Ajukirurgiast
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Huvitav kas tehase immo olemasolu on segav faktor või mitte? Et näiteks keegi osavnäpp kirjutab flashi üle ja topib tagasi aga immot enam puldist kuidagi maha ei saa. Kas selline asi on võimalik?
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1900
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Seda ma hästi ei usu, et mootoritööga seotud data on koos immo dataga. ECU-s tavaliselt immot ikka ei käi. Miski muu plokk peaks ikka olema, mis immo koode kontrollib.
Immo istub otse trionicusse,vähemalt nii väitis SaabiJumal kunagi ja on programmiline.Igatahes juhib immomoodul trionicut ühe juhtme kaudu ja vigase immo puhul seda maha progedes saab auto küll käima ja kuidagi liikuma,kui SÕITA pole võimalik eriti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mnjah, seda karta oligi, et kõik ECU-d pole pesadega.
28F010 on sama mis 28F512, ainult 2x suurema mälumahuga.
Muidu pesa ise on selline:

Paras kepp muidugi seda kohale joota...
(emaplaadil, mille bios oli nässus ja lasin uuesti fläshida)
Kurjad keeled räägivad, et protsessoril MC68332 pidi olema nn. watchdog sisse ehitatud...ehk siis ei lase millelgi käima minna, kui mälude info talle ei meeldi
Vaatasin nende flashide datasheete...kõik on justkui sama, tegelikult võiks kasutada alati seda suuremat 28F010 (1Mb) kivi. Ainult huvitav, miks originaal ECU mälud mahult suuremad on...kas failikene ka neis ületab 512Kb, et muidu ei saa või lihtsalt "igaks juhuks"
ps. pesad Tevalos täitsa olemas http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.cgi?keywords=plcc&lng=est&start_row=45&vw=&ol=1&ot=1&mc=0&on=&oe=1&oo=1
28F010 on sama mis 28F512, ainult 2x suurema mälumahuga.
Muidu pesa ise on selline:

Paras kepp muidugi seda kohale joota...
(emaplaadil, mille bios oli nässus ja lasin uuesti fläshida)
Kurjad keeled räägivad, et protsessoril MC68332 pidi olema nn. watchdog sisse ehitatud...ehk siis ei lase millelgi käima minna, kui mälude info talle ei meeldi
Vaatasin nende flashide datasheete...kõik on justkui sama, tegelikult võiks kasutada alati seda suuremat 28F010 (1Mb) kivi. Ainult huvitav, miks originaal ECU mälud mahult suuremad on...kas failikene ka neis ületab 512Kb, et muidu ei saa või lihtsalt "igaks juhuks"

ps. pesad Tevalos täitsa olemas http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.cgi?keywords=plcc&lng=est&start_row=45&vw=&ol=1&ot=1&mc=0&on=&oe=1&oo=1
Algselt postitas: sebastian
Kurjad keeled räägivad, et protsessoril MC68332 pidi olema nn. watchdog sisse ehitatud...ehk siis ei lase millelgi käima minna, kui mälude info talle ei meeldi
Watchdog on enamusel mikrokontrolleritel sisse ehitatud ja tema ülesandeks on prosele reset teha, kui prose töös mingi jama (softi kala näiteks) esineb.
Vaatasin korra selle 68332 datasheet-i ja mingeid koodi kaitsmise võimalusi seal igatahes silma ei hakanud. Kuna 68332-l ei ole ka sisemist mälu, mida oleks võimalik lugemise eest kaitsta, järelikult on nii programm ise kui ka selle tööks vajalikud andmed välistes mäludes. Kui need mälud on lihtsasti loetevad, siis on prose käsustikuga kursis oleval kodanikul võimalik ka end koodist läbi närida ja sealt ka huvitavamad kohad üles leida ning ära muuta. Näiteks turbo- ja kütusekaardid ning fuel cutoff-i piir...
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Et Saakal saaks rahulikult oma Hirchi aju müüa, tõin üleliigse jutu siia.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Shaakal laena kodanik qdwin'ile nüüd Hirschi ajust kive:poke::P
qdwin sikutaks need masinasse:poke: ja paneks uuele kivile, vaataks mis toimuma hakkab:love::love::love:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Shaakali üritust torpedeerida pole viisakas, kuigi jah, omad vitsad peksavad. Oleks pidanud enne aju ostmist kapoti alla kiikama. 
Elame näeme.
Tegelikult mind huvitaks kõige rohkem kui saaks võrdluseks kätte 2,3fpt ja 2,3 õige Aero ajud. FPT on endal olemas, aga õige (mitte autom. kastiga) Aero omanikke kahjuks ei tunne. Iseenest kivide lahti koukimine ja mahalugemine on täiesti riskivaba üritus. Hävitustöö tegemine on tõsist pingutust nõudev ettevõtmine.
Mõne tuuningu firma ajust ilmselt võingi unistama jääda
.

