
Jõukatsumine Tallinnas Dynomaxis vol.3
Konverter: http://www.mr2ownersclub.com/converter.htm
Gals: 3. tõmme näitab ebareaalseid arve. Kuna juba Nm-d annab rattast 573Nm....mida pisike Garrett kindlasti ei suudaks, siis ei saa ka hobujõud õiged olla.
Kontrolli palun base boost'i, see peab olema 0,5 baari. Sellisel juhul peaksid saama 136kW - 360Nm. Ilmselt mõnevõrra rohkemgi.
Rattast arvestatuna oleks see siis 185hj ja mootorist 207hj.
Arvestan transmissiooni kadusid 12% manuaalkasti jaoks..
Tuletan veel meelde, et Saabide võimsusnäitajad antakse alati "mootorist". Tähendab see seda, et näiteks 200hj passivõimsusega (manuaalkast) Saab 9000 peaks dünos saama 179hj.
Selleks tulebki dünos saadud arvudele liita 10...12% manuaaliga ja 15...20% automaadiga. Need on transmissioonikaod.
Gals: 3. tõmme näitab ebareaalseid arve. Kuna juba Nm-d annab rattast 573Nm....mida pisike Garrett kindlasti ei suudaks, siis ei saa ka hobujõud õiged olla.
Kontrolli palun base boost'i, see peab olema 0,5 baari. Sellisel juhul peaksid saama 136kW - 360Nm. Ilmselt mõnevõrra rohkemgi.
Rattast arvestatuna oleks see siis 185hj ja mootorist 207hj.
Arvestan transmissiooni kadusid 12% manuaalkasti jaoks..
Tuletan veel meelde, et Saabide võimsusnäitajad antakse alati "mootorist". Tähendab see seda, et näiteks 200hj passivõimsusega (manuaalkast) Saab 9000 peaks dünos saama 179hj.
Selleks tulebki dünos saadud arvudele liita 10...12% manuaaliga ja 15...20% automaadiga. Need on transmissioonikaod.
Ma tean küll milles 3. tõmbe probleem seisneb. Kui hoolikalt vaadata, siis see 423 ft*lbs käib kohe 2000 pöörde juures korraks laes ära ja siis sealt edasi hakkab see helepruun joon jooksma korralikult ja kui arvestada et sinine joon oli 270 ja punane 265 ft*lbs, siis selle helepruuni katkendjoone tipp ulatub umbes 280ft*lbs ja see peaks olema täiesti õige. Samuti ei ole kolmanda katse võimsuse kõveral midagi viga, pisut mattub küll selle legendikasti taha, aga mitte midagi ebaloogilist.
Kui minu jutuga nüüd ka nõustuda, siis kas võib adekvaatseks vastuseks pidada selliseid arve nagu:
Rattast: 141,7kw (190hp) ja 380Nm (280 lb/ft)
Mootorist: 158,8kw (213hp) ja 424Nm (313 lb/ft)
(muidugi juhul, kui väände arvutamisel kehtib sama 10-12% printiip)
?
Kui minu jutuga nüüd ka nõustuda, siis kas võib adekvaatseks vastuseks pidada selliseid arve nagu:
Rattast: 141,7kw (190hp) ja 380Nm (280 lb/ft)
Mootorist: 158,8kw (213hp) ja 424Nm (313 lb/ft)
(muidugi juhul, kui väände arvutamisel kehtib sama 10-12% printiip)
?
424 väänet ikka natuke palju tahetud 159 kw korral. Enda autol ja näiteks Kaspariuse 9-3l oli kunagi stage 3e kastutades ca 375-380 nm, hiljem suurte pihustite ja mitsu vurriga 420 kanti. Kw oli selleks hetkeks juba üle 200 rattast. Pigem ikkagi mingi dünopingi aps.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Jah, minu viga, ei märganud seda peak'i.
Väände arvestamisel kehtib sama printsiip.
Kui kasutame sama jõumomenti mis graafikutel (lb-ft), siis:
HP = Torque * RPM / 5252
Njuutonmeetrite (Nm) korral aga:
HP = Torque * RPM / 7121
(parandage, kui keegi näeb viga)
Kui hobujõule paneme kordaja 1,12 siis peame sama kordaja ka väändele panema.
edit: Daags sa vist vaatasid enda auto puhul väänet rattast..
Väände arvestamisel kehtib sama printsiip.
Kui kasutame sama jõumomenti mis graafikutel (lb-ft), siis:
HP = Torque * RPM / 5252
Njuutonmeetrite (Nm) korral aga:
HP = Torque * RPM / 7121
(parandage, kui keegi näeb viga)
Kui hobujõule paneme kordaja 1,12 siis peame sama kordaja ka väändele panema.
edit: Daags sa vist vaatasid enda auto puhul väänet rattast..
Voorus jahvb- tagasihoidlikkus on voorus

Meerikamaa mehed kipuvad ATM kastide puhul lausa 30% otsa kihutama ja 15% manuaali puhul paistab neil vist seadus olema. Me siin karmil Põhjamaal piirdume vastavalt 20 ja 12 protsendiga.