Saab 9-3 Coupé 2.2 TiD Sabiina, 2000, djstallion
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Nädalavahetusel tiksus odomeetrile läbisõiduks 225 000. Seega mina olen selle autoga alates 2008a märts sõitnud tühised 33t km.
Hetkel on auto järjekordses suuremas remondis, kus saavad loodetavasti kõrvaldatud nii mõnedki juba pikka aega kummitanud kalad. Kõigest lähemalt siis, kui auto käes
Hea meel, et saab midagi taas korralikult korda, kui see vaid rahakotti nii suurt auku ei näriks
Hetkel on auto järjekordses suuremas remondis, kus saavad loodetavasti kõrvaldatud nii mõnedki juba pikka aega kummitanud kalad. Kõigest lähemalt siis, kui auto käes
Hea meel, et saab midagi taas korralikult korda, kui see vaid rahakotti nii suurt auku ei näriks
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Teisipäeva hommikust reede pärastlõunani oli siis auto remondis, probleemid olid käigukastiga. Põhisümptomiks tugev vibra teatud kiirustel kiirendamisel, teistel kiirustel vibra väiksem. Probleemi alged olid tegelikult juba autot ostes olemas, loomulikult ei läinud ajaga miski iseenesest paremaks ning maikuus allapandud jäigad uretaanpuksid kandsid vibratsiooni veelgi paremini keresse.
Probleemi sai hakatud lahendama Iisaku abiga Audaceris, kellele kiidusõnad ja tänud töö käigus tekkinud lisaprobleemide kiirel lahendamisel!:head: Teadaolevad käigukasti laagrid olid enne auto remonti viimist kohale tellitud, kuid kui kast oli maha võetud, hakkasid erinevad "meeldivad" üllatused pihta.
Esmalt ei olnud teada siduri seisukord. Kui sidur oli lahti võetud, selgus et korv ja ketas on ok, aga survelaager läbi. Ega midagi, tuli see siduri kõige kulukam detail välja vahetada.
Järgmiseks selgus, et uus vasakpoolse pooltelje sisemine ots, mis maikuus sai külge pandud, vajab uuesti vahetamist. Nimelt oli tänu käigukastipoolsele loksuvale veovõlli laagrile nuut taas lühikese ajaga ära kulutatud. Hetkel jäi küll praegune pooltelg alla, sest eelarve ei lubanud enam selle detaili uuesti vahetamist. Sõita saab, kuid esimesel võimalusel tuleb taas uus pooltelje sisemine ots alla panna.
Kasti sisu uurides avastati, et lisaks on läbi ka differ (õigemini üks detail sellest, mille nimi mul meeles pole). Difrile eraldi varuosi ei müüda, müüakse vaid komplektset difrit, mille hind on üsnagi sõge. Õnneks suutis Iisak kiirelt leida vägagi mõistliku hinnaga kasutatud korras difri ning ka see probleem sai suurema lisaajakuluta lahendatud.
Kokkuvõttes oli auto remondis 3,5 päeva, mis on minu arvates igati tubli tulemus, arvestades remondi olemust ja mahtu. Vaid kulunud summa ei tee mind just väga rõõmsaks - 19 445 krooni. Positiivse poole pealt saanud kast korraliku remondi ning ka differ ja sidur korda. Selle tulemusel on kiirendamisel vibra peaaegu kadunud. Kui vahetatud saavad ka uuesti kulunud pooltelje sisemine ots ning esimesed amordid koos tugipatjade/laagritega, peaks kaduma ka see viimanegi
Probleemi sai hakatud lahendama Iisaku abiga Audaceris, kellele kiidusõnad ja tänud töö käigus tekkinud lisaprobleemide kiirel lahendamisel!:head: Teadaolevad käigukasti laagrid olid enne auto remonti viimist kohale tellitud, kuid kui kast oli maha võetud, hakkasid erinevad "meeldivad" üllatused pihta.
Esmalt ei olnud teada siduri seisukord. Kui sidur oli lahti võetud, selgus et korv ja ketas on ok, aga survelaager läbi. Ega midagi, tuli see siduri kõige kulukam detail välja vahetada.
Järgmiseks selgus, et uus vasakpoolse pooltelje sisemine ots, mis maikuus sai külge pandud, vajab uuesti vahetamist. Nimelt oli tänu käigukastipoolsele loksuvale veovõlli laagrile nuut taas lühikese ajaga ära kulutatud. Hetkel jäi küll praegune pooltelg alla, sest eelarve ei lubanud enam selle detaili uuesti vahetamist. Sõita saab, kuid esimesel võimalusel tuleb taas uus pooltelje sisemine ots alla panna.