Elame näeme.
Tegelikult mind huvitaks kõige rohkem kui saaks võrdluseks kätte 2,3fpt ja 2,3 õige Aero ajud. FPT on endal olemas, aga õige (mitte autom. kastiga) Aero omanikke kahjuks ei tunne. Iseenest kivide lahti koukimine ja mahalugemine on täiesti riskivaba üritus. Hävitustöö tegemine on tõsist pingutust nõudev ettevõtmine.
Mõne tuuningu firma ajust ilmselt võingi unistama jääda

Seda minagi tean ja sellest ka eelnev postAlgselt postitas: qdwin
Iseenest kivide lahti koukimine ja mahalugemine on täiesti riskivaba üritus. Hävitustöö tegemine on tõsist pingutust nõudev ettevõtmine.

Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Jah, ei ole hexeditoriga sealt miskit huvitavat lugeda, kui pole millegagi võrrelda ega tea, missugune koodirida mida teeb.
Üsna põhjalik otsing netist ei andnud ka tulemusi....bin-jupid on kindlasti mitmete poolt maha loetud, aga keegi ei kipu neid avaldama.
Natuke hea uudis, et .bin on mahult üsna väike ja sellestki peaaegu pool on "tühi", ehk siis ainult F-dega täidetud.
Naised saunas rääkisid, et Maptun lisab oma mäludele lisaks .bin failile ka mingi koopiakaitse...et meiesugused liiga hoogu ei läheks.
Kuidas see kaitse funkkab ja kas kogu jutt üldse tõele vastab, pole aimugi.
Otsingud jätkuvad, ega niisamuti saa ju alla anda
Üsna põhjalik otsing netist ei andnud ka tulemusi....bin-jupid on kindlasti mitmete poolt maha loetud, aga keegi ei kipu neid avaldama.
Natuke hea uudis, et .bin on mahult üsna väike ja sellestki peaaegu pool on "tühi", ehk siis ainult F-dega täidetud.
Naised saunas rääkisid, et Maptun lisab oma mäludele lisaks .bin failile ka mingi koopiakaitse...et meiesugused liiga hoogu ei läheks.
Kuidas see kaitse funkkab ja kas kogu jutt üldse tõele vastab, pole aimugi.
Otsingud jätkuvad, ega niisamuti saa ju alla anda

-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kas on kellelgi laenata ajusid et vaadata mis mälus peidus on ja võrrelda erinevaid konfe? Ettevõtmine on ajule tavaliselt ohutu. Ja kui veel mõni tuunitud nähtus tagataskus peidus on, teeks omanikuga suisa
Kui hästi läheb, õnnestub üks saabnetis mitteresideeruv h. omanik alustuseks ära rääkida 
PS! Ja igasugused nupukesed ja nipikesed dekodeerimise kohta ei jookse kunagi mööda külgi maha.


PS! Ja igasugused nupukesed ja nipikesed dekodeerimise kohta ei jookse kunagi mööda külgi maha.
Hmm... võibolla oleks kasulik nende failide sisu ja nende konkreetsete isendite (loe: kivide) paremaks tundmiseks konsuldeerida selle ala spetsialistidega.
Üks minuarvates väga tark mees on, internetis tuntud Flech nime all, usun, et tema oskaks küll ehk midagi kosta, kui talle neid kive ja softi näidata.
Proovida ju võiks:P:P:P
Üks minuarvates väga tark mees on, internetis tuntud Flech nime all, usun, et tema oskaks küll ehk midagi kosta, kui talle neid kive ja softi näidata.
Proovida ju võiks:P:P:P
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Factor, mõtled äkki Tevalo foorumi härrat (ja kauaaegset liiget) kasutajanimega Felch?
No küsin järgi, ehk sealsed aitavad
http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?a ... =2&t=21448
No küsin järgi, ehk sealsed aitavad

http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?a ... =2&t=21448
Algselt postitas: sebastian
Factor, mõtled äkki Tevalo foorumi härrat (ja kauaaegset liiget) kasutajanimega Felch?
No küsin järgi, ehk sealsed aitavad
http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?a ... =2&t=21448
Just just, kuid kirjutasin ""internetis tuntud"" just sellepärast, kuna Tevalo foorum ei pruugi ju olla ainuke koht kus ta tegutsebAlgselt postitas: Factor
internetis tuntud Flech nime all

PS! teine selline väga tark vend Tevalo foorumist on ka Digital!
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Hex-editoriga ei tee seal eriti midagi ära. Vajalikku vidinat nimetatakse disassembleriks, ehk siis soft, mis masinkoodi tagasi inimloetavale kujule (reeglina assembleriks) tõlgib.
Google teadis rääkida, et sama 68332 prose on kasutusel ka enamikus motorola gsm-telefonides
See prose evib veel ühte päris huvitavat omadusy, nimelt BDM (Background Debugging Mode) liides, mis lubab prose töö käiku PC abil jälgida ja sinna ka vahele segada. Lisainffi saab näiteks siit ja siit.
Motorola (ehk Freescale) saidist on selle prose jaoks leitav vabavara debugger BD32 koos vajaliku kaabli skeemiga (suht lihtne skeem, paar loogikalülitust ja trigerit).
Üks disassembler, mis silma hakkas, leidub siin ja veel üks leht, mis ka tundub huvitav.
Kommertssoftidest oskab väidetavalt 68k koodi disassembleerida IDA PRO, mille trial-versioon küll seda moodulit ei sisalda
Google teadis rääkida, et sama 68332 prose on kasutusel ka enamikus motorola gsm-telefonides

