Saab 9-5 Estate 2.0T, 2002, foxer
Autosse installeeritud lisavarustusena teine turvatool
Veebruari alguses sai lõpuks Vikingus avarii tagajärjed parandatud - konks ja stange värvimine. Mõned päevad nägi auto särav välja isegi
Laupäeval tabas mind taas aku üllatus, kui peale hommikust sõitu järgmisel käivitusel ei toimunud enam midagi - ei raadiot, mitte midagi. Taas oli aku klemm oksüdeerunud, puhasta palju tahad, paari kuuga on ühendus täiesti läinud jälle. Mis seal aitaks, on mingeid spets vahendeid selle jaoks? Või tuleks klemm ära vahetada? Aku ise sügisel vahetatud.
Ahjaa ja viimase tankimisega näitab arvuti keskmiseks kuluks 17l/100km - külmad ilmad, lühikesed otsad, palju käivitusi, kohapeal seismised.
Laupäeval tabas mind taas aku üllatus, kui peale hommikust sõitu järgmisel käivitusel ei toimunud enam midagi - ei raadiot, mitte midagi. Taas oli aku klemm oksüdeerunud, puhasta palju tahad, paari kuuga on ühendus täiesti läinud jälle. Mis seal aitaks, on mingeid spets vahendeid selle jaoks? Või tuleks klemm ära vahetada? Aku ise sügisel vahetatud.
Ahjaa ja viimase tankimisega näitab arvuti keskmiseks kuluks 17l/100km - külmad ilmad, lühikesed otsad, palju käivitusi, kohapeal seismised.
Vaheta klemmid ära. Korralik klemm ei oksüdeeru. Kui aku plastikkate ka puudub, soovitaks ka see soetada...
Eks siis tuleb klemmivahetusele mõelda... Plastikkate on olemas.
Hommikul üritas prügiauto kunderi tänaval teisest reast paremale keerata, ilma suunda näitama muidugi. Hädapidurduse peale purunes tagumine vasak pidurivoolik, mida panin muidugi alles kanalis tähele (ilmselt voolas selleks ajaks vedelik välja).
Laupäevast autoremonti ei õnnestunud leida, aga remont on endiselt päevakorras, seega kui mõni Saabiremontija seda loeb, siis esmaspäevaks oleks remondiaega vaja
Laupäevast autoremonti ei õnnestunud leida, aga remont on endiselt päevakorras, seega kui mõni Saabiremontija seda loeb, siis esmaspäevaks oleks remondiaega vaja
Jah, tagumine piduritoru oligi läbi, tänud Troosti rahvale, kas asja ära tegid.
Aga tekib küsimus, et kas piduritorusid ei saaks vähe vastupidavamast metallist teha? Auto on napilt 9 aastat vana, tonnine oli 17 aastat vana kui minu teada esimest korda piduritorusid vahetati. Pidurisüsteem võiks ju olla selline, mis kestab kauem kui muu auto!
Aga tekib küsimus, et kas piduritorusid ei saaks vähe vastupidavamast metallist teha? Auto on napilt 9 aastat vana, tonnine oli 17 aastat vana kui minu teada esimest korda piduritorusid vahetati. Pidurisüsteem võiks ju olla selline, mis kestab kauem kui muu auto!
Enne ülevaatust sai tehtud 160K hooldus, lisaks tagumine tulede kõrguse andur, stabika ots ja käsipiduril oli vedru kaduma läinud.
Täna sai siis uus/vana parempoolne xenon paika (vilkus teine aeg-ajalt juba üle-eelmisel talvel), mis sai nelipaki eest ühelt foorumlaselt kasutatuna soetatud. Värv oli igatahes parem kui vasakpoolsel, mis peaks neli aastat vana olema
Aga kuna 99% sõidust on Tallinnas, siis sobib ka kasutatud ja "kergelt" värviline tuli.
Aga kuna 99% sõidust on Tallinnas, siis sobib ka kasutatud ja "kergelt" värviline tuli.
1 variant on udukatega sõita
Väga vale "varjant", udutuled on sõitmiseks AINULT halva nähtavusega.
Maantee on täis neid udukatega sõitjaid.
Mind isiklikult väga häirivad niisugused kodanikud.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Huvitav, et mind pole kunagi häirinud teiste sõidukite esimesed udutuled, aga kellelgi on vist uus liiklusseadus lugemata:
§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.
§ 42. Udutulede kasutamine
(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.
(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.
§ 42. Udutulede kasutamine
(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.
