
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Niisiis...
Peale rehvide vahetust kadusid ka paranormaalsed juhitavuse probleemid. Nüüd tunnen puudust aga jäigemast vedrust ja madaldusest. Peab vist shopping listi panema.
IC puhastamisest oli isegi omajagu kasu. Kesmisel 5 kraadi kukkus sisselaske temp.
Selleks suveks otsustasin aga softituunimisele piduri peale panna. Takistuseks jäid praegu pihustid. 350cc jääb juba üsnagi varakult nõrgaks. Silmapiirile on tõusnud Siemens Deka 630cc. Mõne foorumlase käes on nad ennast juba tõestanud ning hind on ka üsna mõistlik. Tõenäoliselt tuleb suurem juppide tellimine sügise esimesel poolel. Siis on terve talv aega rahulikult Wideband lambda abil segu parajaks seada. Dekad ei pidavat eriti lineaarse voolavusega olema. Seega wideband on samuti kohustuslik.

Peab siin pisut palvetama, et enne talve plokikaanetihend saba ei annaks. Tahaks kõik asjad korraga ära teha. Uued kolvid(Wössner), klapipesad tihedaks ja uued väljalaske klapid.

Peale rehvide vahetust kadusid ka paranormaalsed juhitavuse probleemid. Nüüd tunnen puudust aga jäigemast vedrust ja madaldusest. Peab vist shopping listi panema.
IC puhastamisest oli isegi omajagu kasu. Kesmisel 5 kraadi kukkus sisselaske temp.
Selleks suveks otsustasin aga softituunimisele piduri peale panna. Takistuseks jäid praegu pihustid. 350cc jääb juba üsnagi varakult nõrgaks. Silmapiirile on tõusnud Siemens Deka 630cc. Mõne foorumlase käes on nad ennast juba tõestanud ning hind on ka üsna mõistlik. Tõenäoliselt tuleb suurem juppide tellimine sügise esimesel poolel. Siis on terve talv aega rahulikult Wideband lambda abil segu parajaks seada. Dekad ei pidavat eriti lineaarse voolavusega olema. Seega wideband on samuti kohustuslik.

Peab siin pisut palvetama, et enne talve plokikaanetihend saba ei annaks. Tahaks kõik asjad korraga ära teha. Uued kolvid(Wössner), klapipesad tihedaks ja uued väljalaske klapid.

On tõestanud tõestiAlgselt postitas: Jupats
...Takistuseks jäid praegu pihustid. 350cc jääb juba üsnagi varakult nõrgaks. Silmapiirile on tõusnud Siemens Deka 630cc. Mõne foorumlase käes on nad ennast juba tõestanud ning hind on ka üsna mõistlik.

Ilmselt kuni 400hj-ni need Dekad kannatavad, võibolla ka natuke peale.
Enda masina logidest järeldub, et 5000RPM/1,65bar/11AFR juures on nad lahti ~90%. See peaks vastama umbes 380 hobujõule e. 280kW.
Sul läheb raskeks softi seadmisega nende pihustite jaoks. Põhiliselt kannatavad vabakäik ja külmkäivitused.
T5 softi selles suhtes natuke lihtsam modida...aastaga pole ma veel paika seda saanud

- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Mul on ports fuelmappe olemas, millest alustada. Ega täielikult ei saagi widebandi järgi paika panna. Tuleb haige mäestik nii...
Tegelikult võiks hoopis wideband ainult segu juhtima panna. Viskaks selle narrowband junni minema ja keelaks open loopi ära:evil:
Tegelikult võiks hoopis wideband ainult segu juhtima panna. Viskaks selle narrowband junni minema ja keelaks open loopi ära:evil:
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Täna sai alustatud salongi lammutamist. Eesmärgiks põranda vannide pesemine ning pigimattide ja vildi panemine põhjaplekile.
Lõikasin tolle paksu põhjavakstu katki, et kätte saada. Selle alla läks harilik Nikesound matt ja iseliimuv paks vilt. Vakstu tagasi panemisega oli küll pisut raskusi, kuna pigimatt ja vilt tõstsid omajagu põrandat. Eks näis, mis homne päev toob. Vaja kuidagi tagumised seljatoed ära saada, et tagumine jalavann kätte saada. Eks peab nuputama hakkama.
Üks pilt kah...

Natuke sai mootoriruumi ka lakutud

Lõikasin tolle paksu põhjavakstu katki, et kätte saada. Selle alla läks harilik Nikesound matt ja iseliimuv paks vilt. Vakstu tagasi panemisega oli küll pisut raskusi, kuna pigimatt ja vilt tõstsid omajagu põrandat. Eks näis, mis homne päev toob. Vaja kuidagi tagumised seljatoed ära saada, et tagumine jalavann kätte saada. Eks peab nuputama hakkama.

Üks pilt kah...
Natuke sai mootoriruumi ka lakutud
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Summutusmati ja vildi lisamisest põrandale oli täitsa kasu. Kõrgesageduslik teekohin, mis peale uste summutamist esile tuli, vähenes märgatavalt. Oleks nüüd viitsimist ka tagumise osa ära tegemiseks. Põhjaplekk on koputades ikka parajalt hele. Originaalmatt küll päästab, kuid ei ole liimitud sinna.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Siin vahepeal sai peale pandud 2005 Aero soft. Jõunumbreid loomulikult tõstsin, kuid keskendun pisut teistele asjadele. Kütusekulu, tühikäik ja jõulimiitide eemaldamine on asjad, mida praegu uurin.
Seni on välja tulnud, et võrreldes 2001 Aero softiga on kütusekulu langenud ca. 10%. Kui ma nüüd segu ka normaalseks saaks, oleks kulu tõenäoliselt 15% madalam.
Tühikäigu töö on samuti tunduvalt parem, nagu oodata oligi.
Kuna Trionic 7 puhul on pidevalt käigus ca 10 erinevat limiiti, siis proovisin neid vähendada 2 peale. Praegu põhimõtteliselt boosti kontrollib ainult gaasipedaal. Tulenevalt sellest saab aegajalt tunda päris vingeid overbooste. 1,6 - 1,8 bar overboosti peakid on täitsa tavalised, kuna boosti regullimise mäpid on juba originaalis pisut ebatäpsed. Õnneks on nad murdosa sekundeid pikad. Täpsust pole ju vaja, kui T7 boosti ilusti ära adapteerib. Kui adaptsioonid ära võtta, siis läheb alles lõbusaks. Asja suur pluss on stabiilne boost, mille tulevikus saavutada loodan. Eelmise softiga oli peaaegu võimatu saavutada boosti kõrgetel pööretel. Nagu Daagsi autol nägin, siis temal ikka hoidis päris ilusti.
Seni on välja tulnud, et võrreldes 2001 Aero softiga on kütusekulu langenud ca. 10%. Kui ma nüüd segu ka normaalseks saaks, oleks kulu tõenäoliselt 15% madalam.
Tühikäigu töö on samuti tunduvalt parem, nagu oodata oligi.
Kuna Trionic 7 puhul on pidevalt käigus ca 10 erinevat limiiti, siis proovisin neid vähendada 2 peale. Praegu põhimõtteliselt boosti kontrollib ainult gaasipedaal. Tulenevalt sellest saab aegajalt tunda päris vingeid overbooste. 1,6 - 1,8 bar overboosti peakid on täitsa tavalised, kuna boosti regullimise mäpid on juba originaalis pisut ebatäpsed. Õnneks on nad murdosa sekundeid pikad. Täpsust pole ju vaja, kui T7 boosti ilusti ära adapteerib. Kui adaptsioonid ära võtta, siis läheb alles lõbusaks. Asja suur pluss on stabiilne boost, mille tulevikus saavutada loodan. Eelmise softiga oli peaaegu võimatu saavutada boosti kõrgetel pööretel. Nagu Daagsi autol nägin, siis temal ikka hoidis päris ilusti.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Kas keegi viitsiks kuulata oma autol, mis häält BPC klapp teeb. Selleks tuleb kruvikeeraja vastu klappi panna ning teine ots vastu kõrva ja tugevamalt gaasi anda.
Minu oma ainult undab, kuigi tonnistel klõbiseb nagu vana elukas. Pole enne taibanud ühegi 9-5 peal proovida. Väikesed overboost mured kummitavad(0,2 - 0,3bar). Äkki BPC pekkis?
EDIT:
Nii muuseas peab hakkama ka talveks valmistuma. Oleks vist aeg aju kere külge vahelduseks kinnitada ning veekindlaks teha:D. Külmaperioodiks on valmis ka Aero orginaal soft, kuna talvel pole ülejäänuga enivei midagi peale hakata. Samuti oskab orginaal soft imehästi külmkäivitusi teha. Mõtlen siis praegu, kas jätta ka talveks 10w-60 õli. Sai ta alles 5000km tagasi ära vahetatud. Või on liiga paks?
EDIT2: Daags lasi mul juba see aasta kõik varbad täis. Selle kohapealt pole mul midagi piiksuda...
Minu oma ainult undab, kuigi tonnistel klõbiseb nagu vana elukas. Pole enne taibanud ühegi 9-5 peal proovida. Väikesed overboost mured kummitavad(0,2 - 0,3bar). Äkki BPC pekkis?
EDIT:
Nii muuseas peab hakkama ka talveks valmistuma. Oleks vist aeg aju kere külge vahelduseks kinnitada ning veekindlaks teha:D. Külmaperioodiks on valmis ka Aero orginaal soft, kuna talvel pole ülejäänuga enivei midagi peale hakata. Samuti oskab orginaal soft imehästi külmkäivitusi teha. Mõtlen siis praegu, kas jätta ka talveks 10w-60 õli. Sai ta alles 5000km tagasi ära vahetatud. Või on liiga paks?
EDIT2: Daags lasi mul juba see aasta kõik varbad täis. Selle kohapealt pole mul midagi piiksuda...

- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Praeguseks sai lõpetatud rehvide vahetus. Meelega kohe ei läinud rehvitöökotta, kuna aegajalt on vajadus näpp tavotiseks teha. Seega kruvisin ise õhtu vaikuses need alla.
Kuna soft on endiselt suvine, siis koju sõit oli päris omapärane. Puudus pidamine ka 3. käiguga.
Homme läheb vahetusse rooli lintkaabel. Praegu vahetab raadiokanalit, kui signaali lasta. Üpris omapärane.
Enne talve tulekut peaks veel pagassi juhtmed ära vahetama. Tundub, et seal on mõningad katkestused.
Sõitsin nostalgia mõttes nädala ringi oma kollase nullühega. Käelihastele mõjus suurepäraselt. Sissemahtumisega on ainult väikseid probleeme. Täna üle pika aja Saabi istudes tundsin ennast nagu sulavõis. Rool oli imekerge, pidur isegi pidurdas ja uksed püsisid küljes. Vahel ongi hea selliseid põikeid teha. Hakkad jälle hindama Saabi võlusid.
Kuna soft on endiselt suvine, siis koju sõit oli päris omapärane. Puudus pidamine ka 3. käiguga.

Homme läheb vahetusse rooli lintkaabel. Praegu vahetab raadiokanalit, kui signaali lasta. Üpris omapärane.
Enne talve tulekut peaks veel pagassi juhtmed ära vahetama. Tundub, et seal on mõningad katkestused.
Sõitsin nostalgia mõttes nädala ringi oma kollase nullühega. Käelihastele mõjus suurepäraselt. Sissemahtumisega on ainult väikseid probleeme. Täna üle pika aja Saabi istudes tundsin ennast nagu sulavõis. Rool oli imekerge, pidur isegi pidurdas ja uksed püsisid küljes. Vahel ongi hea selliseid põikeid teha. Hakkad jälle hindama Saabi võlusid.
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: Jupats
Nii muuseas peab hakkama ka talveks valmistuma. Oleks vist aeg aju kere külge vahelduseks kinnitada ning veekindlaks teha:D.
Lähene kindalaeka tagant TCM plokile ja tee cani p-busile sealt väljavõte salongi...

