Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Kas sul on seda klappi juba näperdatud? Algupäraselt peaks seal vist teistsugused voolikuklambrid olema?..
Täna siis ommikul vahetas Viki selle klapi ära kiirelt ja edasi läks auto värvimisse, kartsin juba et ei saagi selle pärast viia, kuid kõik läks õnneks.
Nüüd homse õhtuni jalamees, väga kummaline oli ühistransporti kasutada:wall:.
To Homersimpson: Nende klambrite kohapealt ei oska küll kommenteerida, mul on kõik nad sellised.
EDIT: Tuli meelde, et kunagi on mul need voolikud vikingus vahetatud ju siis nemad kasutasid selliseid klambreid:eureka:

To Homersimpson: Nende klambrite kohapealt ei oska küll kommenteerida, mul on kõik nad sellised.
EDIT: Tuli meelde, et kunagi on mul need voolikud vikingus vahetatud ju siis nemad kasutasid selliseid klambreid:eureka:
Kirjutaks siis ka midagi vahelduseks...varsti siis ees ootamas esiamortide, tagusilla pukside ja piduri ketaste/klotside vahetus. Peaks ka mainima, et õhutemperatuuri probleemile saab lahendust niiviisi kui lülitada econ sisse:bs: mis tähendab autos palava ilmaga lämbumist. Ise kahtlustan, et intercooler on umbes...peab varsti Jupatsist eeskuju võtma, kuid ei oska niimoodi saabi lammutada, kuid kuidagi vaja sellele rohtu ikka leida:D
Kuidas seostad´õhutemperatuuri intercoleriga?
[quote]Algselt postitas: RStorm
..... Ise kahtlustan, et intercooler on umbes...peab varsti Jupatsist eeskuju võtma, kuid ei oska niimoodi saabi lammutada, kuid kuidagi vaja sellele rohtu ikka leida:D [/qus ote]
[quote]Algselt postitas: RStorm
..... Ise kahtlustan, et intercooler on umbes...peab varsti Jupatsist eeskuju võtma, kuid ei oska niimoodi saabi lammutada, kuid kuidagi vaja sellele rohtu ikka leida:D [/qus ote]

Äkki kliima radikas ajab intercooleri soojaks. Istuvad seal hunnikus ju.

- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Ju ta mõtleb sisselaske õhu temperatuuri ...
edit: unine arvab täitsa õieti...
edit: unine arvab täitsa õieti...
Selle õhu temperatuur,mis coolerist läbi käib on OLULISELT kõrgem,kui jahutusvedeliku,või külmaagendi oma.Ega need coolerid naljalt umbe ei lähe,kui just garrett sinna pidevalt massiivset õlikogust sisse ei pumpa.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Panen siia ka su softi teoreetilise Dünosheedi. Nagu ma aru sain, siis reaalsuses sa seda kätte ei saanud.
Sinine: Väändemonent
Punane: Hobujõud
Tumeroheline: Lambda väärtus
Heleroheline: Injector DC (mitu % pihustid avanenud on)

