140k km peal sai tehtud õlivahetus eelmise aasta lõpus. Suvel viskas õlitule põlema ja tase oli min peal, panin liitri juurde. Selleks hetkeks oli kilometraaž üle 148k. Eile viskas uuesti õlitule põlema ja panin jälle liitri juurde, kilometraaž üle 152k. Autoks 9-3 Aero 2003, õli Castrol SLX 0W-30.
Kas peaksin mures olema või on selline asi tavaline?
9-3 sööb õli
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kas siis õlitule süttimise pärast paned õli juurde??
Mootoris on ikka õlimõõtevarras, mille pealt vaadatakse õli normi, siledal teel, kui auto mootor seisnud vähemalt 10 min.
Õlitule andurid annavad päris tihti saba ka. tasuks kontrollida/ vahetada
muidugi võiksid paksemat õli ka omas vanas õli võtvas masinas kasutada. 10W-40 näiteks.
edit: aasta sõidad ja pole õli veel vahetanud?
seda võiks ikka ka teha kord aastas, olenemata läbisõidust.
Mootoris on ikka õlimõõtevarras, mille pealt vaadatakse õli normi, siledal teel, kui auto mootor seisnud vähemalt 10 min.
Õlitule andurid annavad päris tihti saba ka. tasuks kontrollida/ vahetada
muidugi võiksid paksemat õli ka omas vanas õli võtvas masinas kasutada. 10W-40 näiteks.
edit: aasta sõidad ja pole õli veel vahetanud?
seda võiks ikka ka teha kord aastas, olenemata läbisõidust.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Aga ütelge, kuidas kogemusest see "paksus" kulule mõjub vanal mootoril?
Et alumise 0 asemel 10 või 5 - kas vähem kulub? See ju mõjub ainult külmat mootorit - see alumine number.
Minu poolt aga äkki rumal kommentaar - kas ülemine 30 pole vähe, 35 vist manualis ja ikkagi see kui mitte eriti vajutama? Et kas mitte põleb õli triviaalselt?
Ja tuleni sõit minu arvates on väga karm.
Et alumise 0 asemel 10 või 5 - kas vähem kulub? See ju mõjub ainult külmat mootorit - see alumine number.
Minu poolt aga äkki rumal kommentaar - kas ülemine 30 pole vähe, 35 vist manualis ja ikkagi see kui mitte eriti vajutama? Et kas mitte põleb õli triviaalselt?
Ja tuleni sõit minu arvates on väga karm.
Pole küll bensukas, a traktoril hakkas vända otsatihend lekkima umbes 200tkm läbisõidu juures.
Sai mindud täissündilt poolsündile ja leke kadus umbes 70 tkm, siis käis mootor natuke lahti ja lasin tihendi ära vahetada. Praeguseks (360tkm) lekib kusagilt uuesti, eks varsti tuleb tohtritel lasta vaadata.
Sai mindud täissündilt poolsündile ja leke kadus umbes 70 tkm, siis käis mootor natuke lahti ja lasin tihendi ära vahetada. Praeguseks (360tkm) lekib kusagilt uuesti, eks varsti tuleb tohtritel lasta vaadata.
No mis vana see 8 aastat ja 150 t km on? Oleneb, kuidas hooldatud on selle aja jooksul. Aga hakatuseks võiksid küll tehase soovitatud numbritega õli sisse kallata. (Või on 0w-30 ka soovitatud?) Meie aero (9-5) on aasta vanem ja samapalju sõitnud. 5000 km jooksul langeb tase poole vardani. Lekkeid pole, ei tossa ka. Normaalne see pole aga remonti ka kohe tegema ei hakka....
muidugi võiksid paksemat õli ka omas vanas õli võtvas masinas kasutada. 10W-40 näiteks.
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
miinimumi peal küll ei thiks veel õlituli põlema hakata,siis peaks ikka oluliselt alla miinimumi olema juba, ja tihti on siis juba mingi suurem kahju juhtunud kui tuli juba põleb,kui ja andur seast ei pane
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Õigus. Tuli hakkab märku andma,kui õlitase on juba alla 2 liitrini langenud ja siis on fataalne protsess juba alanud. Kui tuli varem märku annab,on kas vigane rõhuandur,või on õlitus puudulik võtturi ummistuse tõttu.miinimumi peal küll ei thiks veel õlituli põlema hakata,siis peaks ikka oluliselt alla miinimumi olema juba, ja tihti on siis juba mingi suurem kahju juhtunud kui tuli juba põleb,kui ja andur seast ei pane
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Huvitav, mõlemad korrad kui "lisa õli" teade on tulnud siis tase min peal ning peale õli lisamist teade kadus. Kui õigesti mäletan, siis 0W-30 õli pandi sisse Troostis. Ise ei olnud seal juures ja ei oska öelda, kas sellel võis olla ka mingi kindel põhjus.