Millest tunda ära vigast lambda andurit?

Teemad elektroonikast...
Vasta
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#1

Küsimus selles, et ostes oma uue 900i olid vist tühikäigu põõrded paigas, kuid peale summuti keevitamist (aku klemmid jäid lahti ühendamata) hakkas põlema tuli (Chek Engine) ja tühikäigu põõrded on ka pisut kõrgemad. Peale akuklemmide lahti ühendamist kustus küll tuli ära (kuigi alles mitme katse järel), kuid põõrded on ikka pisut kõrged.
Vend Aljoga mõõtis testriga pinget Lambda anduril ning sai tulemuseks 1V pidevalt st. ei kõikunud vahemikus 0,1-0,9V nagu Trionic ühes varasemas teemakäsitluses ütles.
Samas aga auto käib vaikselt, ühtlaselt ja jõudu nagu ka oleks piisavalt. Kas on veel mingeid kergelt tuvastatavaid sümptomeid Lambda anduri pees olekust?
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#2

tegelikult oli pinge töösooja mootori tühikäigu korral 0,75V. ja seda ka veel, et temp.näidik püsib ühtlaselt 0 kraadi peal - kuskilt foorumis on nagu silma jäänud, et sisselaskekolle peal 2 ja 3 sil vahel on miski temp.andur. et kui see andur on nt lahti või katki, et kas see annab signaali temp.näidikule ja ka sissepritse ajule (kui aju saab signaali, et moto külm, äkki hoiab siis segu rikkana ja sellest lambda pinge pidev 0,7V?!).

EDIT: motoks on B202.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Ja ongi hapnikuandur peetis,kui nii käitub.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#4

selle temp.anduri viga on seega välistatud jah? st see ei mõjuta hapnikuanduri tööd? (võin vabalt puusse panna, aga kuskilt nagu oleks see temp.anduri värk silma jäänud :red: )
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

Mina unustasin oma Saabi mootorit kokku pannes selle temp. anduri juhtme lahti ja Check engine vilkus kogu aeg. Mootori pöörded olid kah tsips kõrgemad ning gaasi andes tekkis tühi koht. Siis sai Trionicuga räägitud ja pistiku panin külge ning asi on korras.

EDIT: Temp andur mõjutab kindlalt hapnikuanduri tööd, sest selle järgi seatakse ju küttesegu. Külma ja kuuma mootoriga on segud ju erinevad. Kas temp. näiduki andur mitte termostaadi juures ei ole, selline ühe juhtmega. Oot oot, minu omal lambda andurit ei ole,:freak:
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#6

oot, oot mis asi see hapnikuandur on? Kas see sama Lambda andur või?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

Ja jälle mööda:wall: Hapniku andur ongi Lambda andur. Aga ikkagi ma arvan, et temp andur loeb mootori käimise juures paljugi. Aju peab ju teadma kui soe või külm mootor parasjagu on. (mõtlesin ennist hapniku anduri all õhulugejat. Vaat kui loll saab üks inime olla).
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#8

HM:o
muide kui käisin seda autot vaatamas suve lõpul, tundusid ka mulle need pöörded liiga kõrged.

Ma ei ole küll mingi kõva spetsialist-räägin seda, mida olen kuskilt lugenud või ise õppinud-Tõsi meil autokoolis küll ühtegi lamdaanduriga autot ei õpetatud-ei ole seda vidinat peal ei Volgal ega GAZ 53-l;)

...aga- lamda tähendab tõesti bensiini ja õhu segu-et mootor töötaks normaalselt ja põlemine toimuks õigesti oli see arv : lamda võrdub 1/14 komadega(kui mu vana mälu mind alt ei vea). ja lamda andur mõõdabki väljalasketorustikus jääkhapnikku. Selle järgi siis regullitakse segu paika-et ei oleks liiga rikas ega lahja.

Aga!!! niipalju kui mina olen soome saabiklubifoorumist teada saanud-tavalise testriga ei ole teil mehed küll midagi mõõta seal-see ei ole elektrilamp.

Aga see temperatuuriandur on jupsinud paljudel-seepärast soovitakski kõigepealt see uus hankida, ennem kui kallist lamdat vahetada-kusjuures need on ka erinevad Boschi oma Lucasele ei sobi!!!!

Nakatajale-kontrolli üle ka kõik vaakumvoolikud
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#9

Ma arvan, et pean kõigepealt välja selgitama miks mul temp. näidik midagi ei näita. Äkki on lihtsalt juhtme ots lahti ja kogu lugu. Sel juhul on karta tõesti lambda anduri tuksis olemist.
to Trionic: Aga kas see, et temp. näidik püsib nullis on ka üks Lambda anduri tuksis oleku sümptom?
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#10

Kurat loll jutt suhu tagasi:red:
Tavalise testriga saad ikka mõõta küll-mäletasin miskit valesti

aga mis ptitse sul on Nakataja? kui see Ce tuli põles, siis saaks veakoodi lugeda
sellest järgnevas lingis http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm

ja keeruline aparaat(irw) juhe ja krokodill ja lüliti
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... a&start=15
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#11

Algselt postitas: Nakataja
Ma arvan, et pean kõigepealt välja selgitama miks mul temp. näidik midagi ei näita. Äkki on lihtsalt juhtme ots lahti ja kogu lugu. Sel juhul on karta tõesti lambda anduri tuksis olemist.
to Trionic: Aga kas see, et temp. näidik püsib nullis on ka üks Lambda anduri tuksis oleku sümptom?

