Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Tonnised ja nende mured
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#26

Aut. kasti õlitaset saab kontrollida AINULT töötava mootoriga(töösoe sinu kasti puhul).Arvan,et su kastis on alla 50% ettenähtud õlikogusest.
Kasutaja avatar
Marko28
Postitusi: 64
Liitunud: R Okt 03, 2008 18:40
Asukoht:
Auto:

#27

Eriti aru küll ei saa kogu varda viskab õliseks tundub et õli on ikka kuigi päris palju tulnud välja, alt vaatasin. No ei tea mis õli see siis on? Mootor teeb natuke teistsugust häält jah kastijuurest aga mitte palju
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#28

Algselt postitas: Marko28
miks töötava mootoriga? seisva mootoriga taset vaadates kogu varras õline. Kas on mingi andur mis kaitseb kasti juhul kui õli otsas või hoiatab armatuuris? mul küll midagi ei põle seal

Pole mingit andurit ja kui pikalt sõita alla normi õliga siis rikub nn. siduripakid ära. Remont võiks olla kusagil 5-6 k pluss kasti peale- ja mahavõtt.
Kasti käib ATF 2 õli ning selle väikese pulgaga on tõesti raske aru saada kuskohas see tase täpselt on, kogu pulk tundub kuidagi õline olevat. Tee see pulk hoolega õlist puhtaks ja proovi uuesti.
Kas tagurpidi sõidab?
Kasutaja avatar
Marko28
Postitusi: 64
Liitunud: R Okt 03, 2008 18:40
Asukoht:
Auto:

#29

tagurpidi ei sõida, ainult park ja neutraal toimib :freak: igatahes külmapärast see jama on, eks mul õli must oli jah veidi eks sellepärast juhtuski Oleks seal midagi ennem peaaegu pekkis, siis oleks andnud otsad ennem talve kui haardetegur suurem
Kasutaja avatar
Marko28
Postitusi: 64
Liitunud: R Okt 03, 2008 18:40
Asukoht:
Auto:

#30

Algselt postitas: Trionic
Aut. kasti õlitaset saab kontrollida AINULT töötava mootoriga(töösoe sinu kasti puhul).Arvan,et su kastis on alla 50% ettenähtud õlikogusest.

kas arvad sellepärast ei vahetagi käike, et õli otsas
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#31

See kast on ilma elektroonikata, kogu kasti töö juhtimine ja käikude vahetus toimub mehhaaniliselt. Õli on sealjuures üks olulisemaid komponente. Sellest võib järeldada, et õlitase alla normi võib täiesti ilmselt põhjustada anomaaliaid ja rikkeid.
Kasutaja avatar
Marko28
Postitusi: 64
Liitunud: R Okt 03, 2008 18:40
Asukoht:
Auto:

#32

oskab keegi rääkida mis õli panna ja kust saab odavalt ja palju läheb?
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#33

äkki käid ikka kuskil autot näitamas ja lased kellelgi selle protseduuri teha kuna tundub,et sa ise ikka ei pruugi hakkama saada ja hiljem võib suht kurb ja kallis tagajärg olla.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#34

Algselt postitas: Marko28
oskab keegi rääkida mis õli panna ja kust saab odavalt ja palju läheb?

Dextron III, vahetusel 4L, pealekallates niipalju kui mahub :)
Samas võiks filtri ka ära vahetada ning vaadata palju tõkatit ning metallipuru on kogunenud vahepeal

terv, teager
Kasutaja avatar
Marko28
Postitusi: 64
Liitunud: R Okt 03, 2008 18:40
Asukoht:
Auto:

#35

Tänud :D:eureka:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#36

Algselt postitas: mina
äkki käid ikka kuskil autot näitamas ja lased kellelgi selle protseduuri teha kuna tundub,et sa ise ikka ei pruugi hakkama saada ja hiljem võib suht kurb ja kallis tagajärg olla.
Pisut raske on minna näitama, kui ükski käik sisse ei lähe. Ja pisut narr oleks ju ka treila peal kohale vedida ja lasta tuvastada madal õlitase. Mõned elementaarsed asjad peaks ikka ise üle vaatama enne seda. Kui tõesti see ei aita, küll siis spetsialistide juurde ka jõuab.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#37

suhteline asi on see mis on narr ja mis ei ole.narr on ka see,et kui ise matsu jagamata minna näppima.treileri kulu on ikka suht olematu muuga võrrelde.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#38

Tonnise manuaalis on kirjas ATM kasti õli Dexron Type II (kaks). Võibolla type 3 sobib ka, ei oska öelda. Mina type 2 poest ei leidnud ja panin selle asemel Type 2D, sõidab siiani.
Õli ei tohi sisse valada niipalju kui mahub, tuleb õlitase viia märgini. Liiga palju õli võib samuti midagi ära lõhkuda.
Kasutaja avatar
Marko28
Postitusi: 64
Liitunud: R Okt 03, 2008 18:40
Asukoht:
Auto:

#39

Algselt postitas: olaviv
Pole mingit andurit ja kui pikalt sõita alla normi õliga siis rikub nn. siduripakid ära. Remont võiks olla kusagil 5-6 k pluss kasti peale- ja mahavõtt.

