Õlituli ja mäed + pidurid

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#1

Tervitused,
hetkel tiirutamas mägedes Slovakkias,
allamäge on läinud paar korda hetkeks õlituli põlema :D
õlitase oli iseenesest normaalne

On see normaalne? :drink:

Lisaks kuumenesid eile vist korraks pidurid üle,
pedaal läks suht põhja, pärast natuke jahtumist oli kõik ok.
SAAB ei ole ikka vist FERRARI :head:

Terv
que
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#2

Tule mäest alla käiguga pidurdades :) Õlitaset kontrolliks kah veel :beer:
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#3

Mul on ju automaat :red:
Everyday Regular SAAB guy!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Mis seal vahet:wall: . Ka automaadiga saab ju manuaalselt alla vahetada.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Kui õlituli märku annab ja tase KINDLASTI normis on,hakkab asi väga halvana tunduma.
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#6

:head: Peab siis katsetama.. pole kunagi vaja läinud :D
Everyday Regular SAAB guy!
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#7

Kui õlituli märku annab ja tase KINDLASTI normis on,hakkab asi väga halvana tunduma.
jamh, tean seda paremini kui hästi.. mõnda aega tagasi just saalede vahetus läbi elatud :head:
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#8

Käigukang 2. või 3. asendis ... siis käiku ülesse poole ei vaheta ja pidurdadki käiguga :)
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#9

Kui pedaal oli põhjas, siis soovitan pidurivedeliku välja vahetada.
Suurema tõenäosusega läks keema ja omadused on läinud.
Ise Norras reisides sattusin samasse olukorda.
Junn läks jahedaks mäest alla minnes, kui pidurid kadusid.
Tol ajal ka ei teadnud, et automaadiga saab pidurdada.
Racing fluid sisse (keemistemperatuur on kõrgem) ja ok.
Norras selle protseduuri hind oli võrdväärne keti vahetuse hinnale Eestis :mad:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Tegelikult aut.kastiga käikudega pidurdamist ei maksaks enesele reegliks võtta.Ikka ainult äärmisel vajadusel,sest pidev "sidurdamine" kastis tõstab õli temperatuuri(kulumine ka veidi ülemäärane).Ise kasutan talvel ohuolukordades tihti ja ka kasti soft,kui näiteks Nõmme mäest laskudes gaasi vabastan,lajatab kohe 4 käigu ning kiirus ei kasva.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Tavaline Dot-4 läheb keema,see on selge,kuid ka väetimad klotsid kuumenevad üle ja tööpind "klaasistub" ning pidurdusjõud väheneb drastiliselt.
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#12

Kunagi talvel libedaga ja ilmselgelt ülemäära kiiresti kurvi sisenedes, suure ähmiga otsisin istmel tasakaalu ja kogemata tõmbasin käigud alla .. Aitas raisk :beer:

Edit: Kui mu haugiaju väga ei peta, siis väemalt 9-5 manual räägib küll käiguga pidurite säästmisest ... Eriti veel kui oled oma järeleveetava koduga kuskil kõrgemal kui Munamägi :)
Loogiline on ka muidugi Trionicu jutt ... atm kasti õli jahutus on pehmelt öeldes kesine ... kui õli haiseb kärsaka järgi, siis .. ma ei teagi ... otsiks sileda tee koju
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#13

Proovisin käikudega pidurdamist.. töötab küll :D

Pidurid töötasin ca 10 km peale tip-top.

Kui omadused on kadunud siis läheb kiiremini keema ilmselt?

Proovin siis vaiksemalt võtta, äkki jääb mõni töökoda tee peale.

Executive, kas sinu masin ei liikunud siis üldse edasi?
Everyday Regular SAAB guy!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Pigem liikus ikka liiga hästi edasi.Pidurid kaovad tavavarustuse puhul ikka totaalselt mägedes. Ja klaasistunud klotsipinna "elustamine" võtab palju aega.Õli on niigi juba saast.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#15

Pigem liikus ikka liiga hästi edasi.Pidurid kaovad tavavarustuse puhul ikka totaalselt mägedes. Ja klaasistunud klotsipinna "elustamine" võtab palju aega.Õli on niigi juba saast.

Sama asi on kiire juhtuma ka kiirteedel. Isegi ei pea hullupööra kihutama piisab paarist järjestikusest intensiivsemast pidurdamisest.

