minu saab ei lähe enam käima!

lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#1

Tere saabi sõbrad! Mul mure saab 9-3 2004a ei lähe enam käima! Ees displei peal on rool ja tabalukk sealt läbi. Kiri selle kõrval järgmine " steering lock malfunc. Make a safe stop" Mingi lukk on peal ja tuleb teha ohutu stop!?
Kas kellegil on sellise asjaga mingisugusi kokkupuuteid?
Kas asi võib olla signas?
Kas selle luku maha võtmisega saab ise hakkama v peaks kuhugi teenindusse minema?
Olen väga tänulik kui keegi oskaks nõu anda!
Panen hiljem pildi ka kui digika aku täis saab!
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#2

Uurisin ja selle kohta on kaks pilti manuaalis. Kas võti muidu süütelukku läheb ja keerab seal sees ilusti? Kas starteri võtab järgi või on kohe see pilt ees millest kirjutasid?





Lisatud failid
lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#3

See esimene ongi see mis sinna ette lööb! Võti läheb sisse ja keerab ka aga starter ei tee piuksugi! kohe kui süüte sisse keeran on see pilt ees!
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#4

Alustuseks - võti võta süütest välja ja siis akult klemm maha. Mina teeks nii.
Aga kui sa oled akult klemmi maha võtnud võtit välja võtmata, siis uus süütelukk vaja soetada.

PS! Su teema on ka natuke vales rubriigis. :)
lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#5

Ma arvasin ka et tahab restarti! Olen aku klemmi mitu korda maha võtt!

Vabandust ma siin foorumis uus! Ei tea millisesse rubriiki enda teema riputada!
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

Ja võti oli süütelukus aku näppimise ajal?
Palju õnne:eureka:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#7

Teema peaks olema siin 9-3 SS ja SC. Kui sa võtme süütelukku paned kas siis teeb rooli juures mingi kuuldava klõpsaka heli või on vaikne? Kui mul endal aku tühi oli siis kadus minu masinal see heli ära.
lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#8

Võti oli väljas! Vaikus ei klõpsata! Enne klõpsatas siis kui masin korras oli!
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#9

Ise pakuks, et aku on tühi.
lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#10

Käisin tartus siit 120km. Edasi tagasi 240km. Kui majaette seisma jätsin ja 30min hiljem käima üritasin panna siis enam ei läinud! Kas siis keneksa rikkis? Aga samas kui aku tühi siis teeks starter vähemalt klõpsu!?
Ei saa kuhugi transportida ka. Automaat käigukast ja pidurid peal.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#11

Kui sul on juhtmed olemas siis võiks ehk proovida mõne teise masina aku pealt käima saada. Kui sellest ka abi ei ole siis ei oska rohkem öelda. Ma ise paar korda ka juhtmetega käivitasin kui vana akuga jukerdasin ja siis sain käima küll niimodi.
lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#12

Homme proovin! Tänud!
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#13

Äkki jätaks igasugused rumalad soovitused juhtmetega käivitamisel jne:wall:
SS ei ole vana Vectra,kus särin taga ja läheb käima.
Soovitan soojalt auto treila peale tõmmata ja viia Saabe tundvasse töökotta enne kui kahjud fataalsed on :wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#14

Äkki jätaks igasugused rumalad soovitused juhtmetega käivitamisel jne:wall:
SS ei ole vana Vectra,kus särin taga ja läheb käima.
Soovitan soojalt auto treila peale tõmmata ja viia Saabe tundvasse töökotta enne kui kahjud fataalsed on :wise:

Olen nõus kahe asjaga. Saab ei ole Vectra ja alati on parim varjant lasta auto üle vaadata spetsialistil.

Mis puudutab aga juhtmetega käivitamist siis et ise ka targemaks saada siis äkki ütled, miks see hea ei ole (ei küsi seda mitte norimise pärast aga uudishimust)? Masinad, mida ise olen juhtmetega käima saanud on päris mitu ja ei ole ühtegi masinat selle käigus ära lõhkunud.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#15

Kasutusjuhendis on suurelt kirjas et juhtmetest seda autod on keelatud käivitada .

Rohkem polegi öelda,arvasti mingi aju võib surra.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#16

Kasutusjuhendis on suurelt kirjas et juhtmetest seda autod on keelatud käivitada .

Rohkem polegi öelda,arvasti mingi aju võib surra.