ei need on erinevad andurid-see mis näitab armatuuris ei ole kuidagi seotud lamdaga
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

ennem tehke endale asi selgeks, seepärast:

lambda-andur:

katalysaator hoiab väljalaskegaasid puhtana juhul, kui kytusesegu koostis hoitakse normaalne. lambda=1.
seda võimaldab ainult sissepritsega toitesysteem.

praktiliselt sisseimetud õhuhulk
--------------------------------------- =lambda
teoreetiliselt vajaminev õhuhulk

Anduri korpusesse on asetatud keraamiline zirkoondioksiidist element mille välispind puutub kokku väljalaskegaasidega, sisepind aga välisõhuga. Elemendi pind on kaetud väga õhukese plaattinakihiga. Välispinna plaattinakihti kaitstakse poorse keraamilise kihiga, mis ei lase plaatinakihti mustuda väljalaskegaasides olevate põletamata osakeste aga mehhaaniliste vigastuste eest.

Tööpõhimõte seisneb zirkoondioksiidi eriomadusel hakata +300 C juures juhtima hapnikuioone. Kuna elemendi sise- ja välispinnal olevate ioonide hulk on erinev, siis tekib nende pindade vahel elektriline pinge. Pinge suuruse määrab väljaheitegaasides leiduvate hapnikuioonide hulk, see on aga sõltuvuses kyttesegu koostisest. Anduri poolt toodetud pinge, olenevalt kyttesegu koostisest ja selle põlemisest, on 0,2...0,8 V.

mittekuumutav andur annab normaalseid tulemusi temperatuuril +300 C ja yle selle.
Eelsoojendusega andur +200 C ja üle selle. Eelsoojendusega anduri eeliseks on mittejäätuvus hetkel, kui käivitatakse mootorit temperatuuril alla 0 C. Teiseks ei sõltu tema töö väljaheitegaaisde temperatuurist. Kolmandaks alustab andur normaalset tööd kiiresti peale mootori käivitamist.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#13

just garaazist tuldud - kõikvõimalikud pistikud paistsid pesas olevat, ühtegi lahtist pistikut ei rippunud. pritse on miskine algusotsa LH. kõik viitab ikka lambda veale...
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: ivomets
ennem tehke endale asi selgeks, seepärast:

lambda-andur:

katalysaator hoiab väljalaskegaasid puhtana juhul, kui kytusesegu koostis hoitakse normaalne. lambda=1.
seda võimaldab ainult sissepritsega toitesysteem.

praktiliselt sisseimetud õhuhulk
--------------------------------------- =lambda
teoreetiliselt vajaminev õhuhulk
Ivomets peab siis veel natuke omale asja selgeks tegema;)
Hallid ajurakud ei vea mind veel kogu aeg alt::

Lamdal ei ole midagi pistmist praktiliselt sisse imetud õhuhulgaga. Lamda(nagu ma eespool juba ütlesin!!!!! iseloomustab bensiinu ja õhu vahekorda)
ehk lamda võrdub ühega, kui küttesegu on järgmine:
14,8 kg õhku on ühe kilo bensiini kohta.

Ja lamda-andur mõõdab jääkhapnikku väljalaskekollektoris ja vastavalt sellele reguleerib siis aju küttesegu. Paikneb ta mootorile lähemal enne katalüsaatorit kindlasti. Katalüsaatoril on muide täitsa ükskõik mis arv lamda on-ta puhastab heitgaase igal juhul, kui on soojenenud töötemperatuurini ja ei ole saastunud vale bensiini kasutamise tagajärjel (pliiga näiteks).

Muide mootorid töötavad (vähemalt osalisel koormusel)lahjemal segul-lamda =1,05-1,15
Käivitamisel on loomulikult vajalik rikkam segu ja ka täisgaasi puhul.

Aga et püsida teemas, siis tuleks hakata seda asja uurima vana hea välistamismeetodiga.

temp. andur, vaakuumvoolikud, sisselaskekollektor, tühikäigumootor puhastada, siis õhuhulgamõõtur , lamda jne
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#15

Uhh, asi läks kõva teooria peale aga igaljuhul peabki tõesti enne endale teooria selgeks tegema ja alles siis tuleb praktika (nagu ütles ka Joosep Toots Kiirele :)).
Hakkan siis nädalavahetusel selle välistusmeetodiga asja uurima ja kui ma hätta jään, eks ma siis küsi jälle arvamusi. Hetkel aga tänud kõigile teoreetikutele
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

to ivomets:ei pea olema pritsung,kat/O2 andur ka karpalistel küljes(elektrooniliselt juhitavatel loomulikult)

kui ükskõik,mis segu mõjutavatest anduritest saba annab,läheb mootorijuhtimine,või vanematel isenditel pritsung avariirezhiimi ja andureid enam ei arvestata(v.a. süüteandurid) ja kasutatakse mälumatriitsi,mis annab keskmised väärtused iga anduri asemele.

LH-2.2 puhul laske peale lollitamist aku ots vähemalt mõneks minutiks lahti,et restart teha. LH-2.4 puhul saab juba veakoode lüliti abil kustutada,aga aitab ka
aku nullimine.Trionicu puhul ainult Isat,või Tech-2.Sama Motronicu puhul(V-6)
Vasta