Saab 9-5 2.2 TiD, 2004, suvekas

suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#26

Nonii, Saab otsustas teha mulle väikse kevadise üllatuse ja jättis mu taas kord jalameheks.
Töölepingu lõpetas pildil olev jahutusvedeliku lõdvik.
Minu idee oleks, peale seda kolmikut teha uus liides aga kui teadjamad ütlevad, et see lõdviku jupp koos kolmikuga palju ei maksa siis vahetaksin terve kupatuse välja.

Lisatud failid
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#27

Tänud Troostile ja Saabiantile, et üritasite mind läbi telefoni aidata aga Tartust pole võimalik ühtegi Saabi ja ka Opeli lõdvikut kohapealt osta ja nii ma siis improviseerisingi ja ostsin Hydroscandist silma järgi (sisemõõt 18mm) paraja jupi sirget voolikut.
Nüüd saab jälle oma traktoriga põristada.:drive:
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#28

Ei taha uut auto teemat tegema hakata kuna ei tea kui kaua seda isendit enda käes hoian aga üldiselt sai siis soetatud üks 90-da aasta klassik. Auto läbisõit on 440 tuh. km aga kõik toimib väga hästi:drive:, isegi hooldusraamat on olemas kus vanainimene on üksipulki üles täheldanud kõik remondid ja summad mis tal on kulunud.
Klassiku sõbrad võiksid mulle öelda kus asub klassiku värvikood? Tiivad ja uksed on tal ikka kap. läbi roostetanud, mis tõttu oleks natuke värviparandusi vaja teha. Väljast ei saa nagu midagi eriti aru aga kui uksed avada on ikka nutune küll.

EDIT: Leidsin mingi koodi (body color 215)

Lisatud failid
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#29

Minu laugpäral on pagassis katte all kleeps millel body color 204.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#30

Vahepeal on lisandunud perre ja firmasse veel mõned autod, lisaks pereautole (9-5) tuli juurde ka 9-3 traktor ja nüüd kui klassik on eestis ilusti arvel ja järgmine ülevaatus 2011 aasta siis olen kindel, et ka see jääb nüüd endale

Lisatud failid
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#31

Ja lisaks neile on firmale kuuluv aero (tutika mootoriplokiga) ja õe SS, ning ei saa jätta ka Eleril nuga haavas keeramata - tema Cabrio on ka hetkel veel meie pere nimel ja oma uues asukohariigis.

Lisatud failid
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#32

Issand, pole üle aasta siia midagi kirjutanud:red:
Aastaga on mu Saabik nõudnud päris palju raha, kuigi kogu eelmise aasta talve seisis, sest naisele meeldis klassikuga lumes mütata ja ise sõitsin 9-3ga. Muidugi üks põhjus, miks ta seisis, oli ka purunenud plokikaane tihend. Kevadel mingil hetkel, kui müüsin oma klassiku maha, sai ka Troostis tihend vahetatud ja ei mäletagi enam täpselt kas siis või järgmisel korral, sai auto ka uue madaldussarja, koos Sachsi amortidega.
Kuna tol hetkel polnud põletavat vajadust seda katkist kütusetoru vahetada, siis lasin sellel olla, seda enam, et seda poleks olnud nagunii kohapealt võtta.
Kuid nüüd nädal aega tagasi, sai käidud taas Troostis (sain ka vahepeal paigaldatud udutuled ilusti põlema) ja seal nad siis avastasid, et kuna see kütusetoru on jätkuvalt lekkinud ja nafta on tilkunud jahutusvedeliku lõdvikule, siis lõdvikud on iga hetk purunemas! No, mina muidugi, tundes Elerit mõtlesin, et nagunii hirmutab niisama ja pole see asi midagi nii hull. Igaksjuhuks sai muidugi ära tellitud kõik vajalik, st. uued lõdvikud, kütusetoru, käigukasti padi , mootoripadi, paisupaak (kuna ujuk irdus oma õigest kohast) ja eelsoojendi leegiandur ka.
Järgmisel päeval koju jõudes mõtlesin, et vaatan neid lõdvikuid, kas kannatab veel paar tuhat kilta sõita või mitte ja kui ma neid lõdvikuid alt poolt ise nägin, siis mõtlesin küll, et mul ikka vedas, et ma üldse koju (Tln. 200 km) jõudsin. Nimelt olid nad juba selliseks muutunud, et neid võis käega rebida.
Kuid egas midagi teha polnud, sai siis kiirelt naabrimehe poole pöördutud ja kuna tal vanast ajast oli järel üks LADA radikas koos lõdvikutega, siis sai kiirelt midagi ajutist välja väänatud ja tänaseks on auto planeeritud 2000 km. pool juba sõitnud ja loodan, et jõuan järgmisel reedel ilusti eestisse tagasi ja usun, et selleks ajaks on ka telitud kaup Troostis kõik kohal.
Ahjaa, Ivometsalt sai ka suviseks ajaks ostetud vanad AERO 17" veljed ja samas tuletab see meelde, et nüüd pean hakkama veel otsima ka 16" talverehve:conf:
Aga eks ma üritan varsti veel ka mõne pildi lisada.
Sai küll pikk ja igav jutuke aga teinekord hea mälu värskendada:)
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#33

Leidsin ühe pildi tel. mälust kus on all juba ka Ivometsalt ostetud vanad aero veljed, hetkel on siis lisandunud autole veel ka udutuled.
Samas pean ka tõdema, et seoses madaldusvedrude ja sportamortidega, läksid paigast ära ka tagumiste rataste kalded.
Mind küll hoiatati Troostis, et see võib nii minna aga kuna mul polnud tol korral aega, et lasta neil sinna need rõngad vahele panna, siis avastasin täna, et mul on mõlemal tagumisel rehvil servadest, kohati isegi riie läbi kulunud.
Õnneks on Saabirahvas selline sõbralik ja abivalmis ja nii ma siis laenasin ühelt soome saabifännilt, tema varuratta koos 17" valuvelje ja tutika HP lamellrehviga ja teisele poole panin alla oma enda varuratta. Loodan sellise kompotiga nüüd järgmine nädal ilusti eestisse jõuda ja loodan, et reedel jõutakse mul see auto ka korda teha.

OT. muide seda saun/suvilat on võimalik välja üürida ja hind oli, kui mälu ei peta 800€/nädal. Asub see siis Helsinkist umbes 300km põhja poole.

Lisatud failid
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#34

Algselt postitas: suvekas
Samas pean ka tõdema, et seoses madaldusvedrude ja sportamortidega, läksid paigast ära ka tagumiste rataste kalded.
Mind küll hoiatati Troostis, et see võib nii minna aga kuna mul polnud tol korral aega, et lasta neil sinna need rõngad vahele panna, siis avastasin täna, et mul on mõlemal tagumisel rehvil servadest, kohati isegi riie läbi kulunud.

Milliseid rõngaid silmas pead? Mul endal ka vaja sama töö ära teha.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#35

Milliseid rõngaid silmas pead? Mul endal ka vaja sama töö ära teha. [/quote]

Kui päris aus olla, siis ega ma täpselt ise teagi, mis rõngad need on, eks keegi targem võib siin rääkida. Tean vaid, et see võtab jälle mõne tonni raha ja ilma nendeta ei kannatanud rattaid päris õigeks saada.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#36

Need pole "rõngad",vaid sobiva kujuga plekiribad,erinevate paksustega.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#37

Nonii, täna võib vist teha pitsi konjakit:beer:
Sest nüüd võib vist tõesti öelda, et mu traktor on korras, kuivõrd üks 9-5 üldse korras saab olla.
Tänud veelkord Troosti poistele ja muidugi ka Elerile, kes suudab silmagi pilgutamata anda kliendile viiekohalise arve:D
Erilised tänud muidugi ka mart284-le kes viitsis mind mööda poode vedada, kui enda auto oli tõstukil ja soovin neile Cyberiga edu, homsel Riia üritusel.
Ja ka Artile suured tänud, sest nüüd on autol uued Pirelli naastrehvid, mis pole küll veel velgedel aga oleks võinud olla, sest õhtul koju sõita oli ikka täielik piin, selles lume ja lörtsi sajus.
Nüüd natuke tehtud töödest.
Vahetatud said siis:
Jahutusvedeliku lõdvikud 3tk.
Eelsoojendi leegiandur
Käigukastipadi
Mootoripadi (tagumine)
Kütusetoru
Paisupaak
Klapikambrikaane tihend
Tagasilla reg. seibid
Ja ongi kõik, nüüd ma loodan, et saan jälle natuke aega rahus

:drive:
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#38

Juba järgmisel hommikul suutis mu saabik mind üllatada.
Nimelt sõitma hakates, kadus kohe turbo tagant ja süttis ka muidugi mootorituluke. Ma kohe ei osanud nagu midagi teha, kas nutta või naerda. Aga nii ma siis sõitsin naabrimehe poole, seal suretasin mootori välja, lootuses, et uuesti käivitades on kõik korras. Aga kuna muinasjuttudega on nagu on, siis ka minu saabikuga ei muutunud midagi, uuesti käivitades. Sai siis veel kümmekond kilomeetrit sõidetud ja umbes pool tundi seismist ja uuesti sõitma hakates tuli vähemalt turbo tagasi, kuigi mootorituli põles edasi. Sai juba Elerilegi helistatud ja kurdetud oma muret ja leppisin juba pooleldi kokku, et pühapäeval paneme korra tech2 järele.
Õhtu poole käisin autoga veel ka korra Tartus ja siis kustus ka mootorituluke ja seoses sellega, ei hakanud ka selle autoga pühapäeval Tallinna minema.
Ise jäin muidugi mõtlema, et reedel Tallinnast tulles, oli mul paagis veel soomest ostetud kütus ja õhtul paarkümmend kilomeetrit enne kodu sai tangitud Mustvee statoilist 67(!) liitrit (kusagilt on meelde jäänud, et sellel autol on paak 65L ) Kas tõesti võis sellise käitumise tingida statoili kütus.
Aga ilmselt oli tegu egr klapi teemaga, sest teisel autol on sellist asja ennegi ette tulnud.
Loodan nüüd, et see klapike ikka peab vastu ja ei jäta mul naist ja lapsi päris tee peale.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#39

Kiire sissekanne kroonikasse - autol tänasest uus starter ja vahetatud ka kütuse tagasivoolu voolikud ja igaksjuhuks sai jahutusvedeliku paak uue korgi. Eks vaatame, kaua nüüd...
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#40

Et asjad päris meelest ära ei lähe, siis tuleb siia lisada, et sai autole suur hooldus tehtud ja läbisõit hetkel 180tuh (või oli see 188tuh.), et siis vahetatud on kõik filtrid ja õlid ja auto on kontrollitud ja defekteeritud... ei tea, kas sellist 9-5 üldse olemas on, millega lihtsalt sõita saab ja mida ei pea kogu aeg remontima, arusaadavalt tuleb teha hooldusi aga mitte remontima kogu aeg. Või on viga ainult minu autos. Koos hooldusega sai vahetatud ka üks eelsüüteküünal mis oli lepingu lõpetanud ja Viki leidis veel sellised vead nagu - turbo toru, veepump, välimine rooliots ja siis veel mingid ketipinguti tihendid.
Ma kaldun arvama, et teist nii kallist 2,2tid diislit pole eestis, arvestades, et ma olen vist viimase 2a. jooksul sinna sisse pannud oma 60tuh. vana raha ja tundub, et panen veel, krd. liising ei saa ka juba otsa, sedagi on veel omajagu.
Aga ega midagi, õige mees kannatab selle kõik sirge seljaga ära, mida ta armuke nõuab aga see krd. armuke ei hoia oma peremeest...:)

Edit: läbisõit siiski 188 tuh.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#41

liising ei saa tõesti otsa...aga parimas korras tuleb saabi ikka hoida, siis jagub ka sõidumõnu:head:
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#42

Sai jälle remondis käidud ja arve jälle selline a´la 500€. Küsisin veel Elerilt, et kas nüüd võin panna oma saabi 7000€ müüki ja reklaamida, kui täiesti korralikku traktorit, vastuseks sain, et võin küll:)
Aga reaalsus on paraku teine...
Veel enne, kui ma sain Tln. linnast välja süttis taas kord mootorituli ja auto läks "limp home" reziimi.
Ehk siis tundub, et nüüd tuleb veel üks 500 panna ja ikkagi ka see EGR ära vahetada, sest tema see on kes seda viga annab. Aga noh, ega mind palju ei häiri ka see mootorituli seal, sest juba harjunud sellega ja küll ta mõne päeva pärast jälle ära kustub, nagu ta tavaliselt on teinud.
Aga vahetatud sai siis veepump ja koos sellega ka mingi väntvõlli otsas olev rihmaratas, ei süvenenud päris täpselt asjasse...
RStormi`le kaastunne, et autol plekid kõverad. Esiteks nägin su autot Rocca ringil puksiiri peal ja pärast juba Troosti garaazis, täielik ebaõnn ju...
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#43

Ei tea kuidas, see EGR täpselt sureb ja mis siis juhtub, kui ta täielikult maha sureb?
Igaljuhul tänase seisuga, kiirendades viskab ikka omajagu musta (tavaliselt nii palju pole visanud) ja kui väheke vaiksemalt kiirendada, siis umbes 2200 pöörde juures hakkab kiirendus hakkima, ja tahomeetri seier kõigub nii umbes 50pöörde jagu üles-alla aga kui lapats põhja vajutada, siis viskab jälle pahvaka musta ja kiirendab kui hirmus - juhul kui ei löö "limp home"i. Kütuse kulu on ka kasvanud tavalise 6,7 pealt 8,5peale, seda küll SIDi järgi.
Kui päris aus olla, siis tuleb juba masendus peale. Selle auto kohta ma varsti ei ütleks, et ta mu armuke on, varsti hakkan teda vanaks l...ks kutsuma.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#44

Kui päris aus olla, siis tuleb juba masendus peale. Selle auto kohta ma varsti ei ütleks, et ta mu armuke on, varsti hakkan teda vanaks l...ks kutsuma.

Karm :wtf: Su eelmise saabiga oli kogu aeg mingi sama lugu :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#45

Kui päris aus olla, siis tuleb juba masendus peale. Selle auto kohta ma varsti ei ütleks, et ta mu armuke on, varsti hakkan teda vanaks l...ks kutsuma.

Karm :wtf: Su eelmise saabiga oli kogu aeg mingi sama lugu :P

Mõnel mehel lihtsalt autod ei kesta :cool:

ma peaks end täiesti idioodiks kui ma sõidaks sellise autoga, kuhu iga kuu ühe inimese palga peaksin remondi peale panema+ lisaks sinna juurde kütus veel ka otsa.
aga noh, rahameeste värk :P

lahe on vaadata topgearis kuidas neid kalleid autosid ka piitsutatakse, ja natukene ju kestavad ikka... aga ega vist pikalt selliset trööbates pole nendelgi pikka elu...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#46

Tegelikult mina sõidan sellega väga vähe, enamuse ajast sõidab siiski naine ja ta oskab isegi sõita:) Eks siin tuleb mängu see, et kui saad hooldamata auto ja võtad selle veel liisingusse ka, siis omad vitsad peksavad...
Üks on kindel, et peale seda Saabi, ei tule minu majapidamisse, mitte ühtegi diiselmootoriga Saabi.

Aga eelmise autoga oli lihtsalt see jama, et pidime uue mootori ostma:) Muidu oli auto hea...
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#47

Kirjutan siis taas paar rida, kuna auto sõitnud peale viimast suurt hooldust oma 3000km, siis on ju täiesti normaalne, et taas on auto Troostis ja sedapuhku on siis plokikaan puruks...
Kuna sai ostetud uus plokikaan, siis arvasin, et sellega asjad lõppevad aga täna selgus, et pidin veel ka nukkvõlli uue ostma...
Äkki keegi tahab seda autot nüüd ära osta???
Sest peale seda remonti on selle auto omahind tõusnud umbes 12 000€ aga mina annaksin liisingujäägiga ära, ehk siis 6000€
No tegelikult vist ikka nii loll ka ei ole, et nüüd enam müün... müün ikka aga hind on 10k.
Suvekas@0,5L rummi ja varsti magama, sest homme jälle tööle, sest seda raibet tuleb ju tohterdada...aga üks on kindel, et peale seda remonti, mina ei sõida selle autoga rohkem, kui hädapärast vajalik, sest iga jumala kord lõppeb see, sellise vähemalt 500€ pauguga.
Aga noh, tõstame vahepeal klaasikese ja kui Eleri hästi orgunnib, äkki saan selle järgmine nädal kätte poleerituna ja seest hooldatuna, juhul muidugi kui kõik need ajad klapivad aga tahaks küll seda autot ka ükskord korras mootori ja läikivana näha...
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#48

Sain siis lõpuks ka oma autokesest mõne pildi tehtud. Ilus puhas ja läikiv oli ta küll, kui autole järgi läksin aga kui koju jõudsin, oli auto nagu taparelv, tee peal lendas mingi suurem lind keset stanget, nii, et räbalad taga, siis suutis rebasepoiss mul auto alt läbi käia ja oma mahlad külje peale unustada ja vähe ei puudunud, et oleks sõitnud metssea karja sisse, rääkimata loendamatutest sääskedest...hommikul vara on ohtlik sõita.
Aga tehtud töödest, siis veel niipalju, et vahetatud sai
1. taga puksid uretaanide vastu
2. plokikaan on uus(vana) (lihvitud ja survestatud)
3. nukkvõll on vahetatud, sest vana oli ikka päris räbal...
4. stabikavarras
5. MiniSmardi nahahooldus+väline poleerimine
Ei tea, sai vist kõik... rahaliselt läks kogu see jama taas maksma umbes 2000€.
Mõni ostab sellise summa eest uue auto aga mina elustan laipa...

Kusjuures, juba järgmisel hommikul suutsin mootoritule taas põlema ajada, sedapuhku arvatavasti seotud turbo ülerõhuga aga kuna see kadus ära, kui olin auto korra seisma jätnud, siis ei hakanud veel tln. sõitma. Aga nagu mulle keegi juba mainis, siis mul tuleb endale odavam vist Tech2 osta, kui iga kord tln. sõita. Tartus on ka muidugi aga hakka neile jälle näitama kuhu see pistik käib...





Lisatud failid
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#49

naer tuleb alati peale kui taas suveka diisli teemat näen... :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#50

Ära naera midagi...nüüd peaks auto siiski korras olema ja kuna ma vaikselt endale lubasin, et ise enam sellega ei sõida, siis ehk kestab ka. Ja tegelikult on väike lootus see soome maha müüa ja nii, et saan oma raha isegi peaaegu tagasi.
Ise lähen laup. taas Mikkelisse ja toon endale ühe punase klassiku ja 9-3 kestab ka minu käes.
Ja sügisest vahetan hoopis marki ja hakkan 4X4 sõitma, vaatame, kas sinna tuleb ka nii palju pappi sisse taguda.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Vasta