Mis materjalidest on tehtud see kott, mis pannakse turbo kuumakoja ümber?
Kodus on mul olemas paksu klaasriiet ja õhemat klaasriiet mil üks pool hõbedane, lisaks on olemas mingi spets kuumakindel niit.
Vaadates neid kotte piltidelt tundub, et seespool kasutatakse mingit pehmet materjali. Klaasriie aga ei ole nii pehme. Plaan on oma turbole kott ümber teha ja torud katta klaasriide lindiga. Õlivoolik saab ka omale selle hõbedase kattega klaasriide ümber. Mitte, et kapoti all kuum oleks või miskit, aga kardan hirmsasti kui õlivoolik peaks kiirenduse ajal purunema, siis võib kogu auto maha põleda:mad:
Turbo kuumakaitse kott
Kallimad sisaldavad kevlarit.Osad on mingist süsinikkiust kangast,millesse on pressitud vasepulbrit jne.
Eks igal tootjal ole omad segud.
Eks igal tootjal ole omad segud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Need vist pikalt kuumutamist ei talu.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
F1 kevlarisegust kombekad peavad taluma lahtist leeki vist midagi poole minuti-minuti ringis.Turbo on jahedam,kuid siiski 600-1000 kraadi.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Selge, sel juhul läheb lihtsalt kiht hõbedast sisse, hõbedane pool koja poole. Seejärel mitu kihti tavalist ja pealmine kiht hõbedane, välimuse ja kasutaja mugavuse pärast, siis ei saa klaaskiude naha alla kui kätt pidi kuskil vahel oled.
See hõbedane kiht on alumiinium? Vihjek soovitan uurida alumiiniumi sulamistemperatuuri
Ja siis veel üks väike vihje, et kui alu õhu käes kuumutada, siis mingil hetkel hakkab see väga heleda leegiga põlema 
Ehituses on mingid tuletõkke materjalid, täpselt ei tea nende omadusi aga võibolla leidub midagi sobivat.


Ehituses on mingid tuletõkke materjalid, täpselt ei tea nende omadusi aga võibolla leidub midagi sobivat.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
A kas tasub möllata? Selle koti hind on vast mõnisada krooni üks suvaline näide netist, $34.51. Kohalikud butiigid müütavad täielikku kitti ca 2500.- eest aga selles on lisaks kotile ka igasugu teipe ja värke lisaks. Kui küsida ehk müütavad sulle koti üksikuna ka. See 4-500 EEK (ainult kott) on selline summa, mille puhul mina näiteks ei hakkaks ise ehitama materjalidest, mille kõlblikkus antud juhul on veel välja selgitamata.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mine kuskilt romulast otsi parajaid tykke sellestspets asjast, mis kuumusekaitseks ümber kollete ja asjade pandud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: Cyber
A kas tasub möllata? Selle koti hind on vast mõnisada krooni üks suvaline näide netist, $34.51. Kohalikud butiigid müütavad täielikku kitti ca 2500.- eest aga selles on lisaks kotile ka igasugu teipe ja värke lisaks. Kui küsida ehk müütavad sulle koti üksikuna ka. See 4-500 EEK (ainult kott) on selline summa, mille puhul mina näiteks ei hakkaks ise ehitama materjalidest, mille kõlblikkus antud juhul on veel välja selgitamata.
Ma teen selle koti tasuta. Viljandis pole ei ühtegi butiiki ega muud poodi. Meil puudub igasugune tuuning/motorsport kraam. Lisaks ei vaevu paljud siia midagi saatma. Kuhugi tallinna järgi tulek on kohe 500.- eek hinnale otsa. Pisut uurin siit ja sealt ja on mul see kott olemas. Professionaalne õmbleja omal kodust võtta. Milles küss

