Uuest liiklusseadusest loen välja, et lähitulede asemes saab sõita udutuled+gabariidid? Et säästa xenoni ntx?:freak::eureka:
§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.
§ 42. Udutulede kasutamine
(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
Mul on olnud vähemalt 3 juhust, kus vastutuleva auto tähelepanemisega enne möödasõitu on probleeme olnud. Seda Tln-Pärnu maanteel Kernu-Tallinna vahelisel lõigul, kus on nii mõnigi väike küngas. Tegu oli küll vist päevasõidutuledega, mis Škodade puhul on udutuledega ühte pandud. Nägemisega mul probleeme ei esine. Need 20-30 cm on üllatavalt tähtsad nähtavuse seisukohalt.
Pole midagi uut see seadus tegelikult. Udutuled+parktuled kombinatsioonis on lubatud sõita juba 1968. aastast, sest Eesti oma liiklusseadus kuulub omakorda Viini 1968. aasta teeliikluse konventsioonile, ja seal on kirjas, et sellise kombinatsiooniga võib sõita.
Isegi, kui keegi oleks sind selle eest ka trahvinud, oleks selle kindlasti saanud kohtus vaidlustada.
See oli lihtsalt kooskõlastamata.
Minu arvates võib õhtusel ajal linna "poosetama" minnes neid ju põletada, aga maanteel ainult nendega sõites on tõesti see jama, et kipuvad liiga hilja nähtavale tulema.
Sellepeale ütleks, et siis ei ole vaja "pimetates" kohtades möödasõite sooritada. Näiteks Venemaal ei ole kohustust üldse tulesid põlema panna ja ei näe küll selles probleemi. Sõidan ise ka selliselt siin.
See on päris nõme tegelikkuses. Udutuled asuvad üsna all ning mäetagant neid lihtsalt näha ei ole, kui juba üsna hilja.
ma olen ka iffiga ühel meelel; põhjuseks ikka see, et udukad asuvad liiga all võrreldes lähituledega ja seoses sellega, et tuled asuvad liiga all, ei märka tagasõitvat autot nii kergesti, kui ta sul sabas sõidab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Millel tugineb väide et Venemaal ei ole kohustust üldse tulesid põlema panna. http://www.avtobeginner.ru/pdd/ punktis 19.5 on loetletud millal peab tuledega sõitma. See kas seda täidetakse või ei? On juba teine teema.
Sellepeale ütleks, et siis ei ole vaja "pimetates" kohtades möödasõite sooritada. Näiteks Venemaal ei ole kohustust üldse tulesid põlema panna ja ei näe küll selles probleemi. Sõidan ise ka selliselt siin.
Millel tugineb väide et Venemaal ei ole kohustust üldse tulesid põlema panna. http://www.avtobeginner.ru/pdd/ punktis 19.5 on loetletud millal peab tuledega sõitma. See kas seda täidetakse või ei? On juba teine teema.
Sellepeale ütleks, et siis ei ole vaja "pimetates" kohtades möödasõite sooritada. Näiteks Venemaal ei ole kohustust üldse tulesid põlema panna ja ei näe küll selles probleemi. Sõidan ise ka selliselt siin.
No ütleme, et ja siis pigem kirjutamatta reegel. Päevasel ajal ei koti küll kedagi, sõidad sa tuledega või ilma. Vähemalt 75% autodest sõidavad ilm tuledeta, 15% parkidega ja ülejäänud 10% tuledega. Sama kehtiba ka esimeste uste kiledega. Seaduse järgi küll ei või olla, aga nr sellest ka ei tehta kui on kiletatud.
Millel tugineb väide et Venemaal ei ole kohustust üldse tulesid põlema panna. http://www.avtobeginner.ru/pdd/ punktis 19.5 on loetletud millal peab tuledega sõitma. See kas seda täidetakse või ei? On juba teine teema.
Sellepeale ütleks, et siis ei ole vaja "pimetates" kohtades möödasõite sooritada. Näiteks Venemaal ei ole kohustust üldse tulesid põlema panna ja ei näe küll selles probleemi. Sõidan ise ka selliselt siin.
No ütleme, et ja siis pigem kirjutamatta reegel. Päevasel ajal ei koti küll kedagi, sõidad sa tuledega või ilma. Vähemalt 75% autodest sõidavad ilm tuledeta, 15% parkidega ja ülejäänud 10% tuledega. Sama kehtiba ka esimeste uste kiledega. Seaduse järgi küll ei või olla, aga nr sellest ka ei tehta kui on kiletatud.
Eks me peame ikka vaatama,kus me asume.Üldiselt sõidab juba suur osa Euroopast lähituledega päeval.Küll ei ole see kohustuslik Saksamaal,Prantsusmaal ja teisteski vanades euroriikides.Endises nn. idaplokis vist peaks tuled olema kohustuslikud igalpool.Saksamaal soovitatakse nn. bundekatel ja väiksematel teedel ka ikka kasutada lähitulesid.Ise kasutan Saksamaal tulesid vastavalt nähtavusele.Selge ilmaga enamasti ei põleta tulesid.Aga ilmaolude ja ehk veidi ka looduslike olude poolest peaksime ennast siiski põhjamaaks pidama ja vastavalt ka tulesid kasutama.Üldiselt pole päevasel ajal udutuled eriti soositud kuskil.Poolas võib pan-politsei isegi teid selle eest rahaliselt premeerida.Paljud udutuled pole päeval eriti hästi ka märgatavad!!
PS.Paljudel uuematel autodel on nüüd eredad LED-päevasõidutuled.Põlevad nad vist eraldi??....Aga meil peavad nad ikka koos gabariitide ja numbrituledega põlema???
Sellepeale ütleks, et siis ei ole vaja "pimetates" kohtades möödasõite sooritada. Näiteks Venemaal ei ole kohustust üldse tulesid põlema panna ja ei näe küll selles probleemi. Sõidan ise ka selliselt siin.