elektriprobleemid

Teemad elektroonikast...
Vasta
monustegu
Postitusi: 2
Liitunud: E Nov 21, 2005 18:19
Asukoht:
Auto:

#1

jäin oma 9000-ga teele. põhjuseks see, et miskipärast ühel hetkel enam akupinget ei olnud. tore oli vaadata sõidu ajal kui kõik eluks vajalik ära kukkus, kompuutrid peal ju. kõigepealt muidugi pinge mis 14 pealt 7 peale, lõpuks ka bensupumba tuli. kartsin et genekas- aga paari päeva pärast peale aku laadimist töötas ja on nüüd nädala tõrgeteta sõitnud. samas peab kusagil mingi kamm olema- head eksperdid andke nõu- ei taha veelkord slepis autot roolida:(
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#2

genekas või selle ühendusjuhtmed võivad ikka probleemiks olla - need tuleks esmajärjekorras üle kontrollida.
mis aasta auto on, äkki annab techII mingeid veakoode...
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

Akut ju ei laeta... Ise ütlesid et pinge langes. Peale laadimist mõnda aega siis kuidagi aku pealt sõitis. Tonnisel ka miski tablett seal vist.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#4

Mul on kunagi 900-l samamoodi aku surnud. Talvine hommik, käivitus, 5min klaaside kraapimist, 500m sõitu ja sõidu pealt soss. Ükski tuluke enam ka armatuuris ei põlenud. Lõuna paiku tulin uue akuga tagasi, keerasin peale ning auto oli jälle korras. Vana aku läks kogumispunkti. Müstika (või siis mingi aku äkksurm).
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

Võiks arvata, et generaatori ergutusmähise juhtmes (see peenike roheline valgete triipudega, mis genekasse läheb) on katkestus. Sellisel juhul genekas ei lae ja laadimise märgutuli ka ei põle. Sama efekt siis, kui märgutule pirn on läbi. Laed aku täis ja kõik toimib just niikaua, kui akus voolu jätkub...siis on sossss.
Kõige rohkem võtavad voolu esituled, tagaakna soojendus, istmesoojendused, ventilaatorid, bensupump...normaalselt toidab kogu seda kremplit genekas + laadib veel akutki.
Ainult aku voolust jätkuks vaid paariks tunniks. Kui kõik lisatarbijad välja lülida, siis nii võib isegi paar päeva sõita.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Tonnistel haruldane,kuid riisikatel ja sakslastel igapäevane on massipuudulikkus,nii aku-kere,kui aku-mootori vahel.Kaablikingad on kaablile pressitud,aga metall oksüdeerub ja takistus liitekohtades suureneb.Tulemuseks on uitvoolud,parasiitmahtuvused ja-induktiivsused.Elektroonikast üleküllastatud autodel tekkivad tihti sellest fataalse lõpuga probleemid.
monustegu
Postitusi: 2
Liitunud: E Nov 21, 2005 18:19
Asukoht:
Auto:

#7

olen nüüd eile täna sõitnud ca 150 km, kõik toimib, sai lihtsalt proovitud seda et kindalaekas olevaid kaitsmeid sai ükshaaval sisse välja võetud. ma loodan et seal on põhjuslik seos selle vahel et masin nüüd töötab. aga ega seda enne ei tea kui uuesti läheb.
Aku viga vähetõenäoline- 1 a vana varta aku, peaks ju need ca 4-5 aastat vastu pidama. vähemalt on nüüd ka elektriskeemid olemas, kui uuesti peaks pange panema siis saab ükshaaval igasugu otsi kontrollima hakata. tänud skeemi eest siinsele lehele.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Mõõda ära kõik eelpoolnimetet maandused.Lisaks puhasta äla peakaabli klemmid starterile ja akule.Süüte pearelee ja süüteluku kontaktplaat võivad
samuti kogu voole ära kaotada.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#9

Oma tonnisel tuleb mul umbes kord kuus (+) klemmi puhastada ja mingid määrdeained ei aita, oksüdeerib ja kõik.
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#10

Algselt postitas: sebastian
Kõige rohkem võtavad voolu esituled, tagaakna soojendus, istmesoojendused, ventilaatorid, bensupump...normaalselt toidab kogu seda kremplit genekas + laadib veel akutki.

On siis ikka mõistlik autot käivitades hoida tulesid ja muud elektroonikat (ACC) sisselülitatud asendis või mitte ? (kuna need nii palju voolu tarbivad ja käivitamise hetkel on ju voolu mootori tarvis vaja, lisafaktorina toon siia juurde alati pakase ilma, mille puhul voolu tarbimine võimendub.