(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
Sai autoga kaks pikemat Eesti tiiru tehtud, esimene ida-lõuna-põhja suunaline pikkusega 985km (ühe tankimisega).
Teine lääne-eesti ja saared 965km (tuli läks põlema aga tankinud veel ei ole).
Tundub, et see auto sõidab ka ikkagi ökolt, sest maanteedel sõitsin, kus lubatud 100-ga, autos kaks täiskasvanut ja kaks last koos nodiga, juurde veel ka linnasõite ca 50km jagu.
Mis pani kukalt kratsima oli viimane tankimine - 74L kui püstol välja lõi, 2002 aastakäigu 9-5 paak peaks ju 70L olema? Päris tühi ta ka ei olnud, SID näitas veel 40km sõidurõõmu. Tavaliselt pole ikka üle 70 sisse läinud (72 kõige rohkem, aga siis oli SIDi järgi kuiv ka). Kas peaks hakkama tanklaketi poole kurja pilguga vaatama?
Teine lääne-eesti ja saared 965km (tuli läks põlema aga tankinud veel ei ole).
Tundub, et see auto sõidab ka ikkagi ökolt, sest maanteedel sõitsin, kus lubatud 100-ga, autos kaks täiskasvanut ja kaks last koos nodiga, juurde veel ka linnasõite ca 50km jagu.
Mis pani kukalt kratsima oli viimane tankimine - 74L kui püstol välja lõi, 2002 aastakäigu 9-5 paak peaks ju 70L olema? Päris tühi ta ka ei olnud, SID näitas veel 40km sõidurõõmu. Tavaliselt pole ikka üle 70 sisse läinud (72 kõige rohkem, aga siis oli SIDi järgi kuiv ka). Kas peaks hakkama tanklaketi poole kurja pilguga vaatama?
Nagu ikka... uued rehvid tellitud, aga vana veel vaja remontida. Üks mehine kruvi Vianori meeste poolt rehvist eemaldatud.
Talveks sai kaks rehvi välja vahetatud - Good Year Ultragrip Ice +.
Pühapäeval andis üks kojamees õhtu poole otsad ja esimene pood, mis ette jäi oli Bauhaus. Kuna pikem sõit oli ees, sai sealt ostetud Valeo kojamehed, varem olen kasutanud muidu Boschi toodangut.
Kirjade järgi pidi 9-5-le minema 55cm, aga võrreldes vanadega olid nad igatahes lühemad (seda polnud muidu aega kohe kontrollida). Eks proovib meeles pidada, et järgmine kord ikka pikemad osta.
Muidu esialgne mulje on hea, vihmasensor töötab millegipärast täpsemalt (varem pole nagu vahetusest aru saanud, et midagi muutuks) ja vaiksemad on ka kui suure raamiga Boschid.
Kirjade järgi pidi 9-5-le minema 55cm, aga võrreldes vanadega olid nad igatahes lühemad (seda polnud muidu aega kohe kontrollida). Eks proovib meeles pidada, et järgmine kord ikka pikemad osta.
Muidu esialgne mulje on hea, vihmasensor töötab millegipärast täpsemalt (varem pole nagu vahetusest aru saanud, et midagi muutuks) ja vaiksemad on ka kui suure raamiga Boschid.
Saabil peaks olema 575mm
Jah, ma valisin selle järgi, mis karbile oli kirjutatud ja täpselt üks tolli jagu jääbki puudu.
Boschi - tavalisest toodangust tasub eemale hoida ...
mõtesin et prooviks paremaid kui Champion, aga on hoopis kõvasti sitemad
tavaliselt olen sügisel uued hankinud.
Septembris vahetasin - Oktoobri lõpuks pühkisid Boschid sama kehvalt, kui aasta peal olnud Championid. Kumm on vastikult jäik ja märjana puhastades jube "tahmane".
mõtesin et prooviks paremaid kui Champion, aga on hoopis kõvasti sitemad
tavaliselt olen sügisel uued hankinud.
Septembris vahetasin - Oktoobri lõpuks pühkisid Boschid sama kehvalt, kui aasta peal olnud Championid. Kumm on vastikult jäik ja märjana puhastades jube "tahmane".
Täna hommikul sai hakatud hurraaga Valga poole sõitma, ca 50km Tallinnast ja käis mütakas ning rool hakkas käes tugevalt vibama. Jäin seisma, rehvid terved, rool keerab, midagi kusagilt katki ka ei paistnud. Arvasin, et äkki lumi või jää võis põhjuseks olla.
