Kuidas tunda ära, kas veepump hakkab läbi minema?
Mu autol hakkas täna mootorist tsah tsah tsah .... heli kostuma. Tegin kapoti lahti ja heli tuli sealt kus rihmad geneka juures ringi käivad. Keeruline on kuidagi täpselt määrata, millest see heli tekib.
Kas võib olla et veepump hakkab läbi minema või on see millestki muust?
(reedel käisin just Audaceris ja lasin mootori üle vaadata, seal üteldi, et mootor tiksub väga ilusti.)
p.s. Kui nii siis kui kaua saab veel sõitta enne kui pump katki läheb ning mis juhtub siis kui pump katki läheb autoga sõitmise ajal?
Kellelgi teadmisi, kogemusi!?
kas veepump?
Lase töötava mootoriga rihmadele mingit aerosoolmöginat.Kui hääl muutub,on asi rihmades,mitte veepumbas-genekas.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
no kui klassikul sealt tsahh tsahh kostub, siis on üks tüüpviga tavaliselt: nimelt genekas on tal kummipukside peal ja need kuluvad ära ja genekas asetub viltu-kuna rihmad veavad ta viltu-ja hakkavadki need rihmad häält tegema. Aitab nende kummipukside vahetus ja kui alumiiniumjalas on need pukside augud suureks kulunud, siis ei aita see ka.
Et klassikul veepump lendaks sõiduajal-ei tea ei ole veel juhtunud ja ei usu, et juhtub ka;)
Aga lihtne ju kontrollida-lase rihmad lõdvaks ja vaata, kuidas veepumba rihmaratas tundub-kas laager loksub, kas poob kinni natuke jne. Klassikul on ju veepumpa väga lihtne vahetada-praeguse ilmaga saab tänaval vahetatud
Et klassikul veepump lendaks sõiduajal-ei tea ei ole veel juhtunud ja ei usu, et juhtub ka;)
Aga lihtne ju kontrollida-lase rihmad lõdvaks ja vaata, kuidas veepumba rihmaratas tundub-kas laager loksub, kas poob kinni natuke jne. Klassikul on ju veepumpa väga lihtne vahetada-praeguse ilmaga saab tänaval vahetatud
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ära sa mart räägi, et nii lihtne on 
idee on küll lihtne aga kui need poldid seal alumiiniumis kinni on oksüdeerunud kõvasti, siis läheb ikka tunde meelitada, et neid lahti saab.
aga äkki oli vist selline variant kah, et puruks sai midagi keerata ja peale läks uus pump kuhu sisse uued poldid tuli panna?
kunagi ei süvene sellistesse töödesse niisuguse põhjalikkusega, et meelde kõik nüantsid jäävad.
tuleb aeg taas see töö ette võtta, tuleb kõik peaaegu meelde
aga rihmad hoidke pigem lõdvemad, kui väga pingul.
just last week ühel masinal sain sõrmed vahele pandud ja ikka vääääga oli pingule asi veetud.
tapab nii veepumba kui ka geneka laagreid.

idee on küll lihtne aga kui need poldid seal alumiiniumis kinni on oksüdeerunud kõvasti, siis läheb ikka tunde meelitada, et neid lahti saab.
aga äkki oli vist selline variant kah, et puruks sai midagi keerata ja peale läks uus pump kuhu sisse uued poldid tuli panna?
kunagi ei süvene sellistesse töödesse niisuguse põhjalikkusega, et meelde kõik nüantsid jäävad.
tuleb aeg taas see töö ette võtta, tuleb kõik peaaegu meelde

aga rihmad hoidke pigem lõdvemad, kui väga pingul.
just last week ühel masinal sain sõrmed vahele pandud ja ikka vääääga oli pingule asi veetud.
tapab nii veepumba kui ka geneka laagreid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Siiani olen mitte midagi veel teinud ega kontrollinud. Kuid huvitav on see, et see heli nüüd sõidu alguses üldse puudub ja siis hakkab sõidu keskel enda olemasolust teada andma.
Arvan et kui oleks veepump või genekas siis ta vahepeal niivisi korda ju ei saaks (vähemalt minu loogika kohaselt).
ehk ongi see puksivärk?.
Vaatan siin mõne päeva pärast sinna kui rohkem aega päevavalgel kapoti all surkida
Arvan et kui oleks veepump või genekas siis ta vahepeal niivisi korda ju ei saaks (vähemalt minu loogika kohaselt).
ehk ongi see puksivärk?.
Vaatan siin mõne päeva pärast sinna kui rohkem aega päevavalgel kapoti all surkida

Nagu ma siin korduvalt olen varem maininud,tasuks need kummipuksid asendada metallpuksidega,nagu teistel masinatel.Oleks generaator alati otse.Roolipumbaga on nukramad lood(kui selline küljes on).T8 mootorite pumbakinnitus on mingi debiiliku-,või umbjoobes kodaniku väljamõeldis.Isegi ilma rihmata on pump juba viltu
.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
just! ise olen ka mõelnud need puksid metalsetega asendada.
Üldjuhul need seda lolli häält teevadki.
Klassikul on veel kaks rihma-need saab tõesti lõdvemalt panna-aga 99-l on 1 rihm. Ja no oma autol olen ikka tõeliselt vaeva näinud-vahetasin veepumba ja uue rihma ja külmaga vilistab ikka nii, et hommikul õuest vaikselt startida ei õnnestu:D
Ja 99-l on võrreldes klassikuga seda pumpa vahetada ikka paras----. Pump ju ise sama(no ma pean silmas H-mootoril) aga ruumi vähem. Mul ei ole küll need poldid kinni olnud-alati olen lahti saanud. Need rihmaratta poldid keerake muidugi ennem lahti kui rihmad lõdvaks lasete;)
Ja kui rihmad lõdvaks lasta ja genekast kinni võtta-tunned ju kohe kui heas seisus need puksid...
Üldjuhul need seda lolli häält teevadki.
Klassikul on veel kaks rihma-need saab tõesti lõdvemalt panna-aga 99-l on 1 rihm. Ja no oma autol olen ikka tõeliselt vaeva näinud-vahetasin veepumba ja uue rihma ja külmaga vilistab ikka nii, et hommikul õuest vaikselt startida ei õnnestu:D
Ja 99-l on võrreldes klassikuga seda pumpa vahetada ikka paras----. Pump ju ise sama(no ma pean silmas H-mootoril) aga ruumi vähem. Mul ei ole küll need poldid kinni olnud-alati olen lahti saanud. Need rihmaratta poldid keerake muidugi ennem lahti kui rihmad lõdvaks lasete;)
Ja kui rihmad lõdvaks lasta ja genekast kinni võtta-tunned ju kohe kui heas seisus need puksid...