2.2 TD mootori temperatuuri andur
Autok siis 9-5 2.2td 88 kw. Probleem siis selles, et praeguste ilmadega, kui auto 12 tundi seisab siis tahab mingi 5sek käiamist enne kui käima saan ja siis viskab suitsupahmaka välja.Eelsüüteküünlad ei rakendu kuna väljas veel soe. Täna siis proovisin hommikul enne käima panemist mootori temperatuurianduri lahti ühendada, armatuuris läks eelsüüteküünalde tuli põlema, aga ise ära ei kustunud. Lasin mingi 6 sek põleda ja käivitasin ja auto läks kohe käima:). Peres ka sama mootoriga c vectra ja sellel võtab ka pluss 10-ga eelsüüteküünlad sekundiks põlema ja läheb kohe käima, kuigi mootor ju sama. Kas aitaks minu saabi puhul temperatuurianduri vahetus, või ei saagi neid küünlaid tööle enne kui väljas pole alla 5 kraadi?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Enda uue/vana saabiga oli sama värk, et tahtis paar lisasekundit käiamist ennem kui käima läks:
Asi muutus, kui olin kütuselisandiga läbisõitnud mingi 30...40 l. kütust.
Ehk tavaline värk, diiselmootori süsteemid vajavad puhastamist...
ja muidugi ei mingit küünalde tuld veel
Asi muutus, kui olin kütuselisandiga läbisõitnud mingi 30...40 l. kütust.
Ehk tavaline värk, diiselmootori süsteemid vajavad puhastamist...

ja muidugi ei mingit küünalde tuld veel
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- Scorps
- Postitusi: 142
- Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW
Mis lisandit sa kasutad?Enda uue/vana saabiga oli sama värk, et tahtis paar lisasekundit käiamist ennem kui käima läks:
Asi muutus, kui olin kütuselisandiga läbisõitnud mingi 30...40 l. kütust.
Ehk tavaline värk, diiselmootori süsteemid vajavad puhastamist...
ja muidugi ei mingit küünalde tuld veel
Endal pole käivitusprobleeme õnneks esinenud, aga igaks juhuks olen viimasel ajal valanud sisse Statoilis müüdavat valges pudelis Kemetyl K-Diesel Super 4 lisandit ja vähemasti EGR, mis endast vahetevahel mootoritule ja turbo kadumisega märku annab, on hakanud seda tunduvalt harvem tegema (ptüi-ptüi-ptüi)

Aga kuidas te kahetaktilise õlisse suhtute?
Ise olen aastaid lisanud kahetaktilise õli. Iga paagi kohta umbes 0.15 -0,2 liitrit õli.
Mingite puhastavate ja rikastavate lisandite mõjust ei ole suutnud mina küll aru saada (pole ka üle kahe kuu jutti kasutanud) va. talvelisandid - neid kasutan terve talve, kui temp on alla -5 ja olen rahul.
Kevadel sai kasutatud mingit toitesüsteemi puhastavat lisandit kolmel järjestikusel paagitäiel ja peale seda viskas mootoritule põlema, mis kadus peale mõnda km suurematel pööretel sõitmist. Nüüd sügisepoole sai ka pandud ühele paagile ning ka peale seda süttis taas mootorituli, mis kadus samuti peale suuremaid pöördeid.
Võta sa kinni kas olid need juhused või lisanditega seotud.
Ka mina ootaks soovitusi, mis lisand on ennast heast küljest näidanud?
Mingite puhastavate ja rikastavate lisandite mõjust ei ole suutnud mina küll aru saada (pole ka üle kahe kuu jutti kasutanud) va. talvelisandid - neid kasutan terve talve, kui temp on alla -5 ja olen rahul.
Kevadel sai kasutatud mingit toitesüsteemi puhastavat lisandit kolmel järjestikusel paagitäiel ja peale seda viskas mootoritule põlema, mis kadus peale mõnda km suurematel pööretel sõitmist. Nüüd sügisepoole sai ka pandud ühele paagile ning ka peale seda süttis taas mootorituli, mis kadus samuti peale suuremaid pöördeid.
Võta sa kinni kas olid need juhused või lisanditega seotud.
Ka mina ootaks soovitusi, mis lisand on ennast heast küljest näidanud?
- Scorps
- Postitusi: 142
- Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW
Viitsid äkki täpsustada, mis lisandeid proovinud oled, et teaks eemale hoida?Ise olen aastaid lisanud kahetaktilise õli. Iga paagi kohta umbes 0.15 -0,2 liitrit õli.
Mingite puhastavate ja rikastavate lisandite mõjust ei ole suutnud mina küll aru saada (pole ka üle kahe kuu jutti kasutanud) va. talvelisandid - neid kasutan terve talve, kui temp on alla -5 ja olen rahul.
