Üritus oli tore. Ilm väga soe ja korraks sai isegi vihma.
Üllatas Daags soliidse lõppkiirusega. Oleks kindlasti paremagi saanud, ega enne Kiltsit softi logida ja muuta palju ei jõudnud.
TFK-ga jõudsime kokkuleppele, et tema suhteliselt aeglane käigukast põhjustaski "tagasihoidliku" lõpptulemuse. Tema Saabi 5. käik hakkab ära lõppema 240km/h juures, turborõhk läheb alla. Just siis kui seda jõudu vaja oleks (5. käiguga) seda enam pole. Pole hullu, teine kast ja...siis juba üsna kohustuslikus korras suurem turbo. On mul õigus TFK?
Rästas, meie kardetud konkurent (heas mõttes muidugi, et kindlasti teeb meie kiviaja "kastidele" kiiruses
ära

) sai samuti üsna hea tulemuse. Kindlasti oleks paremini saanud, aga automaatkast pole just kõige õigem asi rekordite purustamiseks ma arvan.
Ivomets vajas ainult 13-võtit ja lõiketange, et saada tiitel "Kiltsi kõige lärmakam auto". Summuti lennutati "põõsasse". Arvatavasti oli tema starti ka Tallinnasse kuulda. Kiirus suur, hobujõude vähe ja
fun factor täielik.
Nii peabki.
Enda kogemus: natuke üllatusin lõpptulemuses.
Esimene sõit läks täiesti metsa. Vahetasin 4.k pealt 5k. ja...miskit ei toimunud. Kiire mõte käis läbi, et käigukast lendas. Lükkasin käigu välja (!) ja siis uuesti sisse tagasi. Selleks kõigeks kulus 5 sekundit. Kindlasti kujutate ette mida arvas auto kiirus ca 210km/h puhul, kui juht otsustab järsku "tukkuma jääda"
Enne teist katse arvas taevataat, et rajale tuleb natuke vihma lisada. Kui 3. käiguga kuival teel see pidamine lõpuks saabub, siis nüüd kadus viimanegi lootus. Nii oligi, pöörded tõusid, aga kiirus mitte eriti. Sõidu lõpuhetkel heitsin pilgu spidomeetrile ja nähtud "umbes 240" ei teinud rõõmu. Stardipaika tagasi saabudes seisis morn Jupats pöidlad allpool. Läks luhta, mõtlesin, no mis teha. Ja siis keeras härra oma pöidlad üles. 247km/h
no way!
Järgmiseks sõiduks oli rada juba kuiv. Kas 248km/h tuli selle pärast, et tahavaatepeeglid "sisse" keerasin?
Ju vist

Muide õhu sisselaske temperatuur (IAT) oli 69 kraadi! Detonatsioone 5 ja needki õnneks käiguvahetusel, mitte täiskoormusel. Rõhku hoidis 1,7 baari kuni pööreteni 5200, siis hakkas langema.
Ja kokkuvõttes: 250km/h on ilmselt selle turbo piir. Oleks on hea poiss, aga...logi analüüsides kiirem käiguvahetus 4k.-5k. oleks ehk niipalju juurde andnud küll.
Ja tänud ACMile tiimile hea ürituse eest, eks järgmisel aastal jälle.
