ma nagu ei saa aru, et mis tugevust see tagumine kaas juurde annaks?
mul puruks see al. sulamist ümmargune laagripesa seal poolteje ümber, mis kasti sisse läheb. täitsa pilbasteks ikka ja samas suunas kasti korpuses ka praod. taga otsas.
. äkki targem rauast võru peale teha, siis need poldid hoiaks ehk rohkem seda süsteemi koos?
teen pilte kui asi selline, et juba pilti tegema mahuks.
K: klassiku käigukast-milline tugevaim?
Hoiab seda difriosa jägemana ja ei lase seda sigrimigriks pöörata. Mööda külge maha ei jookseks, ainuke miinus, et filtri koha ehitamine läheks keerukaks. Samas vanematel kastidel polegi filtrit. Samas nähes erinevaid klassiku kastifiltreid, võiks see seal ikkagi olla. Kõvemad mehed muidugi ehitavad ka kastiõli jahutuse + pumba + eraldi elementfiltri vahele.
Pildike tehasemuuseumist. Saabi eksperimentaal racing-mootor ja kast, siit on näha terasest otsakaas ja kastiõli jahutuse läbiviigud (otsast ja küljelt).
Tehase 99 rallikatel on kõigil terasest difrikaas, niiet pole vist põhjust kahelda, et see tugevdus abiks on
Lisatud failid
Tehase 99 rallikatel on kõigil terasest difrikaas, niiet pole vist põhjust kahelda, et see tugevdus abiks on

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kui ma suudan meeles pidada, siis kui ma ükskord jälle peale puhkust tööl olen, siis küsin sellest tiimist, kas ja kuidas nad omal käimareid turgutavad. Mul nimelt töökaaslane Rootsist osaleb seal mehhaaniku ja sõitjana..

- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
nüüd siis kast juppideks ja sai asi selgeks, miks kast laiali lendas; põhjus selles, et kokkujooksis peavõlli võllipoolne laager. sinine täielikult ja rullid pea risti see. nagu poleks kunagi õli näinud.
tagantjärele ei oska öelda, kas laagripesa oli õiget pidi kasti pandud, et laagritesse õlivoolu kanal oli ikka üleval pool??
see kanal kah täiesti kuiv.
muidu kast seest nagu uus. samas silikoonimärke, et see kunagi lahti käinud ja miskit tehtud.
paneks mõned pildid ka aga asi keeruline, et otse siia üles ei saa panna, seepärast seda siis kui muud asjad tehtud
tagantjärele ei oska öelda, kas laagripesa oli õiget pidi kasti pandud, et laagritesse õlivoolu kanal oli ikka üleval pool??
see kanal kah täiesti kuiv.
muidu kast seest nagu uus. samas silikoonimärke, et see kunagi lahti käinud ja miskit tehtud.
paneks mõned pildid ka aga asi keeruline, et otse siia üles ei saa panna, seepärast seda siis kui muud asjad tehtud

KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Postitusi: 38
- Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
- Asukoht:
- Auto:
nuu minu gls sõidab juba 100 000 ndat nii et see peavõlli toetav koonusrullaager, mis difri poolne, ei oma separaatorit ja rullid vabalt jooksmas ja töötab küll 

- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
häda ajab lugema kõiksugu tehnilist kirjandust ja järeldusi tegma. vähemalt enda jaoks.
nüüd ma tean, et klassiku käigukasti käib käigukastiõli, mitte mootoriõli.
ja täna peale kohutavat tööd sain siiski peavõlli ja difri ka õigesti ühendatud.ja spets kiitis minu töö heaks.
siis selgus, et vana kasti korpusel 1 ava puudu ja mille tegemisel puur läks läbi kasti korpuse ja ühesõnaga see kasti korpus jääb oma aega ootama.
seoses sellega ma tean nyyd vähemalt 2 erinevust kasti korpuste osas.
nüüd ma tean, et klassiku käigukasti käib käigukastiõli, mitte mootoriõli.
ja täna peale kohutavat tööd sain siiski peavõlli ja difri ka õigesti ühendatud.ja spets kiitis minu töö heaks.
siis selgus, et vana kasti korpusel 1 ava puudu ja mille tegemisel puur läks läbi kasti korpuse ja ühesõnaga see kasti korpus jääb oma aega ootama.
seoses sellega ma tean nyyd vähemalt 2 erinevust kasti korpuste osas.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



