Minu saabi jahutusradika plastosa otsustas kah lõpuks pudenema hakata. Esialgu minimaalselt, kuid minu jaoks siiski oluliselt. Murdus nimelt radikasse sissetuleva lõdviku kinnitustoru otsast 20mm pikkune jupikene, millel see rant peal mis ei lase lõdvikul niisama maha tulla (eest vaadates jah. radika paremal üleval nurgas).
Nüüd on lõdvik "ajutiselt" poolpiduselt seal otsas - nii et kui süsteemi peaks suurem surve tekkima, siis lendab lõdvik radika küljest lahti ja siis on kõik kohad p...ka täis.
Tegin sellest radika segmendist ka mingisuguse pildi et probleemid ja ideed paremini lahti seletada.
Radikas tervena:
Lisatud failid
Jahutusradika remont (teeme s...st saia)
Kuna viga on tegelikult väike, siis esialgu ei tõuse mu käsi rahakotist 2,5-3 kilo välja käima kuna arvan et s..st peaks siiski antud juhul saia saama.
Uurisin www.radiaator.ee 'st (Monaco grupp vist firma nimi) et kas nad selle radika parandada võtavad ja palju sellise vea parandamine ka maksma võib minna. Vastuseks sain: 500 eeku ja mitte mingisugust garantiid ei anna. Viiele sotile lisandub veel radika maha-peale kruvimise kulu. Ehk siis mõttetu üritus kuna sisuliselt on see 500 väga suure tõenäosusega tuulde visatud.
IDEE:
Idee on parandada radikas ise. Nimelt tekitaks mingisuguse temperatuuri ja antifriisi taluva liimi ning lisamaterjali (näiteks mingi nöör) abil sinna uue randi, nii et lõdvik enam maha ei saaks tulla. Vt. punast osa pildil. Liimi valik on hetkel suurim probleem, kuid ehk loctite müüjad oskavad nõu anda.
Mis arvate sellisest J. Tatika moodi toimetamisest?
EDIT:
Radika tootjakood on 4360327
Nissensi kood on 64033 ning hind lakiatos on 3089.-
Lakiauto pakub ka veel analoogi hinnaga 2025.-
:wall:
Lisatud failid
Uurisin www.radiaator.ee 'st (Monaco grupp vist firma nimi) et kas nad selle radika parandada võtavad ja palju sellise vea parandamine ka maksma võib minna. Vastuseks sain: 500 eeku ja mitte mingisugust garantiid ei anna. Viiele sotile lisandub veel radika maha-peale kruvimise kulu. Ehk siis mõttetu üritus kuna sisuliselt on see 500 väga suure tõenäosusega tuulde visatud.
IDEE:
Idee on parandada radikas ise. Nimelt tekitaks mingisuguse temperatuuri ja antifriisi taluva liimi ning lisamaterjali (näiteks mingi nöör) abil sinna uue randi, nii et lõdvik enam maha ei saaks tulla. Vt. punast osa pildil. Liimi valik on hetkel suurim probleem, kuid ehk loctite müüjad oskavad nõu anda.
Mis arvate sellisest J. Tatika moodi toimetamisest?
EDIT:
Radika tootjakood on 4360327
Nissensi kood on 64033 ning hind lakiatos on 3089.-
Lakiauto pakub ka veel analoogi hinnaga 2025.-
:wall:
Lisatud failid
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Töö- ja avastamisrõõm peab kindlasti inimesele jääma!
Seega alul rabad elueest tööd teha ja saad radika pidama.
Siis tuleb avastamisrõõm kuna ikka tuleb vesi läbi!
See va plastmass muutub pikapeale rabedaks ning lisaks ei ole ta liimitav. Surve, kuumuse ja jahutusvedeliku koostoimel tehakse mikropraost makropragu koos juurdekuuluva vee ja aurušõuga.
Seega alul rabad elueest tööd teha ja saad radika pidama.
Siis tuleb avastamisrõõm kuna ikka tuleb vesi läbi!
See va plastmass muutub pikapeale rabedaks ning lisaks ei ole ta liimitav. Surve, kuumuse ja jahutusvedeliku koostoimel tehakse mikropraost makropragu koos juurdekuuluva vee ja aurušõuga.
Algselt postitas: qdwin
Töö- ja avastamisrõõm peab kindlasti inimesele jääma!
Seega alul rabad elueest tööd teha ja saad radika pidama.
Siis tuleb avastamisrõõm kuna ikka tuleb vesi läbi!
See va plastmass muutub pikapeale rabedaks ning lisaks ei ole ta liimitav. Surve kuumuse ja jahutusvedeliku koostoimel tehakse mikropraost makropragu koos juurdekuuluva vee ja auruefektiga.
Monaco grupi mingi asjapulk väitis, et on olemas liim, millega seda liimitakse, aga nime ta mulle ei avaldanud. Eks igaüks taha oma tööd teha.
Igatahes ma proovin enne uue ostmist mingeid trikke teha selle radikaga.
Tegelikult olen ma su mõtetega päri. Eks ta üks paras kondoomi lappimine ole.
EDIT:
Originaalradika pilt on muidu siuke
Lisatud failid
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Asi selles et plast muutub kõige halva koosmõjul rabedaks pikapeale.
PS! Ma ei ole paha inimene aga purskkaevu tahaks näha küll.
:)
PS! Ma ei ole paha inimene aga purskkaevu tahaks näha küll.
:)
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14425
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ütleme nii, et selle katsetamisega sa ilmselt ei kaota midagi peale aja. Ja kui joppab siis äkki saab isegi parem, mõneks ajaks. Isetegemise rõõm peale selle.
