K: 92a 2,3l 143kW SAAB ei käivitu enam.
Manuaalkastiga auto. TCS ka olemas (vist kahjuks). Seisis mingi u kuu, enne seda käivitus ilusasti. Mis võiks viga olla, kas on miskit tüüpilist? Ma siin pisut kammisin ka, aga ei leidnud miskit seonduvat. Immot pole, niiet see ei saa olla, bensiin on kindlasti sees (lisasin 15l) ja DI kassett ja küünlad said teisele SAABile ümber tõstetud ning töötasid. Bensupumpa on kuulda nii nagu teiselgi tonnisel. Kas jama võib olla ajus? Keerasid DI tagurpidi ja torkisin küünlad otsa, küünaldele tõmbasin massid külge (2 komplekti krokodille), et mass olemas oleks, aga säde tuli mingi sumina saatel mu meelest ainult mingitele küünaldele ja sedagi alles peale u viiendat vändaringi!? Peaks ju kohe laksama ja kõigil küünalde tööjärjekorras, mitte pärast mõningast käiamist!? Kui keegi nõu oskaks anda, siis oleks ette tänulik...
- parkentosh
- Postitusi: 239
- Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
- Asukoht:
- Auto:
Sellele kassettile ei meeldi tagurpidi töötada
On ta tõesti nurgatundlik? Kui nii, siis edaspidi ei keera teda, ega autot selili
. Tundus lihtsalt analoog Pontiaci otsesüütega. Aga ikkagi, kas seda DI kassetti juhib aju ja kas on variant, et asi hoopis ajus? Mulle sobivad ka arvamused, ei ole vaja siin kohe kellelegi pasunasse kütta
Soovingi arutelu ja ehk selle kaudu selgub ka tõde. Vahel aitab teistega arutamine enda mõtteid koondada! Niiet tänud aitajatele ette. Muide, kui lihtne on ajuni pääseda (on ta kõrvalistuja jalge kohal või SAABil muu koht), et korra teist proovida ja kas sobib ka 93a auto aju, või peab olema täpselt sama mootor ja kW? Võite ka
, et ma miskit eriti SAABist ei jaga, küll ma vajaliku välja nopin 




- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
vähe lugesid foorumit, et ühte kolmest põhitegijast sa ei nimetand, mis ära surevad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Kusagilt on kõrvu jäänud, et enne DI kasseti töölepanekut tuleb hoida piibud allpool vähemalt pool tundi.
Saabide mittekäivitumise levinumad põhjused on DI kassett, kütusepump ning väntvõlli asendi andur (CPS sensor). Kaks esimest oled sa juba välistanud vist...?
terv, teager
Saabide mittekäivitumise levinumad põhjused on DI kassett, kütusepump ning väntvõlli asendi andur (CPS sensor). Kaks esimest oled sa juba välistanud vist...?
terv, teager
- CrasherFox
- Postitusi: 209
- Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
- Asukoht:
- Auto:
Lahe on see, et see vana SAABivedaja, kelle juures ma teist torkisin ja ta pakkus, et võtku ma tema DI, mis nurgas JA LOOMULIKULT PIIBUD PÜSTI seisis
Ja nii ta seal on ja käib auto pealt auto peale, et näha kas viga selles tükis 
Ma kartsin ka pisut, et võiks olla CPS, aga kuna säde siiski esines, ei tahaks ma seda uskuda... No kui keegi ütleks, kus see asub, siis saaksin esmaspäeval edasi proovida!
Mis seal ikka, ma selleks olin ka valmis, et iga "teadjamees" infot ei anna ja samas tänud teistele, kel muud põhimõtted ja ei ole kitsid.
Minult näiteks võib küsida infot diagnostikat ja varuosi Pontiac ja Chevy Trans Sporti jaoks vahemikus 1990-2001


Ma kartsin ka pisut, et võiks olla CPS, aga kuna säde siiski esines, ei tahaks ma seda uskuda... No kui keegi ütleks, kus see asub, siis saaksin esmaspäeval edasi proovida!
Mis seal ikka, ma selleks olin ka valmis, et iga "teadjamees" infot ei anna ja samas tänud teistele, kel muud põhimõtted ja ei ole kitsid.
Minult näiteks võib küsida infot diagnostikat ja varuosi Pontiac ja Chevy Trans Sporti jaoks vahemikus 1990-2001

