Algselt postitas: stennadi
See Statoili automaatne tankur toimib ju ainult Statoili enda krediitkaardiga. Tavalise pangakaardiga või sularahas seal minuarust maksta ei saa.
eeeeekkkk... Computer says NO..
IIRC on seal maksmine kõigi kaartidega võimalik, kleepsud olid küll vastavad. Sularaha vist tõesti ei võetud...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Algselt postitas: stennadi
See Statoili automaatne tankur toimib ju ainult Statoili enda krediitkaardiga. Tavalise pangakaardiga või sularahas seal minuarust maksta ei saa.
eeeeekkkk... Computer says NO..
IIRC on seal maksmine kõigi kaartidega võimalik, kleepsud olid küll vastavad. Sularaha vist tõesti ei võetud...
Aga ega seal ei ole mingit haiget rahalist piirangut, et paaki täis ei saa nagu Nestes kogu aeg on olnud?
Algselt postitas: budulojus
Tuleb oma Saabike kuuri alla ära peita ja jalgratas osta või?Kuskil mujal euroopas ei mängita kütte hindadega nii nagu meie kallis koduvabariigis
Mujal euroopas on nad mängimise lõpetanud ja liiter on juba 20 eegu ligidal:)
Algselt postitas: foxer
Aga ega seal ei ole mingit haiget rahalist piirangut, et paaki täis ei saa nagu Nestes kogu aeg on olnud?
Ei oska öelda, kui suur/väike piirang nüüd "haige" on, aga mingi piirang seal kindlasti on. Süsteem toimib nii, et kui alustad tankimist, siis broneeritakse kaardilt maksimaalne summa, mille eest automaat tankida lubab. Kui tangid vähem, siis peale tankimist vabastatakse broneeringust ülejäänud summa. See süsteem ei ole loodud mitte klientide kiusamiseks vaid selleks, et sa ei saaks tankimist alustada ja enne tankimise lõppu kontolt kogu raha sulas välja võtta või kuhugi üle kanda.
Et miks see limiit ei võiks siis a'la 10 000 olla ja kõik oleks õnnelikud? Eks ikka selleks, et siis ei saaks need üldse automaadist tankida, kellel konto selle limiidi jagu raha ei ole;)
Telegrammistiilis : 2008 aasta keskel maksis barrel 135$. Täna aga 90.33$ ! Teiseks, hästivarjatud kartellikokkulepped mille ees on hädine konkurentsiamet (tegeleb peamiselt ja endiselt juustu hinna uurimisega) juba aastaid hambutu. Vabaturumajanduse puudumine ! Sõnad kurtidele kõrvastele.
Algselt postitas: foxer
Aga ega seal ei ole mingit haiget rahalist piirangut, et paaki täis ei saa nagu Nestes kogu aeg on olnud?
Ei oska öelda, kui suur/väike piirang nüüd "haige" on, aga mingi piirang seal kindlasti on. Süsteem toimib nii, et kui alustad tankimist, siis broneeritakse kaardilt maksimaalne summa, mille eest automaat tankida lubab. Kui tangid vähem, siis peale tankimist vabastatakse broneeringust ülejäänud summa. See süsteem ei ole loodud mitte klientide kiusamiseks vaid selleks, et sa ei saaks tankimist alustada ja enne tankimise lõppu kontolt kogu raha sulas välja võtta või kuhugi üle kanda.
Et miks see limiit ei võiks siis a'la 10 000 olla ja kõik oleks õnnelikud? Eks ikka selleks, et siis ei saaks need üldse automaadist tankida, kellel konto selle limiidi jagu raha ei ole;)
Limiit peab olema jah, samas on see limiit olnud kogu aeg väiksem kui minul vaja oleks. Pikalt oli see 700 kr, siis 1000 kr, hetkeseisu ei tea. Ehk mul jäi alati mingi summa puudu, et täis paaki saada. Praegu peaks limiit juba ca 1500 olema, et rahulikult paagitäis saada.
Ma isiklikult arvan,et mingit kartellikokkulepet lihtsalt ei olegi! Kuna meie konnatiik on nii kuradima väike, siis üks kunn teeb seda mida tahab ja teised tillinäppijad kohe takka kiitma ja hinda kergitama. Mäletan, kui kuu tagasi tuli Viljandi turule edasi Texor. See kohalik firma meil siin ning tegutsevad juba pikka aega tegelt. Aga need paugutasin ka hinda alla 1L/1EUR. Nüüd longivad samuti suurtega kaasa. No mida Sa ikka teed kui on võimalik rohkem teenida, isegi teeniks rohkem kasumit oma teenuste müügist.
Iseasi oleks veel see, et sellised strateegiliselt tähtsad majanudharud oleks endiselt ja jätkuvalt riigi kontrolli all. Seda siis kütusehind võiks ju olla samuti reguleeritud. No mismis-tubakaga on see võimalik???
Aga see pelgalt minu tagasihoidlik arvamus asjast.
NAEL KUMMI!
Algselt postitas: budulojus
Tuleb oma Saabike kuuri alla ära peita ja jalgratas osta või?Kuskil mujal euroopas ei mängita kütte hindadega nii nagu meie kallis koduvabariigis
Mujal euroopas on nad mängimise lõpetanud ja liiter on juba 20 eegu ligidal:)
Limiit peab olema jah, samas on see limiit olnud kogu aeg väiksem kui minul vaja oleks. Pikalt oli see 700 kr, siis 1000 kr, hetkeseisu ei tea. Ehk mul jäi alati mingi summa puudu, et täis paaki saada. Praegu peaks limiit juba ca 1500 olema, et rahulikult paagitäis saada.
Ma ei tea, kui suured need paagid Saabidel on, kuid 1500 eeku jookseb vähemalt krooningu jaamast korraga välja. Sellega saab minu saanil peaaegu paagi töis
Kui suhteliselt vaadata, siis soomlaste jaoks maksab neil kütus umbes vist nii, mis meie jaoks praegu oleks umbes 9-10 krooni. See palga ja kütuse suhe on Eestis küll ikka üks valusamaid euroopas vast.
edit: viimasel ajal olen tankinud GT- jaamast:
nafta hind seal sooduskaardiga oli 16.10; kui nestel oli 17.85. statoilis oli 18.05
Kaart maksis muidugi ka 30 kr; aga esimese tankimisega sai selle raha tagasi
GT jaamu Tallinnas ega Tartus ei ole. Kas keegi öskab öelda kust saab Tallinnas kõige odavamat 98-t? (usaldusväärset siiski).
Favora ei paku ju ka 98't kahjuks.
(kas mu mälu teeb nalja, või oli mingil hetkel 2009. aastal võimalik saada kütust 95 hinnaga, mille esimene number on 11? Ma nagu mäletan sellist vaatepilti et sõpruse puiestee Neste Oil kontori kõrval nesta tanklas maksis 95 11,90. Kui ma praegu selle peale mõtlen, siis on see naljakalt vähe lihtsalt. Üksinda tartusse sõit maksaks ainult 160 krooni . Aga jah mingi aeg 2008/2009 hakkas ju järsku selline trall pihta, et muudkui langetame ja langetame ja langetame. Siis oli nägu naerul küll kui järgmisel hommikul kohe laksti kroon vähem jälle. )
Tallinnas olen täheldanud, et hea hind on Töökoja tn 4 (otsige kaardilt). Seal asub automaattankla (saab ka gaasiga tankida) ning maksmisviis on ainult sularahas. Umbes sama hind tuleb 5+ sooduskaardiga. Kes kuhu kanti satub..
Tankisin seal Töökoja 4, hind on ligitõmbav, samas venekeelsed tekstid tankuritel natuke "ebamugavad"
Ei oska kommenteerida. Ehk on veel mingi Töökoja 4 kuskil, kuid Tallinna omas ei ole küll probleemi. Vast oli lihtsalt eelnev tankija seda ida-keelt kõnelev isik.
Eiei, probleemi polnudki. Töökoja 4 aadressi Tallinnas vast ikka üks, seal Veereni kandis. Makseautomaat ka soliidne, järgmine kord tankides, pööra tähelepanu tankurile endale.
Vöörkeelt kõnelevaid isikuid polnud ka läheduses:)
Mootoribensiini 95 hind kerkis Eestis aastalõpu eel ja maailmaturu hindade tõustes läbi aegade kõrgeimale tasemele, makstes 19,15 krooni ehk 1,224 eurot liitri kohta.
Statoili eelmine hinnatipp jäi 2008. aasta 13. juulisse, siis maksis mootoribensiini 95 liiter 18,55 krooni.
Hinnatippude omavahelises võrdluses selgub, et 2008. aasta rekordkõrgete maailmaturu nafta hindade juures moodustas Eestis bensiini 95 liitri hinnast 8,75 krooni mootoribensiini maailmaturuhind. Kokku 5,66 krooni moodustasid aktsiisimaks ja miinimumvarumaks, 2,83 krooni käibemaks ja 1,31 krooni moodustas kütusemüüja juurdehindlus.
Praeguses hinnas on oluliselt suurem osakaal riigi maksudel, sest vahepeal tõstis riik nii kütuseaktsiisi kui käibemaksu. Nii moodustab hinnast praegu Statoili näitel 7,99 krooni maailmaturu hind, 6,72 krooni kulub aktsiisile ja miinimumvarumaksule, 3,19 krooni moodustab käibemaks ja 1,25 krooni kütusemüüja juurdehindlus.
Kokkuvõttes on hinnatippe võrreldes kütusemüüja juurdehindlus ligi samal tasemel, maailmaturu hind moodustab nüüd toonase 47,2 protsendi asemel 41,7 protsenti ning riiklikud maksud toonase 45,8 protsendi asemel 51,8 protenti hinnast.
Statoili teenindusjaamades maksab mootoribensiin 95 teisipäevase hinnatõusu järel 19,15 krooni, mootoribensiin 95 Ultima 19,40 krooni, mootoribensiin 98 Ultima 19,65 krooni ja diislikütus Fortis 19,40 krooni liiter. Automaatjaamades on hinnad 25 senti odavamad.
Maailmaturul algas nafta hinnalangus 2008. aasta suvel. Eestis sai näiteks 2009. aasta esimestel päevadel osta mootoribensiini 95 automaattanklatest hinnaga ligi 11 krooni liitri kohta.
Diislikütuse hinnatipp on ulatunud üle 20 krooni liitri kohta.
[ täiendus ]
Mootorikütuse hind on tõusnud ka Leedus, esmaspäeva ennelõunal tõstis Statoil seal bensiini 95 liitri hinna 20 krooni tasemele. Hind tõusis Leedus ka jõulude eel. Lätis maksis jõulude eel bensiini 95 liiter 18,20 krooni ja kallines vahepeal 10 senti, makstes teisipäeval Riias 18,30 krooni.
Enne jõule kirjutas Kauppalehti, et Soome kütus on Euroopa Liidu üks kallimaid, jäädes maha vaid Taanist, Kreekast ja Hollandist. Soomes maksab mootoribensiin 95 üle 23 krooni ehk ligi 1,5 eurot liitri kohta, Euroopa riikide keskmine on 20,80 krooni ehk 1,33 eurot. Soome kütuse hinnas oli detsembris 61 protsenti riiklikke makse, märkis Kauppalehti.
Ajakirjanduse andmeil maksis 2008. aasta kevadel bensiini 95 liiter Soomes 1,60 eurot ehk ligi 25 krooni.
Kõige odavam bensiin Euroopa Liidus on Kauppalehti järgi Bulgaarias, kus see maksab 17 krooni ringis.
Uudisteagentuuri AFP teatel on nafta hind maikuust peale tõusnud 35 protsenti. Hinda on mõjutanud nõrk dollar ja ebatavaliselt külm ilm Euroopas ja USA-s, mis on suurendanud kütusenõudlust ja vähendanud varusid. Analüütikud on prognoosinud nafta hinna kallinemist praeguselt veidi enam kui 90 USA dollarilt barrelist 100 dollarile barrelist.
Nafta kõrgeim hinnatase küündis 2008. aasta juulis 147 USA dollarini barrelist.