Kasti sisu uurides avastati, et lisaks on läbi ka differ (õigemini üks detail sellest, mille nimi mul meeles pole). Difrile eraldi varuosi ei müüda, müüakse vaid komplektset difrit, mille hind on üsnagi sõge. Õnneks suutis Iisak kiirelt leida vägagi mõistliku hinnaga kasutatud korras difri ning ka see probleem sai suurema lisaajakuluta lahendatud.
Kokkuvõttes oli auto remondis 3,5 päeva, mis on minu arvates igati tubli tulemus, arvestades remondi olemust ja mahtu. Vaid kulunud summa ei tee mind just väga rõõmsaks - 19 445 krooni. Positiivse poole pealt saanud kast korraliku remondi ning ka differ ja sidur korda. Selle tulemusel on kiirendamisel vibra peaaegu kadunud. Kui vahetatud saavad ka uuesti kulunud pooltelje sisemine ots ning esimesed amordid koos tugipatjade/laagritega, peaks kaduma ka see viimanegi
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Mõned päevad tagasi juhtus juhiukse tuuleriivi ja selle uksepoolse kinnituskohaga nii:
Tuuleriiv ise oli juba väga pikka aega imelikku häält teinud, samas uks liikus vabalt, ei pidanud jõuga liigutama. Nüüd tuleb siis keevitama minna ning ka tuuleriiv välja vahetada. Kuna kasutatut pole sügavat mõtet panema hakata, siis läheb ilmselt uus, hinnaks 1100 krooni...
Ei saa kohe ilma planeerimatute lisaväljaminekuteta, nagu muidu veel vähe asju "todo" listis oleks...
Tuuleriiv ise oli juba väga pikka aega imelikku häält teinud, samas uks liikus vabalt, ei pidanud jõuga liigutama. Nüüd tuleb siis keevitama minna ning ka tuuleriiv välja vahetada. Kuna kasutatut pole sügavat mõtet panema hakata, siis läheb ilmselt uus, hinnaks 1100 krooni...
Ei saa kohe ilma planeerimatute lisaväljaminekuteta, nagu muidu veel vähe asju "todo" listis oleks...
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Eile käis auto taas Audaceris, vahetatud said juba üsna rämedalt lekkiv veepump, termostaat, soonrihm, rihmapinguti+rull, salongiõhufilter ning loomulikult ka kogu jahutusvedelik. Seekordne kulu kokku 5900 krooni.
Oli päris üllatav kogemus üle pika aja, kui temperatuuriseier juba peale paarikilomeetrist sõitu kenasti tõusis ning salong soojaks läks Nüüd julgeb vist selles osas talvele vastu minna küll.
Järgmisena ootab kohe-kohe ees turboradikasse mineva suure lõdviku vahetus, mis omadega ribadeks. Tänu sellele sõites mootoril jõudu pole ja tagant tulevad ebameeldivad mustad suitsupilved.
Üritaks hakata arvestust pidama, kui palju antud auto remondile üldse raha kulunud on. Ei arvesta hetkel sisse näiteks õlivahetust, kuna ei mäleta enam, kui palju ja millal vahetatud ning millised olid kulunud summad. Õlivahetus on ka pigem hooldus, kui remont.
2008a suvi - tehtud pidurite uuendus - ca 6000 krooni
2009a sügis - uued eelsüüteküünlad + vahetus - ca 1500 krooni
2010a mai - uretaanpuksid, taastatud šarniirid, rooliotsad, vasaku pooltelje sisemine ots, parema pooltelje tugilaager + töö - ca 12 000 krooni
2010a september - käigukasti kapremont, diferentsiaali remont, siduri survelaager + töö - ca 19 500 krooni
2010a oktoober - veepump, termostaat, rihm, rihma pinguti+rullik, salongiõhufilter + töö - 5900 krooni
2010a suvi - vahetatud esitulede kojameeste luuad ning esiklaasipesu pihustid, lisatud püsikiirusehoidja kang - ca 1000 krooni
Praeguse seisuga kokku ca 45 900 krooni, millele lisanduvad jooksvad kulumaterjalid õli, õlifiltrite, klaasipesupuhastite, rehvide jne näol. Arvestades, et autoga nüüdseks juba 2,5 aastat sõidetud, siis polegi kõige hullem. Samas tegemist vajavaid asju on veel küllaga...
Oli päris üllatav kogemus üle pika aja, kui temperatuuriseier juba peale paarikilomeetrist sõitu kenasti tõusis ning salong soojaks läks Nüüd julgeb vist selles osas talvele vastu minna küll.
Järgmisena ootab kohe-kohe ees turboradikasse mineva suure lõdviku vahetus, mis omadega ribadeks. Tänu sellele sõites mootoril jõudu pole ja tagant tulevad ebameeldivad mustad suitsupilved.
