andke nõu ja ideid, mis võib põhjustada klassikul vahest 1. käigu väljatulemist.
just kohalt minnes, esimese nõksuga. tavaliselt jääb sisse ja võib kraapsusidki teha, ei mingit probleemi, aga vahest hüppab välja. hoovatik ok.
ise kahtlustan mootoripatju, samas eriti pehmed ka nagu ei tundu need.
ja kui näpuga vaikselt kangil käiku sees hoida, siis püsib sees ilusti alati.
teine variant, et kastis fiksaatori vedru katki/nõrk.
ma isegi ei tea kus need fiksaatori vedrud asuvad, et kas saab kuskilt kõljepealt , mõnda kaant avades ligi, või peab kasti avama.
äkki kellegil pilte või infot selle kohta.
kas siit august saaks midagi?
Lisatud failid
1. käik jamab ehk vahepeal viskab välja ehk käigukasti lugu
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ikka probleem kastis.
võtsin hoovastiku lahti ja ikka punnitamise peale õnnestus käik välja saada.
abi teretulnud. kasvõi mingi manuaali näol.
võtsin hoovastiku lahti ja ikka punnitamise peale õnnestus käik välja saada.
abi teretulnud. kasvõi mingi manuaali näol.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Külje kaane all(vasakul üleval) on vedru ja selle all on kuulike,mis fikseerib edasi-tagasi hoovastiku liikumist.Samuti võib kahvli kulumine põhjustada käigu mitte sisselülitamist .
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: saabu
Külje kaane all(vasakul üleval) on vedru ja selle all on kuulike,mis fikseerib edasi-tagasi hoovastiku liikumist.Samuti võib kahvli kulumine põhjustada käigu mitte sisselülitamist .
ahaa, tänud. eks see kaane mahavõtmine olekski esimene variant olnud hingeeluga tutvumiseks.
aga käigud sisse lähevad täitsa ilusti, lihtsalt 1. viskab vahest välja, kui järsemalt kohalt minna.
aga
see varras ju mitte ainult edasi-tagasi ei liigu, vaid ka pöörab end siia-sinna?
kuidas seda fikseerib?
või on seal vardal mitu kohta kuulide jaoks?
või on veel kuskil fiksaatoreid/kuule??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
jah, kaas avatud ja systeemi uuritud ja proovitud ja järeldus, et kast vaja ikkagi maha võtta. 
äkki kellegil peetis kasti, kus vajalikke 1. käigu jubinaid saab?

äkki kellegil peetis kasti, kus vajalikke 1. käigu jubinaid saab?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Vardal on soon ümberringi.Kolm ringi.
Mul peaks üks peetis kast olema ... vaja välja kaevata kuurist, kui koju jõuan.
Aga millega sa süsteemi nii ilusti puhtaks said?
Täiendus(edit):
Millise saabi kast see on millele sa juppe vajad, äkki lisad kasti numbri? Ma ei ole just päris kindel, et iga klassiku kasti 1. käigu vidinad 100% sobivad.
Aga millega sa süsteemi nii ilusti puhtaks said?
Täiendus(edit):
Millise saabi kast see on millele sa juppe vajad, äkki lisad kasti numbri? Ma ei ole just päris kindel, et iga klassiku kasti 1. käigu vidinad 100% sobivad.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
muidugi mul kast veel all. aga sama puhas, või isegi puhtamgi on!
käed isegi s...tasemad, võin kätega ära määrida.
ennam proovin ühe tööga hakkama saada, siis võtan teise töö ette.
muidu nagu talumees, et hoov masinaid täis ja ootab millal paremad ajad tulevad, et raha saaks ja siis korda kõik teeks.
.... aga viimase 20 aasta jooksul pole seda aega veel tulnud.....
käed isegi s...tasemad, võin kätega ära määrida.
ennam proovin ühe tööga hakkama saada, siis võtan teise töö ette.
muidu nagu talumees, et hoov masinaid täis ja ootab millal paremad ajad tulevad, et raha saaks ja siis korda kõik teeks.
.... aga viimase 20 aasta jooksul pole seda aega veel tulnud.....

KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
nüüdseks kast maas ja lauapeal ja ootab pesu; mis edasi teha, kus otsast sisse piiluma hakata, veel ei tea?
äkki keegi kunagi kokku puutunud, või teab, kust vajalikku infot leiaks, et kust otsast saaks võllidele ligi, et kaeda, mis seal 1. käigu jubinatega on?
mahavõtt sujus kenasti, vaid tsipa alla 4 tunni kulus aega.
äkki keegi kunagi kokku puutunud, või teab, kust vajalikku infot leiaks, et kust otsast saaks võllidele ligi, et kaeda, mis seal 1. käigu jubinatega on?
mahavõtt sujus kenasti, vaid tsipa alla 4 tunni kulus aega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
palju tänu neile, kes mind telefonitsi õpetavad 
kohe varsti peaks sisu ka lõplikult välja saama.
aga
MUL ON VAJA RAAMATUT, ET KUIDAS KOKKU PANNA!
mart96 peaks homme päälinnast siia meie kanti sattuma, äkki kellegil on kirjandust, kuis see lego kokku käib?

