Autoks siis 9-3 2.2TiD.
Probleem ise järgmine :
Teinepool sõitis hommikul autoga, viskas minu tööle, ja jättis auto enda kätte ning siis parkis lasnakale. Ommikul läks ilusasti käima, miskit probleemi ei täheldanud.
Auto valvealla võtmel olevast nupust ja tööle.
Õhtul hakkas koju sõitma - auto ei olnud valve all - kõik uksed lukust lahti, keskel tuli ei vilkunud, salongituled ei süttinud. Pani süütevõtme pessa - keeras - 0 reaktsiooni, ei armatuurituled süttinud, ei tavatuled, täielik surm. Helistas siis mulle, et häda kurta... ma juba mõtlen et kust ma sellisel kellaajal akut saan.. juhuslikult tõmbas juhiukse kinni, peale mida läks keskel alarmituli vilkuma (võtme oli ta eelnevalt OFFi keeranud), võttis võtmepuldist alarmi maha, kõik töötab, tuled põlevad, auto käib ... Ainult et kellaaeg SIDil nullis, raadiojaamad nuppude alt kadunud... kõik viitab sellele, et nagu oleks aku miski aeg autoküljest ära olnud.. kui aku sureks, siis ju ei tuleks lambist vool tagasi?
Kotermann? UFO? Vargusekatse? Hüva nõu tarvis
Kõige naljakam, et uksed lukust lahti! Muidu võiks veel aru saada, et ühendus akuga kadus ja ukse kinnitõmbamisel taastus...aga kui vool katkeb, peaksid lukud ikkagi kinni seisma.
Mingid maavälised jõud mängus
Mingid maavälised jõud mängus

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
noh.. harjunud, et läheb lukku, ega ta ilmselt ei kontrollinud kah. Kui häält ka veel signa pealeminekul ei tee siis võib täitsa juhtuda, et ei pane tähele...Algselt postitas: epsum
Auto valvealla võtmel olevast nupust ja tööle.

Suure poolt pakutud versioon tundub selle valguses täitsa usutav...
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Aku klemmid küll lahti ei tohi olla! Ei pruugi autot viletsa kontakti tõttu käimagi saada. Vilets - või + suutis isegi siksidel nii mõndagi arusaamatut korda saata.Algselt postitas: epsum
Kas antud anomaaliat võib põhjustada müstilisel põhjusel lahti olnud "-" klemm?
Ta oli küll aku küljes, aga käega täiesti vabalt ära tõstetav ja liigutatav.
halvad massi ja plussiühendused on nii mõnegi masina ecu`d loojakarja saatnud.kontrollige alati mootori-aku ja kere-aku vahelist ühendust,kui probleemid tekkivad.üle 0,5 oomi on juba liiast.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kusjuures , kummaline on see, et ma miski kuu tagasi laadisin akut toas (tulenevalt suusahooajast) ja keerasin ise klemmid aku peal kinni.. kuu ajaga iseenesest lahti tulnud - tea, kas tuleks kontramutter sinna otsa organiseerida?
Nähh, ma ka hommikul panin tähele, ehk siis loomulikult vabandused herr Kotermanni ees
- ma nimelt mitte ei usu, et ta eile lasnakal käis akut monteerimas.
Ja ikka kotermann kui 'troll v teadmata põhjus' mitte Kotermann kui nimi. Hoiame

Ja ikka kotermann kui 'troll v teadmata põhjus' mitte Kotermann kui nimi. Hoiame
Mul selline tunne, et asi pole kontramutris või seibis.
Sama mure oli - pliist tehtud akuklemm ja mingist valgevasest plussi juhe klemm hapniku ja niiskuse pärast söövad üksteist.
Lahendus - puhasta korralikult mõlemad kontaktpinnad, juheklemmi pane mutriga kinni ja löö seda ettevaatlikult haamriga akukontakti peale, siis pinguta natsa veel mutri kinni ja pane korralikult mingit määrdeainet peale, tavotti näiteks, et ega hapnik kui ka niiskus juurde ei saa.
Mulle see aitas.
Sama mure oli - pliist tehtud akuklemm ja mingist valgevasest plussi juhe klemm hapniku ja niiskuse pärast söövad üksteist.
Lahendus - puhasta korralikult mõlemad kontaktpinnad, juheklemmi pane mutriga kinni ja löö seda ettevaatlikult haamriga akukontakti peale, siis pinguta natsa veel mutri kinni ja pane korralikult mingit määrdeainet peale, tavotti näiteks, et ega hapnik kui ka niiskus juurde ei saa.
Mulle see aitas.
Kas sihukest elektrolüütilist oksüdatsiooni ei peaks aitama ära hoida ka klemmi pinna nt vasemäärdega katmine - mu meelest olid ka akuklemmid selle pudelil ühe kasutusvaldkonnana märgitud ... peaks ju olema voolu juhtiv, samas õhu, niiskuse ja happe juurdepääsu tõkestava toimega.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

Vanakooli mehed soovitasid vaseliiniga katta. See oli siis, kui paremat möksi saada polnud.
Aga muidu jah, nagu Executive ütles...akuklemmid korralikult liivababeriga haljaks ja sama toiming juhtmete klemmidega. Neil viimastel tekib paks korrosiooni (ja muu kaka
) kiht kui seatinast akuklemmidega ühenduses on ja vesi/õhk vahele pääsevad.
Aga muidu jah, nagu Executive ütles...akuklemmid korralikult liivababeriga haljaks ja sama toiming juhtmete klemmidega. Neil viimastel tekib paks korrosiooni (ja muu kaka

- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
kui teil äkki mõni tuttav energiasüsteemis töötab, siis küsige tema käest määret, mida pannakse klemmidele, ühendamaks eri materjalidest klemme, milledeks on alumiinium ja siis vask...ülihea määre aga ma ei tea selle nimetust:wall:
On olemas kontaktmääre, mida kasutatakse tõesti parema elektrilise kontakti saamiseks, aga alumiiniumi ja vaske EI panda kunagi omavahel kokku. See on rumal, kes väidab, et mingisugune kontaktmääre lubab säärast ühendust. Kes sulle seukest udujuttu ajas NO FEAR?Algselt postitas: NO FEAR
kui teil äkki mõni tuttav energiasüsteemis töötab, siis küsige tema käest määret, mida pannakse klemmidele, ühendamaks eri materjalidest klemme, milledeks on alumiinium ja siis vask...ülihea määre aga ma ei tea selle nimetust:wall:
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
seda udujuttu ei olegi mulle keegi rääkinud, ise olen nimetet süsteemis töötanud.
tahes-tahtmata tekib elektrikappides ja ka trafode juures vajadus ühendada omavahel vaske ja alumiiniumi, sest teisi ühtse kasutusega elektrijuhti meil levinud ei ole, seega on neid vaja ka omavahel ühendada ja selleks kasutatakse kaablikingasi, mis alumiiniumist enamjaolt on, kuigi juhtmeid esineb nii vaske kui ka alum.-t.
omavaheliste ühenduste parendamiseks lisatakse aga antud määrust...
tahes-tahtmata tekib elektrikappides ja ka trafode juures vajadus ühendada omavahel vaske ja alumiiniumi, sest teisi ühtse kasutusega elektrijuhti meil levinud ei ole, seega on neid vaja ka omavahel ühendada ja selleks kasutatakse kaablikingasi, mis alumiiniumist enamjaolt on, kuigi juhtmeid esineb nii vaske kui ka alum.-t.
omavaheliste ühenduste parendamiseks lisatakse aga antud määrust...

Ja lõpuks on nii, et elektroni kanduvad ühelt juhtmelt teisele määrde kaudu, sest vase ja alumiiniumi kokkupuutepunkti on elektrit mittejuhtiv ühend tekkinud. Sisuliselt ühendus peaaegu et puudub.Algselt postitas: NO FEAR
seda udujuttu ei olegi mulle keegi rääkinud, ise olen nimetet süsteemis töötanud.
tahes-tahtmata tekib elektrikappides ja ka trafode juures vajadus ühendada omavahel vaske ja alumiiniumi, sest teisi ühtse kasutusega elektrijuhti meil levinud ei ole, seega on neid vaja ka omavahel ühendada ja selleks kasutatakse kaablikingasi, mis alumiiniumist enamjaolt on, kuigi juhtmeid esineb nii vaske kui ka alum.-t.
omavaheliste ühenduste parendamiseks lisatakse aga antud määrust...![]()
Kaablikingasid tehakse ka vasest. tavaliselt paistavad ka need hõbedased välja, kuna on tinaga kaetud. Tinatatud vasest kaabliking võib vist alumiiniumiga kontaktis olla

krt ma ei saa aru ...mis värk on...mingitel uutel autodel sellised jamad...mina sõidan juba aastaid oma vana koluga ja ei ole mingeid probleeme aku ühendustega. niipalju teile veel ,et ärge kraapige akuklemme millegagi palju lihtsam hja efektiivsem meetod on akuklemmi puhastamiseks - valage keeva vett klemmi peale ja te näete kuidas oksiid kaob kui imeväel
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Algselt postitas: suurJa lõpuks on nii, et elektroni kanduvad ühelt juhtmelt teisele määrde kaudu, sest vase ja alumiiniumi kokkupuutepunkti on elektrit mittejuhtiv ühend tekkinud. Sisuliselt ühendus peaaegu et puudub.Algselt postitas: NO FEAR
seda udujuttu ei olegi mulle keegi rääkinud, ise olen nimetet süsteemis töötanud.
tahes-tahtmata tekib elektrikappides ja ka trafode juures vajadus ühendada omavahel vaske ja alumiiniumi, sest teisi ühtse kasutusega elektrijuhti meil levinud ei ole, seega on neid vaja ka omavahel ühendada ja selleks kasutatakse kaablikingasi, mis alumiiniumist enamjaolt on, kuigi juhtmeid esineb nii vaske kui ka alum.-t.
omavaheliste ühenduste parendamiseks lisatakse aga antud määrust...![]()
Kaablikingasid tehakse ka vasest. tavaliselt paistavad ka need hõbedased välja, kuna on tinaga kaetud. Tinatatud vasest kaabliking võib vist alumiiniumiga kontaktis olla.
tjaa, üritasin siin küll teadust arendada:headbang:, aga mida ei ole, see on haridus vastavasisuline ning sisutihedamad teadmised elektroonika vallast:freak:
igatahes, see määrus on ette nähtud ühenduse parandamiseks, ENSTO toodang.