
Saab 9000 Esitulede kojamehed jamavad | Auto korras...tänud sebastianile, kes soovitas kütusepumpa kontrollida !!!!
Mure järgmine, sai korra esiklaasi peale vett lastud, ja vett jäigi tulema, nüüdsex on juba klaasipesuvahendi paak tühi, aga pump undab ikka edasi...mingi jama on esitulede kojameestega, sest üks neist jäigi liikuma ja enam seisma ei jää
Võtsin kaitsme välja, aga pesurite kaitse on istme reguleerimise kaitsmega samastatud!!! APPI

Kuskil lülitis/relees (on selle jaoks ikka eraldi relee?) peaks viga olema olema. Tulekojamehed hakkavad siis pühkima kui esiklaasile vett pritsid. 5 tsükli pärast peaks aga seisma jääma. Nüüd kui lülitis/relees mingi kamm on, siis jääbki kogu krempel tööle.
Minuteada on relee täitsa olemas, aga mul pole selle asukohast halligi aimu...hetkel aitax mind ka see, kui mul õnnestux kuidagi need esitulede kojamehed lahti ühendada...olex ainult vaja teada kus asub see krdi relee??????
Kes teab, mis aitab sellise jama vastu praegu kõige rohken ???????

Skeem näitab, et esitulede kojameestel ei olegi releed. Järelikult kojameeste mootorites mingi vigur, mis pärast 5 tsüklit nad seisma paneb. Nähtavasti üks variant on ees kindalaegas ära kiskuda ja kaitsmeplokist katkestada vastava kaitsme tagant (minu skeemil on ta nr.7 ja 10 amprit) punane juhe, sest kollane on istmete jaoks. Või siis lihtsalt tulede kojameeste (mootorite) pistikud lahti võtta.
Algselt postitas: avelito
Minuteada on relee täitsa olemas, aga mul pole selle asukohast halligi aimu...hetkel aitax mind ka see, kui mul õnnestux kuidagi need esitulede kojamehed lahti ühendada...olex ainult vaja teada kus asub see krdi relee??????Kes teab, mis aitab sellise jama vastu praegu kõige rohken ???????
Lisatud pildil on näha tonnise releede asukoht.
Lisatud failid
Algselt postitas: sebastian
Skeem näitab, et esitulede kojameestel ei olegi releed. Järelikult kojameeste mootorites mingi vigur, mis pärast 5 tsüklit nad seisma paneb. Nähtavasti üks variant on ees kindalaegas ära kiskuda ja kaitsmeplokist katkestada vastava kaitsme tagant (minu skeemil on ta nr.7 ja 10 amprit) punane juhe, sest kollane on istmete jaoks. Või siis lihtsalt tulede kojameeste (mootorite) pistikud lahti võtta.
Esitule mootorisse läheb 3 juhet. Ühele tuleb kogu aeg pinge peale. Üks juhe on maandus ja ühele juhtmele antakse pinge peale siis kui klaasipuhastaja vedelikku klaasile pritsid. Ehk siis kangi/lüliti all hoidmise ajal on pinge peal.
Kojamehe mootoris on sellise huvitava nukkmehhanismiga lüliti, et andes ühele juhtmele korraks pinget, tõmmatakse mootor korraks käima ning nukk sõidab lüliti kontaktid kokku. Ning siis saab mootor toidet juba sellelt juhtmelt millele kogu aeg pinge peale tuleb. Pärast viit tsüklit lükkab nukk jälle kontaktid lahti ja kojamees jääb seisma. Kahtlustan, et sinna juhtmele, kuhu lülitamise ajal pinget antakse, on pinge peale jäänud. See selgitab ka klaasipesuvedeliku pumba pidevat töötamist.
EDIT:
Selle lingi all on esitule kojameeste töötsükkel ning ehitus lahti kirjutatud:
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... epair.html
EDIT2:
Selle teema alt leiad õpetuse kuidas releedeni pääseda
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php ... 0#pid14896
aijahh. sebastian on vahepeal midagi kirjutanud. Et polegi releed klaasipesu vedeliku pumbal?
Algselt postitas: erts
üks tule kojamehe mootor on lühises, võta pistikud tagant ära, omal oli sama lugu
See võib tõesti olla.
Tule kojamehe mootorite pistikute lahti ühendamiseks tuli vist esituli eest ära võtta.
Edit: Pistik on pildil nr 2
Lisatud failid
Algselt postitas: avelito
Eemaldanud pole ühtegi releed...nüüd ei lähe autogi enam käima...käijab tühjalt...mitte halligi ei saa enam aru!!!!
Algselt postitas: kw107
Issand jumal! Ära kõike näpi!
:D:D:D:D:D
Sorry et OT kuid Minuarvates päeva parim postitus!:P:thumb:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Mul ütles üks kojamehe mootor üles. Hari ei pühi ja mootor tuline. Et siis selline küsimus, kas '87 aasta 9 kilose kojamehe mootor sobib '92 a. masinale? Kui sul on paremat poolt vaja siis võin ära müüa. 87 aasta masina pealt kui sobib.
Saku PEOREKKA hooldaja:)
Hulluks ajab
:D:D
Nagu seiklusfilmis!
to suur: relee toimetab ainult esiklaasi kojamehele...tulede kojamehed ja vedeliku pump on otse lülitist (kollane juhe), millele antakse kangi enda poole tõmmates 12V peale. Seal vool nii väike, et eraldi releed pole vajagi, seepärast ka 10A kaitse...esiklaasi relee+kojameeste mootor nõuab aga 20A kaitset, seal voolud suuremad.
to avelito: kojamehed küll mootori käimaminekut ei takista. Kontrolli ikka kaitsmed üle. Äkki tõmbasid kogemata bensupumba kaitsme välja
.

Nagu seiklusfilmis!
to suur: relee toimetab ainult esiklaasi kojamehele...tulede kojamehed ja vedeliku pump on otse lülitist (kollane juhe), millele antakse kangi enda poole tõmmates 12V peale. Seal vool nii väike, et eraldi releed pole vajagi, seepärast ka 10A kaitse...esiklaasi relee+kojameeste mootor nõuab aga 20A kaitset, seal voolud suuremad.
to avelito: kojamehed küll mootori käimaminekut ei takista. Kontrolli ikka kaitsmed üle. Äkki tõmbasid kogemata bensupumba kaitsme välja

No kaitsmed oleks ikka esimesed, mida kontrollida. Kuigi esiosa lahti katkusid ei saa see ikkagi käimaminekut mõjuda.
Kontrolli kaitsmed ükshaaval, kas mõni pole läbi põlenud ja et pole mõnd ekslikult ilma kontaktideta auku pannud...vahest juhtub kui kiire on.
Kontrolli kaitsmed ükshaaval, kas mõni pole läbi põlenud ja et pole mõnd ekslikult ilma kontaktideta auku pannud...vahest juhtub kui kiire on.