Saab 900 S 2.3i, 1994 a., Wolfheart (Müüdud)

Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#1

Sai ca 1,5 kuud tagasi siis omale selline isend soetatud ühest päälinna autoaiast. :headbang:

Esimese asjana sai autol vahetatud nii mootori kui käigukasti õli ja jahutusvedelik.
Samuti sai pandud uus õlifilter ja uus salongi õhufilter (ei tahaks kirjeldada milline see välja nägi :freak: ).
Kuna standardis signat polnud, lasin selle paigaldada.

Tegemist pole uue autoga ja seetõttu on veel ilmnenud mõningaid vigu millede kõrvaldamine on päevakorras:
*Klaasipesu vedeliku pääs sinna kuhu vaja on veidi vaevaline. Pump on nähtavasti vanuse või halva kohtlemise tõttu otsi andmas. Seetõttu sai tagaluugi ja tulede pesurite voolikud ajutiselt "kinni keeratud". Nüüd vähemalt jaksab pump enam-vähem normaalselt midagi esiklaasile sülitada :)
*Käsipiduri tross kiilub kinni ja seetõttu hetkel käsipidurit ei kasuta. Paari nädala jooksul peaks saama vahetatud.

Need on vead mida hetkel ise olen avastanud ja korda suutnud teha. Plaanis on auto üldseisukorra kohta hinnangu ja ka vajalike tööde teadasaamiseks pöörduda mõne Saabiguru poole.

Lisatud pildid on tehtud nädal tagasi kui sai auto korralikult puhtaks pestud, vahatatud ja läikima hõõrutud. Plastikosad sai ka mingi vastava hooldusvahendiga üle käidud. Pärast poolepäevast rassimist ja higistamist hakkasid enda liigutused sarnanema roboti omale :cool: ja värisevate kätega sai siis ka paar klõpsu töötulemusest tehtud.
EDIT 12.06.2005: Sai uued pildid päevavalguses tehtud. :)

Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#2

Ilus auto, õnnitlused :beer:
Kenad veljed on autol all, olid ostes juba või ise panid?
Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: Garu
Ilus auto, õnnitlused :beer:
Kenad veljed on autol all, olid ostes juba või ise panid?
Veljed olid tõesti ostes kohe all. Kusjuures , kui tahtsin teada piduriketaste ja klotside seisukorda, siis pidin kahe ratta kättesaamisel väga inetuid töövõtteid kasutama ja sekka kulus nii mõnigi vandesõna + 2 tundi . :wall: Ehk sellest ka põhjus miks need ostuhetkel alla olid jäänud.
Kasutaja avatar
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: Wolfheart

*Klaasipesu vedeliku pääs sinna kuhu vaja on veidi vaevaline. Pump on nähtavasti vanuse või halva kohtlemise tõttu otsi andmas. Seetõttu sai tagaluugi ja tulede pesurite voolikud ajutiselt "kinni keeratud". Nüüd vähemalt jaksab pump enam-vähem normaalselt midagi esiklaasile sülitada :)
Mul oli sama jama, lasin pumba ära vahetada, nüüd pritsib täitsa hästi. Kuid pärast lahkasin vana pumpa ja leidsin, et odavalt oleks ka hakkama saanud: pump pritsib ühtpidi esi- ja teispidi tagaaknale, kui tagaakna surve on ok, vaheta juhtmete ja voolikute otsad.
Võid saada lihtsalt soodsa tulemuse ;)
Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: indrek
.... pärast lahkasin vana pumpa ja leidsin, et odavalt oleks ka hakkama saanud: pump pritsib ühtpidi esi- ja teispidi tagaaknale, kui tagaakna surve on ok, vaheta juhtmete ja voolikute otsad.
Võid saada lihtsalt soodsa tulemuse ;)
Peab uuesti asja üle vaatama, alguses sai kiiruga lihtsalt toimiv lahenduskäik aretatud. Eks näeb kas saab sellest pumbast veel elulooma või peab uut hakkama ostma.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#6

Mul oli ka pump surnud, ma päris 100% ei mäleta, aga kui sa Saabi oma ei leia siis minule pandi vist VW/Audi oma, sobis minumeelest 1:1

P.S. Kui sul midagi lammutusest vaja on ja sa leiad mõne sellise kusagilt siis ole meheks ja ütle mulle ka, mina ei ole veel suutnud leida :(
Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#7

Sai mõned päevad tagasi saabianti juures käidud.
Tekkis vajadus siduri vahetuseks, kuna siduripedaal käis nii raskelt, et tipptunni ajal ei kannatanud enam ummikutes passida.
Samuti sai lastud seal siis teha ära need asjad mis senimaani ikka tegemata olid :red: : käsipiduri trossi vahetus ja klaasipesu pumba vahetus. Remondi käigus vahetati veel paar pisividinat käigukastis ja auto käitub ikka hoobilt teistmoodi kui enne. Siinjuures sügav :notworthy: Saabiantile korraliku töö ja meeldiva suhtlemise eest.
Hetkel vajavad vahetamist veel mõlema esiukse keskluku mootorid.
Kasutaja avatar
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: Wolfheart
Uus juhiiste oleks ka vaja, kuna eelmine omanik on vist olnud 150 kilone :gun: ja istme raam on kõveraks istutud. Samuti ei tööta juhiistmel istmesoojendus ja see on käesolevate ilmadega juba veidi nigel variant.

Kuna minulgi on juhiiste üsna ära tallutud ja sooja ei tee, siis küsisin Vikingust huvi pärast ka uue hinda (nahk, soojendusega, Coupé). Hind jäi sinna 50k kanti - peaaegu sama hind, mis autol endal. Samas peaks olema võimalus vahetada ka ainult murettekitavaid tükke.

Ei oska hinnata kasutatud ja korraliku istme leidmise võimalikkust (näiteks Rootsist). Ei usu miskipärast, et see kerge oleks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

ka minul oli juhiistmega probleeme aga sai kate maha võetud ja ära parandatud.
istmesoojenduseni veel ei jõudnud aga vaatasin, et seda vana lappida ei saa, kuna istmekyljes 100 % kinni, siis otsustan uue teha ja selle peale liimida.

ja yks selline 900 on yhes pärnu lammaris. info kuldsest börsist.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#10

ot - Plekkvelgede koha pealt soovitan väga ettevaatlik olla - ostsin ka nurgatagusest kohast ja kõver kui kurat. Nüüd tutikas Vikingist soetatud ja kõik rattad tasakaalustatud. Uus Saabi plekkvelg on üle 900 krooni, Opeli tutikaid oleks saanud mingist suurest rehviärist 650.- tk.

Aga tegelikult tahtsin öelda, et ilus auto ja NG900 pere väärikas juurdekasv.
smile
Postitusi: 34
Liitunud: E Okt 11, 2004 13:57
Asukoht:
Auto:

#11

Oled sa wolfheart uurinud palju see esiukse keskluku mootor maksab? Endal ka selle vahetus ilmselt ees.
Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: smile
Oled sa wolfheart uurinud palju see esiukse keskluku mootor maksab? Endal ka selle vahetus ilmselt ees.
Saabianti ütles uue tüki hinnaks ca 700 kohalikku raha.
Algselt postitas: mddr
Ei oska hinnata kasutatud ja korraliku istme leidmise võimalikkust (näiteks Rootsist). Ei usu miskipärast, et see kerge oleks.
Rootsi lammarist peaks saama, Saabianti lubas jälle aidata selle otsimise ja Eestisse saamisega :notworthy:. Hind ca 2 - 2,5 kiloEEKi. See siis juba ka toimiva istmesoojendusega. Kui istme raam korras oleks siis uus soojendusesüsteem maksaks ca 600 kohalikku raha. VM-i istme hinnaga olen ka tuttav ja selle peale teeks ainult nii :wall: ja nii ka :gun:
smile
Postitusi: 34
Liitunud: E Okt 11, 2004 13:57
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: Wolfheart
Algselt postitas: smile
Oled sa wolfheart uurinud palju see esiukse keskluku mootor maksab? Endal ka selle vahetus ilmselt ees.
Saabianti ütles uue tüki hinnaks ca 700 kohalikku raha.

Nojah siis ikka talutava hinnaga. Siiani ei mahu pähe kuidas näiteks sarniir 2500-3300 EEK maksab. Lükkan selle vahetust aina edasi.:red:
Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#14

Sain siis normaalse musamasina ja kõlarid masinasse. :headbang:
Alustasin otsinguid head-uniti otsinguist, kuid kuna originaalraadiot normaalse hinnaga või eriti üldse saada polnud, hakkasin uurima mida üldse tehakse. Ei tahtnud mingit vilkuvat "pedemajakat" vaid otsisin midagi tagasihoidliku disainiga kuid samas piisavalt head mille kasutamine ka mugav oleks. Võimalike kandidaatide hulgast jäi lõpuks sõelale Pioneer DEH-5800MP, kuna võimaldab sättida displei ja nuppude valgustuse vastavaks auto armatuuri nuppude ja displei valgustusega. Siinjuures suurimad tänud Nakatajale kes abistas mind selle seadme seaduslikuks omanikuks saamisel :notworthy::notworthy::notworthy::notworthy:
Edasine läks veidi keerulisemaks, sest kohe kerkis päevakorda ka uute kõlarite ostmine/paigaldamine, kuna nii hääd asja polnud mõtet armatuuris olevate prääksude taha ühendada.
Tulemuseks siis: ette ja ustesse - Hertz DSK165
Taha originaalpesadesse- Hertz DCX690
Kuna kõlari juhtmed olid tehases veetud ainult ees olevatele prääksudele siis tuli vedada ka kõik juhtmed ustesse ja taha.
Kuigi vahepeal sai mõtteid mõlgutatud ka võimendi ja supaka osas siis arvan, et esialgu on see lahendus siiski piisav ja tagantjärgi tundub, et ei eksinudki ses suhtes :D
Helipilt on autos ikka kordi teine mis enne ja seda tegelikult suhteliselt tagasihoidliku eelarvega. Sõidumõnu on hoopis suurem kui saab taustaks (mitte röökima) panna midagi head mängima. :thumb:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

mis su vanast raadiost sai??
äkki sobib minu 96-te??
selline vana ja armas tundub piltidelt olema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: ivomets
mis su vanast raadiost sai??
äkki sobib minu 96-te??
selline vana ja armas tundub piltidelt olema.

Vii minema kui tahad :P, saada U2U siis annan teada kust selle võiksid Tallinnas kätte saada. Pean otsima, mul peaks isegi kood kuskil olema. Ainus viga oli sel asjal see, et displei on ära väsinud ja ei kuva ühtki tähte/numbrit/sümbolit tervikuna. Raadio sageduse otsimine oli seetõttu paras "pain in the a...". Aga kuna peale Radio Mania nagu midagi kuulata pole, siis sellel sagedusel see ka tiksus kogu aeg. Väljaspool selle levipiirkonda pidi kassettidega leppima (reverse täiesti toimib ja makk kassetti ka ei riku)
Ahjaa tegemist siis Grundigi poolt tehtud kassett-raadioga millel ka SAABi kiri peal :cool:
Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#17

Umbes paar nädalat tagasi tekkis esisillas, eriti paremal pool mingi imelik kolin. Algul ei pannud seda tähele, kuid kolin süvenes. :wall: :wall: Sai aetud auto kanalile ja auto all kõiksugu asju katsutud, kuid kolina põhjustaja jäi esialgu lokaliseerimata. Kuna viga jäi leidmata, siis sai veel nädala jagu kulgetud. Paar päeva tagasi, kui talverehvid suvekate vastu vahetasin, oli põhjust ratas alt ära võtta. Sai siis vaadatud, et mis pagan see siis koliseb ....
Sai siis juhuslikult käsi pistetud vedru alumise otsa juures sinna plekk-kopsikusse (paluks mitte naerda kirjelduse üle, kuna ei jaga neist asjust tegelt muhvigi :red: ) ja seal jäi pihku osa vedrust mis kenasti seal vedeles ja kolises kui see ratas kasvõi üle tuletiku sõitis. Kuna sel vedrutükil puudus peal kiri a´la "Tubli! Leidsid üles.", siis ei oska seda ka mõne autoparandaja sõbralikuks naljaks pidada ;). Aga hämmastav on tõesti, et meie teede peal kipuvad väga kummalised asjad auto küljes lagunema - igatahes tervitused nendele kes Tallinna tänavate seisukorra eest vastutavad kuid tegelevad selle asemel krt teab millega :fight:
Pilt siis ka juurde illustreerimaks seda avastust, mis sunnib vahetama mõlemaid esivedrusid (ja nagu ikka siis, kui sellise tegevuse jaoks peab hammustama tüki millegi muu jaoks ettenähtud eelarvest :gun::gun::gun:!!! Ega muud kui Trionic aita jälle hädas SAABiomanikku :cool: )

Pilt
Kasutaja avatar
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#18

Minu omal oli eelmise aasta kevadtalvel täpselt sama asi (ja kah andis tükk aega kolinat otsida).
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#19

Ja Tupsul (900i 1984.a) oli möödunud kevadel kah samasugune asi, avastatudki nii juhuslikult rattavahetuse käigus, aga nüüd kõik vedrud uued :)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

ka minu 9000 l läks eelmine kevade esivedru.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#21

Heh, ei teagi kuidas nüüd sellele reageerida, et ivomets, Ryhkija ja mddr on ka sama probleemi ees hiljuti olnud: Rõõm kuulda või Welcome to club :P
Tundub et üle 10 aasta vanustel masinatel see siiski mingil hetkel juhtub. Igatahes homme troostitakse veidi mu Saabi. Ehk saab siis jälle mõnda aega muretult kruisida :drive:
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#22

ärge hirmutaga.. mul ka autol vahest koliseb rataste juurest kui august läbi sõita. kusjuures täiesti lampi - vahest ei kolise, siis jälle koliseb
Lennu
Postitusi: 20
Liitunud: N Nov 24, 2005 14:53
Asukoht:
Auto:

#23

minul nõudis saabik kolisemisega tungivalt amordi tugilaagri vahetust;)
Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#24

Nii lihtsalt seekord ei pääse :( . Lisaks vedrudele lähevad ka amordid vahetusse.
Mõnus :gun:. Loodan, et saab siis vähemalt mõnda aega ka sõidumõnu nautida.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#25

vahepeal pikk vaikus, vist sõidab väga hästi sul auto, et pole siia asjagi enam. kena auto sul, täps sama värv mis minu 900-l ja veljed kurask, tahaks ka mingeid vingemaid velgesid.
Mis amordi:poke:d alla panid?
Sent from my Monte Carlo using B236
Vasta