kohe varsti peaks sisu ka lõplikult välja saama.
aga
MUL ON VAJA RAAMATUT, ET KUIDAS KOKKU PANNA!
mart96 peaks homme päälinnast siia meie kanti sattuma, äkki kellegil on kirjandust, kuis see lego kokku käib?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
1. käigu kahvel kulund. ja põhjuseks vist võlli pikilõtku seibide häving.
nüüd kahvlit vaja. (minu kahvli kulund osa paksus 4,4 mm)
ja sidurikoda kah.
Lisatud failid
nüüd kahvlit vaja. (minu kahvli kulund osa paksus 4,4 mm)
ja sidurikoda kah.
Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Algselt postitas: ivomets
palju tänu neile, kes mind telefonitsi õpetavad
kohe varsti peaks sisu ka lõplikult välja saama.
aga
MUL ON VAJA RAAMATUT, ET KUIDAS KOKKU PANNA!
mart96 peaks homme päälinnast siia meie kanti sattuma, äkki kellegil on kirjandust, kuis see lego kokku käib?
Äkki sa tahad lugeda seda:
http://www.twinsaabs.com/900_repair/transmission/intro.asp?nsteps=7
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
4 päeva on möödunud sellest , kui sai hakatud kasti maha võtma.
täna õhtuse seisuga kast koos ja moto auto peal. aga vaid peal, isegi poolteljed veel pessa panemata ja kõik ühendamata. üks 5...6 h läheb veel, et häält kuulda
tegelikult on see klassiku kast ikka täielik 3-mõõtmeline lego , võib öelda, et lause inseneridele!
no neid võlle ja hammakaid sinna sisse panna saab küll ainult üht ja kindlat järjekorda pidi; 1 hammakas, siis natuke võlli lükata, siis teist võlli lükata, siis taas üks hammakas, siis võlli lükata, siis käiguvahetuskahvel, siis taas võlli lükata, siis teist võlli jne, jne
aga vead leitud ja uued jubinad saadud. tänud saabule, kellel "hotsen horosaja gniga jest" ja saabianti meestele kes ka nõu andsid.
kuna saabul oli vanema tüübi kast ja jubinad, siis sai sidurikoda sealt võetud , samuti ka käiguvahetuskahvel.
sidurikoda sai keevitatud ja sinna ühele vedru fiksaatorvardale koht tehtud ja veel vahet niipalju, et uuema tyybi omal on mingi hoovastiku otsas , sidurikojas, terasest puks, vanemal tyybil ei ole. sai see puks kah sisse pandud ja üle hõõritsetud.
kusjuures eile sai ka kõik uued tihendid tehtud. ka mootori ja käigukasti vahele.
vanema tyybi käiguvahetuskahvel on korralik ja jäme; uuem õhuke.
aga vanast ja jämedast sai freesitud just selline paras, mis sobib!
veel vahe vana ja uuema kasti vahel on synkonisaatorite ja muhvide läbimõõt; aga annab ka neid omavahel sobitada.
igaljuhul väga huvitav ja arendav see kasti sisu uurimine...
täna õhtuse seisuga kast koos ja moto auto peal. aga vaid peal, isegi poolteljed veel pessa panemata ja kõik ühendamata. üks 5...6 h läheb veel, et häält kuulda
tegelikult on see klassiku kast ikka täielik 3-mõõtmeline lego , võib öelda, et lause inseneridele!
no neid võlle ja hammakaid sinna sisse panna saab küll ainult üht ja kindlat järjekorda pidi; 1 hammakas, siis natuke võlli lükata, siis teist võlli lükata, siis taas üks hammakas, siis võlli lükata, siis käiguvahetuskahvel, siis taas võlli lükata, siis teist võlli jne, jne
aga vead leitud ja uued jubinad saadud. tänud saabule, kellel "hotsen horosaja gniga jest" ja saabianti meestele kes ka nõu andsid.
kuna saabul oli vanema tüübi kast ja jubinad, siis sai sidurikoda sealt võetud , samuti ka käiguvahetuskahvel.
sidurikoda sai keevitatud ja sinna ühele vedru fiksaatorvardale koht tehtud ja veel vahet niipalju, et uuema tyybi omal on mingi hoovastiku otsas , sidurikojas, terasest puks, vanemal tyybil ei ole. sai see puks kah sisse pandud ja üle hõõritsetud.
kusjuures eile sai ka kõik uued tihendid tehtud. ka mootori ja käigukasti vahele.
vanema tyybi käiguvahetuskahvel on korralik ja jäme; uuem õhuke.
aga vanast ja jämedast sai freesitud just selline paras, mis sobib!
veel vahe vana ja uuema kasti vahel on synkonisaatorite ja muhvide läbimõõt; aga annab ka neid omavahel sobitada.
igaljuhul väga huvitav ja arendav see kasti sisu uurimine...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
täna sai siis kõik kokku pandud ja proovima asutud! 1 käik enam välja ei tulnud, see-eest 2 ja 4 ja tagumist üldse sisse ei saa! 
seega nädalavahetuse plaanid tehtud!;)
muidugi oli vaid 1 asi, millele tähelepanu sai liialt vähe pööratud: see oli vanema ja uuema sidurikoja valu erinevus. ehk väljapoolt täpselt sama aga seespool vanemal tyybil ruudukujuline sõrestik, uuemal veidi erinev ja üks lisa ava mingi lisa varda jaoks. see varda jaoks asi sai tehtud aga sealt kõrvalt tulnuks ka seda sõrestikku maha freesida, et käiguvarras saaks etepoole minna.
nüüd see sõrestik takistab.
kel mõistust ei ole, see peab oma kätega tööd tegema!