Kevadel sai kasutatud mingit toitesüsteemi puhastavat lisandit kolmel järjestikusel paagitäiel ja peale seda viskas mootoritule põlema, mis kadus peale mõnda km suurematel pööretel sõitmist. Nüüd sügisepoole sai ka pandud ühele paagile ning ka peale seda süttis taas mootorituli, mis kadus samuti peale suuremaid pöördeid.
Võta sa kinni kas olid need juhused või lisanditega seotud.
Ka mina ootaks soovitusi, mis lisand on ennast heast küljest näidanud?
Ja 2t õli veel lisanditega koos kasutada vist ei tasu? Läheb liiga kokteiliks kätte?
- turuplats
- Postitusi: 387
- Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
- Asukoht: Tartu
- Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
- Kontakt:
varem kasutasin Karla Auto lisandit aga nüüd juba mitu paaki sõidetud sellega.
KÜTUSELISAND X1R
Diiselkütuselisand 0,5liitrit 500liitrile kütusele. 14.59
ütleme nii et ei saa küll aru et miskit parem.
KÜTUSELISAND X1R
Diiselkütuselisand 0,5liitrit 500liitrile kütusele. 14.59
ütleme nii et ei saa küll aru et miskit parem.
iphonede ja ipadide remont
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ütleme nii et ei saa küll aru et miskit parem.
keegi vastas niimoodi , kui tema käest küsiti, et kas paneme mootorisse õli ka
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



tere.
Olen ka selle probleemiga tegelenud hetkest kui soetasin diisel Saabi (saab 9-5 2.2Tid 88 kw 2003) ja tõtt öelda ei aidanud ükski lisand mida sisse valasin.Probleem on ikkagi selles,et mootoriaju ei rakenda pluss kraadiga eelsüüteküünlaid.Kiirmenetluses ehitasin autole peale Mitsubishi eelsüüterelee,nüüd siis lihtsalt manuaalselt lasen küünaldele 5seki voolu peale ja käivitan ning probleemi pole.
Kas lisandiga mitte ei ole see asi,et ta lihtsalt soodustab ka diisli hõlpsamat plahvatust?Ise enesest see ei lahenda ju probleemi.Pigem pidev lisakulu.
Ma pole kindel,et tempi.anduri vahetus miskit muudaks,sest temperatuur jääb ju ikka samaks!! Pigem võid teha temperatuuri anduri juhtmele vahele vahe lülit millega pettad ära aju, siis lihtsalt ei pea hommikuti kapotti all käima!!
Olen ka selle probleemiga tegelenud hetkest kui soetasin diisel Saabi (saab 9-5 2.2Tid 88 kw 2003) ja tõtt öelda ei aidanud ükski lisand mida sisse valasin.Probleem on ikkagi selles,et mootoriaju ei rakenda pluss kraadiga eelsüüteküünlaid.Kiirmenetluses ehitasin autole peale Mitsubishi eelsüüterelee,nüüd siis lihtsalt manuaalselt lasen küünaldele 5seki voolu peale ja käivitan ning probleemi pole.
Kas lisandiga mitte ei ole see asi,et ta lihtsalt soodustab ka diisli hõlpsamat plahvatust?Ise enesest see ei lahenda ju probleemi.Pigem pidev lisakulu.
Ma pole kindel,et tempi.anduri vahetus miskit muudaks,sest temperatuur jääb ju ikka samaks!! Pigem võid teha temperatuuri anduri juhtmele vahele vahe lülit millega pettad ära aju, siis lihtsalt ei pea hommikuti kapotti all käima!!
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
Minul autol on ka analoogne kiiks et ei taha käivituda poolsooja mootoriga umbe 15-30 karaadi juures. käiad ikka pikkalt ja siis läheb käima suitsu pahmakas taga.
Hommikul ja töösooja mootoriga käivitub enam vähem kohe.
Sai mõõdetud tagasivoolu lekkeid aga selles ei saa probleem olla kuna hommikul käivitub auto kohe.
On olnud juhuseid et pumba ajastus on ära aga ma ei tea kas see ka 2.2TID 92 kw mootori puhul kehtib.
Muide ka suvel kui väljas oli 20-30 kraaadi sooja käivitus auto pikalt ka külmast.
Tellisin ära pihustite tihendid, proovin ära vahetada ja vaatan ka keti ning pumba märgid üle.
Muide pihustite tagasi voolust leidus õlist diislit mis peaks vihjama väsinud tihenditele tehase remondi manuaali järgi.
Lisaks kui autole valetada temperatuuri. Ja aju lülitab eelsüüte küünlad järgi läheb auto kergelt käima.
Hommikul ja töösooja mootoriga käivitub enam vähem kohe.
Sai mõõdetud tagasivoolu lekkeid aga selles ei saa probleem olla kuna hommikul käivitub auto kohe.
