mure siis selline, et kui väljas on alla 10 kraadi, siis auto käiab suht kaua enne kui tööle hakkab. tööle hakates hakkab aga ka suht kohe undama mootori ventikas kuigi mootori tempi seier pole liikunudki.
mis probleem võib olla ning kui keeruline/kerge seda kõrvaldada oleks?
9-3 2,2TiD 98' mootori temperatuuri kala?
Suht suure tõenäosusega peetis mootori temp andur.Samas ei tohiks see põhjustada raskendatud käima minekut,kuna nt. lahti ühendades rakenduvad iga temperatuuriga ka eelsüüteküünlad,mis omakorda peaks käima minekut just kergendama(samas hakkabki tööle ka elektrivent).
anduri asukoht:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... pid=157363
anduri asukoht:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... pid=157363
Nii, sain nüüd teada, et seda ventika undamist põhjustab hoopis kliima. Kliima välja lülitades lõpeb ära ka ventika töö. Tahakski nüüd teada, et kas Saabidel on ventilaatoril erinevad kiirusastmed või on nagu Opel Omegatel, millel töötab vent ainult täisvõimsusel.
Tekkis ka endal ka selline küsimus. Et kuidas kliima ja ventika töö seotud on. Nimelt jäi jahutusvedeliku temperatuur töötava kliimaga pigem sinna 80 kanti, aga ilma kliimata tõusis 90-100 vahele. Termostaat hakkab ka ära väsima vist ja võib trikitada, aga peale WIS'is ringi surfamist selgus tõsiasi, et töötav kliima lülitab ventika(ühekiiruseline) tööle kui 1. välistemp ületab 22C 2. auto kiirus on alla 38km/h ja kliima rõhk ületab 9baari. Kahekiiruselise ventika puhul: 1. kiirus kui 1. välistemp ületab 22C 2. auto kiirus on alla 38km/h ja kliima rõhk ületab 9baari ja 2. astme kiirus kui rõhk ületab 18baari.
Ja kuna sel suvel on õhutemp pigem üle kui alla 22C siis pole ime kui see vent koguaeg töötab (kliimat kasutades)
Samas aga kui sul vent ka +10C'ga töötab?? Diagnostika mõistlik teha ikka...
Seda, kas sinu saabil on ühe- või kahekiiruseline vent on vist kõige lihtsam vaadata kapotialusest releekarbist.
Kaheastmelise puhul on I asukohas relee.
Lisatud failid
Ja kuna sel suvel on õhutemp pigem üle kui alla 22C siis pole ime kui see vent koguaeg töötab (kliimat kasutades)
Samas aga kui sul vent ka +10C'ga töötab?? Diagnostika mõistlik teha ikka...
Seda, kas sinu saabil on ühe- või kahekiiruseline vent on vist kõige lihtsam vaadata kapotialusest releekarbist.
Kaheastmelise puhul on I asukohas relee.
Lisatud failid