9-3 2000.a kisub rooli paremale

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#1

Tervitus!

Olen nüüdseks kaks nädalat 85 KW diiselmootoriga 2000. aasta 9-3 omanik. Algusest peale on probleemiks olnud, et rooli lahti lastes tahab auto paremale minna, väike vibra on ka sees.

Käisin seepeale Mart Pere, keda mitmetes foorumites soovitatakse, juures esisilda reguleerimas. Tema keeras kokkujooksu küll pisut väiksemaks, kuid arvas, et asi pole sillas ning soovitas, kui probleem jätkub, esirehvid omavahel ära vahetada. Tõsi, all on tal miskid Classeri nimelised M-S lamellid, mis muidu selle suve kannataks veel lõpuni sõita (talveks panen raudselt naelad alla).

Eelnevalt lasin rattad ka tasakaalustada ning rehvitöömehedki arvasid, et vibratsiooni võivad põhjustada odavad-kehvapoolsed kummid. Balansseerimine igatahes vibrat päris ära ei võtnud.

Mis teie arvate, võivad rehvid need kurja juured olla? Mustrit on muidu natuke alles veel küll ja kulunud on ka ilusti ühtlaselt, rõhud olen üle kontrollinud, väliselt küll midagi valesti ei tundu. Kas tasub esirehvide ümbertõstmist proovida ning ega masin seepeale hoopis vasakule (vastassuunavööndi poole) hoidma või hakata?


Samuti ei tööta tal juhiistme soojendus. Lüliti paistab korras, tuli läheb põlema, kuid iste ei soojene. Kõrvalistuja oma seevastu jälle töötab. Kas selle vastu ka rohtu on?


Tänud ette! Rõõm ka teie hulka kuuluda :)


EDIT: Üks huvitav anomaalia on veel. Nimelt lööb tankides mõne sekundi pärast kütus vastu püstolit, mispeale peab omakorda mõned sekundid ootama, et see lurinal paaki voolaks ning jälle paar liitrit juurde saaks lisada. Millest see tuleneda võib?
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#2

Aga miks mitte siis tagant ette tõsta ja eesmised taha? Kui juba rehvide ümbertõstmiseks läheb..
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#3

Väike vibra viitab tavaliselt muhule rehvis (minul juhtub iga jooksuga mõni muhk lõpuks sisse), seda oskavad rehvimehed tavaliselt näidata ka. Enne rehvivahetust ei ole mõtet rohkem viga otsida...
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#4

Selge, tänud, seda kahtlustasin isegi. Kas aga on mõtet mingid rehvid omavahel ümber tõsta ja kuidas seda kõige mõistlikum teha oleks? Esimesed omavahel nagu sillamees soovitas? Või hoopis esimesed ja tagumised risti (esimene vasak taha paremale jne)? Millest see rehvide poolt põhjustatud viltu kiskumine üldse tingitud võib olla?

Ja siis see, et ainult "lonkshaaval" tankida saab.. Miski tuulutusava umbes äkki? Kust need leiab?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14419
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

Millest see rehvide poolt põhjustatud viltu kiskumine üldse tingitud võib olla?
Rehvikarkass on viga saanud ja hakkab viskama pööreldes. Pika peale tekib juba ka silmaga nähtav muhk vms asi.
Eks rehvitöödega tegeleja oskab paremini seletada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#6

Nii, väike update. Lasin täna uued uhked talvepapud alla panna ja mure endine. Küll justkui veidi vähemal määral kui enne, aga ikka tahab auto paremale minna, kui rool lahti lasta. Rehvimehed vaatasid ka, et natuke on rehve söönud ja kahtlustasid ikkagi sildu, mis on ometi Mart Pere poolt kaks korda kontrollitud (teine kord pärast parempoolse šarniiri vahetust) ja mõlemal korral heaks kiidetud.

