Lahenduse eest võlgnen jälle suured tänud härradele Iisak ja Trionic, kes ennastsalgavalt viitsisid tegeleda reede õhtul mu järjekordse kriisiga. Sügav kummardus.
Reedel, või siis juba neljapäeval hakkas imelikku kiginat kapoti alt kostma. Mina padavai kõige kiginaga töökotta. Lennult diagnoosida ei suudetud, pidin õhtul tagasi minema. Sõitsin siis tööle tagasi, kigin muutus plaginaks. Tõstsin kapoti üles, lendas välja rihmatükke. Pilt suht selge, kust kigin tuli. Esimene diagnoos: rullikud. Lonkasin siis Audaceri tagasi õhtul sellise poolemase rihmaga ning töökotta sisse ajades pandi hoobilt uus diagnoos: roolivõim. Peale pikka arutamist jne vahetati ära roolivõim, rullikud, rihm jne. Kidin-plagin jne kadusid ära.
JA LISAKS SELLELE hakkas käimakast korralikult vahetama, mitte miskit rapsimist, pöörded paigas jne. Mõtlesin asja üle järgi ja ilmselt oli siis teema selline, et kui rihma pingutada, vedas roolivõimu miskisuguse võlli viltu, poos poolenisti kinni ja tekitas mootorile tõsise koormuse. Ja mootor töötas sellise koormuse all miski poolteist-kaks aastat. Miski selline väga kasitud ja kohitsetud versioon sellest jutust siin võiks minna tarkuseterade alla:
kui kast rapsib ja käigud lähevad kohapeal sisse sellise keskmise jõnksuga ja foori taga käik sees pöörded lainetavad ja vibra on sees, tasuks vaadata, kas ei ole miskit mõttetut koormust kusagil mootoril (seesama roolivõimu pump, konditsioneeri kompressor jne), piisavalt vähe, et mitte mõjuda katastroofiliselt, kui samas piisavalt, et takistada mootori vaba tööd.
Ja keskmine bensiinikulu (linn + maantee, umbes pooleks) kukkus 11.5 - 12 liitri pealt 9.6 peale.
