Probeemiks on külmkäivitus. Käiab pikalt enne, kui käivitub ja kui ta seda teeb, siis väljub väljalaske süsteemi kaudu korralik kogus sinakat/valget tossu. Lasin Troostis vahetada mõned tagasivoolu voolikud ning mõned klambrid olid läbi. Peale seda probleem säilis. Võeti käsile tõsisem operatsioon. Pihustitihendid kontrolliti üle. Vahetati klapkambrikaane tihend ning vaakumpumba tihend. Samuti korrigeeriti ketimärke. Peale panin ka uue MAF anduri ja paagitäie kütust segasin kütuselisandiga, mis peaks siis pihusteid puhastama.
Kuid peale seda auto endiselt võitleb hommikuti, et käivituda.
Siit siis küsimus, et mis mu autol viga on?:conf: On kellegil mingeid mõtteid või kogemusi sama probleemiga?
Ülehomme on plaanis veel vahetada õli ning kõik filtrid, kuid vaevalt, et see nii väga mõjutaks.
raske külmkäivitus 2.2TiD
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mis on pikalt??
3 sekundit või 15 sekundit. 3 on täitsa ok ja 5 ka, aga 15 on palju.
mis ma oskan öelda: aku peab hea olema; siis aku klemmide ühendused peavad head ja puhtad olema. ka starteri klemmi ja juhtme ühendus. massijuhe samuti.
starter peab ka kergelt käima. korras starter teeb vahest imet.
võid ju proovida mõni hommik 2 akut näiteks korraga taha panna ja võrrelda ringiajamiskiirust ja käivitust.
ja need tagasivoolu voolikud võiks ikka kõik ära vahetada. ja et nad ilusti pihusti otsa istuks.
ja muidugi sõltub ka naftast, millega sõidad.
lisand puhastab pihustid ära ikka siis kui see paagitäis tyhjaks sõidetud.
3 sekundit või 15 sekundit. 3 on täitsa ok ja 5 ka, aga 15 on palju.
mis ma oskan öelda: aku peab hea olema; siis aku klemmide ühendused peavad head ja puhtad olema. ka starteri klemmi ja juhtme ühendus. massijuhe samuti.
starter peab ka kergelt käima. korras starter teeb vahest imet.
võid ju proovida mõni hommik 2 akut näiteks korraga taha panna ja võrrelda ringiajamiskiirust ja käivitust.
ja need tagasivoolu voolikud võiks ikka kõik ära vahetada. ja et nad ilusti pihusti otsa istuks.
ja muidugi sõltub ka naftast, millega sõidad.
lisand puhastab pihustid ära ikka siis kui see paagitäis tyhjaks sõidetud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



No ta käiab ikka üle viie sekundi. Aku pole aastatki vana ning akust mul kahju hakkabki selle käiamise juures.
Tagasivoolu voolikuid vahetas viki ning ma usun, et ta teadis, mis tegi.
Starterit ma ise näppind ei ole, aga meenub, et talve lõpupoole lasin ta lahti võtta, kuna pendiks viskas üle.
Kahe autoga olen proovinud. Ühe korra läks poolest pöördest käima ning teisel käias päris kaua.
Ja eks ma vaatan, uurin neid ühendusi ja konsulteerin mõne inimesega.
Aga tänud ivomets.
Tagasivoolu voolikuid vahetas viki ning ma usun, et ta teadis, mis tegi.
Starterit ma ise näppind ei ole, aga meenub, et talve lõpupoole lasin ta lahti võtta, kuna pendiks viskas üle.
Kahe autoga olen proovinud. Ühe korra läks poolest pöördest käima ning teisel käias päris kaua.
Ja eks ma vaatan, uurin neid ühendusi ja konsulteerin mõne inimesega.
Aga tänud ivomets.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
täna oli esimene päev sel sügisel, mil mul eelsüüteküünla tuld näitas!
aga oli vaid pooleks sekundiks!
ja käivitus 2 sekundiga.
mina olen vähemalt aru saanud, et need mootorid ei lähegi kohe hetkega käima, kui külmad on. ikka mõni sekund.
/ need mootorid, millel iga käivituse eel tule kustumist tuleb oodata, käivituvad küll poolest pöördest.mul mullu just üks peugeot oli ja see käivitus alati hetkega peale seda kui tuli kustus/
külmade ilmadega asi loogiline kah: eelsüüteküünlad hakkavad tööle just siis kui süüte sisse paned ja starterit annad. ja siis esimeste pööretega koos soojendab silindrit.
ja tuld ta ei peagi näitama, kui ilmad veel +2 (?? ) ja soojemad ja tööle küünlad hakkavad küll.
eks mullu külmadega ma proovisin kah asju igat moodi "korda teha" ja katsetada.
panin isegi tagasivooluklapi ette ja kõik uued voolikud pumbani aga vahet ei ole ikka mõni sekund käivitust.
aga oli vaid pooleks sekundiks!
ja käivitus 2 sekundiga.
mina olen vähemalt aru saanud, et need mootorid ei lähegi kohe hetkega käima, kui külmad on. ikka mõni sekund.
/ need mootorid, millel iga käivituse eel tule kustumist tuleb oodata, käivituvad küll poolest pöördest.mul mullu just üks peugeot oli ja see käivitus alati hetkega peale seda kui tuli kustus/
külmade ilmadega asi loogiline kah: eelsüüteküünlad hakkavad tööle just siis kui süüte sisse paned ja starterit annad. ja siis esimeste pööretega koos soojendab silindrit.
ja tuld ta ei peagi näitama, kui ilmad veel +2 (?? ) ja soojemad ja tööle küünlad hakkavad küll.
eks mullu külmadega ma proovisin kah asju igat moodi "korda teha" ja katsetada.
panin isegi tagasivooluklapi ette ja kõik uued voolikud pumbani aga vahet ei ole ikka mõni sekund käivitust.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Kui küünla tuld näitab korraks, siis oota ikka süüde sees mingi 10..15 sekundit ja siis alles käivita. Küünlad töötavad oluliselt kauem, kui see tuluke põleb. Ma kunagi enda omal mõõtsin testriga, vist mingi 30sek. oli reaalselt küünaldel vool järgi.
Maksimaalselt 2 sekki võiks jah normaalse käivituse alla minna.
Minu auto täna hommikul:
http://www.youtube.com/watch?v=AiJ71h6GX9E
On ka paremini käivitunud. 10 sekki süüdet sees ei hoidnud, samas.
Minu auto täna hommikul:
http://www.youtube.com/watch?v=AiJ71h6GX9E
On ka paremini käivitunud. 10 sekki süüdet sees ei hoidnud, samas.

