On keegi sellega kokkupuutunud saabimootoritel.
Vaadates kanaleid on nad küll voolujoonelised aga väiksed.Oskab keegi öelda palju on kanalite seina paksus või veel parem kui suureks kannatab ajada.
Abiks oleks ka mõni peetis plokikaan sümboolse tasu eest.(sealt saaks kõik vajaliku info ise välja uurida ja mõõta)
Plokikaane kanlite muutmine(portimine)
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Sul on 9-5 ja 2.0 mootor. Seega B205. Seda pole vaja portida. See voolab siga hästi. Sel kaanel on mõned puudused. Klapisääred on liiga peenikesed ja võivad ära sulada. Klapivedud on liiga pehmed. Kui sinna kangemad vedrud panna ja nukad vahetada siis saab väga hea kaane.
Mis võimsust taga ajad? Siin kuni 500 hj pole vist kaanetöid vaja. Küll aga vajaks alumine osa vahetust, kuna 9-5 on "odavalt" ehitatud.
Mis võimsust taga ajad? Siin kuni 500 hj pole vist kaanetöid vaja. Küll aga vajaks alumine osa vahetust, kuna 9-5 on "odavalt" ehitatud.
Algselt postitas: S9K
Mis kaanest räägime? B202? B204/234? B205/235?
202 on kahte tüüpi, sümmeetriliste portidega voolab 160 cfm, ebasümmeetrilistega 180 cfm
Millised on sümmeetriliste ja millised ebasümmeetriliste portidega? Ehk kuidas neil vahet teha.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Klapisääred on 5 mm. Nad kardavadki kuuma ainult. Muu neid ei häiri. Kui kõik on õieti tehtud, siis ei juhtu neil midagi. EGT-d ei tohi väga kõrgeks ajada. 300 hj on selline lasteaed rohkem. Sellise võimsuse juures ei juhtu veel midagi. Jupats ja Sebastian teavad sellest rohkem rääkida ehk. Kuna sul ka pöördeid pole vaja tõsta, siis pole ka klapivedrusi vaja vahetada. Teine turbo, pihustid ja soft.
300HJ on Saabi mootorile tõesti nohu. Ei ole selle pärast vaja veel midagi portima hakata. Klapi sääred hakkavad väänduma kusagil 450...500HJ alates.
Pigem siis juba korralikud kolvid. B205 ja B235 mootoril on nad õhemad/õrnemad, kui B204/B234 mootoritel.
Ja siis vastav turbo. GT28BB või GT28RS juba sobivad ja jaksu jääb ülegi. Samuti Mitsu TD04-18/-19
Pihustid Bosch GreenTop või GreenGiant, sest originaalide 350cc-d jääb juba väheks.
Ja siis sobiv soft Trionicu-sse turbot/segu/süüdet juhtima. Pöörded võib eriliselt riskimata 6700 peale viia. Originaalis on 6200.
Pigem siis juba korralikud kolvid. B205 ja B235 mootoril on nad õhemad/õrnemad, kui B204/B234 mootoritel.
Ja siis vastav turbo. GT28BB või GT28RS juba sobivad ja jaksu jääb ülegi. Samuti Mitsu TD04-18/-19
Pihustid Bosch GreenTop või GreenGiant, sest originaalide 350cc-d jääb juba väheks.
Ja siis sobiv soft Trionicu-sse turbot/segu/süüdet juhtima. Pöörded võib eriliselt riskimata 6700 peale viia. Originaalis on 6200.
Algselt postitas: S9K
Mis kaanest räägime? B202? B204/234? B205/235?
202 on kahte tüüpi, sümmeetriliste portidega voolab 160 cfm, ebasümmeetrilistega 180 cfm
204/234 voolab 220-230 cfm
205/235 voolab 250 cfm
üleval toodud voolavus on siis sisse- või väljalaskekanalile?
ja millise rõhulangu või hoopis ülerõhu juures (SL puhul)?
Hakkasin siis nüüd kolbe vaatama ja tuli välja,et need B205 ja B204 ploki kolvid ikka sootuks erinevad,sõrmest kolvi peale mõõtes on kõrguse vahe kuskil 6 mm.
Muidugi hakkasin mõtlema,et äkki tuleb kasuks kui ülevalt jääb millimeetreid puudu.Mahub sisse rohkem kütet ja õhku.
Aga kas kompressioon ei lähe liiga madalaks?
Lisatud failid
Muidugi hakkasin mõtlema,et äkki tuleb kasuks kui ülevalt jääb millimeetreid puudu.Mahub sisse rohkem kütet ja õhku.