PS. kaua sa nende piltide meisterdamiseks aega kulutasid? Või käib see su töökohustuste hulka selliseid asju arvutis valmis väänata?
PS. kaua sa nende piltide meisterdamiseks aega kulutasid? Või käib see su töökohustuste hulka selliseid asju arvutis valmis väänata?
Algselt postitas: qdwin
Asi selles et plast muutub kõige halva koosmõjul rabedaks pikapeale.
PS! Ma ei ole paha inimene aga purskkaevu tahaks näha küll.
:)
Njah. Siis kui lõdvik mul ühe korra lõhki läks, sain purskkaevu näha nii et junn oli parajalt jahe:
Järsku hakkas kapoti alt hellalt suitsu tulema. Ma ei teadnud enam mida arvata. Esimene mõte oli: PÕLEB. Jooksin enne kapoti avamist kustuti järele (et mitte lisahapnikku ligi lasta)...Kusjuures kustuti käib mul kõrvalistuja istme all (tagantpoolt) ja tol lõhkemise momendil olid mul tagaistmed loomulikult alla lastud. Kustutit oli paras jebanuur kätte saada..... Oi kui suur oli rõõm kui lõpuks kapotti avades selgus, et ikkagi pole tulekahju.
Cyber, piltide tegemine ei võtnud kaua aega. Umbes 10-15min koos teema vormistamisega. Jooniste vorpimine on tõesti asi millega leiba teenin..
IDEE2
Muidugi üks variant on panna sinna kohe mitu kinnitusklambrit (nii palju kui mahub), nii et lõdvikut kinni hoidev hõõrdejõud kasvaks mehiseks. Sellisel juhul jääks järgmisels murdumise kohaks ..., no ja siis küll enam midagi parandada ei kannataks. Nii ma vist teengi. Ei hakka mingite liimide ja muu p...ga mökerdama.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
pikk jupp sul radika kylge jäi?
2 cm või rohkemgi??
kui see toru seest kena ja sele, siis lase treialil teha sinna sisse metallist ( vasest või al-st või hoopis plastmassist) puks, mis istub kyllaltki tehedalt.
ja nyyd lõdvik väljapoole peale 1 klambriga kinni.
ja seda pole kyll vaja karta, et randi puudumise tõttu sealt otsast ära hyppab. lõdvikul peab ikka pikkust jätkuma.
see puks seal sees hoiab ka plastmassi toru, kui liiga kõvasti lõdvikuklambrit kinni kipud keerama
2 cm või rohkemgi??
kui see toru seest kena ja sele, siis lase treialil teha sinna sisse metallist ( vasest või al-st või hoopis plastmassist) puks, mis istub kyllaltki tehedalt.
ja nyyd lõdvik väljapoole peale 1 klambriga kinni.
ja seda pole kyll vaja karta, et randi puudumise tõttu sealt otsast ära hyppab. lõdvikul peab ikka pikkust jätkuma.
see puks seal sees hoiab ka plastmassi toru, kui liiga kõvasti lõdvikuklambrit kinni kipud keerama
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Algselt postitas: ivomets
pikk jupp sul radika kylge jäi?
2 cm või rohkemgi??
kui see toru seest kena ja sele, siis lase treialil teha sinna sisse metallist puks, mis istub kyllaltki tehedalt.
ja nyyd lõdvik väljapoole peale 1 klambriga kinni.
2 cm jäi umbes järgi. Toru ei ole enam ümar nii et sinna treitud juppi sisse panna ei kannata. Monaco grupi mees teadis rääkida, et selliste metalljunnide sissearetamine on suurim viga mis radikate plastosade remondi juures tehakse. Metalli ja plastiku soojuspaisumised on erinevad ja ongi jama käes.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tee siis plastmassist. teflonist või millest iganes, siis saad liimi ka vahele panna:
edit:
kui soojuspaisumine oleks liialt erinev, miks siis tehase poolt on al. või vaskradikatel osadel plastikust kyljed?? ;OO
edit:
kui soojuspaisumine oleks liialt erinev, miks siis tehase poolt on al. või vaskradikatel osadel plastikust kyljed?? ;OO
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Kuidas mina endisel Audil sarnast jama remontisin (tõsised remondimehed - ärge ainut näkku lööge
)
Audi 80-l juhtus selline jama, et soojendusradikal murdus/pragunes salongi soojendusradika sisseminev ots, kuhu lõdvik otsa käib (sarnane, nagu suure joonistel). Audil soojendusradikas asus sügaval armatuuri sees ning läbi vaheseina ulatusid mootoriruumi kaks otsikut. Esimese hurraaga tormasin lammutusse radikat ostma ning seal öeldi - tahad, võta ise välja. Kui ma selle lõpuks kätte olin saanud (lammutamisvõtetega:evil:) kadus mul igasugune soov samasugust tööd oma autoga ette võtta. Otsisin lakast vana alumiinimvarrega suusakepi (läbimõõt oli kõige sobivam käepärastest vahenditest), lõikasin sobiva jupi mille möksisin paksult kokku mingi punase silikoonisarnase möginaga, mida kasutatakse traktoritel näiteks plokikaanetihendi remondiks/tihendamiseks/liimimiseks/vmt ja kannatab suuri kuumusi. Torkasin toru koos möksiga radika otsikujäänustest sisse (ca 7 cm sügavuselt). Järgmisel päeval ühendasin lõdviku alumiinimtoruga, keerasin klambri tihedalt kinni ja sõitu
Selle autoga sõitsin peale seda n.ö "remonti" veel umbes aasta ning seejärel müüsin maha. Selle aja jooksul pidas asi ilusti vastu.

Audi 80-l juhtus selline jama, et soojendusradikal murdus/pragunes salongi soojendusradika sisseminev ots, kuhu lõdvik otsa käib (sarnane, nagu suure joonistel). Audil soojendusradikas asus sügaval armatuuri sees ning läbi vaheseina ulatusid mootoriruumi kaks otsikut. Esimese hurraaga tormasin lammutusse radikat ostma ning seal öeldi - tahad, võta ise välja. Kui ma selle lõpuks kätte olin saanud (lammutamisvõtetega:evil:) kadus mul igasugune soov samasugust tööd oma autoga ette võtta. Otsisin lakast vana alumiinimvarrega suusakepi (läbimõõt oli kõige sobivam käepärastest vahenditest), lõikasin sobiva jupi mille möksisin paksult kokku mingi punase silikoonisarnase möginaga, mida kasutatakse traktoritel näiteks plokikaanetihendi remondiks/tihendamiseks/liimimiseks/vmt ja kannatab suuri kuumusi. Torkasin toru koos möksiga radika otsikujäänustest sisse (ca 7 cm sügavuselt). Järgmisel päeval ühendasin lõdviku alumiinimtoruga, keerasin klambri tihedalt kinni ja sõitu


- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kuldsed käed sul nastix!
ei ole võimatuid- lahendamata olukordi, on vaid rumalad inimesed!
edit:
ära eriti pabista, sest radikas rõhk ei ole teab mis suur. probleemiks võib pigem osutuda, et kust saad korraliku lõdvikuklambri: enda kogemus räägib seda, et kaasaegsed sitad. kõige paremad need, mis vanadelt saabidelt maha keeratud.
1 korralik klamber ja kui miskit puksi ka veel sees, et seda torujuppi puruks ei pigista, siis asi unustatud!
jõudu ja pealehakkamist!
ei ole võimatuid- lahendamata olukordi, on vaid rumalad inimesed!

edit:
ära eriti pabista, sest radikas rõhk ei ole teab mis suur. probleemiks võib pigem osutuda, et kust saad korraliku lõdvikuklambri: enda kogemus räägib seda, et kaasaegsed sitad. kõige paremad need, mis vanadelt saabidelt maha keeratud.
1 korralik klamber ja kui miskit puksi ka veel sees, et seda torujuppi puruks ei pigista, siis asi unustatud!

jõudu ja pealehakkamist!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Algselt postitas: ivomets
tee siis plastmassist. teflonist või millest iganes, siis saad liimi ka vahele panna:
edit:
kui soojuspaisumine oleks liialt erinev, miks siis tehase poolt on al. või vaskradikatel osadel plastikust kyljed?? ;OO
Lähen uurin täna ehituspoes, kas mingi sobiva läbimõõduga plasttoru (kanalisatsiooni oma) leian.
Tegelikult arvan et jään selle 2-3 klambriga kinni panemise variandi juurde. Ei ta 2-3 klambriga kinni keerates lahti tule.
Soojuspaisumise juttu ei kommenteeri. Seda rääkis mingi suvaline müügijorss. Ei tunne teda isiklikult ning ei tea kui palju temal radikaremondi teadmisi on. Mingi iva seal jutus on. Sinu jutus, ivomets, on muidugi natuke suurem iva