no nüüd sa küll mingit põhjapanevat avastust ei teinud;)
Selle üle, kas käigukasti käib käigukasti õli või mootoriõli, käib vaidlus edasi. Mul näiteks 99-l praegu mootoriõli. Kohati tundub, et võiks selle palavaga isegi paksem olla, aga no seda et midagi laiali lendab-ma küll ei usu.
Talvel jälle käigukasti õliga on küll valus liikumist alustada...
Selle üle, kas käigukasti käib käigukasti õli või mootoriõli, käib vaidlus edasi. Mul näiteks 99-l praegu mootoriõli. Kohati tundub, et võiks selle palavaga isegi paksem olla, aga no seda et midagi laiali lendab-ma küll ei usu.
Talvel jälle käigukasti õliga on küll valus liikumist alustada...
Millist õli ivomets sinna sisse valab?
Ei taha ka mina uskuda, et mineraalõli see kõikseparem on. Saaksin aru, kui seal oleks näiteks toorkummist tihendid või puksid.
Ka minul on kaks laagrit laiali lennanud, kuid vähemalt ühel juhul ei olnud väga tõenäoliselt tegemist halva õliga. Kasti korpuse feili nagu pole juhtunud.
Ei taha ka mina uskuda, et mineraalõli see kõikseparem on. Saaksin aru, kui seal oleks näiteks toorkummist tihendid või puksid.
Ka minul on kaks laagrit laiali lennanud, kuid vähemalt ühel juhul ei olnud väga tõenäoliselt tegemist halva õliga. Kasti korpuse feili nagu pole juhtunud.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
api-gl-5 on praegu. 75 või 80 lõpuga.
kui mahti leian, siis otsiks samamarki (gl-5) aga 40, või 45, või 50 lõpuga, ehk ühtlasi vedelamat.
kui mahti leian, siis otsiks samamarki (gl-5) aga 40, või 45, või 50 lõpuga, ehk ühtlasi vedelamat.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Vaata, nende õlide viskoossustega on selline lugu, et mootoriõlidele ja transmissiooniõlidele kehtivad erinevad standardid (SAE J300 ja SAE J306) - seega ei saa lihtsalt numbreid kõrvutada ja öelda, kumb õli on "paksem". Ja seetõttu pole ka olemas 40...50 lõpuga käigukastiõli.
Siin, lk lõpus on üks hea võrdlustabel:
http://www.tribology-abc.com/abc/viscosity.htm
Sellest järelduvalt on 75W käigukastiõli u sama "paks" kui 15W mootoriõli.
Siin, lk lõpus on üks hea võrdlustabel:
http://www.tribology-abc.com/abc/viscosity.htm
Sellest järelduvalt on 75W käigukastiõli u sama "paks" kui 15W mootoriõli.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
pagan seda teab, mis maal ja kuidas see täpselt on. aga igaljuhul huvitav leht; samas miskit tundus ka seal tabelites kahtlane...
ühesõnaga tuleb topsiku pealt vaadata, mis süsteemis õli viskoossus peale pandud.
ja sae 10W40 kastiõli ikka täitsa olemas:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.ee
ühesõnaga tuleb topsiku pealt vaadata, mis süsteemis õli viskoossus peale pandud.
ja sae 10W40 kastiõli ikka täitsa olemas:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.ee
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Njaa, eks igasugu õlisid tehakse aga ma ei kipuks 2-taktilise mootori ja aut. kastiga rolleri käigukastiõli oma Saabi valama 
Lihtsalt infoks, et mu mõlema klassiku käimakasti läks viimase hooldusega Redline MTL, täissünt manuaalkasti õli, purgi peal oli kirjas, et sobib hästi ka nendesse kastidesse, kus algselt mootoriõli ette nähtud. Väljamaa Saabifoorumites paljukiidetud kasitõli.

Lihtsalt infoks, et mu mõlema klassiku käimakasti läks viimase hooldusega Redline MTL, täissünt manuaalkasti õli, purgi peal oli kirjas, et sobib hästi ka nendesse kastidesse, kus algselt mootoriõli ette nähtud. Väljamaa Saabifoorumites paljukiidetud kasitõli.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
4 käiguline
Tänud. Oskad sa ehk öelda, kuidas pooltelgede sobivus on. Et kui jätta 99le see 4ne kast koos pooltelgedega ja vahetada käändteljed T16 aero omadega,kas nuudid võiks sobida. Vanusevahe on ikkagi 10 aastat

Saaksin muidugi ise ka varsti katseeksitus meetodil teada kui lammutama hakkan. Hetkel kogun veel juppe ja infot. Doonorauto on olemas ja kuhi varuosasid teel speedpartsist.
Terv.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Üldiselt on pooltelgi kahte mõõtu,erinevus on sisemistel otstel,välimised on samad.Kas keegi teab,kumb on parem peavõlli laagri korpus-malm või alumiinium?
Hr Swedbil võiks lugejate autode rubriiki oma 99 projektist teema teha, oleks üks koht kus tehnikat arutada.
Tõotab tulevat huvitav projekt igatahes - jõudu, jaksu ja vahendeid
Tõotab tulevat huvitav projekt igatahes - jõudu, jaksu ja vahendeid

