Saab 9-5 kliima

Vasta
Raks
Postitusi: 39
Liitunud: E Dets 14, 2009 21:24
Asukoht:
Auto:

#1

Näitab sellist veakoodi nagu 1-18. Mis see tähendab?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#2

Code 18: Heat exchanger solenoid - Open circuit, short-circuit to ground

B2375

Heat Exchanger Solenoid. Short to B+
Heat Exchanger Solenoid. Open Circuit / Short to Ground

Fault symptoms
Perceived temperature in cabin too high or too low compared to the set temperature.

Conditions
The following conditions apply:

• A short to B+ is indicated when the output for the heat exchanger solenoid is activated and the voltage on pin 24 exceeds 6 V.
• A short to ground is indicated when the output for the circulation pump is not activated and the voltage on pin 24 exceeds 6 V.
• Measured every 440 ms and 5 consecutive measurements are required to set a diagnostic trouble code.
• The diagnostic trouble code is cleared after the ignition has been turned on 20 times and the malfunction conditions have not been fulfilled.
• When the diagnostic trouble code has been set the output is switched off.
Raks
Postitusi: 39
Liitunud: E Dets 14, 2009 21:24
Asukoht:
Auto:

#3

mis se kõik eestikeeles tähendab
Raks
Postitusi: 39
Liitunud: E Dets 14, 2009 21:24
Asukoht:
Auto:

#4

tõlkisin kuidagimoodi ära. Aga kuidas seda viga kõrvaldada saab. On seda keegi teinud?
Raks
Postitusi: 39
Liitunud: E Dets 14, 2009 21:24
Asukoht:
Auto:

#5

on keegi sellise veaga tegelenud?
Karelka
Postitusi: 5
Liitunud: N Aug 14, 2008 11:06
Asukoht:
Auto:

#6

Mul sama viga, uurisin siit ja sealt ning leidsin sellise lehekülje - http://saabworld.net/f29/solenoid-valve ... ystem-674/

Proovi ja anna teada kas said korda.
Raks
Postitusi: 39
Liitunud: E Dets 14, 2009 21:24
Asukoht:
Auto:

#7

See jubinas on nüüd vahetatud ja asi on korras.
Vasta