Kui positiivset kiirendamist on veel võimalik ette näha ja planeerida siis negatiivsemaga on keerulisem.
Iga ratas veab and then some!
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#16

nii nüüd on vist asi juba jamam.. mäest ülesse liikudes hakkas õlituli
konstantselt põlema :mad:
kogetud õlirõhu tunnused :mad:
..kuigi tasasemal pinnal sõites ei andnud see enam märku..
mingi jama sees tundub, et igatahes on :freak:

kellegil siin siin kandis mingeid "tutvusi" andmeid on kus tasuks autot remontida? :D
Everyday Regular SAAB guy!
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#17

Üks pilt tänasest päevast kah :)
Pilt
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#18

Slovakkia ametlikud SAABI esindused:

MaH spol. s r.o.
predaj a servis
Panónska cesta 43
851 04 Bratislava
Tel.: 02/ 682 08 411
Fax: 02/ 682 08 450
http://www.mah.sk
mahpetrzalka@mahpetrzalka.sk

OMNIA MOTORS, a.s.
servis
Tomášikova 30
821 01 Bratislava
Tel.: 02/ 482 40 843
Fax: 02/ 482 40 484
GSM: 907 750 759
mpokorny@omniamotors.sk

PanEuro s.r.o.
predaj a servis
Prešovská cesta 1212
040 01 Košice
Tel: +421 55 7980 220
Fax: +421 55 7980 233
Mobil: +421 907 892 973
www.paneuro.sk
saab@paneuro.sk

äkki abiks kui oled juhuslikult Bratislava või Košice lähedal.
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#19

Bratsilavasse on ca 300km ja Košice'sse 175
Hetkel asukoht siis http://maps.google.com/maps?q=Liptovsk% ... 13672&z=10
Vaatasin, et siin mail on olemas ka saabiklubi ..mõtlesin, et proovin helistada homme,
äkki mõni mõikab ka inglise keelt :beer:

kunagi võiks ikka kuidagi koju ka saada :head:
Everyday Regular SAAB guy!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

Ega sa õlitaset äkki kastivardalt ei vaadanud? Kümned siinsed tegelased on sellega alt läinud.
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#21

Pole seda ise KUNAGI vist vaadanud.. :red:

edit: vaatasin: oli nagu päris palju üle normi aga auto ei seisa tasapinnal
Everyday Regular SAAB guy!
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#22

Kui omadused on kadunud siis läheb kiiremini keema ilmselt?

Kui vedelik on vana, siis suure tõenäosusega on vesi sees ja lähebki kiiremini keema.
Ja samas, isegi kui uus vedelik läheb keema, siis on ka omadused läinud.
Osta suvalisest autovaruosade poest suvaline Racing Brake Fluid ja mine suvalisse remonditöökotta.
Pidurivedeliu vahetusega peaksid kõik enam vähem OK garaazid hakkama saama.

Executive, kas sinu masin ei liikunud siis üldse edasi?

Liikus väga hästi edasi, kuid pidurdas halvasti.
Kui vedelik jahtub, siis taastub ka pidurdusvõime,
kuid osaliselt. Järgnevad keemised on garanteeritud ja loomulikult kõige ebasobivamatel hetkedel.
Ohtlik on ühesõnaga :nono:
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#23

no niii... sai risk võetud
sõitsime 130km Poola Krakow'isse..
Tuli hakkas põlema ühe korra, kõige kõrgema mäe tippu jõudes,
mootori hääl tundub ka ok olema.. äkki siis ongi ehk tingitud rõhkude vahest vms? :freak:

..ja pidurid on mõnusalt kahisema hakanud :beer:
peaks küsitluse tegema, kas jõuab sellises konditsioonis või ei :D
Everyday Regular SAAB guy!
que
Postitusi: 1412
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#24

nii juba paar päeva kodumaal veeremas
kokku sai sõidetud lisaks 1500 km, kõik oli rahulik, tuli pärast mägesid enam põlema ei läinud.

tahaks ikkagi teada, milles asi võis olla, päris korralik ehmatus ikka :freak:


Siin kohal tahaks tänada Slovakkia saabiklubi presidentti Roman Ulík'it, kes andis nõu ja konsulteeris kohalike mehaanikutega ning kõiki kes foorumis sõna võtsid. :head:

..jätaks selle teema lahti, äkki kellegil tekib veel kunagi selline situatsioon.

terv
que
Everyday Regular SAAB guy!
Vasta