Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Vasta
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#176

Mis arvate, kas seda splinti võiks ise väänama hakata mingist vedruterasest? (pilt üleval pool) Või leiaks mingi analoogi, mida natuke kaasa aidata, et sama kuju vorpida?
Kevad pressib peale, võiks 3st kastist ühe ikka kokku saada :conf:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7621
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#177

muidugi tee ise; mõnest sama paksusega vedrust näiteks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#178

vahepeal on selline poolfabrikaat valmis saanud :cool:

Lisatud failid
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#179

vahepeal on selline poolfabrikaat valmis saanud :cool:

Kui adaptri valmis saad, siis tee joonis ja saad huvilistele tootma hakata :thumb:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#180

Kui asja päris toimima saan, siis oleks võimalik mõned ka toota. Kui identseid andurihoidjaid teha, siis võimalik ka "polt on" flantse teha. Arvjuhtimisega pingis oleks päris lust neid vorpida :head:
Praeguse tegin käsipingi taga, kättejuhtuvate lõiketeradega, mis polnud enam esimeses nooruses:gun:
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#181

Kuidas ma kõige õigema TDC (ülemine surnud seis) nüüd leian T5 jaoks?
Nagu targemad räägivad, siis nuka järgi ei tasuks panna, kuna ketid veninud. Hooratta ja selle plastikkorpuse suhes mul endal väga usku pole. Kruvikeeraja 1. silindrisse panek - kui täpne see on? Indikaatorkella jaoks pole mul vastavat küünlarakist, et paigaldada.

EDIT: tegelt on otsakaanel vastav märgistus ka..:)
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#182

Masin taas liikvel. :)
Hommikul sai suhteliselt lonkava tühikäiguga ülevaatuski läbitud. Päeva peale natuke nuputasin, näppisin vaakumvoolikuid läbi ja leidsingi JÄLLE mõne lekke.
Selle bensupaagi aurukoguja võtsin üldse vahelt ära, see ilmselt oli suurim probleemi allikas + armatuuris on mingi väike leke. Panin pimeda salongi tulevale vollale ette ja tulemuseks on see, et see LH2.2 hakkas ilmselt pensionile minekut kartma ja hakkas nii hästi käima, et ise ka ei usu. Natuke sai süüdet ka regullitud, see aitas kah kõvasti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#183

Vaakumileke paagituulutuses.

Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#184

Sain "seitsmesed" ülekanded omale, hakkasin siis täna vahetama, aga viimasel kastiehitusel sai ülemine hammakas liimitud. Ja jäigi vahetamata, panin auto sama targalt kokku. Kuumutasin ja kangutasin, aga ei miskit.
Tuleb mingi väike rakist teha, et saaks liughaamriga tõmmata, ehk siis tuleb.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#185

Selle hammakaga purunes lootus saada üks hea ja õige T16 kast omale. :angry:
Ilmselt polnud kastis kunagi õli vahetatud, tänu millele suht mudastunud kogu vedelik.
Viimase paagitäiega 8,5l/100km, mis on suht ok, samas selle paagitäie sõidustiili vaadates võiks veel madalam olla. Töö selle nimel käib. :cool:

Lisatud failid
Thor
Postitusi: 529
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#186

Palju paagitäiega km. kokku tuleb ?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#187

Arvestades, et paak on 63l, siis peaks 741km saama. Muidugi ma tilgatuks ei sõitnud, minu kalkulatsioon oli tehtud 44l pealt.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#188

sai siduripedaali taastatud. Õiges kohas tihvt annab ikka kõvasti parema jõuõla. Soovitan kõigil klassikute omanikel remontida see koht.
Ja siis vahetasin ka vanamalli ketipinguti uuema tüübi vastu. Ka seda soovitan soojalt, käivitades polegi ketikolinat enam :)

Lisatud failid
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#189

Mis vahe uuel ja vanal ketipingutil on? Mitte et ma uskuks, et mul vana oleks (93).
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#190

Mis vahe uuel ja vanal ketipingutil on? Mitte et ma uskuks, et mul vana oleks (93).

Sul on uuem. Seda paigaldati -87 vist. Vahe selles, et uuema malli oma hoiab ketti suhteliselt pingul ka ima õlisurveta (pinguti ei lähe koduasendisse) + kui surve tuleb, lükatakse veel pingsamale. Kuid see vanatüübi oma nagu ainult hüdrauliline oligi. Nii kui surve maas, lasi keti lõdvaks. Sellest ka käivituse ajal ebameeldiv ragin + nüüd uuega käib mootor hoopis vaiksemalt. Kett on läbi küll, aga natuke kannatab ehk veel.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#191

Ma ka vahetasin seda siduripedaali nüüd (oli uuem ja korralikum olemas) aga tulemust pole, kuna peasilndri tihvtiauk on hoopis ovaalne :(
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#192

Mul ka see hark lisaks kulunud, kuid ei viitsinud siduripumpa maha kakkuda. Sealt saaks natuke seda tühja lõtku vähemaks. :)
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#193

Ma kardan,et su eelmine pinguti oli lihtsalt katki.Mul on kõik pingutid olnud ühesugused,kui pinguti on pinges,siis konn fikseerib selle asendi ja ei lase ketti lõdvaks.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#194

Ma kardan,et su eelmine pinguti oli lihtsalt katki.Mul on kõik pingutid olnud ühesugused,kui pinguti on pinges,siis konn fikseerib selle asendi ja ei lase ketti lõdvaks.

Võib täiesti nii olla.
Nüüd olen üksjagu uhanud uue pingutiga ja väga meeldiv kaasnähtus ketikolina kadumisele on ka mootori "tühjade kohtade" kadumine sõidu ajal. Varem oli nii, et 80-90 kruiisides hakkas tihtilugu jõnksutama, nagu süüde kaoks ära, sai igasugu imeasju vahetatud, aga mitte midagi. Ja nüüd on see anomaalia kadunud!
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#195

Jõlehea auto on :love:
margusl
Postitusi: 76
Liitunud: N Okt 21, 2010 19:46
Asukoht:
Auto:

#196

Ja nagu Prillimäel näha oli, sõidab endiselt. Pean tunnistama, et elus esimene kord aerot näha, avaldab muljet igatahes.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#197

Vahetasin roolikardaani, lenksu loks täitsa kadunud. Kui nüüd leiduks meest, kes selle kummiluti, mis tihendab võlli ja kere vahelist osa tagasi suudaks panna, saaks salongi ketisirinast ka vabaks.
Ei tea, kas korras ketiga kaoks spetsiifiline klassiku mootori sirin ära või see on ja jääb.:eureka:
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#198

Ma võiks sul selle luti tagasi panna. Ise ka vahetasin paar kuud tagasi.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#199

Selline asi tehtud. Et oleks lihtsalt kõvatada millegagi :cool:

Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#200

Ja kui kellelgi peaks juhuslikult vedelema üks klapi juhtpuks, teeks kaupa. Paigaldamisel läks üks katki.
Ilmselt sobib kõikide SAABide puks, sisediameeter 7, välis 12
Vasta