Mini foorumis arvas keegi, et rehvide söömine võib olla põhjustatud kulunud esimestest piduriketastest... Kas võib äkki nendes viga olla? Auto on küll Saabianti juures üle vaadatud ja esiketaste kohta ei öeldud seal midagi. Mis teie arvate?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14419
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

EI suuda küll leida seost piduriketaste kulumisel ja rehvisöömisel... Rehvi sööb ikka selle pärast, et ta veereb vales asendis. Ma arvan, et sa võiks mõnes teises töökojas ka arvamust küsida.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#8

EI suuda küll leida seost piduriketaste kulumisel ja rehvisöömisel... Rehvi sööb ikka selle pärast, et ta veereb vales asendis. Ma arvan, et sa võiks mõnes teises töökojas ka arvamust küsida.
Mõtlesin isegi. Anti juurest soovitati siukest töökoda nagu Sildrem, eks järgmine nädal uurin, kui tagasi kodumaale jõuan. Või teate mõnd veel paremat kohta?
Virgo
Postitusi: 116
Liitunud: R Mai 29, 2009 14:23
Asukoht:
Auto:

#9

Kas vedrud ja amordid on õiged ning töökorras mõlemal pool?

Mustem stsenaarium, et auto on avariijärgselt kehvasti taastatud.
SID1 SID2 remont, kliima display remont
www.harteron.ee
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#10

Kas vedrud ja amordid on õiged ning töökorras mõlemal pool?

Mustem stsenaarium, et auto on avariijärgselt kehvasti taastatud.
Peaksid olema küll. Lasin auto peale ostu Saabianti juures just selle pilguga üle vaadata, et mida teha vaja. Esimene parem šarniir vahetati ära, üks tagumine puks pidavat ka nii poole aasta pärast vahetust vajama, aga tunnistati auto muidu üsna korralikuks. Auto on muidugi Saksast toodud ja täpset ajalugu ei tea keegi, aga ees on näha hulganisti loomulikke täkkeid ja kulumist, mida värskelt üle värvitud masinal ilmselt ei oleks.

Sain reedeks Sildremisse aja, eks siis paistab.
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#11

Nii, Sildremis käidud, kokkujooks korda reguleeritud, natuke justkui paremaks läks. Tundub siiski, et ikkagi tee kaldest sõltub asi, enamik teid ju kergelt kaldu, et vihmavesi ära voolaks. Vastassuunavööndis (tühjal teel proovides) kisub jälle vasakule. Seega paistab, et nii ta käituma peabki.

Või ei? Milles veel potentsiaalselt asi võiks olla?
Kasutaja avatar
valka
Postitusi: 240
Liitunud: K Mär 23, 2011 9:36
Asukoht:
Auto:

#12

Nii, Sildremis käidud, kokkujooks korda reguleeritud, natuke justkui paremaks läks. Tundub siiski, et ikkagi tee kaldest sõltub asi, enamik teid ju kergelt kaldu, et vihmavesi ära voolaks. Vastassuunavööndis (tühjal teel proovides) kisub jälle vasakule. Seega paistab, et nii ta käituma peabki.

Või ei? Milles veel potentsiaalselt asi võiks olla?

Olen oma Saabiga sama asja täheldanud. 9-3 OG on tee kalde suhtes ikka väga tundlik ja ka igasugune rööbas saab üles täheldatud. Sileda tee peal võid aga kahe käega kõrvalistuja põlvi silitada :thumb:

terv,
valka
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#13

Mis mõõtu ja kui uued ja uhked need talvepapud sul on?
Kui ta sul ainult ühele poole kisub kõik aeg siis ei tea midagi arvata enam, aga kui "rööbastes" mõlemale poole kisub (ja sillad on korras ja reguleeritud) siis tõenäoliselt on viga ikkagi rehvides. Isegi mitte mingites muhkudes seal vaid lihtsalt kulunud rehvides. Näiteks 3mm mustrijäägiga rehv on kulunud rehv ja kõlbab prügikasti täiteks.
Nii mõnigi mees on selle 9-3 juhitamatuse põhjusel kulutanud raha igasugu "kit-idele" ja värkidele, selle asemel et uued rehvid osta.
Olen ise korduvalt tonnisega sama kogenud + sõprade kogemused (9-3) kinnitavad seda veelgi.
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#14

Papud on Ivometsa käest soetatud ja pooled aasta, pooled kaks vaid jäärajal sõitnud Nokia Hakkapelitta 7 naastud, TM testis teisel kohal. Tõesti on korralikud, lamellide ääredki veel teravad ja naelad kenasti alles. 185/65/R15, kui õigesti mäletan. Igal juhul on Sildremis reguleerimisega asi paremaks läinud. Vahel kisub küll siia või sinna, kuid paistab, et tee kalde ja/või külgtuule mõjul.

Tänud abistajatele!
Vasta