ära poodiminekuga liialt kiirusta. need vennad, kes stangesi remondivad, sulatavad või keevitavad plasti. uuri sealt enne. nende käest võid küsida ka mingit, ma ei tea täpselt mis ta nimi on, aga sellist vedelikku, mis nad värvi sisse segavad või tõmbavad nad sellega plasti enne üle, kui nad seda värvima hakkavad, see parandab nakkumist oluliselt. võid ise linnas vaadata, kuda mõned inimesed on ise stangesi värvinud ja kuda värv maha koorub.
ehk on abiks.
ehk on abiks.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
osa vendasid, kes tinutuskolviga stangesi remondivad, on ikka päris tegijad!
)

KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Muide Tartus bussipargis on töökoda kus parandatakse radikaid ja seal panevad mehed küll sellise vea puhul kas vask või pronks hülsi sisse mis teeb toru pikemaks ja millel on otsas selline rant nagu vaja.
Lasin oma masinal seal aasta või paar tagasi sama asja parandada.
Lasin oma masinal seal aasta või paar tagasi sama asja parandada.
Mina enam ei viitsinud kuu aega tagasi,oli ju täpselt sama jama,plast oli ikka nii rabe juba,et ma isegi ei üritanud ja VT vurab nüüd tutika Nissensiga.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 7
- Liitunud: K Nov 30, 2005 8:01
- Asukoht:
- Auto:
Jahutusradika remont.....juba mitmeid kordi üritatud saia teha aga on ikka liiga s...t. Probleem on selle keskmise plastikust osaga...selle sees on pikk mõra ja jahutusvedelikku lausa voolab sealt välja...talvel läheb freooni ostmine natuke kulukaks...benzu lonksab teine niikuinii meeletult. On püütud selle möginaga, mis peaks kivistuma ja lekke kinni võtma aga vedelik leiab ikka koha kust välja tulla. Niisiis mul päris mitu kysimust...kas kellelgi on kogemust selle parandamisega? Kas ainult seda osa oleks võimalik vahetada? Kas kellelgi on pakkuda 9000CS 2.3 turbo jahutusradikat...odavalt;)
Alumiiniumradika plastotsa on enamasti võimalik vahetada.
Minuarust on sellel mõtet ainult siis, kui ise teed ja töö seetõttu tasuta kätte tuleb.
Muudel juhtudel soovitaks uus radikas panna. On küll kallis, aga seeest kestab ka nii, et radikaprobleemi võid unustada.
Minuarust on sellel mõtet ainult siis, kui ise teed ja töö seetõttu tasuta kätte tuleb.
Muudel juhtudel soovitaks uus radikas panna. On küll kallis, aga seeest kestab ka nii, et radikaprobleemi võid unustada.
Kui sul radika toru ots on mõrane siis on seda võimalik remontida kui lased sinna treida sobiva metallist sisu kui kuskilt keskelt see radika otsas olev plastst osa sees on mõra siis on asi kehva ja tuleks siiski vaadata uus radikas kuna radikas peab taluma suht suuri temperatuuri muutusi ja lisaks veel survet siis ükski neist möginatest ei talu tegelikult seda.
Algselt postitas: Lembit
Alumiiniumradika plastotsa on enamasti võimalik vahetada.
Minuarust on sellel mõtet ainult siis, kui ise teed ja töö seetõttu tasuta kätte tuleb.
Plastosasid ei pidavat eriti saada olema kuna lagunevad just need osad. Plastosa vahetamisel pidi metallosa nii palju deformeeruma, et ei hoia enam uut plasti korralikult kinni. Peamiselt vahetatakse ikka kärgesid.
Üldiselt ootab ees 3k inesteering. Need liimid üldiselt ikka ei aita.
Ja muuseas, freooni sa vaevalt radikasse kallad. Freooni kasutatakse tiba teises situatsioonis (küll ka jahutamiseks).
Jahutusvedelik ehk antifriis on näitels tosool.
-
- Postitusi: 7
- Liitunud: K Nov 30, 2005 8:01
- Asukoht:
- Auto:
minu freoon=tosool, sry...tean tegelt:red:
Algselt postitas: saabitüdruk
kuidas 3k?
Algselt postitas: suur
Nissensi kood on 64033 ning hind lakiatos on 3089.-
2,3 turbosaabi jahutusradikal on selline hind. Lisandub veel ka tööraha ja uus vedelik.
Algselt postitas: saabitüdruk
minu freoon=tosool, sry...tean tegelt:red:
:) Tegijal juhtub.
Kuskil siin foorumisoppides peaks olema teema, kus on erinevate ainete kogemata valese paaki kallamisest juttu. See siin sinu postituses oli õnneks vaid sõnakõlks

siin see ongi:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=943