Mina igastahes tüdinesin aju pidevast sisse välja kiskumisest

Tal juba COM pesa salogis ilutsebki.Algselt postitas: Homersimpson
Lähene kindalaeka tagant TCM plokile ja tee cani p-busile sealt väljavõte salongi...
Mina igastahes tüdinesin aju pidevast sisse välja kiskumisest![]()
Kuhu bussi ta ühendatud on...vaevalt et Jupats isegi teab

- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
See on mul olemas. Pistik lausa kliimatorude katte sisse uuristatud. CAN`i kasutan ikkagi logimiseks. Mul kaks ECUt, seega ajude vahetus võtab vähem aega;)
Kuna aga nüüd on mingil määral olemas nn. ecu live tuning, siis peaks ka seda proovima hakkama.
Kuna aga nüüd on mingil määral olemas nn. ecu live tuning, siis peaks ka seda proovima hakkama.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Eelmine nädal sai veel soetatud uus rool. Vanal on nahk täiesti ära kulunud. Lisaks tuleb kulunud kohtadelt musta puru, mis käsi ja riideid määrib.

Kahjuks on uus rool tehtud mingist odavast vakstust(tehti vist alates MY02). Käes tundub kõva ja kohati üllatab libisemisega. Aga paariks kuuks kärab küll:evil:

Vanalt roolilt kisun naha maha ja teen sinna sõrmetoed nagu Aero roolil. Tegema peaks ainult vähe väiksemad, mis minu klaverimängija käega kokku läheks. Lisaks läheb torule õrn pehmendusriba ja peale korralik nahk. Kui viitsimist jätkub, saab ka roolisoojenduse külge aretada.
Kahjuks on uus rool tehtud mingist odavast vakstust(tehti vist alates MY02). Käes tundub kõva ja kohati üllatab libisemisega. Aga paariks kuuks kärab küll:evil:
Vanalt roolilt kisun naha maha ja teen sinna sõrmetoed nagu Aero roolil. Tegema peaks ainult vähe väiksemad, mis minu klaverimängija käega kokku läheks. Lisaks läheb torule õrn pehmendusriba ja peale korralik nahk. Kui viitsimist jätkub, saab ka roolisoojenduse külge aretada.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Rool küljes, lintkaabel vahetatud. Samuti läksid vahetusse summuti tripid. Rippus raibe nagu pensionäril. Profilaktika mõttes läks vahetusse ka termostaat. Jahutusvedelik asendus punasega (enne oli tosool:wtf: lühikes aega). Klapikambri tihend on uus, kuna väljalaske kolle peal oli mõnus loik juba.
Õlikulu viimase 5tkm kohta on 1,5L
Rikas segu on tõenäoliselt selle taga. Õli tüüp on muidugi nii paks ka, et surub igalt poolt välja.
Nüüd saab hakata tegelema vana rooli taastamisega...
Õlikulu viimase 5tkm kohta on 1,5L

Rikas segu on tõenäoliselt selle taga. Õli tüüp on muidugi nii paks ka, et surub igalt poolt välja.
Nüüd saab hakata tegelema vana rooli taastamisega...

-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Kuidas see roolisoojenduse ise meisterdamine välja võiks näha? Talvel oleks väga abiks lisa.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Vot sellele küsimusele vastust anda hetkel ei oska... Midagi lihtsat see tõenäoliselt ei ole. Leida tuleks lintkaabel, mis tugevat voolu läbi suudaks ajada. Rooli toru sisse tõenäoliselt mõni küttekaabel, koos jämeda traadiga. Ja siis veel kontroller.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Aga kui ette võtad, välja mõtled ja tööle suudad panna, siis jaga kindlasti ka teistega 
