Otsisin foorumist kuid sarnase probleemi kirjeldust ja lahedust ei märganud..
Oskab keegi öelda kas see on mingi SAAB-tüüpiline anomaalia:
Ühel suvalisel hetkel käivitamisel toimus näidikutes "värvimuusika" ja starter tegi vaid ühe plõksu. Treileriteenuse kasutmise järel sai väljavahetatud 7 aastat vana aku, mingine tõmberelee, mis oli maha kärssanud ja remonditi starter. Kõigest mõni tund ja mitmeid käivitamisi hiljem kordus probleem ainukese vahega, et tuled armatuuris olid normaalsed kuid starter taha ei tulnud. Pärast korduvaid katseid jäin lõpuks sõbra abi ootama, olin pool tundi külmas autos oodanud kui mõtlesin huvi pärast uuesti käivitada - ja käivitus??!! Nüüd paar korda sarnaselt käitunud - starter taha ei tule, natuke ootad ja suvalisel hetkel siiski käivitub normaalselt. Enamasti läheb siiski esimesest korrast aga usaldus on kadunud, ei tea kuna ja kus otsustab jälle mittekäivituda.
Kust viga otsida? Esimesel võimalusel ootab auto kompuutrit kuid ehk on kellelgi sama jama olnud?
aitüma!
Käivituskoterman, 9-3 2003 2.0T
Tonnine küll erinev auto,kuid samasugused sümptomid kadusid pärast aku +ja- kaablite vahetust.
Akukaabli + klemmil olev elektrooniline karbike trikitab arvatavasti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
See on juba päris huvitavaks muutunud: ühel hektel ei käivitu, vool olemas starter taha ei tule... minuti aja jooksul on käivitunud a'la umbes 3-5nda korraga proovides aga on ka juhtumeid kui pidin ootama veerand tundi ja normaalne käivitus jälle taastus.
Mul tundub sarnane mure. autoks 2003a. SS 2,0 aero. võtit keerates teeb starter sekundilise vahega klõpse, aga ringi vedama ei hakka. Vahel teeb niimoogi ikka päris pikka aega ennem kui käima läheb. teinekord aga läheb esimese korraga. Mingil ajal kiskusin starteri maha ja juppideks laiali. selgus et see tõmberelee töötab ja hark liigub nii nagu pean, aga sihtsalt elektri mootor ei hakka ringi ajama. Kiskusin selle ka lahti... Kõik tundus visuaalselt korras. ei mingeid lühise ega põlemise jälgi. ka harjad olid korras. peale puhastamis ja peale kruttimist kestis rahulik aeg täpselt nädal ja sama mure uuesti. nüüd on isegi kaks korda olnud nii, kui auto peale pikemat klõpsutamist käima läheb siis mootori tuli põleb ja mootor puterdab. (ilmselt on täis visanud ennast plõksutamisega). 10 min-i seisab siis jälle kõik OK. Täna hommikul, aga enam OK ei olnud. õhtulgi veel mootori tuli põleb. Töötab küll korralikult, aga sõites on ikkagi avarii reziimi peal. Nüüd olengi hämmingus milles asi. Ilmselt peale starteri on seal midagi veel nüüd katki. Starteri "katki" olek on ka muidugi müstiline, kui vüsuaalselt tundus kõik korras aga nüüd jampsib ikka. Äkki oskavad targemad aidata.
Kuidas sa saad "visuaalselt" veenduda tõmberelee korrasolekus? See on ju kokku STANTSITUD ja sinu poolt kirjeldet viga viitab just selle koostu rikkele,kui oled kindel,et "klõpsus" tõmberelee.Lihtne kontrollida,kui sildad mootoriruumi kaitsmeplokis asuva starteri juhtrelee klemmid 30 ja 87.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Visuaalselt muidu vaatlesin ma seda elektrimootori sisu, aga seda tõberelee mingit osa nägin ka kuna maha võttes võtmega murdsin kahe klemmivahelise plastik jubina ära. sealt august nägin seda plaati mis seal liigub, kui voolu saab. Hiljem selle tüki muidugi liimisin tagasi, et sodi sisse ei läheks. Muidu jah, selle hammas ratta lööb sealt ilusti välja, aga see ei hakka keerlema.
-
- Postitusi: 74
- Liitunud: P Juun 08, 2008 19:41
- Asukoht:
- Auto:
Pole küll 9-3 omanik, aga sarnane probleem ka mul. Kui külma on rohkem kui 28 miinuskraadi siis starter ei tee midagi. Süütest edasi keerates jäävad kõik tuled põlema, aga lihtsalt midagi ei juhtu. Aga kraad soojem siis läheb ilma igasuguste probleemidetta. Kui ehk keegi oskab öelda kas otsida viga süütelukust või starterist.
Andestust 9-3 teema risustamise pärast
Andestust 9-3 teema risustamise pärast
On tegu elektoonilse võtmega või tavalise? Tavalisel võtmel on peal immokood , järsku jupsib see... võtmed kuluvad.Elektroonilise võtme puhul ,seal ka immo ja veel mõned muud turvajubinad ,vaata kas patarei on ikka täis. Tavalise võtmega oli mul sama kogemus ,küll Audi A4 puhul ,aga võtmete iseloomud samad. Ei jäänud muud üle kui varuvõtit proovida ja START tuli:D Tasub proovida!
Loe eelnevad postitused uuesti läbi:freak: .mul sama jama, teeb klõps ja klõps kui käivitad, starterit taha ei võta ja kui siis seisab mingi aja läheb jälle normaalselt käima. Kas keegi on omal sellele jamale mingi lahenduse leidnud, mix ta nii teeb või mis tuksis on?
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kasutad välistamist-võtad kellegi appi,kui viga ilmneb.Üks hoiab võtit starteri asendis,teine mõõdab proovilambiga tõmberelee peenemalt klemmilt.Kui lamp süttib on viga starteris.Kui viimane on "tumm",siis viga harjades,kui "klõpsub",aga ei pöörle,siis tõmberelees.Süütelukk on haruharva selle vea põhjustajaks,kuna käivitussignaal jõuab tõmbereleeni läbi juhtrelee(võib ka vigane olla).Pole küll 9-3 omanik, aga sarnane probleem ka mul. Kui külma on rohkem kui 28 miinuskraadi siis starter ei tee midagi. Süütest edasi keerates jäävad kõik tuled põlema, aga lihtsalt midagi ei juhtu. Aga kraad soojem siis läheb ilma igasuguste probleemidetta. Kui ehk keegi oskab öelda kas otsida viga süütelukust või starterist.
Andestust 9-3 teema risustamise pärast
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989