Kuiv karter

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#1

Keegi oskab mulle selle kohta midagi rääkida? Milline peab olema imipump? Kas sobib hammasratas pump või selline nagu roolivõimu pumbal on (mingite labadega)? Kuidas peab olema imipumba tootlikkus seoses survepumba tootlikkusega? Ses mõttes, et kas karter peab olema null rõhuga või vaakumis? Mul on üks hirmus hirmus hirmus tark inimene kes teab KÕIKE aga sorry, sellist ma ei usu kuna ta ise mitte kunagi pole selliste asjadega tegelenud. Nii palju kui ma olen ise suutnud uurida, siis on karter ikka vaakumis, mis annab isegi mõned hj juurde.
daags
Postitusi: 785
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Korealased

#2

mis moodi sul hj vaakumi p2rast juurde tuleb ? :conf:
Võimsust pole kunagi piisavalt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

Pidi tulema, aga see mind ei huvita. Mind huvitab milline peab olema imipump. Imemis võime.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#4

Karter ikka negatiivse rõhuga, seda nõuavad juba tehnonõuded ja põhjuseks see, et karterigaasid keskkonda ei lekiks. Võimsust ja väga vähesel määral ka ökonoomsust annab vaakum juurde seetõttu, et vänvõlli ja kepsude-kolbide liikumisel on väiksem õhutakistus, kui õhk on hõredam.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

Algselt postitas: olaviv
Karter ikka negatiivse rõhuga, seda nõuavad juba tehnonõuded ja põhjuseks see, et karterigaasid keskkonda ei lekiks. Võimsust ja väga vähesel määral ka ökonoomsust annab vaakum juurde seetõttu, et vänvõlli ja kepsude-kolbide liikumisel on väiksem õhutakistus, kui õhk on hõredam.

kas ise mõtlesid välja?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#6

Kui karteris negatiivne rõhk. Siis peaks õlikorgi mahakeeramisel see tunda olema. Või saan valesti aru?
Algselt postitas: olaviv
Karter ikka negatiivse rõhuga, seda nõuavad juba tehnonõuded ja põhjuseks see, et karterigaasid keskkonda ei lekiks. Võimsust ja väga vähesel määral ka ökonoomsust annab vaakum juurde seetõttu, et vänvõlli ja kepsude-kolbide liikumisel on väiksem õhutakistus, kui õhk on hõredam.
:drive:
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#7

Õli juurdevalamise kork? Põhimõtteliselt jah. Tühikäigul aga ei pruugi olla, sõltub mootori ehitusest ja karteri tuulutusest. Kulunud mootoritel võib ka surve karteris olla.
Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: olaviv
Karter ikka negatiivse rõhuga, seda nõuavad juba tehnonõuded ja põhjuseks see, et karterigaasid keskkonda ei lekiks. Võimsust ja väga vähesel määral ka ökonoomsust annab vaakum juurde seetõttu, et vänvõlli ja kepsude-kolbide liikumisel on väiksem õhutakistus, kui õhk on hõredam.

kas ise mõtlesid välja?

Ei. Loogilised järeldused füüsikaseadustest.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#8

Ärge vedage teemat kõrvale. Siin pole midagi pistmist keskkonna nõuete ja tehnonõuetega. Ma räägin kuivkarteri ehitamisest, milles on kasutusel surve pump ja imipump või -pumbad. Mind huvitas see, et millised nõuded on imipumbale? Tean, et kuivkarteri üks eeliseid on vaakum karteris, mis aitab mootori tööd. Aga milline pump sobib imipumbaks? Kas hammasratas pump või labadega pump? Hammasratas pump kuivalt kindlasti tööd teha ei taha.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

ikka hammasratas tüüpi pumbad sobivad.
ja veel, teadmiseks, et imipumba pumpamisvõime peab olema surupumba omast keskmiselt 2...4 korda suurem.
ja selle kuiva karteri eesmärk on ikka õli maksimaalne jahutamine. ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

Lisaks see, et mootor kiirendades kuivale ei jääks nagu mul vahepeal juhtus.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

jah, seda küll, aga miks kuivaks jäi?
kas sellepärast, et õli valgus kõik,kuhugi ühte tagumisse otsa?
kui jah, siis selle vastu aitaks karteripõhja teha lisavahesein vajalike "pisikeste " aukudega, kui sul jahutus probleemiks pole.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#12

Kiirendamisel läheb kõik tagaseina. Plekid on juba plaanis. Kuiv karteri ehitus on suur katsetamise huvi.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#13

Krt. sa oled ikka hull vend(seda heas mõttes).Viitsimist ,tahtmist kogu aeg mässata ja järjest enamat välja pigistada.Aega ja pappi navalom käes :) Edu !
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#14

Võibolla mingid vanad mootorimehed oskavad ka seda lahti seletada:pean siis silmas seda,et näiteks Ikaruse mootorid olid mu mäletamist mööda kah kuiva karteriga ja vist Volvo mootorid,millel oli pesa bussi keskel põranda all lamavas asendis.Seal õli asetseb eraldi õlipaagis.
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#15

Kindlasti kaob ka totakas karteripõhi väiksemaks. Kindlasti imetakse õli mitmest kohast, nt tagant külgedelt, eest. Eesmärgiks ikka stabiilne õli olemasolu igas olukorras. Survepump toimetab reservuaariga. Karteri pump on vast kordades võimekam tootlikkuses.
daags
Postitusi: 785
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Korealased

#16

yldiselt on kuiva karteri eesm2rgiks siiski raskuskeskme nihutamine allapoole. Soovitan uurida Kavorist, vb ka Ligur oskab aidata.
Võimsust pole kunagi piisavalt
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#17

.. ja minu arust ikka just see on peamine, et mootor igas olukorras õli kätte saaks, või täpsemalt õlipump. Seda siis just sport- või võidusõiduautode puhul, millede puhul külg- ja pikikiirendused on olulilselt teisest klassist kui tänavasõidu autol.

Nagu isegi ütlesid, et õli läks kiirendades kõik tahaotsa. Lisahobujõudude pärast küll ei usu, et keegi kuiva karterit teeks..
Vasta