On olnud juhuseid et pumba ajastus on ära aga ma ei tea kas see ka 2.2TID 92 kw mootori puhul kehtib.
Muide ka suvel kui väljas oli 20-30 kraaadi sooja käivitus auto pikalt ka külmast.
Tellisin ära pihustite tihendid, proovin ära vahetada ja vaatan ka keti ning pumba märgid üle.
Muide pihustite tagasi voolust leidus õlist diislit mis peaks vihjama väsinud tihenditele tehase remondi manuaali järgi.
Lisaks kui autole valetada temperatuuri. Ja aju lülitab eelsüüte küünlad järgi läheb auto kergelt käima.
Siin on palju olnud juttu kui tagasivoolu voolikud lekkivad,et siis käivitub halvasti kuna kütus vajub tagasi.Miks siis küünald andes kohe käima läheb?siis peaks ju sama moodi olema??Poolsooja mootoriga vajab ketramist,et käivituks ja siis lööb tagant pahvaka sinist välja,see nagu tähendaks,et küttust on küllaga!Miski siin ei klappi aga seda enam mina ei mõista.Kas sama motodega Opelitel on sama mootori aju?Äkki peaks nii pidi proovima või Opeli vendadel on sama probleem?
Kas keegi teab kumb seda otsustab,et küünaldele voolu anda,kas mootoriaju vüi eelsüüteküünalde plokk/relee?
Kas keegi teab kumb seda otsustab,et küünaldele voolu anda,kas mootoriaju vüi eelsüüteküünalde plokk/relee?
Ikka mootoriaju.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
Seda minagi uurisin kas mul tagasi voolud lekivad aga ei saa ju lekkida kui hommikul auto matsust käima läheb.
Muide ma mõõtsin selle tagasi voolu ära ja kütuse trassis ei langenud vaakum kolme tuni jooksul alla 0.08. see 0.08 on tehase ette antud number.
Ja testriga mootori tempi kontrollides on probleem umbes 15-30 kraadi vahel.
Testriga annab tõsta ja langetada käivitamisel kütte kogust?
Kuidas see mõjub kas kogu käivitamiese vahemikule See tähendab -40 kuni +100 ? (kahjuks minu testriga langetada ei anna millegi pärast)
Ja nagu ma aru saan on neid autosid päris mitu millel samad kalad küljes.'
Lähi ajal saab ehk pihusti tihenid ära vahetatud vaatab mis siis juhtub? (mul läheb varsti starter laiali sellest käiamisest )
Veel üks asi see mis natuke mõtlema paneb eelsüüte küünalde loogika.
Ennem seda ei rakentata kui on 0 või siis miinus kraadid.
Aga peale auto käivitumist pannakse need küünlad poolsooja mootoriga järel soojendust andma.(lastakse kergelt küünaldele voolu peale). Sellel hetkel pole ju see küünalde järgi lülitamine enam nii oluline kui ennem käivitamist. Minu arust ikka natuke vigane loogika opeli mootori tootjatel.
Muide ma mõõtsin selle tagasi voolu ära ja kütuse trassis ei langenud vaakum kolme tuni jooksul alla 0.08. see 0.08 on tehase ette antud number.
Ja testriga mootori tempi kontrollides on probleem umbes 15-30 kraadi vahel.
Testriga annab tõsta ja langetada käivitamisel kütte kogust?
Kuidas see mõjub kas kogu käivitamiese vahemikule See tähendab -40 kuni +100 ? (kahjuks minu testriga langetada ei anna millegi pärast)
Ja nagu ma aru saan on neid autosid päris mitu millel samad kalad küljes.'
Lähi ajal saab ehk pihusti tihenid ära vahetatud vaatab mis siis juhtub? (mul läheb varsti starter laiali sellest käiamisest )
Veel üks asi see mis natuke mõtlema paneb eelsüüte küünalde loogika.
Ennem seda ei rakentata kui on 0 või siis miinus kraadid.
Aga peale auto käivitumist pannakse need küünlad poolsooja mootoriga järel soojendust andma.(lastakse kergelt küünaldele voolu peale). Sellel hetkel pole ju see küünalde järgi lülitamine enam nii oluline kui ennem käivitamist. Minu arust ikka natuke vigane loogika opeli mootori tootjatel.
Jah küünaldele jääb järel impulss voolu andma,eks see selleks ,et kiiremini töötemperatuuri saavutada.Külmalt on see mootor ikka täielik jama,alati peab soojendama(mitte suvel aga praegu küll). Huvitav,kas siin Eestis mõni selline inimene ka on,kes suudab mootoriaju NORMAALSEKS programeerida? Seda olen minagi märganud,et starteril hakkava puksid minema.Kuigi korra olen juba starteri maha võtnud ja määrinud.Starteri maha võtmine sellel isendil ei ole eriti lõbus.