Sõitsin edasi ja asi oli peale peatust nagu korras... 10km hiljem täpselt sama asi, aru ikka ei saanud milles asi ja kuna veel 500km sama taktikaga sõita ei soovinud, siis sai oluliselt väiksema hooga linna tagasi sõidetud. Kusjuures väikse hooga enam vibamist sisse ei tulnud, küll aga väikse hooga keeramisel ja samal ajal gaasi andes oli nagu krõbinat kuulda.
Järgmine nädal tuleb siis teenindust külastada, saab äkki selgemaks.
Sõitsin edasi ja asi oli peale peatust nagu korras... 10km hiljem täpselt sama asi, aru ikka ei saanud milles asi ja kuna veel 500km sama taktikaga sõita ei soovinud, siis sai oluliselt väiksema hooga linna tagasi sõidetud. Kusjuures väikse hooga enam vibamist sisse ei tulnud, küll aga väikse hooga keeramisel ja samal ajal gaasi andes oli nagu krõbinat kuulda.
Järgmine nädal tuleb siis teenindust külastada, saab äkki selgemaks.
Eelmise probleemi lahenduseks oli siis veovõlli ots. Muid probleeme vahepeal olnud ja nüüdseks on läbitud ka 180K hooldus koos poole kasti õli vahetusega.
Pole ammu siia auto kohta uuendanud, aga pole ka põhjust olnud, läbisõitu on juurde kogunenud vaid 9000km võrreldes eelmise suvega.
Täna otsustas aga summuti tagumine pütt keset Liivalaiat auto küljest lahkuda. Esialgu oli ühe aasaga veel ka kinni, aga minut hiljem oli juba pütt lõplikult küljest ära, seega liiklust kaua ei takistanud.
Täna otsustas aga summuti tagumine pütt keset Liivalaiat auto küljest lahkuda. Esialgu oli ühe aasaga veel ka kinni, aga minut hiljem oli juba pütt lõplikult küljest ära, seega liiklust kaua ei takistanud.
Auto saanud viimase kolme kuuga olulisi uuendusi:
Esimeses etapis summuti viimane osa, klamber, rulli aknatõstuki suunamiseks, puldi patarei. Tänud Saabi-antile, kes juba järgmine päev sai asja korda teha.
Teises osas suur osa kuluvahendi veermikust - klotsid, kettad, šarniinid, puksid, peale mida sai läbitud ülevaatus.
Kolmandas osas kütusepump, väntvõlliandur, süütekassett ja mingi pistik.
Viimases osas tänud iisakule, kes autot ühel hilisel hilisõhtul veel ellu äratada üritas kui Paides ilma igasugu hoiatuseta seisma jäin. Põhjuseks tookord oli ussitanud pistik, kuid profülaktika mõttes said vahetatud ka muud osad, mida eelnevalt alates auto tehasest väljasõidust polnud vahetatud.
Lõpuks sai ostetud veel natuke värvi ja kõikvõimalikud kivitäkked, poetäkked jms üle tehtud.
Lisaks on tunne, et enda motiveerimiseks tuleks auto müüki panna, et lõpuks ikkagi midagi ruumikamat otsida, mõtte algatus on siin teemas: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=22257
Seega kellel huvi mõistlikus korras igapäevaselt sõitva auto järele, võib ühendust võtta, heast pakkumisest ilmselt ära ei ütle.
Esimeses etapis summuti viimane osa, klamber, rulli aknatõstuki suunamiseks, puldi patarei. Tänud Saabi-antile, kes juba järgmine päev sai asja korda teha.
Teises osas suur osa kuluvahendi veermikust - klotsid, kettad, šarniinid, puksid, peale mida sai läbitud ülevaatus.
Kolmandas osas kütusepump, väntvõlliandur, süütekassett ja mingi pistik.
Viimases osas tänud iisakule, kes autot ühel hilisel hilisõhtul veel ellu äratada üritas kui Paides ilma igasugu hoiatuseta seisma jäin. Põhjuseks tookord oli ussitanud pistik, kuid profülaktika mõttes said vahetatud ka muud osad, mida eelnevalt alates auto tehasest väljasõidust polnud vahetatud.
Lõpuks sai ostetud veel natuke värvi ja kõikvõimalikud kivitäkked, poetäkked jms üle tehtud.
Lisaks on tunne, et enda motiveerimiseks tuleks auto müüki panna, et lõpuks ikkagi midagi ruumikamat otsida, mõtte algatus on siin teemas: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=22257
Seega kellel huvi mõistlikus korras igapäevaselt sõitva auto järele, võib ühendust võtta, heast pakkumisest ilmselt ära ei ütle.