Säde peabki hiljem tulema, pärast teatud arv cranking signaale, enamasti 30...60. Täpne arv on ECU softi kirjutatud. Seda numbrit tihti isegi tõstetakse.
Vastasel korral läheks "paugust" käima, kui isegi õli/kütuserõhk pole veel normaalsed. Turbomootorile poleks see kindlasti hea.
5 vändaringi on muidugi palju, kahtlustaks sel juhul tõesti CPS andurit nagu Teager ütles.
Kui DI-d proovid, siis kindlasti ühenda kõikide küünalde massid mootoriga, muidu võib DI üsna kiirelt minema visata.
Vastasel korral läheks "paugust" käima, kui isegi õli/kütuserõhk pole veel normaalsed. Turbomootorile poleks see kindlasti hea.
5 vändaringi on muidugi palju, kahtlustaks sel juhul tõesti CPS andurit nagu Teager ütles.
Kui DI-d proovid, siis kindlasti ühenda kõikide küünalde massid mootoriga, muidu võib DI üsna kiirelt minema visata.
DI'd mahavõetuna proovida on rangelt mittesoovitatav. Küünaldele võib ju krokodillidega massiühenduse tekitada, aga kui see kasvõi natuke halvasti ühendust annab, on tulemuseks ühe või mitme DI pooli riknemine. Ning DI pole remonditav ja uus maksab vist endiselt 4700 kr. Asi on selles, et Saabi DI's kasutatakse väga kõrget pinget ja seetõttu on küünalde massiühendus väga kriitiline. Kui see veidigi vilets on, siis tekib kõrgepinge ülelöök kusagil mujal, kui küünlas. Ning see mujal saab olla vaid DI sees ja ülelöök võib rikkuda mõne detaili juba esimesel korral. Samuti see eelmainitud trafoõli teema. Loodetavasti sai nüüd veidi selgemaks, miks on halb mõte DI'd niimoodi proovida. Lisaks sellele on vabas õhus sädeme olemaolu veidi ebakindel tõend süüteseadme korrasoleku kohta. Silindris on survetaktil palju suurem rõhk ja lisaks veel märkimisväärne kogus bensiiniaure (eriti külmkäivituse ajal). Sellises keskkonnas on sädeme tekitamine raskem, kui vabas õhus. Seega võib mittetöökorras süüteseade anda küll visuaalse sädeme, kuid mootori käivitamisega hakkama ei saa.
Probleemist. Bensiinipumba urin ei pruugi veel tähendada, et bensiin silindrisse jõuab. Anna 5-10 sek starterit ja seejärel võta mõni küünal maha, peaks olema bensiinilõhna tunda.
CPS andur võib ka olla, kuigi tonnistel pidi see harva riknema. Asub see rihmaratta all.
Ajud asuvad nn. akvaariumis. Mootoriruumi ja salongi vahel on see akvaarium. Ligi saab väljast, mootoriruumi ja esiklaasi vahel on plastikust kate, 8 kruviga kinni. Selle all, juhi pool. Seal on kaks "aju", must on DI/APC - juhib süüdet ja turbot. Teine on jetronic - juhib pritsungit.
Kindluse mõttes võiks ka temp. anduri üle kontrollida, see on sisselaskekollektori küljes, sinist värvi. Peast ei oska öelda mis takistus mingi temperatuuri juures on aga need numbrid leiab kui vaja.
Ja siis on veel üks variant - õhulugeja katki. Testida seda kodus vist ei saagi. Tuleks proovida asendust kindlalt töötava isendiga.
Probleemist. Bensiinipumba urin ei pruugi veel tähendada, et bensiin silindrisse jõuab. Anna 5-10 sek starterit ja seejärel võta mõni küünal maha, peaks olema bensiinilõhna tunda.
CPS andur võib ka olla, kuigi tonnistel pidi see harva riknema. Asub see rihmaratta all.
Ajud asuvad nn. akvaariumis. Mootoriruumi ja salongi vahel on see akvaarium. Ligi saab väljast, mootoriruumi ja esiklaasi vahel on plastikust kate, 8 kruviga kinni. Selle all, juhi pool. Seal on kaks "aju", must on DI/APC - juhib süüdet ja turbot. Teine on jetronic - juhib pritsungit.
Kindluse mõttes võiks ka temp. anduri üle kontrollida, see on sisselaskekollektori küljes, sinist värvi. Peast ei oska öelda mis takistus mingi temperatuuri juures on aga need numbrid leiab kui vaja.
Ja siis on veel üks variant - õhulugeja katki. Testida seda kodus vist ei saagi. Tuleks proovida asendust kindlalt töötava isendiga.
Kuna TCS on autol küljes,siis on tegu ETS`ga isendiga(el.drosselklapp),seega on lisaks olaviv pakutule veel juhiistme all 1-3 mootoriga tegelevat ECU`t.Kui olemas on säde ja kütus,peab asi ka vähemalt üritama käivituda.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ok, annan siis teada, et see auto käivitus pärast lume ja jää sulamist, sest ilmselt vesi paagis ja see oli külmunud. Käivitus ja käis kolme silindriga, sest vesi oli ühe pihusti ära kustutanud. Kallasin pihustilatist vee välja, panin teise pihusti ja asi ok. Vot selle peale ei osanud tullagi 