Mina isklikult nii kui autosse istun, võtan tuled maha või maksimaalselt hoian parktuled peal, keeran süüdet , lülitan kohe ACC off , kuulan relee surinat ja kui see oma surisemise lõpetab siis alles käivitan. Selleks võib kuluda isegi 10-15 sekundit, võib tunduda paranoiline aga peaks ikka akut säästev tegevus olema. Siis lülitan vajalikud reziimid uuesti sisse.
Loodan, et tulelüliti edasi - tagasi klõpsimine on vähem kahjulikum tegevus (pirnide ja lüliti enda mehhanismi eluiga silmas pidades) kui täistuledega käivitamine, või ei ole ?

Kuigi uued autod on ju kõik vist automaatsete päevatuledega. Või toimib see süsteem neil mingi automaatse voolujaotamisega.

Kui turbo Saabiga sõitmast tuled siis võib/peab ju seda maha jahutama, miks ei võiks siis enne sõidu alustamist mõned lisasekundid kulutada ! (mul ei ole turbosaab).
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

Algselt postitas: maxuud
On siis ikka mõistlik autot käivitades hoida tulesid ja muud elektroonikat (ACC) sisselülitatud asendis või mitte ? (kuna need nii palju voolu tarbivad ja käivitamise hetkel on ju voolu mootori tarvis vaja, lisafaktorina toon siia juurde alati pakase ilma, mille puhul voolu tarbimine võimendub.

Ise pole käivitamise ajaks tarbijaid tagant lükanud, kuid starterit andes lülitakse muud tarbijad vist automaatselt välja. Tuled kustuvad ja raadio jääb hetkeks vait. Muidugi on veel võimalus, et asjad jäävad pingelangu tõttu vait.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#12

Kunagi Trionic soovitas hoopis pakasega kõigepealt pooleks minutiks täistuled peale panna, sellega ehmatatakse natuke hapet ja akust saab käivitamise hetkel rohkem kätte.
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#13

Olen ise ka mõelnud selle peale, et kas ACC ja tuled välja lülitada käivitamise ajaks, vahest nii teengi aga mitte reeglipäraselt. Ei teagi kumb õigem on ja kas on masinal ka mingi värk mis siis ülejäänd tarbijad käivitusel välja lülitaks.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#14

Trionicu soovitus oli täiesti õige. Külmaga tahab seisnud aku veidi "elustamist" enne kui talle suur vool starteri näol peale lajatatakse. Kui elektrolüüt on jääkülm, siis u.10-sekundiline esituledega "meelitamine" soojendab elektrolüüdi aku plaatide pinna lähedal.
Väga pikalt pole ka mõtet, muidu võib juhtuda, et (vanema akuga) üldse ei stardi.

to suur: see, et tuled kustuvad ja makk vait jääb, on viletsa aku tunnus või on ta lihtsalt laadimata või on vilets kontakt akuklemmidel/jämeda massijuhtme ja kere vahel. Normaalse aku pinge ei lange ka starteri puhul palju alla 12 voldi.
Mul sama probleem...vana akunäru kohutavalt nõrgaks jäänud, starterit andes kukub pinge nii alla, et hoobilt makk väljas ja esituled nagu kaks küünalt. Pinget pole küll mõõtnud, aga huvi pärast mõõdan enne kui uue aku ostan.

to maxuud: ega pakasega voolutarve muidu ei suureneks, kui kliimaseade ei lüliks automaatselt tagaakna+peegli soojendust sisse. Hea oleks see veidi ümber programmeerida. Sama asi ventilaatoritega tagaustes. Minul näiteks väntavad nad pidevalt, kuigi vajadust selleks pole.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#15

Tegelt kõik autod käivitamise ajal lülitavad korraks omad asjad välja.
Et korras on kõik teie akudega.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#16

..... samas peab kusagil mingi kamm olema- head eksperdid andke nõu- ei taha veelkord slepis autot roolida:( [/quote]

enda vanemal tonnisel oli sama jama, siis süüteluku plaat -küpsenud
:drive:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#17

OT
Algselt postitas: sebastian
to suur: see, et tuled kustuvad ja makk vait jääb, on viletsa aku tunnus või on ta lihtsalt laadimata või on vilets kontakt akuklemmidel/jämeda massijuhtme ja kere vahel. Normaalse aku pinge ei lange ka starteri puhul palju alla 12 voldi.
Mul sama probleem...vana akunäru kohutavalt nõrgaks jäänud, starterit andes kukub pinge nii alla, et hoobilt makk väljas ja esituled nagu kaks küünalt. Pinget pole küll mõõtnud, aga huvi pärast mõõdan enne kui uue aku ostan.

Ise kahtlustasin tegelikult kah seda varianti. Kui nüüd päris aus olla, siis mina pole sellel autol akut laadinud. ja klemmid on ka tiba oksüdeerunud.
Samas on laadija kodus olemas - peaks ükspäev aku laadima panema - nii igaks juhuks ennetavalt.
Uut akut ei osta ilmselt enne kui häda käes.
Vasta