See prose evib veel ühte päris huvitavat omadusy, nimelt BDM (Background Debugging Mode) liides, mis lubab prose töö käiku PC abil jälgida ja sinna ka vahele segada. Lisainffi saab näiteks siit ja siit.
Motorola (ehk Freescale) saidist on selle prose jaoks leitav vabavara debugger BD32 koos vajaliku kaabli skeemiga (suht lihtne skeem, paar loogikalülitust ja trigerit).
Üks disassembler, mis silma hakkas, leidub siin ja veel üks leht, mis ka tundub huvitav.
Kommertssoftidest oskab väidetavalt 68k koodi disassembleerida IDA PRO, mille trial-versioon küll seda moodulit ei sisalda

On tekkinud tõsine kahtlus, et esimesel lehel gdwin-i toodud pildil protsessorist allpool asuvad 2 x 4 jootekohta on BDM Interface külgejootmiseks
Vähemalt enamus (niipalju kui pildilt aru on saada) vajalikest signaalidest jooksevad sinna kokku...
Lisa: Ja vähemalt teoorias on seesama BDM liides kasutatav ka mälude lugemiseks/kirjutamiseks, ehk mälude mahajootmine ei peaks üldsegi tarvilik olema...

Lisa: Ja vähemalt teoorias on seesama BDM liides kasutatav ka mälude lugemiseks/kirjutamiseks, ehk mälude mahajootmine ei peaks üldsegi tarvilik olema...
Datasheet nagu reedaks, et just need ongi BDM-i jaoks. Ehk see seletab ära, miks osad tuuningufirmad joodavad pesad mäludele, aga osad saavad uue firmware peale kivisid lahti jootmata?
"Ajudest" ei oska öelda, aga näiteks DVD-mängijatel lastakse debuggeriga (?) uus firmware peale, kui vana on nii sassis (või lihtsalt vale), et pill plaati enam vastu ei võta.
Mnjah...tuleb siis manuaali "Disassembler, Guide to Starting" hakata lugema, ehk saab targemaks
"Ajudest" ei oska öelda, aga näiteks DVD-mängijatel lastakse debuggeriga (?) uus firmware peale, kui vana on nii sassis (või lihtsalt vale), et pill plaati enam vastu ei võta.
Mnjah...tuleb siis manuaali "Disassembler, Guide to Starting" hakata lugema, ehk saab targemaks

Selle tuuningfirmade poolt mälude jootmise või mittejootmise juures võib veel see nüanss olla, et osadel blokkidel võivad olla ühekordselt programmeeritavad mälud peal (nagu on ühe varasema pildi peal toodud Atmeli AT27C512R kiibid). CAT28F010 on küll ümberprogrammeeritav.
Mul tekkis sellin üldine "aju" küsimus. Millised diagnostika võimalused erinevatel saabidel üldse on? Eelkõige hvitab mind
2.0 1994-1998
2.3 1994-1998
2.5 1994-1998
Kiire googeldamine ei andnud vastust. On neil kõigil obd2? Kas nendel elektroonilistel odomeetritel on ka nn "topelt kontroll" st ühte saab muuta, kuid teist mitte...?
2.0 1994-1998
2.3 1994-1998
2.5 1994-1998
Kiire googeldamine ei andnud vastust. On neil kõigil obd2? Kas nendel elektroonilistel odomeetritel on ka nn "topelt kontroll" st ühte saab muuta, kuid teist mitte...?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Mis autoga on tegemist? 9000 puhul läbisõittu ajus ei talletata. Digitaalsete näitude puhul oli nende muutmine pikka aega võimatu tegevus, nüüd kahjuks kuuldavasti siiski võimalik.
Tech 2 on see imeriist millega ajus ringi kolatakse. See keemia millega siinse threadi tegelinskid üritatavad tegeleda on tootja poolt talletatud algandmete lugemine, kasutades käepärasemaid vahendeid nagu programmaator.
Tech 2 on see imeriist millega ajus ringi kolatakse. See keemia millega siinse threadi tegelinskid üritatavad tegeleda on tootja poolt talletatud algandmete lugemine, kasutades käepärasemaid vahendeid nagu programmaator.
Kui jutt juba NG900 peale veeres, siis tekkis selline küsimus, et mis vahe on NG900 2.0T ja 9000 2.0LPT mootoritel? Pealtnäha paistab samasugune olevat (miinus BPC klapp) ja Trionic-5 neid mõlemaid juhib, kas siis äkki võiks 9000 2.0LPT (110 kW) ajudesse ka NG900 2.0T (136 kW) tarkus sisse sobida? Või kas see üldse midagi muudaks?