900klassik erinevad küsimused

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#1

Täna nägin lähemalt elus teist klassikut elus, millest ka veits huvitatud olen.
Esmapilgul avastasin kohe õlise mootori, misjärel leidsin häält tegava ja loksuva veepumba rihmaratta, mis käis vastu pumba korpust ja salongiradika kraan lekib ka.
Otsisin varuosade hindasid, kuid 2.0 85kw mootorit sealt nimistust ei leidnud. Mis selle mootori kood võiks olla või millise kW numbri alt sama mootori leiab?
Niipalju, kui teemast aru sain on auto 86.aastal arvele võetud MY87.

Kas veepump vahetatakse välja kogu täiega või piisab seal laagri vahetusest vms?
Kas õline mootor on standardvarustus või põhjust muretsemiseks?

Lisaks teeb veel häält roolivõimendi, kui rooli veits keerata.. normaalne?

EDIT: Mootori kood on B201 ja siis 81kW ning 87kW. :freak:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

veepump vahetakse ikka täiega.mingist 83 aastatst kõigil klassikutel üks ja sama pump. varasemalt oli teist tüüpi.
probleeme võib tulla kinnioksüdeerunud poltide lahti saamisega.

soojenduskraanil sai ka vist minu mäletamist mööda mingit tihendit vahetada. veits jama oli vaid kõlariaugust selle välja ja tagasi saamisega.

õline mootor nii vanal masinal täitsa normaalne ;)
ju tuleb puhtaks pesta ja siis uurima hakata, et kust lekib. tavaliselt ikka ka rihmaratta simmerid surnud.

roolivõimendi hääl võib olla vähesest õlist . muidu vaid kerge surin peaks olema kui keerad.

tegelt on see, kõik kergelt kõrvaldatav; klassiku puhul tähtis ikka kõva kere.
nii et kui kere kõva ja roostetamata, siis vaid tuld!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#3

..ühinen eelkõnelejaga;)
Kui kuskilt leiaks täiesti roostevaba klassiku, vot see oleks tore.
Tehnikat vedeleb siin Soomes näiteks igal pool.
Soojenduskraani vahetuseks võetakse ära armatuuri all olev põlvekaitse/pehmendus. Ainult kõlariaugust vahetamiseks peab vist olema eelnevalt günekoloogiks õppinud. Kraani peaks ka varuosana saama-ühel klassikul millele seda vahetasin, oli see bakeliit nii hapraks kulunud, et pudenes kohe laiali, kui käe külge panin.
Veepumba vahetus on klassikul väga lihtne protseduur, kui just konditsioneeriga auto pole. Pump ei maksa ka midagi ja see oli Volga aegadel, kui pumba laagreid ja tihendeid vahetati-tänapäeva loodussäästlikul ja muidu kaugele arenenud kapitalismi tingimustes vahetatakse ikka kogu täiega.
900 klassik ongi selles mõttes hea auto, et teda annab remontida suht odavalt. Uuemad autod vahetatakse täiega välja:D
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#4

No rooste roosteks, mingit hõredat pilli ei vaataks üldse. Loodan, et põhja keevitus on korrektselt tehtud.
Antud isendil on koopaääred + siit-sealt veel roostes ja suvalise värvi ja pahtliga ära tuunitud, ehk reaalne pilt selguks alles siis kui käsi külge panna. Tõenäoline on see, et peab hea tulemuse saamiseks ääred kogu täiega ära vahetama.

Sellel on toredasti rihmarattad ju "valel" pool.:) Kas simmerite vahetuseks tuleb kogu krempel lahti võtta?
Omanik ütles, et õli ei söö.. vast pole siis ka väga lugu.
Auto on ikkagi ju 86. aastast.
:love:
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#5

Vähe on klassiku mootoreid,mis ei ole õlised.Mingist ajast tulid soojenduskraanid sellised,kus üks metallplaat käis teise samasuguse plaadi suhtes üles-alla. Need pole mil ükski lekkinud ega pole probleeme olnud sulgumisega.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: saabu
Vähe on klassiku mootoreid,mis ei ole õlised.Mingist ajast tulid soojenduskraanid sellised,kus üks metallplaat käis teise samasuguse plaadi suhtes üles-alla. Need pole mil ükski lekkinud ega pole probleeme olnud sulgumisega.
Kuna hetkeseisuga saab minust nädalavahetusel Klassiku omanik, siis võiks juba täpsustada, kas tükid on omavahel ka vahetatavad? Mis aeg on täpsemalt "mingist ajast"?
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#7

On küll vahetatavad,mul riiulis vedelevad paar tükki.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7140
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Mul on nii kraane,kui nende detaile.Veepump pane uus.Häälitsev PAS pump on normaalne,kui see veel võimendab.
Vasta