suits peale turbo vahetust

Vasta
pots
Postitusi: 7
Liitunud: R Aug 13, 2010 11:38
Asukoht:
Auto:

#1

Eelmisel turbol oli väga korralik lõtk ning õli saatus mootorisse ja väljalaskesse.

Turbo sai vahetatud ning kõik õhutorud, intercooler ja drossel puhastatud. Peale paar minutit tühikäigul tuleb ikka korralik suits ning mootor läkastab. Küsimus selles kas uus turbo ei saa kahjustatud õli koksist mis tuleb mootorist (kas saab blow-off klapiga seda õli-koksi-suitsu saata otse kat-i, et see ei saatuks turbiini tiivikule)? Ning kas tsilindrites veel mitte põlenud õli võiks olla mootori läkastamise põhjuseks?

Tänan ette!

autoks 2.0 129kw aastast 2003.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

See nüüd oleneb, kas tuleb paksult või vähene suitsemine? Natuke võib sul sealt veel tulla küll, aga kui ikka paksult ajalb, niiet õue peale suitsukate tekib, siis on miskit muud häda.

Kui korralikult õli väljalaskesse on läinud, siis on ilmselt ka katalüsaator juba kutu ja vajab samuti vahetust.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

eh, äkki oli sul hoopis midagi muud viga, kui et turbiin.
suur lõtk ei tähenda alati õli läbiminemist.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
pots
Postitusi: 7
Liitunud: R Aug 13, 2010 11:38
Asukoht:
Auto:

#4

korralikult õli väljalaskesse on läinud
Kui suure koguse puhul võib öelda on "korralikult" läinud? Kuidas kontrollida kas kat on umbe? Järgmise asjana (peale suitsu kadumist) mõtlesin kusagil kontrollida kui umbe kat on...


Võimalik, et suitsu allikas on õli kat-is. Aga selleks et seda kinnitada on vist vaja kat-i turbost lahti kruuvida ja vaadata kui paks suits tuleb otse turbost?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

no mingi 100 km maanteel peaksid küll torud puhtaks saama, kui kat päris umbes ei ole.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Soovitaja
Postitusi: 79
Liitunud: L Aug 14, 2010 17:28
Asukoht:
Auto:

#6

Anna piitsa ja tomu kaob(põleta tühjaks)
pots
Postitusi: 7
Liitunud: R Aug 13, 2010 11:38
Asukoht:
Auto:

#7

Kas selle "100km"-ga uus turbo ei lähe katki suitsu-õli-koksi pärast või tõenäoliselt umbe kat-i pärast?

Ning kaua peab mootor tühikäigul töötama peale turbo vahetust, enne kui tohib sõita?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

Algselt postitas: Soovitaja
Anna piitsa ja tomu kaob(põleta tühjaks)
jah .. ja keera see värskelt paigaldatud vurr ka pekki ... päris nii ikka ei saa.

Kerge suits võiks tõesti Ivometsa soovituse järgi kaduda ca 100km-ga. Aga... kui katt ikka väga umbes on, siis ei ole see vurrile ikkagi hea.

Et asi on SS ja SC alafoorumis, siis see auto vist hakkab pipardama, kui tal katt alt keerata ja lihtsalt ilma igasuguse väljalasketa lasta käia?

"Korralikult" väljalaskes... no mina mõtlesin seda, et kui sa eelnevalt sõitsid pikalt suitseva autoga. Kui sul sisselase ka juba üsna õline oli, siis on sinna katalüsaatorisse ka seda päris palju jõudnud. Ma siiski kontrolliks (laskes kontrollida) seda asja ENNE, kui läheks kuhugi tühjaks sõitma.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#9

Ma arvan, et sellisel juhul on kaks võimalust - lendab katt puhtaks või küpseb turbo. Kahtlen, kas GT2052 on niivõrd vastuvõtlik backpressurile. See oleneb muidugi, kui umbes katt on.
Silindris tõenäoliselt vanast ajast õli ei ole. Sellises keskkonnas kaob ta sealt mõne kilomeetri jooksul.
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#10

Vaata sisselaset ja küünlaid. Kui mootor tasasel pöördel läkastab, siis võiks arvata, et õli satub kuskilt ikkagi silindrisse.
Kas küünlad on tumedaks põlenud ja nõgised?
Kas peale küünalde vahetust lähevad uued samuti mustaks ja nõgiseks?
Kas karteris on suur surve?
Kas sisselaske torustik on uuesti õline?
Kui need asjad üle vaatad saad kindlasti kinnitada/välistada õlilekke olemasolu sisselaske poole peal.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
pots
Postitusi: 7
Liitunud: R Aug 13, 2010 11:38
Asukoht:
Auto:

#11

Kas 5-7km-ga turbo võib katki minna umbe kati pärast? Kui see lühike sõit ei aitaks siis viiks ta troosti vms...

p.s. Kui kaua peab mootor tühikäigul töötama peale turbo vahetust, enne kui tohib sõita?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

Kui sa teda ei piina, siis jõuad kohale..:) ja minu teada turbol küll "sissesõidu" aega ei ole, et peaks koha peal töötama. Niipalju vast, et ise visuaalselt kontrollid, et kusagilt ei leki jms.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta