Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus

Teemad elektroonikast...
Vasta
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#1

Mure järgmine, sai korra esiklaasi peale vett lastud, ja vett jäigi tulema, nüüdsex on juba klaasipesuvahendi paak tühi, aga pump undab ikka edasi...mingi jama on esitulede kojameestega, sest üks neist jäigi liikuma ja enam seisma ei jää :( Võtsin kaitsme välja, aga pesurite kaitse on istme reguleerimise kaitsmega samastatud!!! APPI
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

Kuskil lülitis/relees (on selle jaoks ikka eraldi relee?) peaks viga olema olema. Tulekojamehed hakkavad siis pühkima kui esiklaasile vett pritsid. 5 tsükli pärast peaks aga seisma jääma. Nüüd kui lülitis/relees mingi kamm on, siis jääbki kogu krempel tööle.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

Skeem näitab, et esitulede kojameestel ei olegi releed. Järelikult kojameeste mootorites mingi vigur, mis pärast 5 tsüklit nad seisma paneb. Nähtavasti üks variant on ees kindalaegas ära kiskuda ja kaitsmeplokist katkestada vastava kaitsme tagant (minu skeemil on ta nr.7 ja 10 amprit) punane juhe, sest kollane on istmete jaoks. Või siis lihtsalt tulede kojameeste (mootorite) pistikud lahti võtta.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: sebastian
Skeem näitab, et esitulede kojameestel ei olegi releed. Järelikult kojameeste mootorites mingi vigur, mis pärast 5 tsüklit nad seisma paneb. Nähtavasti üks variant on ees kindalaegas ära kiskuda ja kaitsmeplokist katkestada vastava kaitsme tagant (minu skeemil on ta nr.7 ja 10 amprit) punane juhe, sest kollane on istmete jaoks. Või siis lihtsalt tulede kojameeste (mootorite) pistikud lahti võtta.

Esitule mootorisse läheb 3 juhet. Ühele tuleb kogu aeg pinge peale. Üks juhe on maandus ja ühele juhtmele antakse pinge peale siis kui klaasipuhastaja vedelikku klaasile pritsid. Ehk siis kangi/lüliti all hoidmise ajal on pinge peal.
Kojamehe mootoris on sellise huvitava nukkmehhanismiga lüliti, et andes ühele juhtmele korraks pinget, tõmmatakse mootor korraks käima ning nukk sõidab lüliti kontaktid kokku. Ning siis saab mootor toidet juba sellelt juhtmelt millele kogu aeg pinge peale tuleb. Pärast viit tsüklit lükkab nukk jälle kontaktid lahti ja kojamees jääb seisma. Kahtlustan, et sinna juhtmele, kuhu lülitamise ajal pinget antakse, on pinge peale jäänud. See selgitab ka klaasipesuvedeliku pumba pidevat töötamist.

EDIT:
Selle lingi all on esitule kojameeste töötsükkel ning ehitus lahti kirjutatud:
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... epair.html

EDIT2:
Selle teema alt leiad õpetuse kuidas releedeni pääseda
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php ... 0#pid14896

aijahh. sebastian on vahepeal midagi kirjutanud. Et polegi releed klaasipesu vedeliku pumbal?
erts
Postitusi: 42
Liitunud: T Jaan 04, 2005 14:23
Asukoht:
Auto:

#5

üks tule kojamehe mootor on lühises, võta pistikud tagant ära, omal oli sama lugu
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#6

Kus krdi kohas need pistikud on...olen otsinud, kuid asjatult...vastu ruttu..kiire sellega!!! Tänud
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: erts
üks tule kojamehe mootor on lühises, võta pistikud tagant ära, omal oli sama lugu

See võib tõesti olla.
Tule kojamehe mootorite pistikute lahti ühendamiseks tuli vist esituli eest ära võtta.

