siin on konkreetne küsimus, Kui rikkaks ajada segu. Vastuseks mitmelt mehelt: maksimaalselt 12.5, soovitavalt 13-13.5..
Sa oleks pidanud ikka oma düüsikomplekti kaasa võtma..
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Mul on mitu turbotamise raamatut kodus ja ma olen aru saanud, et enamus turbomootoreid saavutab maks võimsuse ja väände 13 AFR ümber. Ära ei tasu unustada ka süütenurka, segu võib ideaalne olla, kuid kui süüde on liiga hiline, pole sest mingit kasu, ei detoneeri, kuid ei arenda võimsust ka.
Aga eks iga auto on ikkagi erinev ja lõplik tõde selgub dünos erinevaid settinguid proovides.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
sel aastal esimene lumeralli sõidetud.
kokkuvõttes olin kõige viimane suuremootoriga esiveoline.
rada oli kiltsi lennuväljal, angaaride vahel. väga huvitav ja kiire.
sõiduvigasid ei teinud erilisi aga tuleb välja et kiirust kah ei olnud. nähtavust kah ei olnud. mingitki. ümberringi vaid lumi...
tegin sõitudest videod kah, proovin youtubesse yles panna, siis näete, millised tingimused.
aga tegelikult jamaks läks siis kui kell 16.15 oli aeg koju sõitma hakata.
siis tuli välja, et mul oli kiirust küll ja veel, ma lihtsalt ei saanud aru, et miks kõik 60...70 ga sõidavad.
autode jaoks raha on aga rehvide jaoks vist enam ei jätkunud>; muud ei oska mõelda...
haapsalust kuni ahasteni oli MÕNUS!!! pärast seda oli juba sahk käinud ja siis sai roolitaga juba puhata ja soundi kuulda. aga ennem seda oli ikka täiega talv!!! ja 96 on ikka täiega talveauto!
Kiltsi rada tundus videolt suht raske, kohati oli killustik väljas ja mingid kohad tundusid üsna künklikud olevat.
Mida see suure mootoriga esiveoline tähendab? Küülik on küll esiveoline aga suur mootor??? (mitte et lumel erilist vahet oleks)
jah, kiltsil, ennem finisit oli üks küngas, mis viskas päris korralikult.
aga muidu oli üpäris sile ja hea.
muidugi finis, vaadake kus kohas-- just meeter ennem T-ristmikku. ja finiseeriti ma arvan enamjaolt külg ees. see oli lahe!
Muidugi lätti sõites oli ilm mõnusalt alla 10 kraadi ja auto segukell hakkas mingeid suuri numbreid näitama, mis vioitasid segu lahjenemisele....
üks sms sebastianile ja vastus tuli pea, et ei ole veel midagi hullu.
selles suhtes päris lahe värk see 2 kanaliga karbuss; kui sõita esimesega ja teine veel kinni, siis segu mõnusalt lahja, et maanteel vähe kütust võtab; aga avades teise, siis.... läheb masin edasi ka
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
2 päevaga maha sõidetus üle 600 km.
ja osa võetud kahest võistlusest: Simunas põllu peal lumerada ja Haapsalus merejääl jäärada, mis osaliselt oli vee all.
Väga fun oli igatahes!
Savernas kokku ca 80 masinat jaesiveoliste klassis 20 masinat ja 3 sõitu. Kohad 14, 13 ja 15; mis punktiarvestuses 2 sõidu kokkuvõttes andis 17 koha. Umbes pooled autod difrilukuga, vms. süsteemiga, mis teeb nii, et mõlemad rattad veavad.
sellest aastast see lubatud.
Haapsalus kokku ca 50 masinat ja esiveolisi 10 masinat ja 2 sõitu. Kohad 7 ja 4. Kokkuvõttes aegade liitmise tulemusena 6 koht. Rada hea, korraldus niru; kuigi püütakse väga ..... aga aeg oleks juba sealmaal, et asi võiks sujuda.
Sõita oleks vaja ja trenni teha kellegi käe all. Kui sõidaks 3...5 % kiiremini, ehk iga kurv 0,4 sek kiiremini oleks kohad esikolmikus.
pühapäevasel esimesel sõidul esikoha aeg ca 3.50; minul 4.00. ja 7 koht. vahed väga väikesed. 2 sõit põhiliselt 3 käik ja ilma libisemiseta... ja nagu toimis paremini...
tagumikutunne ei petnud, et pid.kettaga on midagi väga valesti.
üle 3/4 on ümberringi sees pragu.
pagan küll tehakse si...id kettaid! paksust veel 6 mm, aga pragu juba sees. Kuidas sa selliste uute ketastegagi tallinnast-pärnusse saad?!
Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vaatasin neid Simuna ja Kiltsi videosid.Tekkis mõte,et kas Su rallikal pole liiga pehme vedrustus (auto nagu õõtsub palju?)? Ja enamus aega nagu oli masin kurvides niiütelda ideaaltrajektoorist väljas??
See on minu täiesti subjektiivne arvamine...
Aga muidu vahva,et oled võtnud sõidud videosse:thumb:
PS.Ootaks Haapsalu jääraja korralduse koha pealt äkki U2U-sse märkusi,saaksin need edasi anda korraldajale,et tulevikus asjad sujuks paremini.
jah, vedrustust võiks muuta ja sättida.
ette oleks vaja stabilisaatori varrast. ma ei ole suutnud suvest saadiks eda endale leida, muud probleemi ei ole.