A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
tsiteerin iseennast..Kui ma suudan meeles pidada, siis kui ma ükskord jälle peale puhkust tööl olen, siis küsin sellest tiimist, kas ja kuidas nad omal käimareid turgutavad. Mul nimelt töökaaslane Rootsist osaleb seal mehhaaniku ja sõitjana..

reguleeritav LSD, 4 käiku, tugevdatud spets difrikorpused jms. Hind .. alates 15k €..




Krt, kui mul õnnestub millaski komandeeringusse minna, siis lubati ekskursiooni igatahes..

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=84713
tsipake rohkem kui 230 heppa, siiamaani on vist üks kast lennanud ainult, kui ei eksi..
On saadud rohkemgi kui sellel, ilma, et kast väga palju ette jääks.
Selle SUHRT-i kastid kannatavad vist veidike rohkem kui "whooping" 230hp.
tsipake rohkem kui 230 heppa, siiamaani on vist üks kast lennanud ainult, kui ei eksi..
On saadud rohkemgi kui sellel, ilma, et kast väga palju ette jääks.
Selle SUHRT-i kastid kannatavad vist veidike rohkem kui "whooping" 230hp.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
See kannatab ilmselt rohkem. NEed kannatavad ka rallit sõita. Nad pressivad oma k-jetiga sealt juba mingi 230-240 välja. Kahjuks päris täpset tugevdustööde nimekirja kodanik mulle öelda ei osanud, sest nad ise ei tee vaid ostavad.. (pagana kapitalistid...).Ja see on siis see kast, mis kestab whooping 230heppa?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kirjutaks siia, et kunagi meeldetuletyada, et kuidas avada klassiku kasti:
1.siduri poolt kaas maha, ka sidurist paremal olev kaas
2.ketipingutussüsteem eemaldada; siis alumine mutter õhuga lahti, ülevalt rõngas soonest välja; ketirattad maha
3.alt 3 polti lahti ; ja õlikoguja ka sinna kohe juurde , et pärast panemata ei unusta
4.sidurikoja poldid lahti lasta
5.mootori esiotsakaan maha, poolteljed välja, differ välja
6.difri juurest käiguvõllide stopperplekk ära võtta.
7. tagumisest august üks rõngas soonest välja
8. käiguvõll sisse lükata, 5 käigu hammakas välja
9. sidurikojast 3 poldiga al. korpuses laager tuleb nüüd välja
10. õhuga peavõlli mutter lahti lasta
11. nihutada sidurikoda, et 5 käigu kahvli koos selle ümmarguse asjaga kätte saaks. tihvt!!
12. 5 käigu sünkronisaator välja
13. nüüd saab sidurikoja kätte.
tagasipannes jälgida, et käigulülitusvõlli vedru oleks terve ja läheks pulgale mõlemispoole.
praegu rohkemat lahtiharutada polnud vaja; aga abiks ikka kui taas teha tuleb.
pagan, ei jää ju kõik meelde, kui korra aastas vaid teed.
1.siduri poolt kaas maha, ka sidurist paremal olev kaas
2.ketipingutussüsteem eemaldada; siis alumine mutter õhuga lahti, ülevalt rõngas soonest välja; ketirattad maha
3.alt 3 polti lahti ; ja õlikoguja ka sinna kohe juurde , et pärast panemata ei unusta
4.sidurikoja poldid lahti lasta
5.mootori esiotsakaan maha, poolteljed välja, differ välja
6.difri juurest käiguvõllide stopperplekk ära võtta.
7. tagumisest august üks rõngas soonest välja
8. käiguvõll sisse lükata, 5 käigu hammakas välja
9. sidurikojast 3 poldiga al. korpuses laager tuleb nüüd välja
10. õhuga peavõlli mutter lahti lasta
11. nihutada sidurikoda, et 5 käigu kahvli koos selle ümmarguse asjaga kätte saaks. tihvt!!
12. 5 käigu sünkronisaator välja
13. nüüd saab sidurikoja kätte.
tagasipannes jälgida, et käigulülitusvõlli vedru oleks terve ja läheks pulgale mõlemispoole.
praegu rohkemat lahtiharutada polnud vaja; aga abiks ikka kui taas teha tuleb.
pagan, ei jää ju kõik meelde, kui korra aastas vaid teed.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.