Algselt postitas: ivomets
mine kuskilt romulast otsi parajaid tykke sellestspets asjast, mis kuumusekaitseks ümber kollete ja asjade pandud.
Pole vaja, materjal kodus olemas. Lihtsalt huvitas mida seal kasutatakse. Klaasriie on piisavalt hea materjal. Pealmiseks materjaliks on ka see aluminiseeritud klaasriie hea, sest seal on juba temperatuur tunduvalt väiksem ja mingit süttimis ohtu pole.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kui sul seda EILE vaja pole, siis leiab alati mingi variandi transaks, ilma et peaks ise järgi käima. Selle asja Cargobusi toimetamine ei võta ka eriti aega. Ja kui sul on seda vaja kahe nädala pärast või veel hiljem siis seda enam.
Aga luba mulle palun, et kui sa selle valmis saad ja installeerid, siis esimese käivituse järel lased mootori soojaks koha peal, kapott lahti ja ise istud tulekustutiga kõrval, eks... Ja esimesed tõmbed teed samamoodi, et tuletõrjuja istub kõrval, valmis tormama... Sest no ma olen juba selline pisut umbusklik.
Aga luba mulle palun, et kui sa selle valmis saad ja installeerid, siis esimese käivituse järel lased mootori soojaks koha peal, kapott lahti ja ise istud tulekustutiga kõrval, eks... Ja esimesed tõmbed teed samamoodi, et tuletõrjuja istub kõrval, valmis tormama... Sest no ma olen juba selline pisut umbusklik.
Pole vaja, materjal kodus olemas. Lihtsalt huvitas mida seal kasutatakse. Klaasriie on piisavalt hea materjal. Pealmiseks materjaliks on ka see aluminiseeritud klaasriie hea, sest seal on juba temperatuur tunduvalt väiksem ja mingit süttimis ohtu pole.
Kui see alukiht jääb väljapoole või teise kihi peale, siis vast ohtu pole. Aga vahetult alu vastu hõõguvat turbot on halb mõte.
Infoks veel, et osad klaasriided ja villad on mingi vahataolise ainega immutatud, et murdunud kiu tükid rohkem üksteise külge kleepuksid. See vaha võib kuumenedes veidi tossata, lahtist leeki vasti ei teki, seda ainet on seal imeõhuke kiht.
-
- Postitusi: 129
- Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
- Asukoht:
- Auto:
Vabandage nüüd rohelist kui ma küsin, aga milleks üldse see kott sinna ümber keerata?
Kas see on nüüd mingiks kaitseks kuuma õhu eest mootoriruumis (mis tähendaks seda, et peaks ära isoleerima ka väljalaskekollektorid) või on mingi põhjus miks on vaja turbo kuuma pool "koti sees" hoida veel.
Endal vaatasin et seal turbo peal vaid plekist kaitse peal, ei miskit enamat.
Kas see on nüüd mingiks kaitseks kuuma õhu eest mootoriruumis (mis tähendaks seda, et peaks ära isoleerima ka väljalaskekollektorid) või on mingi põhjus miks on vaja turbo kuuma pool "koti sees" hoida veel.
Endal vaatasin et seal turbo peal vaid plekist kaitse peal, ei miskit enamat.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Seda siin seletama hakata on pikk jutt... Võibolla on Turboclub-i foorumis see kusagil ka üles tähendatud. Aga üldiselt võis vist nii öelda, et mida rohkem sooja suudad sa seal kinni hoida seda parem performance'ile... Ja mitte vaid turbo koda vaid ka DP ja headerite teipimine käib selle juurde. Pikk teooria, mida ma kahjuks väga seletada ei oska... Seda peab lugema vastavatest raamatutest.Algselt postitas: pluggerxxx
Kas see on nüüd mingiks kaitseks kuuma õhu eest mootoriruumis (mis tähendaks seda, et peaks ära isoleerima ka väljalaskekollektorid) või on mingi põhjus miks on vaja turbo kuuma pool "koti sees" hoida veel.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kott valmis. Kaks kihti peenkiulist klaasriiet ja kaks kihti jämeda kiulist klaasriiet. Minu arust kena 


Kahe lüüsi auguga panime veidi mööda, aga mitte oluliselt. Sellepärast on ülemisel pildil ka väike parandus juures. Järgmine kord teab kuidas vigu vältida. Niidina kasutasime Kevlarit



Kahe lüüsi auguga panime veidi mööda, aga mitte oluliselt. Sellepärast on ülemisel pildil ka väike parandus juures. Järgmine kord teab kuidas vigu vältida. Niidina kasutasime Kevlarit
Kevlar küll ei sütti (kergesti), kuid ta ei ole pikaajaliselt kuumakindel. Üle 200 C halvenevad tema omadused märgatavalt ja kusagil juba alla 500 C hakkab Kevlar lagunema*. Vurri kuuma otsa ümber kardetavasti laguneb see kott sul laiali...
*Allikas: Kevlar Technical Guide
*Allikas: Kevlar Technical Guide
Lihtsalt seletades on kuuma gaasi poolt turbiinile üle antav energia võrdeline siseneva ja väljuva gaasi temperatuuride vahega. Mida kõrgemat temperatuuri suudetakse kuni vurrini hoida, seda rohkem saab sealt (teoreetiliselt) ka energiat kätte. Mida rohkem energiat enne vurri soojusena eraldudes kaduma läheb, seda vähem jääb kompressori ringiajamiseks. Ehk siis ka väljalaskekollektori isoleerimisel on mõtet, vurrist edasi aga omab teipimine vast ainult visuaalset pointi.Algselt postitas: pluggerxxx
... või on mingi põhjus miks on vaja turbo kuuma pool "koti sees" hoida veel.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
No proovime selle koti ära. Hullemaks minna ei saa. Kui laguneb, õmbleme uuesti kuid kasutades siis juba midagi muud.
Kuumad gaasid pidid paremini voolama, seega on downpipe teipimisel ka mõte sees.
Lähen garaasi nüüd koristama. Homme algab kolde tegemine.
Kuumad gaasid pidid paremini voolama, seega on downpipe teipimisel ka mõte sees.
Lähen garaasi nüüd koristama. Homme algab kolde tegemine.
Parema voolavuse nullib ära kuuma gaasi suurem maht. Kumb effekt suurem on, seda ma ei tea, aga päeva lõpuks on oluline saavutada DP-s võimalikult madal rõhk (vaakum oleks parimAlgselt postitas: S9K
Kuumad gaasid pidid paremini voolama, seega on downpipe teipimisel ka mõte sees.