Üritaks hakata arvestust pidama, kui palju antud auto remondile üldse raha kulunud on. Ei arvesta hetkel sisse näiteks õlivahetust, kuna ei mäleta enam, kui palju ja millal vahetatud ning millised olid kulunud summad. Õlivahetus on ka pigem hooldus, kui remont.
2008a suvi - tehtud pidurite uuendus - ca 6000 krooni
2009a sügis - uued eelsüüteküünlad + vahetus - ca 1500 krooni
2010a mai - uretaanpuksid, taastatud šarniirid, rooliotsad, vasaku pooltelje sisemine ots, parema pooltelje tugilaager + töö - ca 12 000 krooni
2010a september - käigukasti kapremont, diferentsiaali remont, siduri survelaager + töö - ca 19 500 krooni
2010a oktoober - veepump, termostaat, rihm, rihma pinguti+rullik, salongiõhufilter + töö - 5900 krooni
2010a suvi - vahetatud esitulede kojameeste luuad ning esiklaasipesu pihustid, lisatud püsikiirusehoidja kang - ca 1000 krooni
Praeguse seisuga kokku ca 45 900 krooni, millele lisanduvad jooksvad kulumaterjalid õli, õlifiltrite, klaasipesupuhastite, rehvide jne näol. Arvestades, et autoga nüüdseks juba 2,5 aastat sõidetud, siis polegi kõige hullem. Samas tegemist vajavaid asju on veel küllaga...
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Täna sai auto MobileSPA-s välipesu + Aqua Wax puhastusprotseduuride osaliseks, läigib nagu juudas
Negatiivse külje pealt on ka kõik pisimõlgid ja muidu märkamatud keredefektid väga hästi näha. Kui järjekord sinnamaani jõuab, siis ehk saab ka need defektid eemaldatud.
Olles nüüdseks kaks korda MobileSPA-s autot pesemas käinud, julgen juba küll igati soovitada. Töö on korralik, kasutatavad vahendid tunduvad head ning teenindus meeldiv. Lisaks kahtlemata üks parimaid hinna-kvaliteedi suhteid selles teenindusektoris
Tehnilise poole pealt ootame tellitud turbolõdviku saabumist, et see läikiv raud ka taas nobedamalt liikuma hakkaks
Negatiivse külje pealt on ka kõik pisimõlgid ja muidu märkamatud keredefektid väga hästi näha. Kui järjekord sinnamaani jõuab, siis ehk saab ka need defektid eemaldatud.
Olles nüüdseks kaks korda MobileSPA-s autot pesemas käinud, julgen juba küll igati soovitada. Töö on korralik, kasutatavad vahendid tunduvad head ning teenindus meeldiv. Lisaks kahtlemata üks parimaid hinna-kvaliteedi suhteid selles teenindusektoris
Tehnilise poole pealt ootame tellitud turbolõdviku saabumist, et see läikiv raud ka taas nobedamalt liikuma hakkaks
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Täna Audaceris käidud ja lõhkine turbolõdvik vahetatud, kulu sedakorda kokku 2100 krooni. Vana lõdvik oli ikka täiesti ribadeks
Kahjuks ei ole sellega probleemid veel kaugeltki lahendatud. Pärast lõdviku vahetamist hakkas auto liikuma nagu turbo-diislile kohane, kuid seda vaid mõne kilomeetri jagu. Seejärel süttib taas ärritav mootorituluke ja turbost pole enam haisugi. Kuna täna käis veakoodide nullimise eesmärgil ka Tech2 autol küljes ja see rohkem vigu ei näidanud, paneb järelikult näkku diislimeeste vana hea sõber EGR.
Esmaspäeval taas Audaceri, ehk saab praegust EGR-i puhastamise teel veel elustada, enne kui peab tegema suurema välja mineku uue näol.
Kahjuks ei ole sellega probleemid veel kaugeltki lahendatud. Pärast lõdviku vahetamist hakkas auto liikuma nagu turbo-diislile kohane, kuid seda vaid mõne kilomeetri jagu. Seejärel süttib taas ärritav mootorituluke ja turbost pole enam haisugi. Kuna täna käis veakoodide nullimise eesmärgil ka Tech2 autol küljes ja see rohkem vigu ei näidanud, paneb järelikult näkku diislimeeste vana hea sõber EGR.
Esmaspäeval taas Audaceri, ehk saab praegust EGR-i puhastamise teel veel elustada, enne kui peab tegema suurema välja mineku uue näol.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
EGR sai puhastatud, abi paraku sellest polnud. Ühesõnaga - peab uue EGR-i jaoks hakkama raha koguma.
Kuna jahutussüsteemiga jäid endiselt probleemid kummitama (salongi tuleb korralikult sooja vaid kõrgemate mootoripööretega, jahutusvedelikku kaob), siis sai lastud Iisakul ka see asi üle vaadata. Probleemi kindlakstegemine võttis vaid mõned minutid - surve jahutussärgis ehk vahetamist vajav plokikaanetihend. Järjekordne mahukas ja kulukas töö ees ootamas...
Kuna jahutussüsteemiga jäid endiselt probleemid kummitama (salongi tuleb korralikult sooja vaid kõrgemate mootoripööretega, jahutusvedelikku kaob), siis sai lastud Iisakul ka see asi üle vaadata. Probleemi kindlakstegemine võttis vaid mõned minutid - surve jahutussärgis ehk vahetamist vajav plokikaanetihend. Järjekordne mahukas ja kulukas töö ees ootamas...
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Uue auto liisimisega on samuti omad mured ja lisakohustused. Pealegi kui praegused remondisummad 2,5 aasta vahel ära jagada, siis polegi kõige hullem Ja need asjad mis tehtud, nendega mõneks ajaks siiski mureta.
Päris hirmutav lugemine tõesti... Oma uuema põlvkonna sarnase mootoriga 9-3 remondi peale on kulunud 1,5 aastaga ca 20 tuh. Sealhulgas siis kulukaim artikkel turbo vahetus, mis sel suvel saba andis - koos tööga 15 000. Ülejäänu selline nipet-näpet - konditsioneeri täitmine külmaainega, uus aku, jahutusvedelik, lambipirni vahetus jm tühine kulu. Aga tuleb vist tõesti juba aegsasti hakata raha kõrvale panema EGR-i tarbeks ja hoidku jumal, kõrgsurvepumba vahetuseks, mis kõigi diislimeeste suuremaid "vanu sõpru"
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Turbo vahetus ootab mind ka lähitulevikus ees, õhulõdvikud on juba seest üsna õlised.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Algselt postitas: djstallion
Turbo vahetus ootab mind ka lähitulevikus ees, õhulõdvikud on juba seest üsna õlised.
Millest seda järeldad, et tubro vahetust tagab? See, et lõdvikud seest õlised on diisli puhul tavaline
Loen su seiklusi ja kõik tuleb nagu eilnepäev meelde. Kuigi minu disla vahetas omaniku paar aastat tagasi.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Tegemist oli konkreetselt coolerisse mineva turbolõdvikuga ning antud diagnoosi pani Iisak. Oli see ehk veidi ennatlik?Algselt postitas: rantto
Millest seda järeldad, et tubro vahetust tagab? See, et lõdvikud seest õlised on diisli puhul tavaline
Loen su seiklusi ja kõik tuleb nagu eilnepäev meelde. Kuigi minu disla vahetas omaniku paar aastat tagasi.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Pilve pärast lõhkise lõdviku vahetamist enam taga pole, isegi täisgaasiga kiirendades mitte, samas õlikulu on orienteeruvalt paar liitrit 10k km kohta, mida on selgelt palju. Eks oma väike osa on selles ka lekkivatel plokikaane- ja klapikambrikaane tihendil (ehk ka karterikaane tihendil, selle täpset seisukorda ma ei tea).Algselt postitas: daags
niikaua kui mootor õli ei söö, vedu korralik ning meeletut pilve taga pole, võid rahulikult edasi sõita.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Külmkäivitamisel viskab alati (või vähemalt enamus juhtudel) pahvaka sinakat suitsu tagant välja. Kiirendamisel ja sooja mootoriga käivitamisel seda ei esine.Algselt postitas: Melkz
Vaata käivitamisel hoolega väljalaset. Kui väikse pahvaka sinist viskab, siis on tõenäoliselt turbo varsti õhtal. Endal oli täpselt niisuguse sümptomiga tegu ja kaua ei tulnudki oodata.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Tänasesse päeva ka midagi positiivset - uued salongi porimatid käes ja autosse paigaldatud, kohe palju kenam Sai lõpuks nendest kummist jubedustest lahti, mis siiani autos olid. Hetkel tundub harjumatu, et matt seisab tänu põrandakinnitustele kindlalt paigal ega libise pidevalt ettepoole
Suured tänud romzale ja teistele, kes mattide orgunnimisega vaeva viitsisid näha!
Suured tänud romzale ja teistele, kes mattide orgunnimisega vaeva viitsisid näha!
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Kuna pime aeg pressib üha kõvemini peale, sai täna paljukiidetud Osram Nightbreaker Plusid esituledesse paigaldatud. Eks paistab siis, kas valgustugevuse erinevus on reaalselt tuntav
EDIT: Pärast väikest õhtust sõitu võin väita, et isegi poolpime peaks nägema nende pirnide puhul valgemat ja tugevamat valgusvihku, seda isegi linnas ja valgustatud tänavatel
EDIT: Pärast väikest õhtust sõitu võin väita, et isegi poolpime peaks nägema nende pirnide puhul valgemat ja tugevamat valgusvihku, seda isegi linnas ja valgustatud tänavatel