Siin suurem pilt
Peale IC puhastamist läksid mu temp numbrid natuke paremaks. Midagi oluliselt ei muutunud. 100km/h sõites 27 kraadi välja, on mu IAT 44kraadi. 22 väliskraadi juures oli IAT 36 kraadi. Kui seista valgusfooritaga kauem, kui minut - on IAT 61kraadi. Seejärel sõitma hakates langeb see vaikselt. Linnavahel praeguse ilmaga on IAT kusagil vahemikus 45-55kraadi. Teine ventilaator hakkab reeglina tööle alles 60 kraadi juures. Olen ise mõelnud, et äkki langetaks selle 55 peale.
Üks rootslasest softiguru seletas mulle seoses Garretiga kaasnevaid ohtusid. Kui T17 sõita kõrge boostiga, muutub väljalaske gaaside temp niivõrd suureks, et kooleda võida nii väljalaskeklapid kui ka kolvid. T17 turbiin on niivõrd väike ja tihe, et selle ette hakkavad gaasid kogunema ning lõpuks paisuvad. See on üks põhjus, miks üle 1 või 1,1bar on T17 liiast. Kasuks ei tule ka loomulikult väike väljalaskesüsteem. T17 tekitab 1bar juures rohkem soojust, kui seda teeb näiteks mitsu TD04 või Diskokartul. Mida suurem on turbiini tiivik, seda vähem ta ka soojust tekitab.
Praegu arvan, et juba soft ise on paras overkill. Ma ültse ei imestaks, et ta sul kinni poob. T17ga selliseid numbreid saavutada on väga raske. Võibolla peaksid proovima oma originaalsoftiga, kas teeb sama. Siis saaks selle välistada. Siiski arvan, et temperatuuri probleemi ületades, tuleb sul sarnaseid asju veelgi ette. Seda siis, kui T7 hakkab juba rohkem õhukoguseid lubama. Muideks, soft arvab, et sul on Mitsu peal;)
Sinine: Väändemonent
Punane: Hobujõud
Tumeroheline: Lambda väärtus
Heleroheline: Injector DC (mitu % pihustid avanenud on)

Siin suurem pilt
Peale IC puhastamist läksid mu temp numbrid natuke paremaks. Midagi oluliselt ei muutunud. 100km/h sõites 27 kraadi välja, on mu IAT 44kraadi. 22 väliskraadi juures oli IAT 36 kraadi. Kui seista valgusfooritaga kauem, kui minut - on IAT 61kraadi. Seejärel sõitma hakates langeb see vaikselt. Linnavahel praeguse ilmaga on IAT kusagil vahemikus 45-55kraadi. Teine ventilaator hakkab reeglina tööle alles 60 kraadi juures. Olen ise mõelnud, et äkki langetaks selle 55 peale.
Üks rootslasest softiguru seletas mulle seoses Garretiga kaasnevaid ohtusid. Kui T17 sõita kõrge boostiga, muutub väljalaske gaaside temp niivõrd suureks, et kooleda võida nii väljalaskeklapid kui ka kolvid. T17 turbiin on niivõrd väike ja tihe, et selle ette hakkavad gaasid kogunema ning lõpuks paisuvad. See on üks põhjus, miks üle 1 või 1,1bar on T17 liiast. Kasuks ei tule ka loomulikult väike väljalaskesüsteem. T17 tekitab 1bar juures rohkem soojust, kui seda teeb näiteks mitsu TD04 või Diskokartul. Mida suurem on turbiini tiivik, seda vähem ta ka soojust tekitab.
Praegu arvan, et juba soft ise on paras overkill. Ma ültse ei imestaks, et ta sul kinni poob. T17ga selliseid numbreid saavutada on väga raske. Võibolla peaksid proovima oma originaalsoftiga, kas teeb sama. Siis saaks selle välistada. Siiski arvan, et temperatuuri probleemi ületades, tuleb sul sarnaseid asju veelgi ette. Seda siis, kui T7 hakkab juba rohkem õhukoguseid lubama. Muideks, soft arvab, et sul on Mitsu peal;)
Need õhutemperatuurid on mul üsna samasse auku, kuid mind just häiribki see kuidas autol kaob jõud ära kui temp üle 47 kraadi tõuseb.Stock seades sellist nalja ei mäleta. Seletage nüüd lollile kas IC ja sisselaske õhutemp. vahel on otsene seos?
Vaatan, et soft lubab siin 260 hj mida garrett ilmselgelt ei suuda..opensidi järgi puhub ta mul maksimaalselt 0,85 bari.
Eelmise sügise dünonäit rattast. Palju ta täpselt mootorist oleks? Keegi ehk teab valemit?
Lisatud failid
Vaatan, et soft lubab siin 260 hj mida garrett ilmselgelt ei suuda..opensidi järgi puhub ta mul maksimaalselt 0,85 bari.
Eelmise sügise dünonäit rattast. Palju ta täpselt mootorist oleks? Keegi ehk teab valemit?
Lisatud failid
IC-l ja sisseimetava õhu temperatuuril on muidugi seos. Kui ütled, et 47 kraadi juures juba jõud kaob, siis on soft adapteerunud väikese Garreti jaoks paika. Ehk siis knokke tuleb tänu suuremale õhukogusele (air request) kõvasti rohkem ja võetaksega kasutusele request-mäppide "tagasihoidlikumad" osad.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Muideks avastasin praegu, et sa sõidad igal ajahetkel nii, et lambda regullib tegevust. Auto on siis 100% ajast closed loopis. Tegelikult peaks olema nii, et alates 500mg/c õhukogusest ei arvestata enam lambdaga (kuna too ei mõista seal enam midagi teha) ning võetakse kasutusele segumäpid. Sul lõpetab lambda töö alles 2000mg/c peal, mis on võrdne 645Nm-ga:D. See soft on mõeldud wideband lambdaga sõitmiseks. Pole ime, et ta sul kinni poob.
Väike selgitus, kui tohib: closed loop on olukord, kus soft arvestab lambda sensori tagasisidega. Eraldi adapteerimismäppide kordajad võetakse kasutusele, et korrigeerida vajalikke õhu- ja kütusekoguseid. Ideeks on tagada katalüsaatorile vajalik 14,7 segusuhe. Kõrgetel pööretel closed loop'i enam tarvis pole: originaal- lambda andur ei suuda siis enam õiget tagasisidet anda ja segu läheks arvatavasti liiga lahjaks.
Algselt postitas: Jupats
Muideks avastasin praegu, et sa sõidad igal ajahetkel nii, et lambda regullib tegevust. Auto on siis 100% ajast closed loopis. Tegelikult peaks olema nii, et alates 500mg/c õhukogusest ei arvestata enam lambdaga (kuna too ei mõista seal enam midagi teha) ning võetakse kasutusele segumäpid. Sul lõpetab lambda töö alles 2000mg/c peal, mis on võrdne 645Nm-ga:D. See soft on mõeldud wideband lambdaga sõitmiseks. Pole ime, et ta sul kinni poob.
Seega tuleks vist uus soft üldse peale lasta?:conf:
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Mina pikas perpekiivis nii sõita ei julgeks. Jääb arvestatav oht, et kui lambda järsku saba annab, lendavad ka kolvid. Lambdad näitavad enne suremist reeglina mingeid müstilisi väärtuseid. Seega võib ta sul mingi hetk kiirendades segu üli lahjaks muuta. Parem karta, kui kahetseda. Ma ei ole 100% kindel, kas see ka su kinnipoomise probleemi lahendab. Loodame, et mõjub ka sellele...
Vahepeal siis uut ja põnevat toimunud.
CR Saab Performancelt uus soft saadud.
Troostis vahetatud esiamordid, tagumised pidurikettad ja -klotsid. Taha läksid Zimmermannid, klotsid Ferodod. Powerflex tagumised raami puksid(on nimetus nii vist
) ja käigukast sai kah uuenduse.
EDIT: Alla sai pandud Continental Sportcontact 3 rehvid, esmamulje on hea ja oluliselt vaiksem.
Pilt kah
Lisatud failid
CR Saab Performancelt uus soft saadud.
Troostis vahetatud esiamordid, tagumised pidurikettad ja -klotsid. Taha läksid Zimmermannid, klotsid Ferodod. Powerflex tagumised raami puksid(on nimetus nii vist


EDIT: Alla sai pandud Continental Sportcontact 3 rehvid, esmamulje on hea ja oluliselt vaiksem.
Pilt kah
Lisatud failid
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Mingi voolik jälle kuskil ...
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Vaata kas wastegate varras on ikka kinni...
Seda peaks nägema ka ilma hõbedast kuumakatet eemaldamata. Piilu aku poolt katte alla turbo poole ja näed varrast. Just aku poolne ots kipub lahti tulema, kuna splintseib ära ussitab.
Seda peaks nägema ka ilma hõbedast kuumakatet eemaldamata. Piilu aku poolt katte alla turbo poole ja näed varrast. Just aku poolne ots kipub lahti tulema, kuna splintseib ära ussitab.