NG900 kolks ees

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#1

Tere!

On mure '94 aasta NG900-ga. Nimelt on kuskil ees mingisugune metalne kolks. Heli poolest meenutab natuken nagu oleks kaks paksu metallriba otsast kokku ühendatud liigendiga ja siis nad kolksuksid kinni (umbes nagu küüslaugupressi tühjalt kokku lahti kolksutada).

Heli tekib, kui sõita lohust läbi. Samuti on seda aeg-ajalt kuulda vasakpööret tehes, mõnikord ka täiesti siledal teel pidurdades ja suht harva käik vahetades. Salongis kuulates tuleks see umbes nagu vasaku esimese ratta tagant umbes käigukasti kohalt.

Vaatasin tõstuki peale heeblit kasutades kõik puksid üle ja need tunduvad kõik terved ja OK. Ja alt vaadates tundub kõik muu samuti OK. Ratast loksutades on seda väga- väga õrnalt kuulda, kui rattad on paremale täiesti välja keeratud ning vasakut ratast otseks loksutada. Kuid see on üpriski vaikne.

Hiljuti on just vahetatud mõlemad esimesed vedrud ja amordid, samuti sai veendutud, et mõlemad tugilaagrid olid OK.

Mida soovitate veel üle vaadata?


Ette tänades,
Silver
Kasutaja avatar
uralavto
Postitusi: 223
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:05
Asukoht:
Auto:

#2

Hi, kui amordid ja vedrud said vahetatud tasuks kontrollida, kas amordi kinnitus mutter on ikka kinni. Eelmine suvi, kui enda masinal samu juppe vahetasin tekkis täpselt samasugune kolin nagu sa kirjeldasid. Ise ma sellele kolinale jälile ei saanudki. Antis keerati mutter kinni ja vaikus majas :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

täna ühte klassikut putitades ja esimest ratast alt ära võttes avastasin, et piduri sadul oli peal lahti!! ja liikus edasi-tagasi.
seega ka selline võimalus, mida küll minu silmad esimest korda näevad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#4

Täpselt samasugune kirjeldus ja täpselt samasugune mure. Amordid vahetatud u 11k tagasi, vedrud vahetatud korralike kasutatute vastu ja pilk on peale visatud ka töökojas... öeldi, et kõik ok. Ja kolks tuleb samuti nagu vasaku esiratta alt ja lauget vasakut kurvi võttes "ristirööbastest" läbi sõites :freak: Aga 2 vihjet olemas, mida uurida. Kui kellelgi veel kogemust sarnast, siis laduge ette. Ettetänud.
saps
Postitusi: 282
Liitunud: R Nov 02, 2007 13:28
Asukoht:
Auto:

#5

minul kolkusus sellepärast et tugipadi ja tugi laager oli läbi- pidev klõbin ja kolksumine Eesti kehvadel teedel + Konid
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#6

Vaatasin amordi kinnitusmutrid kah üle, olid nii nagu peab.

Pidurisadulat veel ei ole vaadanud, aga võtan selle lähiajal ette. Kuigi ei tahaks väga uskuda, et asi selles on. Mul jäi see mainimata, et see hääl oli enne amordivahetust kah olemas, aga siis oli selline tuhm ja natukene kummine. Viimasel ajal on metalseks üle läinud. Ja kuna siis käis kogu krempel seal nii kui nii lahti- kokku, siis peaks olema see ehk korras. Aga vaatan üle kindlasti.

Tugilaagrid said üle vaadatud, siis kui amordid alla sai pandud. Amordid on all olnud vaevu tuhat kilomeetrit.

Mul isa arvas, et võib olla sisemine pooltelje ots. Viskan sellele pilgu peale nädalavahetusel.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#7

NG tüüphäda-lõtkuv roolilatt- ei tule muidugi kellelegi pähe:cool:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
siilivudi
Postitusi: 68
Liitunud: K Dets 12, 2007 0:13
Asukoht:
Auto: Saab 90 '86

#8

Aga mis seal roolilatis siis juhtub, et hääl muutuma peaks? Kui võetakse lahti kogu püstak ja pannakse kokku tagasi, ainus seos roolilatiga on rooliotsa lahti laskmine. Kuid ka see läheb väga hästi kokku tagasi, ei liigu ega kolksu.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#9

Mul jäi see mainimata, et see hääl oli enne amordivahetust kah olemas, aga siis oli selline tuhm ja natukene kummine. Viimasel ajal on metalseks üle läinud.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Abiraami kinnituspolte ei tohiks ka unustada.Kipuvad lõdvaks venima.Pingutusmoment on keskmistel-tagumistel tähtis.
siilivudi
Postitusi: 68
Liitunud: K Dets 12, 2007 0:13
Asukoht:
Auto: Saab 90 '86

#11

Mul jäi see mainimata, et see hääl oli enne amordivahetust kah olemas, aga siis oli selline tuhm ja natukene kummine. Viimasel ajal on metalseks üle läinud.

Jah, saan aru, et enne oli kolks ja hiljem kolksu toon muutus. Endal täpselt samamoodi. Enne püstiku vahetust oli kummine, vahetult pärast vahetust metalne. Küsimus oli selles, et mis juhtub vahetuse käigus roolilatiga?
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#12

Abiraami kinnituspolte ei tohiks ka unustada.Kipuvad lõdvaks venima.Pingutusmoment on keskmistel-tagumistel tähtis.

Need on juba üle vaadatud ning olid kinni korralikult.
NG tüüphäda-lõtkuv roolilatt- ei tule muidugi kellelegi pähe:cool:

Kuidas seda täpsemalt võimalik diagnoosida oleks ja mis seal enamasti kulunud/katki on?
faca
Postitusi: 96
Liitunud: R Mär 02, 2007 15:23
Asukoht:
Auto:

#13

Vaatan ka teemat huviga, sest enda autol tekkis ka sarnane heli, ilmselt pärast liiga madalate rehvide paigaldust.
Mul tuleb ka heli vasemalt, kuigi roolimehhanismid kõik paremal.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

pagan seda teab mis seal sillas alati kolksub.
ega ennem aru ei saa kui jupphaaval järjest asju välja vahetad. enda peso hakkas ka vaikselt kõbisema eest ja ülevaatuspunktis tundus täiesti tihe olma ja arvamus oli, et amordika ül. laagrid. aga täna võtsin kondi varda lahti ja vaevalt tuntav lõtk oli sees. muidugi ostasin mõlemad uued vardad ja nüüd asi korras.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Vaatan ka teemat huviga, sest enda autol tekkis ka sarnane heli, ilmselt pärast liiga madalate rehvide paigaldust.
Mul tuleb ka heli vasemalt, kuigi roolimehhanismid kõik paremal.
Mis roolimehanismid su autol "kõik paremal"? Roolilatt paikneb täpselt kere suhtes tsentris ja roolisammas vasakul pool:freak: .
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#16

Facal on UK-st toodud Saab :wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#17

Mis sel roolilatil enamasti vigaseks osutub?
RandomHero
Postitusi: 84
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#18

endal sarnane probleem aga teistel tingimustel. Pidurdades tuleb umbes 15km/h pealt parema ratta juurest kõva raksakas. Raks ei tule kohe pidurit vajutades ega seisma jäädes vaid liikumise pealt. Raksu saab kätte ka reipamalt kiirendades ja harvem ka lihtsalt eesti teede "siledust" nautides, seega pole probleem pidurites.

Autot üles tõstes sai esimene diagnoos kohe pandud, rooliots loksus jubdelat, vahetasime selle ära, lõtku enam pole, raks aga edukalt alles ja läheb järjest hullemaks.

Oskab keegi öeldda, mis seal sellist häält teha võib? Uurisin-helistasin ka teenindustest, lähimad ajad on nädala lõpus, kas on oht, et midagi läheb väga katki ja tekitab jäädavaid purustusi? Kahjuks on vaja veel paar sõitu teha ja hinge kinni hoida. On mõni ilmselge sõlm, mida saaksin ise veel kontrollida?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

endal sarnane probleem aga teistel tingimustel. Pidurdades tuleb umbes 15km/h pealt parema ratta juurest kõva raksakas. Raks ei tule kohe pidurit vajutades ega seisma jäädes vaid liikumise pealt. Raksu saab kätte ka reipamalt kiirendades ja harvem ka lihtsalt eesti teede "siledust" nautides, seega pole probleem pidurites.

Autot üles tõstes sai esimene diagnoos kohe pandud, rooliots loksus jubdelat, vahetasime selle ära, lõtku enam pole, raks aga edukalt alles ja läheb järjest hullemaks.
Oskab keegi öeldda, mis seal sellist häält teha võib? Uurisin-helistasin ka teenindustest, lähimad ajad on nädala lõpus, kas on oht, et midagi läheb väga katki ja tekitab jäädavaid purustusi? Kahjuks on vaja veel paar sõitu teha ja hinge kinni hoida. On mõni ilmselge sõlm, mida saaksin ise veel kontrollida?

bumerangi puks liigub
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
RandomHero
Postitusi: 84
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#20

bumerangi puks liigub

Kahjuks on termin mulle tundmatu. kas "liigub" tähendab, et vajab mingi osa kõvemini kinnikeeramist või tuleb mingi osa ära vahetada? Lisaks, kas selle vea kõrvaldamine on ise lihtsalt teostatav (on võimalik kasutada korraliku baasvarustusega garaazi) või on mõistlikum töökojale raha anda ja oma närve säästa?

Oleks lühikese õpetuse üle väga tänulik.
RandomHero
Postitusi: 84
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#21

käisin Audaceris, diagnoosiks on, et mõlemad esimesed vedrud on ära murdunud, esimesed õõtsapuksid korras, tagumised esiõõtsapuksid räbalateks, tagasilla puksid räbalateks. Hinnati, et läheb 350€ kogu ooper.

Siit ka õpetus: oma silmaga pead ostetud auto üle vaatama, kui jääd sõbra sugulase sõpra uskuma, et kõik on hästi, võid kuratteab mis üllatuse lõpuks leida.
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#22

Lõpuks siis tuli välja ka see, et mis mul kolksub. Nimelt õõtshoova välimine puks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#23

taas üks koliseva esiotsaga masin;
tundub, et koliseb roolilatt?m latt muidu kena ja kuiv.
kas see ons võimalik?
ja kuidas selle vahetamine välja võiks näha? äkki keegi viitsid natuke õpetada, ennem kui ise suvaliselt lähenen?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
siilivudi
Postitusi: 68
Liitunud: K Dets 12, 2007 0:13
Asukoht:
Auto: Saab 90 '86

#24

taas üks koliseva esiotsaga masin;
tundub, et koliseb roolilatt?m latt muidu kena ja kuiv.
kas see ons võimalik?
ja kuidas selle vahetamine välja võiks näha? äkki keegi viitsid natuke õpetada, ennem kui ise suvaliselt lähenen?

Kui said vahetatud, äkki jagad ise mõned õpetussõnad, kuidas kõige lihtsamini seda teha.
Vasta