Aga kas kompressioon ei lähe liiga madalaks?
Lisatud failid
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mis asja sa nüüd ehitad? Milleks vaja kolbe vahetada? Räägi täpselt asi lahti mida sa teha tahad, me aitame, meil on väga paljudel Saabide tuunimise kogemusi. Siin on palju inimesi 300+ hj ja ühel isegi 500+hj:thumb:
Kui sa kasutad Painti piltide tegemisel, siis esmalt vea valge osa väiksemaks kui pilt ise on, siis ei teki pildil seda suurt valget osa.
Kui sa kasutad Painti piltide tegemisel, siis esmalt vea valge osa väiksemaks kui pilt ise on, siis ei teki pildil seda suurt valget osa.
Tegin pildi väiksemaks.
Kompressioon jääb muidugi väiksemaks. B205 kolvid on nõrgemad, miks just neid tahad kasutada?
Kompressioon jääb muidugi väiksemaks. B205 kolvid on nõrgemad, miks just neid tahad kasutada?
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Nagu ma aru saan, siis tehakse 9-5-le tonnise plokiga mootorit...
Eespool öeldud
Eespool öeldud
Seega, tuleb tonnise ploki külge panna 9-5-e välised seadmed, aga sisu tuleb jätta tonnise oma. mingeid kolbe sa seal vahetada ei saa. Need jäävad ikka tonnise omad.Algselt postitas: engine
Plokiks võetudki vähe tugevam ,tonnise plokk.
205/235 mootorite suurimaks hädaks,peale tuulutuse ongi need lühikesed kolvid,mis kuluvad kiiresti ovaalseiks mis põhjustab silindrisurve liigse pääsu karterisse ja õlikulu(kolvirõngad pole enam pidevalt risti silindriseinaga..
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mingi Plontiin jälle. Ma arvan, et sul tuleks esmalt mõni raamat lahti lüüa, mis räägib auto mootori ehitusest ja töötamisest. Siis alles võta mutrivõti näppu. Striitereissis või turboclaabis on väga väga palju tarku inimesi, nemad kindlasti teavad sind aidata. Samas siiski võib selline teema kellegi Fail Blogi lennata. Kõige peab arvestama.
Algselt postitas: engine
Neid kolbe tahtsin panna,kuna need on kergemad.
Aga kas otsakaane peab ka ära vahetama,vaatsin tonnise kaanel üks poldi auk puudu aga samas 2000pöörde juures õli surve 0,2 bar suurem.
Kumma peaks valima?
Netist leiab asjalikku juttu B234 ploki ja B235 mootori ristamise kohta, loe need kõigepealt läbi.
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Kui sa suudad 9-5'e tonnise otsakaanega sõitma panna, siis oled kõva poiss 

Ma arvan et eks meil kõigil oleks mootori ehituse raamatutest nii mõndagi õppida.
Aga ma arva,et mootori tööpõhimõte on mul küll selge. Ja sellle pärast pole teil lugupeetud S9K küll vaja muretseda.
Kuigi jah eelnev postitus oli natuke segane.Ega mai mõelnudki,et se auk selle õlisurvega seotud on.Pigem huvitas mind see kas 9-5 õlipump jõuab ära toita tonnise mootori.
Või tuleb ikka valida raskem varjant ja ehitada tonnise kaanele kondipumba kinnituse poldiauk.
Aga ma arva,et mootori tööpõhimõte on mul küll selge. Ja sellle pärast pole teil lugupeetud S9K küll vaja muretseda.
Kuigi jah eelnev postitus oli natuke segane.Ega mai mõelnudki,et se auk selle õlisurvega seotud on.Pigem huvitas mind see kas 9-5 õlipump jõuab ära toita tonnise mootori.
Või tuleb ikka valida raskem varjant ja ehitada tonnise kaanele kondipumba kinnituse poldiauk.
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Järelikult ma olen kõva poiss,sest nii ma sõitsin temaga mõni paarsada kilti.Äkki sa härra Homersimpson seletad miks ei peaks saama sõita.
Lihtsalt nüüd uurima hakates selgus et õlisurve vahe neil 0,2 bar ja kuna saabidel se õlisurve nõrkkoht otsustasin järgi uurida kas se 0,2 bari vähem on mootorile tappev.
Muidu poleks seda teemat puudutanudki.
Lihtsalt nüüd uurima hakates selgus et õlisurve vahe neil 0,2 bar ja kuna saabidel se õlisurve nõrkkoht otsustasin järgi uurida kas se 0,2 bari vähem on mootorile tappev.
Muidu poleks seda teemat puudutanudki.