96 originaal oleks ka liiga peenike, tuleks klassiku omast teha aga lihtsalt seda ei ole suutnud leida.
tagavedrud praegu originaalid; mullu kasutasin korra zigulli esimesi, aga vist olid liiga jäigad,sest suurtest aukudest läbi minnes lendas üks vahelt.
noh, äkki kinnituse küsimus kaaa. seda vedru alumist otsa ei saa jäigalt kinnitada ja ka sillatala saab nii palju alla tulla, et vedru välja hüppab. muidugi seal mingid rihmad ees, aga need purunevad suure jõuga.
aga Simuna rada oli natukene hüplik ka. rattad sai korra ikka maast lahti ka, videos häälest ju ka kuulda.
trajektooridest ei oska midagi arvata, sõidan kuidas juhtub, kord nii, kord naa.
Haapsalu mees teab täpselt kuidas teha ja sellest rääkisime ka aga alati miski nõrk lüli jääb sisse. ehk oleks tal üht abilist veel vaja. üksi ju kõike ei jõua, ju sellest.
palju rahvast tuleb ju kohale, et sõita ja maksavad ka selle eest.
eeldaks, et 3 vooru ikka saaks sõita.
Simunas sai, kuigi seal oli üheringi rada aga autosid oli topelt rohkem.
1.oleks võinud stardisüsteem algusest peale olla selline, et stardiandja saaks lähetada masinaid ka 30 sek. tagant rajale.
2. rajalt väljasõitudele oleks võinud kiiremini reageerida.
ehk keegi oleks kohe valmis minema välja sikutama
3. voorude vahel pole vaja niisama tühja aega; kui üks ring lõpeb, siis teine kohe pihta.
4.kõige tähtsam, oleks et kui teiste sõiduvigade tõttu, e nagu näiteks väljasõit, läheb kellegi ajasõit nässu, siis ei oleks SPORTLIKKU EBAÕNNE ( nagu haapsalus öeldakse), vaid et võistleja saaks uue katse.
Inimesed tulevad ju fännama, mitte, et kujuneks nii, et kasvõi keegi surnuks, peaasi, et hea aja kirja saaaks.
kusjuures siia juurde võiks proovida ka seda, mida lätlased kasutavad: kui keegi sõidab valli, siis tagant tulevad masinad jäävad seisma ja aitavad kraaviskäija välja ja sõidavad siis edasi ja kõik saavad uue tiiru ajale.
Aga meeldivaid asju ikka ka; väga hea rada! super seltskond, kiiresti tulid ajad ja muidugi et sai prooviringi autoga teha. sellise koera ilmaga see jalutamine..... EII!!!
Kui formaadist rääkida, siis võiks olla nii, et osavõtjaid piirata näiteks 20, või 30 ga. ja siis saaks treenida paar tundi ja siis alles ajasõidud. vot nii oleks lahe, saaks sõita rohkem kui 8 km. 20 euri eest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
See väljasõitudele reageerimine oli tõesti ulme, või siis veesurma surnute eemaldamine kurvi tagant raja pealt. Ise sai välja lükatud 3 autot, ühe bagi ja keset rada parkiv golf finisisse lükatud. A ma vehkisin seal hoopis fotokaga, pole teab mis mugav autot hangest lükata kui suur fotokas kaelas töllerdab, aga noh, keegi teine ju ei lükanud, pealtvaatajate indu ka eriti märgata polnud. "rajaauto" parkis kuskil kaugel, kui keegi hange pani, siis ega eriti aktiivselt ei reageeritud... ja võistlus muudkui seisis.
Aga veesurma surid golfid ja civic, saab ja vene tehnika (ka mossed) ei teinud test nägugi selle peale.
Ahjaa, et niisama mölisemise postitus poleks, siis panen pilti ka teemaks olevast masinast
ette oleks vaja stabilisaatori varrast. ma ei ole suutnud suvest saadiks eda endale leida, muud probleemi ei ole.
96 originaal oleks ka liiga peenike, tuleks klassiku omast teha aga lihtsalt seda ei ole suutnud leida.
mossemehed panevad (panid) endale ette, topelt stabikad, et jäigem oleks
ja taha ühe esimese
jah seda oli kõigile ja kaugele näha kuidas fotomees poolemeetrise toruga jooksis masinaid hangest välja lükkama.
Haapsalu võistluse korraldus eeldaks vist veidi suuremat tiimi juba.Seda just siis võistluse ajal rajal.Ei jõua ju korraldaja mitme muu asja kõrvalt ka oma masinaga autosid välja tirimas käia.Ja seekordne võistlus oli suhteliselt vesistes oludes.
Nüüd lähevad tagapidurid ümberehitamisele:
originaal 19 mm, pid.silindri asemele tuleb Lada 2105 20,6 mm läbimõõduga isereguleeruv töösilinder.
selleks vaja natukene freesida, natukene puurida, uued torud voolikutest edasi teha ja see kompott kõik korralikult paika saada. proovitüki peal nagu sai asjad paika, eks selle käsipiduri süsteemi junni pikkusega tuleb ka äkki mängida. tahaks loota, et siis saab asjad niisuguseks, et kord aastas vaid klotse vahetada ja kässari trosse.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.