Edit: Pistik on pildil nr 2
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#8

zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#9

Mul ütles üks kojamehe mootor üles. Hari ei pühi ja mootor tuline. Et siis selline küsimus, kas '87 aasta 9 kilose kojamehe mootor sobib '92 a. masinale? Kui sul on paremat poolt vaja siis võin ära müüa. 87 aasta masina pealt kui sobib.
Saku PEOREKKA hooldaja:)
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#10

Kojamehed PEAKS olema standardsed, aga ei ole 100% kindel selles....
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

Hulluks ajab :D:D:D
Nagu seiklusfilmis!
to suur: relee toimetab ainult esiklaasi kojamehele...tulede kojamehed ja vedeliku pump on otse lülitist (kollane juhe), millele antakse kangi enda poole tõmmates 12V peale. Seal vool nii väike, et eraldi releed pole vajagi, seepärast ka 10A kaitse...esiklaasi relee+kojameeste mootor nõuab aga 20A kaitset, seal voolud suuremad.

to avelito: kojamehed küll mootori käimaminekut ei takista. Kontrolli ikka kaitsmed üle. Äkki tõmbasid kogemata bensupumba kaitsme välja :freak:.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#12

Tegin avelito teemast koopia ja rehitsesin natuke tühjemaks, kuna originaalteemasse (http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2059) tekkis muud mittevajalikku juttu kah sisse


Kuna mul oli tule kojamehe mootoriga juba varem migi kamm, siis otsustasin oma saabil ka mootorit tiba remontida. Remondi käigus jõudsin sama jamani, mis avelitol oli, et nagu vett tõmbasin, nii jäigi pump käima ja kojamees ka. Minu loogika viis järgmise skeemini (nb punasega joonistatud mõtteline mootori korpus):

PS. Mu skeemijoonistamise ja 2D CADi kasutamise oskus on pisut rooste läind.

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: suur
Esitule mootorisse läheb 3 juhet. Ühele tuleb kogu aeg pinge peale. Üks juhe on maandus ja ühele juhtmele antakse pinge peale siis kui klaasipuhastaja vedelikku klaasile pritsid. Ehk siis kangi/lüliti all hoidmise ajal on pinge peal.
Kojamehe mootoris on sellise huvitava nukkmehhanismiga lüliti, et andes ühele juhtmele korraks pinget, tõmmatakse mootor korraks käima ning nukk sõidab lüliti kontaktid kokku. Ning siis saab mootor toidet juba sellelt juhtmelt millele kogu aeg pinge peale tuleb. Pärast viit tsüklit lükkab nukk jälle kontaktid lahti ja kojamees jääb seisma.

Kuna ilmselt Skeemil olev diood oli läbi põlenud, siis läks klaasipesu vedeliku pumbale kogu tssükli vältel nö "tagurpidi" toide peale.
Mõõtsin testsiga mootorisse minevat punast ja kollast juhet - mõõtmistulemus ei näidanud töötava dioodi olemasolu. Lammutasin pisut mootorit ja leidsingi dioodi (pildil punasega ümbritsetud). Oli teine korpusesse valatud (selline kummi/silikooni moodi värk mida ikka elektroonikatööstuses valamiseks kasutatakse. nimi ei meenu).

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: suur
Lammutasin pisut mootorit ja leidsingi dioodi (pildil punasega ümbritsetud). Oli teine korpusesse valatud (selline kummi/silikooni moodi värk mida ikka elektroonikatööstuses valamiseks kasutatakse. nimi ei meenu).

Kui diood on niimoodi läbi põlenud, et laseb voolu mõlematpidi läbi (mitte nii, et täielik katkestus on), siis ei ole mõtet minu kombel seda valatud korpuse osa lammutama hakata, vaid on mõtet panna kollasele juhtmele diood lihtsalt vahele. Naksti juhe katki, diood vahele ja juhe kokku). Niipidi, et vool seda mööda saaks ainult sisse tulla. Kes soovib, võib sinna ka pedemajaka panna :P
Voolu seal üle kolme ampri (14V 3A) ei tohiks tekkida - ehk Tevalo või Oomipoe müüjad oskavad selle põhjal sobiva dioodi anda (muidugi võib ka varuga võtta).
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#15

paar aastat tagasi sai omale soetatud sama probleemi kartuses Tevalost dioodid 1N5401 (või oli see 1N5400).
Probleem aga pole siiani avaldunud :freak:
Vasta