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
Nii palju on siis infot kogutud.
Et kui auto ei käivitu normaalselt pool soojalt või kui ilm on 10-15 kraadi soe. või seisab auto peale sõitimist umbes 1h.
Siis viga peaks olema keti ajamis
Samas külma ilmaga käivitub kohe.(kui eelsüüde rakendub)
See eeldab et muud asjad on korras.
1. Tagasi voolu voolikud. ( ei sattu õhku kütuse süsteemi)
2. EGR ( ei oleks avatud aasendis kinni jäänu)
3. Pihusti Tuhendid. ( ei laskes kütust mootorisse ja ning ei laseks kütust tagasi paaki)
4.Diagnostika vigu ei näita.
Ja käivitub suitsu pahmakaga pikalt kedrates.
Üks põhjustest miks 2.2 tid mootor nii käitub võib olla tingitud ketti venimisest.
See tähendab et kett kulub ja natuke venib ja sellega seoses pumba nurk muutub hilisemaks ja tekkib probleeme poolsooja mootoriga käivitamisel.
Lahendus peaks olema et muuta pumba nurka varasemaks.
Aga Küsimus on selles et seda pumpa ei saa keerata, siis tõstetakse Ketist pumba ajastust.?
Kas see tähendab et keeran julmalt pumba 1 kettihamba võrra edasi ja saan pumba nurga varasemaks?
Lisaks üks link samast probleemist koos lahendusega.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=114798
Et kui auto ei käivitu normaalselt pool soojalt või kui ilm on 10-15 kraadi soe. või seisab auto peale sõitimist umbes 1h.
Siis viga peaks olema keti ajamis
Samas külma ilmaga käivitub kohe.(kui eelsüüde rakendub)
See eeldab et muud asjad on korras.
1. Tagasi voolu voolikud. ( ei sattu õhku kütuse süsteemi)
2. EGR ( ei oleks avatud aasendis kinni jäänu)
3. Pihusti Tuhendid. ( ei laskes kütust mootorisse ja ning ei laseks kütust tagasi paaki)
4.Diagnostika vigu ei näita.
Ja käivitub suitsu pahmakaga pikalt kedrates.
Üks põhjustest miks 2.2 tid mootor nii käitub võib olla tingitud ketti venimisest.
See tähendab et kett kulub ja natuke venib ja sellega seoses pumba nurk muutub hilisemaks ja tekkib probleeme poolsooja mootoriga käivitamisel.
Lahendus peaks olema et muuta pumba nurka varasemaks.
Aga Küsimus on selles et seda pumpa ei saa keerata, siis tõstetakse Ketist pumba ajastust.?
Kas see tähendab et keeran julmalt pumba 1 kettihamba võrra edasi ja saan pumba nurga varasemaks?
Lisaks üks link samast probleemist koos lahendusega.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=114798
Kuna ilmad külmemad ning probleem poolsooja mootoriga käivitamisel ikka sama ja tahab pikalt käiamist, siis otsustasin starteri ja auto säästmiseks probleemile lõpu teha.
Uurisin siis erinevaid võimalusi kuidas lahendust leida ja tuli välja, et probleemiks on kütusepumba loomulik kulumine ja lahendus ongi see, et aju ära petta, et eelsüüteküünlad rakenduksid.
Viisin auto Jassi autotuppa, kus probleem lahendati. Nad petsid mingit moodi auto aju ära ja nüüd rakenduvad küünlad peaaegu alati. Samuti reguleerisid kütuse kogust käivitamis hetkel, et annaks rohkem peale.
Nüüd on nii, et auto käivitub igal ajal momentaalselt, kui sõidust tulla siis küünlad ei rakendu, kuid kui auto juba 10 min seisnud on siis läheb küünalde tuli põlema.
Käivitusprobleemi enam pole ja starteri piinad on ka lõppenud, praegu igati rahul tehtud tööga
Uurisin siis erinevaid võimalusi kuidas lahendust leida ja tuli välja, et probleemiks on kütusepumba loomulik kulumine ja lahendus ongi see, et aju ära petta, et eelsüüteküünlad rakenduksid.
Viisin auto Jassi autotuppa, kus probleem lahendati. Nad petsid mingit moodi auto aju ära ja nüüd rakenduvad küünlad peaaegu alati. Samuti reguleerisid kütuse kogust käivitamis hetkel, et annaks rohkem peale.
Nüüd on nii, et auto käivitub igal ajal momentaalselt, kui sõidust tulla siis küünlad ei rakendu, kuid kui auto juba 10 min seisnud on siis läheb küünalde tuli põlema.
Käivitusprobleemi enam pole ja starteri piinad on ka lõppenud, praegu igati rahul tehtud tööga