Seda ma ei osanudki sealt kasutusjuhendist välja lugeda. Sellisel juhul tõesti siis ei tasu juhtmeid külge panna ja tõenäoliselt mul vedas et 2 - 3 korda juhtmetega käivitades auto tuksi ei läinud. Tänud anthillse.
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#17

Sellise veateate kohta on foorumis ka varem juttu olnud. Nt http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid182193

Viga võib olla mh nii süütelukus kui ka CIMis. Igal juhul on kõige mõistlikum tegu masin treilale vinnata ja saabitundjate juurde viia.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#18

Mina saan aru, et ei tohi käivitada kui juhtmed küljes on, see võib ka doonorile halvasti mõjuda. Aga juhtmed külge, doonor käima, lasta ca 15 minutit käia, juhtmed maha ja käivtada peaks ju suht ohutu olema. Enamvähem sama mis tavalise laadijaga akut laadida.
Aga sümptomid paistavad minu jaoks pigem sellised, et roolilukuga on mingi jama ja turvalisuse huvides ei luba aju autot käivitada.
lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#19

Laadisin aku täis aga ikka sama pilt ja sama jutt! kohalikus teeninduses arvati et mingi kaitse läbi!?
Margus.2
Postitusi: 56
Liitunud: K Aug 22, 2007 21:56
Asukoht:
Auto:

#20

Kasutusjuhendis on suurelt kirjas et juhtmetest seda autod on keelatud käivitada .

Rohkem polegi öelda,arvasti mingi aju võib surra.

Viimati kui sai asja uuritud, siis oli kasutusjuhendis ilusti kirjas protseduur kuidas teiselt akult käivitada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

no ma ei saa aru, et miks sa ei võta telefoni ja Viking motorsisse ei helista??

saaksid kohe vastuse.

aga muidugi alati on ise kah kõiksugu asjade kallal vaeva näha ja uurida; missiis et pärast oma huvid ja kõik selle lõbu suure rahaga kinni maksad :eureka:

Vikingi telefon kah: +3726652640
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#22

Kuna ka akulaadimine ei aidanud siis on jah ainuke soovitus, et pöördu Saabi remondiga tegeleva firma poole ja saad abi. Viking motors, mille ivomets välja pakkus on kindlasti üks kõige õigem koht, kelle poole pöörduda.


Nüüd aga kuna arvamusi 9 - 3 SS juhtmetega käivitamisest on siin seinast seina siis võtsin täna aja ja vaatasin, mida ütleb selle kohta näiteks Owner´s manual Saab 9-3 M2007.

Lühidalt öeldes ei ole keelatud käivitada juhtmetega vaid lehekülgedel 198 -199 on õpetus kuidas seda õigesti teha (Jump starting) ja mida jälgida. Kirjutan mõne asja, mis olid selle tooimingu juures ära mainitud.

1. Enne teise auto aku pealt juhtmetega käivitamisel mõlema auto süüde välja keerata.
2. Saabil mida käivitada tuleb tuled kustu panna ja raadio kinni panna. Oli hoiatus, et kui raadiot juhtmetega käivituse ajaks kinni ei keera võib see tuksi minna.
3 Kui akudele juhtmed peale panna siis alati + juhe alati enne ja siis - juhe.
4. Nüüd esimesena tuleb käivitada selle masina mootor, mis tuli abiks.
5. Proovi nüüd paar korda autot käivitada. Kui see ei õnnestu siis pöördu service poole.

Kindlasti on omaette küsimus, et kas autoomanik peaks üritama oma masinat juhtmetega käivitada aga vähemalt manuali järgi see keelatud ei ole.
lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#23

Tuulasin eile netis ja sain välismaa foorumitest nõu! Seal öeldi et viga ISM- is (süüte lukk) ja et selle maha võtmise ja puhastamisega saab ise hakkama. Läksin ja võtsin luku maha. Enne aga proovisin korra veel. Nüüd andis aga hoopis teise vea ekraanile. Vigane võti jne. Pilt aga oli sama. Luku võtsin maha ja lahti tehes oli seal saia puru. Ja kuidagi oli sinna ka sattunud 2 silmaga nähtavat raua kildu. Puhastasin klemmid lõhnaõliga ja käisin 1500 liivapaberiga õrnalt üle.Siis pingutasin vähe klemme. Seejärel määre ja kokku. Kui juhtmed küljes ja aku juhtmed uuesti peal... Võti pesas. Tuli see kaua oodatud SCL (rooli samba lukk) klõps. Igaljuhul asi toimib. Täna käisin sõidus. Ma panen mõne pildi ka!
Teile aga julget pealehakkamist.

Lisatud failid
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#24

Tore, et sul masin jälle korras. Vahest ongi põnevam endal näpud õliseks teha selle asemel, et hakata kohe treilerit välja kutsuma. :cool:
lahekas
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 12, 2012 17:54
Asukoht:
Auto:

#25

Just! Ise tehes saab vähe odavanalt ka!:)
Aitäh kõigile igaljuhul!
Vasta