Gaasijaotusfaasid Haynes manualist

Vasta
K-1
Postitusi: 15
Liitunud: R Mär 04, 2011 12:40
Asukoht:
Auto:

#1

Tervist!

Seoses koolitööga sooviksin abi mönelt kaasfoorumlaselt, kellel kodus olemas Haynes manual - seal peaks vajalik info olemas olema.

1.) Sooviksin teada mootori gaasijaotusfaase, parimal juhul koos joonistega (Inglise keeles valve timing diagram). Vaja oleks neid nii sisse- kui ka väljalaske jaoks.

NÄIDE:
SL avatud 5 – 180 – 43
VL avatud 52 – 180- 1

Joonise näide:
Pilt

2.) Samuti sooviksin teada kepsu pikkust. (mitte segi ajada kolvikäiguga!)
Ehk siis mööt millimeetrites kepsu ülemise ja alumise silma tsentrite vahel.

Autost:
Mark: Saab
Mudel: 9-5
Väljalaskeaasta: 2002
Mootor: 2,3 t, 136kW

Olen abi eest väga tänulik ja huvi korral vöin tehtud tööd ka Teiega pärast jagada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

Räägi see lahti:
Samuti sooviksin teada kepsu pikkust. (mitte segi ajada kolvikäiguga!)


kohe nagu kipun arvama, et see ongi sama mis kolvikäik?

Gaasijaotus sõltub sellest, milliseid nukkvõlle kasutada
Mingi väga huvitav sidekriipsuga väljendusviis:
Muidu saab 95- l ( mitte segi ajada saab 9-5 ga) on asi selline:

sisselase: opens 21 kraadi BTDC; sulgeb 82 kraadi ATDC
väljalase: opens 63 kraadi BTDC; sulgeb 40 Kraadi ATDC

Ja palju huvitavam asi selle teema juures on hoopis nukkide profiilide lahti joonistamine ja võrdlemine; näiteks standard nukk, ja siis racing nukk.

huvi pärast vaatasin klassiku haynesi, seal küll midagi sellist ei ole; ja see ka normaalne, sest klassikul kasutati palju erinevaid nukkasid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
K-1
Postitusi: 15
Liitunud: R Mär 04, 2011 12:40
Asukoht:
Auto:

#3

Räägi see lahti:
Samuti sooviksin teada kepsu pikkust. (mitte segi ajada kolvikäiguga!)

Stroke ehk kolvikäik ja rod lenght ehk kepsu pikkus on kaks erinevat asja. Nagu ma esimeses postis ka selgitasin on mul vaja rod lenght'i ehk kepsu pikkust teada.

Vajalik mõõt näidatud pildil:
Pilt
Gaasijaotus sõltub sellest, milliseid nukkvõlle kasutada

Olen sellest teadlik :) huvi pakuvad esialgu standardmootori näitajad.
Mingi väga huvitav sidekriipsuga väljendusviis:

Saabi foorumis vöib töesti saatuslikuks saada. Ideeliselt vöiks seda kriipsu käsitleda kui möttekriipsu, kuigi keelereeglite kohalt valesti kasutatuna. Üritan ennast parandada.
Ja palju huvitavam asi selle teema juures on hoopis nukkide profiilide lahti joonistamine ja võrdlemine; näiteks standard nukk, ja siis racing nukk.

Nukatöusud ja pöhiprofiilid on avalik teave, vaja ainult CAD programmi arvud sisse lüüa. Kui soov saada väga täpseid andmeid siis nii TTKs kui TTÜs vastavad möötepingid olemas.


Ivomets on muidu välja toodud andmetega väga öigel teel, kui keegi nüüd mu mootori kohta ka need andmed postitaks oleksin juba omadega mäel.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

ajasid ise mind sassi sellega, et kepsu pikkuse ja kolvikäiku ühte lausese panid, ja mu pea ei jagand välja kohe, et kolvi käik sõltub ju vändast, mitte kepsust.

aga äkki sa ikka peaksid vikingisse pöörduma, ehk sealt saad midagi mõõtude ja asjade kohta.

aga pane oma tööst siia kah midagi, lahe midagi asjalikku lugeda ja end harida. mida iganes, tehnilist ja täpset.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#5

Saab 9-5 MY 00


Cam lift 8,31 inlet start 12 BTDC end 39 ABDC
exhaust start 37 BBDC END 14 ATDC


Kepsu pikkus 153mm
K-1
Postitusi: 15
Liitunud: R Mär 04, 2011 12:40
Asukoht:
Auto:

#6

SUUR SUUR AITÄH keenius! Uskumatult kiiresti tuli teave.

Saan arvutama hakata - kursusetöö teemaks on tutvuda gaasisurvest tingitud jöududega väntmehhanismis. Sinna lisaks teooria mootori läbipuhke ning "pikem keps vs. pikem kolvikäik" kohta.

To Ivomets: Täpsuse kohta pead ei anna, kuna möned parameetrid on siiski ligikaudsed suurused (n: gaasiröhk pölemiskambris kolvi ÜSS korral). Seda suurust vast Haynes'ist ei leia..

Kui köik vormistatud ja kontrollitud siis postitan siia ka valmistoote.


EDIT: kontrollides tuli välja, et see '00 aasta 2,3t mootor on lahjem kui '02 variant.
Peaks olema nii, et '98 kuni '01 oli 125kW ja '01 kuni '09 oli 136kW.. aga eks saab nendegagi arvutatud. Pärast on täpsustamiseks nagunii andmeid kerge muuta (Excel).
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

:):)
see on alati täpsete arvutuste ja täpsete tööde puhul nii, et mingis kohas on mingi konstant, mis on vabalt valitav suurus....ja mis võib asja näidata nii- või naa moodi .
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

EDIT: kontrollides tuli välja, et see '00 aasta 2,3t mootor on lahjem kui '02 variant.
Peaks olema nii, et '98 kuni '01 oli 125kW ja '01 kuni '09 oli 136kW.. aga eks saab nendegagi arvutatud. Pärast on täpsustamiseks nagunii andmeid kerge muuta (Excel).
Mehhaaniliselt pole vahet. Kogu see numbrijada saavutatakse softiga mängides..:P Täpselt sama raua otsast võib sulle ka 170kW leiutada. Tere tulemast turbomnootorite maailma...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#9

Minu Antud info on võetud tehase remondi programist WIS.
Seal ei ole tõesti rauas erinevusi (plokk, kaas, kolvid kepsud peaks samad olema) Kaas on sama koos nukadega nii 2,0 ja 2,3.
Vasta