Inimlik eksitus või vigane metall??

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#1

Juhtus selline lugu,et oma diiselautol tuli mootori rihmade vahetuse aeg kätte.Said jupid ostetud ja viidud töökotta.Peale vahetust koju sõites oli teatud pööretel undamist kuulda,mida enne rihmavahetust polnud.Kuna tööpäev oli juba lõppenud töökojal,sai siiski igaks juhuks järgmisel päeval töökotta tagasi mindud.Seal mehed kuulasid ja arvasid,et ju hammasrihm seda häält teeb.Kuna endal oli plaan pikem sõit ette võtta,küsisin siis ka,et ega midagi ei juhtu.Arvati,et ei tohiks probleemi olla.
Sain siis töökojast eemale sõita umbes 30 km.Maanteel sõites ca 90 km/h 5 käiguga käis tume plaks ja vaikus-mootorituli läks põlema .
Peatasin auto ja ega mul muid kahtlusi ka polnud--ju ikka purunes hammasrihm.Katte varjust nägin nukkvõlli otsas hammasratast vastu vaatamas.Helistasin töökotta ja sealt tuli siis mees oma autoga mulle järgi ja vedas masina siis töökotta ja minu viis ka sealt koju.
Täna peaks siis teada saama,kui fataalne see rihmapurunemine mootori muudele detailidele (klapid,kolvid) oli.Rihmavahetaja ütles,et sellist asja pole tal vist juba 3 aastat juhtunud.Uuematel autodel pidi pinguti oma nn. ujuva asendi tõttu vist välistama liigse rihmapinge.
Eks nüüd jääb siis oodata,kui ruttu saab mootori korda.Usun,et mul endal vast ikka lisakulusid sellega seoses ei tule.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

Täpsustuseks - tegu pole ju saabi mootoriga, vaid selle Fordi omaga, mis profiilis kirjas?

terv, teager
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: teager
Täpsustuseks - tegu pole ju saabi mootoriga, vaid selle Fordi omaga, mis profiilis kirjas?

terv, teager

Jah ja seetõttu ta sai sellesse rubriiki paigutatud :) Tegu tõesti FMC toodanguga,aga eks sellise probleemiga võib kokku puutuda ka Saabi puhul,millel rihmajam.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

eh, saad nüüd uue mootori!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2073
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#5

Algselt postitas: heikiw

Jah ja seetõttu ta sai sellesse rubriiki paigutatud :) Tegu tõesti FMC toodanguga,aga eks sellise probleemiga võib kokku puutuda ka Saabi puhul,millel rihmajam.


Õigel Saabi mootoril on kett!
Saabil rihmajaam on ainult uutel 9-3 1.8mootoriga, mis peaks olema veel garantiiga ka.
3.0 Opeli mootil ka vist rihm
__In Boost We Trust__
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#6

selle rihma lendamisega ei tohiks muud katastroofilist olla, kui ei uus rihm tuleb soetada. 90% autodest tänapäeval peaks see teema olema, et klapid kolvile pähe kinni ei sõida. Probleem võib sis olla, kui on miski imekütusega sõitmise tulemusena on kolvid/põlemiskamber kena kihi peale saanud. siis võib katki minna. Enda omatud autopargis (ühel SAAB-l läks kett ja Toyotal, toodetud 80ndatel hammasrihm) ei juhtund miskit. plaks, rihm/kett pilbasteks ja moos. Sai ära vahetet, märgis paika ja sõitsid jälle.
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: miku
selle rihma lendamisega ei tohiks muud katastroofilist olla, kui ei uus rihm tuleb soetada. 90% autodest tänapäeval peaks see teema olema, et klapid kolvile pähe kinni ei sõida. Probleem võib sis olla, kui on miski imekütusega sõitmise tulemusena on kolvid/põlemiskamber kena kihi peale saanud. siis võib katki minna. Enda omatud autopargis (ühel SAAB-l läks kett ja Toyotal, toodetud 80ndatel hammasrihm) ei juhtund miskit. plaks, rihm/kett pilbasteks ja moos. Sai ära vahetet, märgis paika ja sõitsid jälle.

Päris nii see siiski ei ole,vähemalt diiselautodele enamusele lõpeb see siiski vähemalt kõverate klappidega.Minu masina diagnoos oli : 2 klappi on kannatada saanud.Mingil põhjusel oli rihma justkui vedanud teise (kõrgsurvepumba ajami) rihma vastu.Seda,kas see johtus liigsest rihmapingest,kahjuks ei oska kommenteerida.Seda oskavad ehk ütelda need,kes mootoririhmu ise vahetavad,st. autotöökoja mehed.
Vasta