Päris hästi jah.
Ja kusjuures eile vahetasin autol kõik fitrid+õli. Õhtul kell kaheksa tegin viimase sõidu ja täna õhtul kell kuus läks peale kahte eelsüüdet esimesest pöördest käima:) Homme proovin uuesti, enne ei hakka hõiskama.
Ja kusjuures eile vahetasin autol kõik fitrid+õli. Õhtul kell kaheksa tegin viimase sõidu ja täna õhtul kell kuus läks peale kahte eelsüüdet esimesest pöördest käima:) Homme proovin uuesti, enne ei hakka hõiskama.
Sama mure. Külmkäivitus raske. Sai siis tagasivooluvoolikuid lasta vahetada, olid korras. Uued eelsüüteküünlad (kui ma ei eksi nüüd) paigaldatud. Tulemus - auto ei käivitu üldse. Eelnev teade oli, et starteril pole enam jõudu-rammu-särtsu, ei jaksa diislit käima ajada. Nüüd siis kõik. Arvasin, et aku pigem kaputt, aga ei. 'Teadjamate' inimestega konsulteerides ei saadud algul aru, et mis mõttes ei aja käima, aku ikka ei suuda.. Ok, mingid puksid võivad läbi olla, kuid siiski.. mida??
Seega, eneseharimiseks tahaks teada, et mis mõttes saabi diislil starter ära väsib, samas bensukale oleks praegu tipp-topp? Ning teine, mis on 9-3 SS starteri mingi kood või kõigil sama? Piisaks, kui märge juures 'SAAB DIESEL'?
Seega, eneseharimiseks tahaks teada, et mis mõttes saabi diislil starter ära väsib, samas bensukale oleks praegu tipp-topp? Ning teine, mis on 9-3 SS starteri mingi kood või kõigil sama? Piisaks, kui märge juures 'SAAB DIESEL'?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
olen paar saabi starterit maha võtnud ja aitanud on nedne pukside määrimine.
ma ei tea, mis materjalist nad tehtud on aga igaljuhul kuivaks jäävad täiega ja pendeks jääb kah kaasavedama just tänu sellele, et kõik kuiv on ja määret pole näinud.
aitab määrimine, kui puksid liialt kulunud ei ole ja elektriühenduste puhastamine, kuni nad läigivad.
ma ei tea, mis materjalist nad tehtud on aga igaljuhul kuivaks jäävad täiega ja pendeks jääb kah kaasavedama just tänu sellele, et kõik kuiv on ja määret pole näinud.
aitab määrimine, kui puksid liialt kulunud ei ole ja elektriühenduste puhastamine, kuni nad läigivad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Võin ka kinnitada, et minul läkski pärast seda asi heaks, kui ühe ropsuga starter lahti võeti, ühendused puhastati ja tõmberelee ära vahetati. Pärast käis starter ikka poole kiiremini ringi. Akut on alati lihtne süüdistada. 

Üldiselt ei tohi starteri grafiitpronksist pukse määrida.Määre on puksi pressitud.Sabas väga kulunud koostu puhul on sellest tihti ajutiselt abi.Isepandud määrded kõrbevad pindadele,eriti diislitel,mille starter eriti kuumaks läheb " käiates"
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Seega siis pole mõtet midagi määrida nind tuleks panna 'uus' starter?
.......... aga samas kerge rahakoti.Algselt postitas: ml
Raske külmkäivitus võib põhjustada raske peavalu.
võtsin ka suvel lahti ja panin sinna liitiummääret vahele, selle tilkumis-, sulamistemperatuur on või peaks olema kirjade järgi ca 200 kraadi, samas tina hakkab juba 230 kraadi juures sulama, ma arvan, et ei pea muretsema vähemalt mõne aasta jooksul. Kui kuumaks see kurat ikka läheb??
starter vahetatud. Vana ei saanud remontida ning asemele sai törts võimsam. Ära vahetati ka eelsüüteküünlad. 1 oli läbi. Autot kätte saades öeldi, et ei pruugi hommikul käima minna, oma aku oli tühi ja laadinud 1-2 tundi. Igatahes kohapeal läks ta poolest pöördest käima. Tegelt oli pikk-pikk jutt, mida veel tuleks lisaks vahetada.. Hommikul käima pannes läks diislile kohaselt - ühest pöördest tööle. Sooja mootoriga - poolest. Reedel saab veel ketimärgid ka üle vaadatud, seega külmad ilmad vist võivad tulla.
Eks tuleb ligilähedale 3000 kanti arvestada. Oma vana saad taastada ka, see 1500 umbes. Oleneb, mis viga, saab ka odavamalt.