summuti- mis see on?

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

Küsimus püstitatud pealkirjas.

ühesõnaga asi sealmaal, et peaks hakkama uurima, kuidas teha üht korralikku summutit vabalthingavale.
et mis seal sees on ja kuidas ja milline voolavus jne...

või äkki kuskil tehakse?? ja ikka selliseid, et saaks voolavust võrrelda näiteks oma vanaga.
ja üks võimalus veel lisada mingi reso?? muidugi samuti ma ei tea, milline see olema peab.

tulemus peaks olema selline, et takistus võimalikult minimaalne aga hääl vaiksem, kui niisama tyhi sirge toru.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

Kõik otse läbi ja mida suurema kambriga reso kasutad, seda rohkem müra kaob.
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#3

2-taktilise aegadest on meeles, et "tühjaks tehtud" sumbutaja otsas olev "otse läbi" resonaator võtab hääle isegi veel vaiksemaks kui mitmete kambritega tehasesumbutaja. Aga selleks vaja resoka aukudega toru ja välise kesta vahe villa (või äärmisel juhul klaasriide ribasid) täis panna. Selleks, et vill läbi aukude minema ei lendaks, võib neid peenest traadist nõudepesunuustikuid kasutada. Spetsiaalne sumpavill on ka muidugi olemas aga selle hind on klass omaette.
H.K
Postitusi: 132
Liitunud: T Okt 09, 2007 21:57
Asukoht:
Auto:

#4

Selline firma toimetab Tapal.

http://www.universal.ee/
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

Ja kui nüüd ise teha päris, siis peab katsetama kui tihkelt summutus materjali nii öelda püti sisse pressida, liiga vähe on ikka lärmakas, liiga palju ka lärmakas, peaks olema selline kuldne keskmine :freak:
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#6

Ma lihtsalt pean ikkagi väljapurskama endast selle! Mu arust on mootoril summuti, mis summutab. Toimub heli summutamine. Loogiline. Sumbuti sumbutab midagi, ehk , ei tea? Sumps on ehk rahvapärane ütlus? Sumbuma, sumbumine, sumbutama.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

Algselt postitas: Berg
Ma lihtsalt pean ikkagi väljapurskama endast selle! Mu arust on mootoril summuti, mis summutab. Toimub heli summutamine. Loogiline. Sumbuti sumbutab midagi, ehk , ei tea? Sumps on ehk rahvapärane ütlus? Sumbuma, sumbumine, sumbutama.

tänan sind, tarkpea, ennem ei viitsinud ÕS-i vaadata.
sul on õigus, summuti, mitte sumbuti. Nüüd teame kõik, väga asjakohane tähelepanek. tänud!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#8

Aitähh! Ma pole just "Aavik", aga oma õpetused sarnastel teemadel sain Tihemetsast ja EPA st. Tihnus nuhtles meid hr. Toivo Kirsi, tetud-tuntud insener ja publitsist. EPA s, aga imelikult, hoopis naisterahvas! Karin Rummo. Kirjanik ....Rummo ekskaasa. Meid ikka nuheldi, kõigest aasta. Tema ütles alati, et tehniline keel on lihtne, kuid konkreetne. Vahest võib ka mõni traktorist meist targem olla. Oi see on pikk jutt. Parimad tehnilised keeled ikka mu jaoks Vene ja Inglise.
Õpme koos ja täiendame teineteist!
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#9

Tere. Ei hakanud uut teemat alustada aga.

Küsimus: Millega võiks ära värvida/üle katta keevituskohad summutil, et need kohe roostetama ei hakkaks?

Ettetänades
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

omast kogemusest annan nõu: auto põhja mastiksiga!

sobib ka aerosoolist lastav.

väga seffilt püsib peal, ei põle ära ega midagi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#11

Ega see ju kivikaitse pole? Midagi muud ikka?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#12

Huvitavat lugemist summutite teemal:

http://www.team-integra.net/sections/ar ... ticleID=47
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

Ega see ju kivikaitse pole? Midagi muud ikka?

kivikaitse on midagi muud, vähemalt nime poolest, sisu ei tea, pole kasutand.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#14

Ja kivikaitse tõneöoliselt ei aita kah korrosiooni vastu kuna kuivades jääb see poorne.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#15

omast kogemusest annan nõu: auto põhja mastiksiga!

sobib ka aerosoolist lastav.

väga seffilt püsib peal, ei põle ära ega midagi.

Seleta veidi lähemalt millist põhjamastiksit sa silmas pead?
Need bituumenipõhised, mis enamasti poeriiulitel on, muutuvad juba 70-80 C juures vedelaks ja hakkavad tilkuma. Ilmselt siis mingi muu ainega tegu, kautsukipõhine ehk?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

ei viitsi praegu minna vaatama, milline täpselt on,. aga eks nad sellised kõik, mis sulama hakkavad. aga vat ära ei sula...

minu kogemus, et asi kestis ja toimis aastakanti.
hirm oli suurem, et läheb põlema aga mu tulikkuma summuti peal ka seda ei juhtunud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta