9-3 SS ei soojene - kas termostaadi viga?
Auto ei läinud enam korralikult soojaks. Läks, aga võttis aega ja päris sellist mõnusat sooja ei puhunud. Täna lasin vahetada termostaadi ära, kuid asi läks palju hullemaks. -16 kraadi väljas ja üle 20km linnasõitu ning mootori temp. näidik isegi ei ole liikunud ja õhk mis tuleb on õrnalt õrnalt natuke soe. Kas tehti midagi valesti või või vale termostaat pandi milles asi võib olla? Eelmised kaks talve olid ka külmad ja ei olnud sellist probleemi -16 kraadiga, et auto ei lähe soojaks.
Kas õhutatud sai ikka korralikult?
Seal pole midagi õhutada.Süsteem saab sellega ise hakkama.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kas peale vahetamist jahutusvedeliku tase ka normi aeti? Madala taseme puhul on samad sümptomid.
Teine asi, ütled, et salong ei lähe soojaks, aga kas mootor läheb? Kui mootor siiski läheb, aga soe ei jõua salongini, siis on ju viga hoopis salongisoojenduses, näiteks ei liigutata enam seda klappi, mis jagab sooja/külma õhku. Autol ju salongiradikas väikese ringiga ühendatud ja kuum vedelik kogu aeg sees. Temperatuuri sätitakse siis üle salongiradiaatori ja väljast tuleva õhu segamisega.
Klassikutel oli see teistpidi, kraan oli radiaatori ees ja regulliti seda vedeliku hulka, mis salongiradikast läbi käis ja kogu õhk tuli üle radiaatori.
Teine asi, ütled, et salong ei lähe soojaks, aga kas mootor läheb? Kui mootor siiski läheb, aga soe ei jõua salongini, siis on ju viga hoopis salongisoojenduses, näiteks ei liigutata enam seda klappi, mis jagab sooja/külma õhku. Autol ju salongiradikas väikese ringiga ühendatud ja kuum vedelik kogu aeg sees. Temperatuuri sätitakse siis üle salongiradiaatori ja väljast tuleva õhu segamisega.
Klassikutel oli see teistpidi, kraan oli radiaatori ees ja regulliti seda vedeliku hulka, mis salongiradikast läbi käis ja kogu õhk tuli üle radiaatori.
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Krt, mul põle kunagi sellist probleemi olnud, et mingi õhuteema... sigulliga oli kunagi...
Lasen vedeliku välja, vahetan termostaadi ära, vedelik sisse ja masin käima ja niikaua kuni mootori temp tõuseb kõrgele ja lööb ventika radiaatori ees käima. Siis tase veel kord normi ja on OK.
Alles vahetasin oma vanakesel ja soojaks läheb küll. Vahetus ise vast poolt tundi läks... aga täna ostsin oma eelsoojendusele võrgukaabli ära. Saan nüüd proovida, kas DEFA ka töötab
Lasen vedeliku välja, vahetan termostaadi ära, vedelik sisse ja masin käima ja niikaua kuni mootori temp tõuseb kõrgele ja lööb ventika radiaatori ees käima. Siis tase veel kord normi ja on OK.
Alles vahetasin oma vanakesel ja soojaks läheb küll. Vahetus ise vast poolt tundi läks... aga täna ostsin oma eelsoojendusele võrgukaabli ära. Saan nüüd proovida, kas DEFA ka töötab

Nüüd siis selline asi mida ennem ei olnud. Mootori temp. osuti langeb alla kui auto kohapeal seistes töötab. Samas nagu sooja tuleb normaalselt kui mootor on ennem töösoe olnud. Ning veel, kui panen töösooja ja töötava mootoriga auto tugevamini õhku puhuma, ka siis langeb mootori temp. osuti. Autol vahetati termostaati mitu korda ja telliti ka veel uus termostaat ja pandi see peale. Kas ka see termostaat tuksis?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
jah, olen kah kogenud, et uus temostaat ei ole see, mis olema peaks;
testida väga lihtne, võtad poti, lased vett sisse ja paned pliidipeale, siis puistad sinna sisse 3...4 sl. termostaati; kui vesi hakkab mullitama, siis pintsetiga tõstad neid kordamööda kiiresti välja ja vaatad, missugused ennem avanema hakkavad; see mis jääb kõige hiljem suletuks, selle panedki auto peale. soovitav katset korrata paar korda.
testida väga lihtne, võtad poti, lased vett sisse ja paned pliidipeale, siis puistad sinna sisse 3...4 sl. termostaati; kui vesi hakkab mullitama, siis pintsetiga tõstad neid kordamööda kiiresti välja ja vaatad, missugused ennem avanema hakkavad; see mis jääb kõige hiljem suletuks, selle panedki auto peale. soovitav katset korrata paar korda.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Seal,kus tarkpead jahutussärki "õhku jätsid"(mis Saabi puhul klassikust uuematel on võimatu),seal pandi arvatavasti mingi y-kategooria termostaat,mis et tule oma tööga toime.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989