur tõusma hakkab, langevad tühikäigupöörded nii madalale, et auto sureb välja ja ei käivitu enam, Ei luba ka. Harilikult umbes 5 minuti ootamise järel käivitub auto taas ilusti ja kõik on jälle korras. Ka see probleem esineb vaid täiesti maha jahtunud mootori puhul ja olen ka täheldanud, et külma peab siis õues üle -10* olema (?)
Lisaks veel, et kui tühikäik kaob, siis reageerib auto gaasipedaalile endiselt hästi ja tuuritades on seda võimalik siiski töös hoida, ise ei ole tühikäik tagasi tulnud, st kui gaas lõpuks lahti lasta, sureb auto ikkagi ära.
Auto väljalaske aasta on 1984, on pritsega ja ise hingav.
Vilets külmkäivitus ja probleemne tühikäik
Minul olid täpselt samad sümptomid kui välja jätta see et suri välja ja üldse ei käivitunud. autoks mul 86 aasta pritsungiga vabalthinav klassik. Lahendus oli audacer, mis täpselt viga oli ei mäletagi, teema siin http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=12982
Ilmselt on sulgi juhtrõhuregulaatoriga mingid probleemid, kas ei saa see voolu või .....
Tartu linnas on ilmselt parim lahendus Viljandi mnt töökojas meister Jüri Nurmes üles otsida (vt Tartu saabiremontijate teemasse), edasised valikud oleks juba Tallinnas Audacer või Troost või Saabi-Anti.
Muidugi võib ka alustuseks uued NGK BP 6 ES marki küünlad panna (kui just hiljuti vahetand pole), aga siis tuleb ise sädevahe 0,6 mm peale seada.
Sooja (kuuma?) mootori väljasuremise põhjuseks võib muidugi olla ka tühikäiguregulaator, aga võib ka midagi muud olla (vaakumvoolikud?). Kui omal piisavalt oskusi ja/või seadmeid pole, on ikkagi mõistlik mõne meistri ehk töökoja poole käik ette võtta.
Tartu linnas on ilmselt parim lahendus Viljandi mnt töökojas meister Jüri Nurmes üles otsida (vt Tartu saabiremontijate teemasse), edasised valikud oleks juba Tallinnas Audacer või Troost või Saabi-Anti.
Muidugi võib ka alustuseks uued NGK BP 6 ES marki küünlad panna (kui just hiljuti vahetand pole), aga siis tuleb ise sädevahe 0,6 mm peale seada.
Sooja (kuuma?) mootori väljasuremise põhjuseks võib muidugi olla ka tühikäiguregulaator, aga võib ka midagi muud olla (vaakumvoolikud?). Kui omal piisavalt oskusi ja/või seadmeid pole, on ikkagi mõistlik mõne meistri ehk töökoja poole käik ette võtta.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

-
- Postitusi: 37
- Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
- Asukoht:
- Auto:
Külmkäivituspihusti andur,kui ära väsib on pihusti kogu aeg taga,segu rikas ja mootori soojenedes lämmatab tühikäigul mootori ära,aga lapatsit peal hoides jõuab mootor segu ära põletada.