5-6+3 kilo kasti mahavõtt ja pealepanek kokku või kogu siduri krempel krt lammuta või auto juppideks ära :angry: tea palju manuaalseks egemine maksab`?
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#40

Manuaalseks tegemine = kast + muud jupid + töö
Nii "lihtne" see ongi.
:drive:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#41

manuaal kast, hooratas, sidur, pedaalide osa, siduri pump, käiguhoovastik koos kangiga, mõned plastik vidinad salongis.
Kasutaja avatar
Marko28
Postitusi: 64
Liitunud: R Okt 03, 2008 18:40
Asukoht:
Auto:

#42

valasin 4 lidra õli peale ja ei midagi. Ajasin veel kuumaks mikros tuleb vist alla anda ja viia remonti:notworthy: samas palju sinna läheb seda üli andmed siin vastukäivad üks räägib 4 teine kurguni
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#43

Õlitaseme kontrollimiseks on kastil õlivarras, seal on märgid peal, nende vahel peab olema.
mambr
Postitusi: 18
Liitunud: K Aug 16, 2006 20:35
Asukoht:
Auto:

#44

No kui turbiin ka tühi, siis läheb 9l kanti (minul läks nii palju). Sarnased sümptomid olid ja laiali oli õlipumba hammasratas! Lasin "spetsi" soovitusel ka turbiini renoveerida mingil Tln tegelasel ja tulemus on see, et enne 2009 jaani pidin kätte saama, aga auto siiani "remondis"! Tüüp koguaeg leiab uusi vabandusi, ala nüüd pere haige, nüüd ise haige, homme teen jne... Varsti ilmselt pean ta andmed siia üles riputama, et keegi teine seukse "spetsi" otsa ei satuks! Ja ärge hakake siin nüüd kiruma, et mis sa käid nurgataguseid pidi, tüüp on kaste juba mingi 5a teinud (põhitöö)... Aga nagu näha, võib igaüks parajaks pätiks osutuda:wall:
mambr
Postitusi: 18
Liitunud: K Aug 16, 2006 20:35
Asukoht:
Auto:

#45

Uus jaan möödas ja auto endiselt kohe-saab-valmis seisundis! Ma peaksin Nobeli rahupreemia vist saama. Ma pole päris normaalne, et ikka loodan:wall: Nii mõnigi oleks minu asemel talle valju noomituse koos füüsilise sissekirjutusega esitanud, aga ma ikka veel loodan. Ei oska enam nutta ka... Kui keegi Tartus kastitegijat otsib, siis küsige minu käest, kelle juurde MITTE sattuda :fight:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#46

mul üks komplektne tonnise kast pakkuda korras turbiini ja õlipumbaga
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#47

Nonii. Minu nasin praegu remondis. Ma pole eriti kunagi autode hingeelu vastu suurt huvi tundnud. Aga peale viimast suuremat jama hakkas asi päris huvitama ja vabal ajal päris hariv siin foorumis sorida. Pean ütlema, et vaieldamatult suurim sümpaatia mul kuulub Trionicule. Vastused lühidad ja konkreetsed. Kohe aru saada, et mees teab millest räägib. Asjatundjaid tundub siin muidugi kuhjaga teisigi olema. Aga see selleks. Antud teemas ja teisteski automaatkastiga seotud probleemide teemades on läbiv põhjus igasugustes jamades kas puuduv õli või vahetamata õli. Küsiks siis nii, et kui pikk on see automaatkasti õlivahetuse optimaalne intervall. See peaks ju mingi kindel arv kilomeetreid olema. Siit foorumist loen et mõni vahetab 4 korda aastas ja mõni pole vist elus seda varrast sealt välja tõmmanud. Enda autol paistab õli puhas ja tase normis. Sõitnud olen 2 aastat ja paarkümmend tuhat kiltsa. Millal siis oleks paras aeg see töö ette võtta?
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#48

Tonnise kastile nägi tootja ette ca.60 000km.
Vasta