valmis rootsis esimene auto SAAB!
õnnitlen teid saabisõbrad SAABi synnipäeva puhul!!!
Lisatud failid
16.12.1949
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 123
- Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
- Asukoht:
- Auto:
24 aastat tootearendust, ja tehasest veeres välja minu roheline 96!:)
Valisin abimeheks saabi kaitsel korrosiooni eest firma, mille koduleht on: http://www.online.ee/~evenou/remont/korrosioon.html
Töö käigus kaeti erivahendite abil miski erilise möksiga kõik õõnsad sisepinnad = karbid, uksed, mootori ja pakiruumi luugid jne jne, mida ma ise poleks ka unes taibanud möksitama hakata rääkimata sellest et ma sinna oma riistadega ligi poleks pääsenud, samuti loomulikult põhi ja koopad. Auto oli töös 2 päeva: esmalt pesti ja kuivatati, siis logarid maha jne, siis töötlus , logarid tagasi, rattad alla ja auto läikima...
Raha maksis kogu nali 2,3 tonni. Järjekord on pikk, praegu pannakse aegu kinni aprilliks... Korrosioonivastane kaitse on garanteeritud 3-5 aastaks.
Töö käigus kaeti erivahendite abil miski erilise möksiga kõik õõnsad sisepinnad = karbid, uksed, mootori ja pakiruumi luugid jne jne, mida ma ise poleks ka unes taibanud möksitama hakata rääkimata sellest et ma sinna oma riistadega ligi poleks pääsenud, samuti loomulikult põhi ja koopad. Auto oli töös 2 päeva: esmalt pesti ja kuivatati, siis logarid maha jne, siis töötlus , logarid tagasi, rattad alla ja auto läikima...
Raha maksis kogu nali 2,3 tonni. Järjekord on pikk, praegu pannakse aegu kinni aprilliks... Korrosioonivastane kaitse on garanteeritud 3-5 aastaks.
Algselt postitas: RedBaron
Ja minagi üritan SAAbi pesta üle mõne aja ja uksi õlitada. Ja samuti on sellise tähtsa päeva puändiks õhtune firmajõulupidu![]()
Pole täna aega saanud autot seebitada, ega õlitada aga firma jõulupidu on küll

Seltsinaise Saab'äi jätan aga küll tööjuurde, las puhkab

Iga ratas veab and then some!
Algselt postitas: ivomets
valmis rootsis esimene auto SAAB!
õnnitlen teid saabisõbrad SAABi synnipäeva puhul!!!
Õnne läheb alati tarvis ja iga päev, mis on veedetud SAABiga või SAABis on ju pidupäev. Nendest päevadest, mis on veedetud SAABi all-me täna ei räägi;)
Tegelikult on väga raske panna paika seda täpset päeva, millal valmis esimene SAAB. Kui me räägime seeriatoodangust, siis jah-kuskil detsembri keskel oldi enam vähem valmis seeriatootmiseks. Üldse kui vaadata Saabikese ajalugu: on see kogu aeg olnud võitlus kellegagi või millegagi. Muidugi, kui meenutame neid ammusi aegu, siis sõda oli ju just lõppenud ja kõige suurem raskus oli teraspleki hankimine. Lisaks , kui oli tarvidus osta midagi Ameerikast või üldse välismaalt-oli vaja Rootsi valitsuse luba valuuta väljaveoks jne jne.
Novembris 1949 määras Riigi Hinnajälgimiskomisjon(vabandan kohmaka tõlke pärast) Saab de Luxe mudeli hinnaks 6550 krooni. See oli vähem , kui SAAB ja Philipsons lootsid ja ootasid. See oli ikka huvitav poliitika küll, et mingi komisjon määras hinna, millega autot müüa. Philipsons oli siis see edasimüüja, kes oli sõlminud juba lepingu kõigi Saabi
8000 auto ostmiseks, mis oli plaanis toota. Esimene katsepartii(neid oli 20 autot) valmis käsitsi ja viimased kümme nendest anti Philipsonile üle 11 jaanuaril 1950.
Need autod läksid diileritele esitlusautodeks, peale seda algas siis ka seeriatootmine.
SAAB 92 oli tegelikult hoopis teistsugune, kui prototüüp 92001, hiljem valminud kolme testiautoga oli juba sarnasusi rohkem ja käsitsivalmistatud 20-st autost ei erinenud ta pea üldse.
Kui siin keegi rääkis 6-st autost, siis Sonett 1. oli see auto, mida on tehtud ainult kuus ja neist peaks minu teada 4 alles olema.
Muide 92 prototüübi tuuletakistus oli 0,32 ja see oli supertulemus (selle aja keskmine oli 0,50). Seeriamudelil oli natuke küll suurem, kuna rattakoopad olid suuremad.
Ja pange nüüd tähele:) Nende jaoks, kellele selline auto ei meeldinud-oli ühel loojatest Gunnar Ljungströmil vastus valmis: ''Kui tänu auto kujule säästetakse sada liitrit bensiini aastas, siis minu pärast olgu ta või konna moodi''
Et siis natuke ajalugu. Ja esimest korda esitleti meie Saabikest suurele publikule juulis 1947. Vaadake ise kui palju läks aega selle hetkeni, kui esimesed rohelised podisevad sõbrad ilmusid nende uute omanike õuedele....
Ja paistab, et foorum tähistas seda tähtpäeva 500. liikmega, ehk teadjad täpsustavad millal see just oli 
Kuigi, kui paljud neist tegelikult ka siin aktiivsed on?

Kuigi, kui paljud neist tegelikult ka siin aktiivsed on?

Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
500 sai täis 17.12.2006. Õnneks on mul veel võimalik seda numbrit pisut langetada..
Statistika kohta on seal üleval servas üks link..

Statistika kohta on seal üleval servas üks link..

40.66 postitust kasutaja kohta
1,022.05 postitust foorumi kohta
9.29 vastust teema kohta
30.88 postitust päevas
0.76 uut kasutajat päevas
85.43% kõikidest kasutajatest on postitanud.
http://www.online.ee/~evenou/remont/korrosioon.html
kaevan vana teema üles. Kuna see lehekülg ei tööta, kas keegi oskab selle firma nime öelda, mis Tectyl keemiaga korrosiooitõrjet tegi?
Kas nad veel tegutsevad?
kaevan vana teema üles. Kuna see lehekülg ei tööta, kas keegi oskab selle firma nime öelda, mis Tectyl keemiaga korrosiooitõrjet tegi?
Kas nad veel tegutsevad?
AS TermakAlgselt postitas: stennadi
http://www.online.ee/~evenou/remont/korrosioon.html
kaevan vana teema üles. Kuna see lehekülg ei tööta, kas keegi oskab selle firma nime öelda, mis Tectyl keemiaga korrosiooitõrjet tegi?
Kas nad veel tegutsevad?