Väike mõttemõlgutus sellest, kuidas roolivõim võib mõjutada automaatkasti tööd...

Vasta
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#1

Ehk siis viimane reede sai lahenduse minu aastatepikkune peavalu sellega, et miks kast rapsib ja miks ei seisa pöörded paigal, kui käik sees hoida, miks rapsib, kui käik sisse panna ja miks rapsib käiguvahetusel.

Lahenduse eest võlgnen jälle suured tänud härradele Iisak ja Trionic, kes ennastsalgavalt viitsisid tegeleda reede õhtul mu järjekordse kriisiga. Sügav kummardus.
Reedel, või siis juba neljapäeval hakkas imelikku kiginat kapoti alt kostma. Mina padavai kõige kiginaga töökotta. Lennult diagnoosida ei suudetud, pidin õhtul tagasi minema. Sõitsin siis tööle tagasi, kigin muutus plaginaks. Tõstsin kapoti üles, lendas välja rihmatükke. Pilt suht selge, kust kigin tuli. Esimene diagnoos: rullikud. Lonkasin siis Audaceri tagasi õhtul sellise poolemase rihmaga ning töökotta sisse ajades pandi hoobilt uus diagnoos: roolivõim. Peale pikka arutamist jne vahetati ära roolivõim, rullikud, rihm jne. Kidin-plagin jne kadusid ära.

JA LISAKS SELLELE hakkas käimakast korralikult vahetama, mitte miskit rapsimist, pöörded paigas jne. Mõtlesin asja üle järgi ja ilmselt oli siis teema selline, et kui rihma pingutada, vedas roolivõimu miskisuguse võlli viltu, poos poolenisti kinni ja tekitas mootorile tõsise koormuse. Ja mootor töötas sellise koormuse all miski poolteist-kaks aastat. Miski selline väga kasitud ja kohitsetud versioon sellest jutust siin võiks minna tarkuseterade alla:

kui kast rapsib ja käigud lähevad kohapeal sisse sellise keskmise jõnksuga ja foori taga käik sees pöörded lainetavad ja vibra on sees, tasuks vaadata, kas ei ole miskit mõttetut koormust kusagil mootoril (seesama roolivõimu pump, konditsioneeri kompressor jne), piisavalt vähe, et mitte mõjuda katastroofiliselt, kui samas piisavalt, et takistada mootori vaba tööd.

Ja keskmine bensiinikulu (linn + maantee, umbes pooleks) kukkus 11.5 - 12 liitri pealt 9.6 peale.:beer:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

Mhh, kas siin võiks tõmmata paralleele ka tonnisega? Seni on aidanud sellise värina vastu rihmapinguti vahetus (iga aasta-kahe tagant) aga on tõeline põhjus siis ehk sama?

terv, teager
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#3

Hmm... Minu autol hakkas ka selline värin suht lambist peale. Ise kipun arvama, et klapid pole enam tihedad. Võibolla tõesti on koormus rihma ringi ajamisel nii suur, et tekitab vibratsiooni. Eks vahetab siis järgmine kord profilaktika mõttes ära ja vaatab, mis juhtub.
Kasutaja avatar
ErQ
Saabiklubi liige
Postitusi: 420
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht: Nõva
Auto: 6GT

#4

Igati tore kui on sellist tarkuse jagamist. Seda võiks isegi rohkem olla ;)
tanel122
Postitusi: 207
Liitunud: R Apr 14, 2006 17:16
Asukoht:
Auto:

#5

Panin just oma mootori kokku ja sama probleem vist!?,kuna rullikud seisid kuu aega väljas koos pumba ja pingutiga.Nüüd käima pannes tuli välja et kuskilt krigistas midagi,pikema uurimise järel selgus et üks rullikutest ja pealevaadates vibras pinguti päris kõvasti.Kui ära vahetan ja asi muutub parmaks siia tõendan seda teoreemi omalt poolt.
Vasta