seega nädalavahetuse plaanid tehtud!;)
muidugi oli vaid 1 asi, millele tähelepanu sai liialt vähe pööratud: see oli vanema ja uuema sidurikoja valu erinevus. ehk väljapoolt täpselt sama aga seespool vanemal tyybil ruudukujuline sõrestik, uuemal veidi erinev ja üks lisa ava mingi lisa varda jaoks. see varda jaoks asi sai tehtud aga sealt kõrvalt tulnuks ka seda sõrestikku maha freesida, et käiguvarras saaks etepoole minna.
nüüd see sõrestik takistab.
kel mõistust ei ole, see peab oma kätega tööd tegema!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
vot selline erinevus.
kusjuures pildipealt paistab 100 korda paremini kohe välja, kui asju käevahel veeretades.
Lisatud failid
kusjuures pildipealt paistab 100 korda paremini kohe välja, kui asju käevahel veeretades.
Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
nii, nädal läbi ja masin sõidab... veel.... 
muidugi väikese ehmatuse elasin täna taas kord läbi, kui asi oli kokku pandud ja esimesed kilomeetrid sõidetud.
siis , mingi 10 ndal kilomeetril kadus järsku vedu tagant ära...
hakkasin juba variante mõtlema, et kuis selle sara koju saab...
käigud läksid kõik sisse aga vedu taha ei tulnud.
siis selgus, et 5nda saab sisse ja seega sain koju.
taas väike mõtlemistöö, et mis võll veab ja kuidas need hammakad seal liiguvad ja jõudsin järeldusele, et üks soones olev vedruseib võib olla paigast nihkunud ja seda sättida saab küljepealsest avast.
nii oligi.
kinnipannes ju ma ei veendunud, et kogu seib oleks soones
loodan, et sellega see saaga lõpeb.
homme vaid kapotialuse pesu.
veel: küll on ikka nõme kast sel uuemal saabil, pole isegi ava kust õli välja saaks lasta. ju sellepärast õlid vahetamata ja kontroolimata.( vanadel klassikutel ju kastis ka õlimõõtevarras!) ja vähene õli alustas vaikselt hävitustööd.
aga sain õgel ajal jaole ja nüüd peaks olema väga hea!!

muidugi väikese ehmatuse elasin täna taas kord läbi, kui asi oli kokku pandud ja esimesed kilomeetrid sõidetud.
siis , mingi 10 ndal kilomeetril kadus järsku vedu tagant ära...
hakkasin juba variante mõtlema, et kuis selle sara koju saab...
käigud läksid kõik sisse aga vedu taha ei tulnud.
siis selgus, et 5nda saab sisse ja seega sain koju.
taas väike mõtlemistöö, et mis võll veab ja kuidas need hammakad seal liiguvad ja jõudsin järeldusele, et üks soones olev vedruseib võib olla paigast nihkunud ja seda sättida saab küljepealsest avast.
nii oligi.
kinnipannes ju ma ei veendunud, et kogu seib oleks soones

loodan, et sellega see saaga lõpeb.
homme vaid kapotialuse pesu.
veel: küll on ikka nõme kast sel uuemal saabil, pole isegi ava kust õli välja saaks lasta. ju sellepärast õlid vahetamata ja kontroolimata.( vanadel klassikutel ju kastis ka õlimõõtevarras!) ja vähene õli alustas vaikselt hävitustööd.
aga sain õgel ajal jaole ja nüüd peaks olema väga hea!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Ka esimestel tonnistel pole neid avasid.Tark on need ise sinna tekitada.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kusjuures sellel õliväljalaske ava korgil ju veel hoopis palju tähtsam töö, see et kui õige magnetiga kork, siis ta püüab enda külge kõik kastis liikuva rauapuru, mida hambumisest ikka tuleb.
lätlased peavad vana saab 96 remonditud mootoritest ka nii lugu, et paigaldavad õlifiltrile väljapoole suure magneti, ka just selle eesmärgiga, et rauapuru püüda.
lätlased peavad vana saab 96 remonditud mootoritest ka nii lugu, et paigaldavad õlifiltrile väljapoole suure magneti, ka just selle eesmärgiga, et rauapuru püüda.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.


